1. leht 2-st

Yamaha XJ 900

Postitatud: 14 Juun 2006, 23:29
Postitas spec
Tervitus,

leidsin küll päris mitmeid teemasi xj 600 kohta, kuid eraldi teemat xj 900 kohta ei leidnud ja kuna loodus tühja kohta ei salli... :D

Niisiis, teostan just oma elu esimest tsikliostu ja sooviks natukene abi saada antud ratta kohta. Tegemist siis 99' aasta rattaga, väike läbisõit, kardaanvedu, suhteliselt hea välimus, väidetavalt ka super vastupidavus, hooldevaba jne... - kõik päris head ostuargumendid. Lisaks annab 66kW ka päris normaalse kiirenduse ja pöördemoment on ka tunnetuse järgi päris hea.

Olin enne sõitnud veel ainult ühe vanema yamaha 250 cc umbes 5 tundi, ehk siis lubade tegemise aeg. Too ei läinud isegi üle 90 km/h välja. Ülejäänud lühikesed proovimised IZ-i ja Javadega kunagi lapsepõlves ei lähe eriti arvesse. Suhteliselt kohatu on mainida erinevust, mida tundsin xj-i selga istudes... :wink:
Tundus küll, et jõudu ja kiirendust võiks veelgi rohkem olla, kuid usun, et esimese tsikli jaoks on tegemist suhteliselt hea valikuga. Anti nõu, et osta selline, mis meeldib, kuid kuna selle tsikli juures ei leidnud ühtegi asja, mis konkreetselt ei meeldi, pole ühtegi argumenti ostu vastu.

Ratast leiab kasutust sellistel pühapäevasõitudel, rohkel asfalti ja vahest ka mõni lõik kruusa... Enesealalhoiuinstinkt väga kihutada küll ei luba, kuid mõne aja pärast kogemuste lisandudes kiirused vast siiski kasvavad. Plaanis oleks kindlasti ka vähemalt üks kohver peale osta ja vahest mõni pikem matk teha. Max kilometraaž suve jooksul peaks hinnanguliselt alla 5000 kindlasti jääma.

Aga nüüd asjast, sooviks siis natukene teadjate arvamusi selle ratta kohta:
- mida ja kui kiiresti kulub? (bensiini võib mainimata jätta)
- kuidas kardaanvedu vastu peab? naised saunas räägivad, et pidi olema ikka väga vastupidav...
- kui tihedalt tuleks hooldada? mida sealjuures eriti jälgida?
- kuidas on stabiilsusega? proovisõit oli küll minu jaoks vähemalt ulmeline... Keskendusin korra käiguvahetusele ja 170 keris millegipärast liigagi kiirelt ette, samas peale tuule eriti midagi ei tundnud... Tee oli ka muidugi super, kuid selliseid siledaid teid pole eestis teatavasti just mitte väga palju

Huh, nüüd läksin natukene liiga hoogu juba... Aga ega ei oskagi rohkem midagi küsida... Andke siis teada, mida keegi ühest või teisest asjast arvab... Samas ilmad on ilusad ja ei taha selle ostuga väga kaua oodata ka 8)

Re: Yamaha XJ 900

Postitatud: 15 Juun 2006, 10:02
Postitas Equ
Tre,
spec kirjutas:
Aga nüüd asjast, sooviks siis natukene teadjate arvamusi selle ratta kohta:
- mida ja kui kiiresti kulub? (bensiini võib mainimata jätta)
- kuidas kardaanvedu vastu peab? naised saunas räägivad, et pidi olema ikka väga vastupidav...
- kui tihedalt tuleks hooldada? mida sealjuures eriti jälgida?
- kuidas on stabiilsusega?
Olen ise omanud XJ600-t. Mis siin pikalt ikka öelda. Uuemad jaapanlased on kõik suht kuulikindel värk. Eks konkurents on oma töö teinud turul, muidugi jaapanlased iseenesest on juba ammustest aegadest vägagi töökindlad olnud. Et mis ja kui kiiresti kulub. Sellele väga raske vastata. Sõltub palju sinu sõidumaneerist. Kui rahulikult sõidad siis kulub kõike vähem kui sportlikult siis loomulikult rohkem. Tavaliselt esimene rehv peab keskelt läbi 20k km vastu, tagumine rehv 10k km. Õlivahetused käivad tavaliselt 6-10k km tagant, üle korra ka filtrivahetus. Küünlad, filtrid tavaliselt soovitatakse iga hooaja alguses ära vahetada. Ketti jama sul pole. Ja naised räägivad saunas õigesti - kardaan on töökindel. Siiski õli tuleb ka seal vahetada, aga selle vahetusvälp on suhteliselt pikk. Arvan, et nii iga paarikümne tuhande kilomeetri tagant paras teha. Ja ega rohkemat ju suurt polegi. Mootor on tal kuulikindel ja kestab oma 200k km kindlasti ära.

Ja peamine soovitus ongi õige - kui meeldib osta ära. Eesti suvi niigi lühike. XJ900 on täiesti kõlbulik matkaratas kuigi jah ise kaldun natuke arvama, et jõudu võiks rohkem olla. Aga see on minu arvamus :)

Equ

Re: Yamaha XJ 900

Postitatud: 15 Juun 2006, 10:23
Postitas Hans
Equ kirjutas:
Õlivahetused käivad tavaliselt 6-10k km tagant, üle korra ka filtrivahetus.Equ
Õli ja õlifilter ikka koos vahetatakse reeglina.

Ketti peab määrima - 300-400 km tagant. Ja vahetama, tavaliselt koos hammakatega, kui ma ei eksi.
Rihm vs kardaan, ca 20K km tagant peab:
- rimha vahetama, hirmkallis
- kardaani diffris õli vahetama, ei maksa peaagu midagi ja võtab aega ca 15 min

Hans

Postitatud: 16 Juun 2006, 08:18
Postitas spec
Tänud! :)

Olin kusagilt ennegi lugenud jaapanlaste heast vastupidavusest jms, aga kui müüja ka mulle seda rääkis, tundus kõik juba liiga hea et tõsi olla... Lihtsalt pidin üle kontrollima. Aga ega siis muud kui ostma...

xj900

Postitatud: 16 Juun 2006, 09:32
Postitas Hr.Nõel
kiidan igati sinu valikut.olen ise paadunud suure "diversandi"fänn.olen pidanud ka eelmise põlvkonna 900.ka see oli hea ratas.nii et üle üldiselt õnnestunud matkakas.
tere tulemast diversandiks.

Postitatud: 20 Juun 2006, 16:14
Postitas spec
Tänud! Eilsest siis ametlikult diversant ja esimesed 400 km on olnud vägagi huvitavad :D

Postitatud: 24 Mär 2008, 19:23
Postitas mndmarko

Xj900 kohta paar küsimust.
Madalatel pööretel kohalt minekuga on keti klõbin mootoris. millega võib tegu olla? kas nukvõlli kett või midagi muud? mille järgi võiks teada saada, et nuka kett vajab vahetust. Kui keeruline protseduur on üldse nuka keti vahetus?

kus kohas asub õlifilter.
kas eshargi laagrid on pingutatavad või mis tuleks ette võtta kui aimatav lõtk on sees?

oleks tänulik kui keegi kes antud probleemidega kokku puutunud jagaks oma kogemusi.


Postitatud: 24 Mär 2008, 21:02
Postitas s3rza
mndmarko kirjutas:

Xj900 kohta paar küsimust.
Madalatel pööretel kohalt minekuga on keti klõbin mootoris. millega võib tegu olla? kas nukvõlli kett või midagi muud? mille järgi võiks teada saada, et nuka kett vajab vahetust. Kui keeruline protseduur on üldse nuka keti vahetus?

kus kohas asub õlifilter.
kas eshargi laagrid on pingutatavad või mis tuleks ette võtta kui aimatav lõtk on sees?

oleks tänulik kui keegi kes antud probleemidega kokku puutunud jagaks oma kogemusi.

kui arvad kindlalt, et keti klõbin siis tõesti võib olla nukakett veninud.
nukaketi vahetus on ausalt öeldes suur töö,.
Samas võib olla nukaketi pinguti "väsinud".
Mina enda xj 600'l vahetan just ketti ja pingutit, mul saaled kah.
kui ketti vahetada siis tuleb mootor maha ja pooleks võtta.
Aga kontrolli nii, et keera klapikambri kaan maha ja keera nukaketi pinguti ka küljest ära(see asub silindri te küljes, taga pool), siis läheb kett lõdvaks. Võta näppude vahele ja proovi kokku/lahti suruda(lõtku ei tohi sees olla!) NB! Kui ketti hakkad lõdvaks laskma tee märked peale ketile ja nuka hammakatele, pärast peab kett samade hammaste peale tagasi minema, kus ta oli.
Kui sa laiali võtad, siis tuleks raami saaled ära vahetada. Hunnik tihendeid tuleb veel juurde jne. Ühesõnaga suur töö. :D

Õlifilter asub mootori ees otsas, leegitorude vahel. sealt tuleb see kaas paha keerata jal leiadki filtri, minu teada 14 võtmega oli veel. :P

Laagrite kohapealt ma ei saa hästi aru, mida mõtled.


Postitatud: 24 Mär 2008, 21:37
Postitas Nongrata

Omal oli XJ750, kett tegi klõbinat aeg- ajalt, pinguti tundus, et ei pingutanud korralikult, mind see ei seganud. Filter all, leegikate vahel, suht jama vahetada, näpud kipuvad vastu kuumi leegikaid minema. Laagrid tuleb sul uued panna.


Postitatud: 24 Mär 2008, 22:11
Postitas s3rza
Nongrata kirjutas:

Filter all, leegikate vahel, suht jama vahetada, näpud kipuvad vastu kuumi leegikaid minema.

Õige oleks muidugi mootor soojaks lasta ja siis õli välja lasta, aga antud juhul oleks tervise mõttes tark külma mootoriga seda teha. ;)
Väga vahet ei ole tegelikult, lased kauem niriseda lihtsalt. :P


Postitatud: 24 Mär 2008, 22:14
Postitas Sohne
s3rza kirjutas:
Nongrata kirjutas:

Filter all, leegikate vahel, suht jama vahetada, näpud kipuvad vastu kuumi leegikaid minema.

Õige oleks muidugi mootor soojaks lasta ja siis õli välja lasta, aga antud juhul oleks tervise mõttes tark külma mootoriga seda teha. ;)
Väga vahet ei ole tegelikult, lased kauem niriseda lihtsalt. :P

iksjott kuuesajal ei ole küll kunagi sellele mõelnud!
---> võibolla on 51J mudelil rohkem ruumi ka


Postitatud: 24 Mär 2008, 22:33
Postitas s3rza

mndmarko: mis aasta masinaga muidu tegu on?
Huvipärast küsin.


Postitatud: 24 Mär 2008, 22:43
Postitas Nongrata
s3rza kirjutas:
Nongrata kirjutas:

Filter all, leegikate vahel, suht jama vahetada, näpud kipuvad vastu kuumi leegikaid minema.

Õige oleks muidugi mootor soojaks lasta ja siis õli välja lasta, aga antud juhul oleks tervise mõttes tark külma mootoriga seda teha. ;)
Väga vahet ei ole tegelikult, lased kauem niriseda lihtsalt. :P

Ega see nüüd nii hull ka pole, kes meist siis poleks elu jooksul kõrvetada saanud. :D


Postitatud: 24 Mär 2008, 23:17
Postitas real

Mina olen XJ900 mootorit(72 kw) kaks korda lahti võtnud rikkise pendiksi pärast. See kett, mis madalalt külma mootoriga klõbiseb,on generaatori kett(väntvõll-generaator). See käib seal vastu mingit pulka, mis on talle justkui piirajaks, et vastu karterit ei läheks. Ei näinud ise suurt vajadust seda vahetama hakata. Klõbises ta mul juba ostul, kui odomeeter näitas 78000. Praegu on läbisõit 103000 ja klõbin ei ole ei suurem ega väiksem ja mootori soojenedes kaob ära.

mndmarko kirjutas:

Xj900 kohta paar küsimust.
Madalatel pööretel kohalt minekuga on keti klõbin mootoris. millega võib tegu olla? kas nukvõlli kett või midagi muud? mille järgi võiks teada saada, et nuka kett vajab vahetust. Kui keeruline protseduur on üldse nuka keti vahetus?

kus kohas asub õlifilter.
kas eshargi laagrid on pingutatavad või mis tuleks ette võtta kui aimatav lõtk on sees?

oleks tänulik kui keegi kes antud probleemidega kokku puutunud jagaks oma kogemusi.


Postitatud: 24 Mär 2008, 23:37
Postitas mndmarko

1991 aasta masin on, hollandist toodud, 2007 kevadel ostsin, eelmine hooaeg sai 12k läbi sõidetud nüüd oleks enne uue hooaja algust vaja veits teist hooldada, muidu olen igati rahul, on päris ökonoomne(6 l /100 km) ja praktiline. kuigi jah nüüd tahaks juba võimsamat. Varsti plaanis r7 või r1 vastu välja vahetada, kuigi see on selline masin mida ei tasuks vist üldse maha müüa.

aitäh kõigile kes oma kogemusi jagasid


Postitatud: 25 Mär 2008, 00:16
Postitas argoa

Ise samuti XJ900 (1993 4BB) omanik ja külmalt kerge klõbin. Samuti tõenäoliselt geneka kett, aga eelmise hooaja jooksul ei muutnud ei hullemaks, ega paremaks - ei hakka näppima, pidavat samuti mootori pooleks võtma.
Õlifiltri vahetamiseks peab minu omal 2. silindri leegitoru eemaldama, mis ei olnud ka eriti keeruline...


Postitatud: 25 Mär 2008, 10:03
Postitas s3rza
iksjott kirjutas:

Õlifiltri vahetamiseks peab minu omal 2. silindri leegitoru eemaldama, mis ei olnud ka eriti keeruline...

Mina tegin alles mingile 1989 XJ900'le hooldust, Autokooli masinana kasutuses.
Sain kuidagi mingi nurga all selle kaane kätte sealt. :)


Postitatud: 25 Mär 2008, 12:12
Postitas zod
s3rza kirjutas:
iksjott kirjutas:

Õlifiltri vahetamiseks peab minu omal 2. silindri leegitoru eemaldama, mis ei olnud ka eriti keeruline...

Sain kuidagi mingi nurga all selle kaane kätte sealt. :)

sama siin. kõvasti peab urgitsema, aga kätte ta saab (lisaks saad külma ilmaga kuumas õlis sõrmi soendada).


Postitatud: 25 Mär 2008, 18:44
Postitas redhott

Enda 600 ka klõbin sees, loodan et jutt samast asjast.


Postitatud: 25 Mär 2008, 19:46
Postitas Hurt

Minu arust see klõbin mootoris on diversonide standard varustusse kuuluv. Kaks 600-st ära pidand ja mõlemal oli klõbin sees, ei saand paremaks, ei läind ka halvemaks.


Postitatud: 25 Mär 2008, 20:41
Postitas Ivoonu

Klõbises mul õppesõidu oma, klõbiseb ka minu oma, ehk on tõesti selle mootori puhul see normaalne. Kusjuures külmast peast klõbiseb rohkem, soojast peast vähem.


Postitatud: 25 Mär 2008, 21:04
Postitas real
Hurt kirjutas:

Minu arust see klõbin mootoris on diversonide standard varustusse kuuluv. Kaks 600-st ära pidand ja mõlemal oli klõbin sees, ei saand paremaks, ei läind ka halvemaks.

Kõik XJ600 ja 900 ei ole diversjonid. Osad on püstisemalt asetsevate silindritega, need on ilma Diversjoni nimeta. Kaldu olevate silindritega on Diversjonid. Välimuselt suht erinevad, aga paistab, et sisu on sama:) , kuigi Diversjoni nime all olevatel ratastel on vähem kilovatte märgitud.


Postitatud: 25 Mär 2008, 21:47
Postitas Hurt

Aap. Ei tea ma pole XJ-de hingeellu nii süvenend. Minu omadel olid mõlemal diversioni klepsud peal. Kui mu mälu mind ei peta, siis oli passi märgitud xj600s ja 4BRA ka veel kuhugi. Kolisesid ka mõlemad ühte moodi. Nii palju kui tollel ajal foorulitest lugesin, siis polnud minu ratas aunuke mis nii tegi. Seega eeldasin, et see diversionide tüüpviga.


Postitatud: 26 Mär 2008, 09:36
Postitas wobla

XJ-de nimedega ju lihtne lugu, vanemad ei ole divekad ja uuemad on. Hetkel seda ülemineku aastat peast ei mäletagi. Kindlaste ei ole divekad 80-te masinad, millalgi 90-te alguses xj-de seeria uuenes ja nii 600-d kui ka 900-d said nimelisad- Diversion. Ja välimuseski on xj-d ja xj Diversionid väga erinevad (nagu eespool juba mainitud, siis näiteks motoplokk, mis vanematel on püstises asendis, on uuematel juba ettepoole kallutatud, pluss siis veel vedrustus jne jne hoopis teine). Endal xj 900 31A mudel aastast 84 ja sellel õlifiltri vahetus kah mõnevõrra tülikas, leegikad jäävad ette. Mingi nurga all tuleb siiski kopsik leegikate vahelt välja. Leegikaid pole proovinud lahti võtta, poldid ilmselt kinni oksüdeerunud ja enne kui väga vaja pole, ei kavatse jändama hakata.
Muidu aga minu arust piisavalt jõuline, kuid samas rahuliku olemisega igapäevakulgur. Manööverdamisel annab küll tunda suur kaal.
Kütusekulu on üsna kõikuv, linna vahel võib 10 ära minna, samas maanteel kahekesi saab ka 5L-ga hakkama


Postitatud: 26 Mär 2008, 11:21
Postitas Divikas

600-se diversandi ajalugu algab 92 aastast, 98 ja 02 olid uuendused.
900-se algus oli 94 ja uuendused 96 ja 2000. Erinevad nad varasemast xj idest üsna oluliselt.
Eesmärgiks oli ehitada võimalikult odav ja lihtne ratas erinevateks kasutusteks ja õnnestuti 100%. Mõlemad rattad on eriti töökindlad ja lihtsad hooldada. 900 sajast peetakse igiliikuriks, mida lõpuni annab ajada. Korraliku hoolduse korral täiesti muretud rattad mõlemad. 600 -ne oli mingid aastad euroopa enim müüdud ratas, ei viitsi hetkel täpset viidet otsida. Ameerika ja Austraalia turule tehtud 600-ne oli nimega Seca.
Endal on 600-ne, läbisõit 52 tuhat, vahetatud on kuluosi. Millegipärast minu ratas ei klõbise, muidu seda klõbinat mainivad paljud. Lisaks on vibra umbes 4000 -4300 pöörde juures, mida mainivad ka paljud omanikud. Seda tunneb jalatappidest, peeglitele ei mõju. Juhitavus on suurepärane, pidurid heas tasakaalus massiga.
Ise hindan veel ökonoomsust kuna sõidud on tihti 500 km ja enam. Üle 4,5 per 100 pole olnud, eelmise suve matkal oli 4000 km keskmine kulu 3,8 :D .
Praegu ostaks siiski 900-se. Eriti kindel matkaratas. Olen soomes väheke asja uurinud erinevatelt motomüüjatelt ja remonti sellele rattale ei tehta. Lihtsalt pole vajadust.


Postitatud: 26 Mär 2008, 12:27
Postitas Hurt

Huvitav, et iga mees kiidab oma ratast ja nimetab, siis vastavat mudelit kas igiliikuriks või kuulikindlaks või mis iganes. Ma küll aru ei saand, et diversion eriline igiliikur oleks olnd sai neid remonditud küll ja oma jagu. Mis puutub aga ökonoomsusesse, siis see peab küll 100% paika. Ja mugav oli ta ka. Sõiduasend püstine. Esimeseks rattaks supper. Odav ja gondlit vähe. Sai oma jagu kukutud ka nendega. Igati rahul, et esimeseks rattaks mingit kallist täiskondlis bike ei ostnud. See aasta aga otsustusain siiski loobuda diverist ja proovida Honda CBR-i. Seda kahel põhjusel, esiteks jäi see 600 diver võrriks veits ja teiseks tahtsin miskit uuemat ja bikelikumat.


Postitatud: 26 Mär 2008, 12:54
Postitas Õnnekas
Divikas kirjutas:

sõidud on tihti 500 km ja enam.

Kuidas sulle see isteasend sobib nii pikkadeks vahemaadeks? Mul divekaga sõites juba mõnekümne kilomeetri läbimisel selg kange ja käed väsinud. :oops:


Postitatud: 26 Mär 2008, 13:24
Postitas Divikas

Eks ta ole igal vähe erinev, kuidas ratas sobib. Mul väsivad jalad. Pikim ots järjest on olnud 983 km. No siis oli küll raudperse tunne. Isteasend peaks olema selline, et kuskilt ei ole midagi pinges, diversant võiks vähe kõvema sadulaga olla ja jalatapid natuke eespool. Aga ise sõidan reeglina 80-100 km järjest ja siis väike puhkus, hea on panna seljakott sadulale nii, et toetab natuke selga, aitab palju.
Kuna sõidan palju ka jalgrattaga, siis muus osas pole probleeme.

Pika istumise juures on oluline kaks asja, et keha raskus ei toetuks ainult vöökohale ja et iste ei suruks kinni reieatrerit või veeni. Need jooksevad reie siseküljel ja tihti on sadulad servadest liiga laiad. Samuti on pehme sadul rohkem väsitav kui kõva.

Kisub OT-ks. aga pikk sõit on mõnus sõit :P


Postitatud: 26 Mär 2008, 16:27
Postitas real

Ühel sõbral oli kunagi XJ750(kardaaniveoga) - on ka selliseid olemas - ning sellel lõi vibra sisse tagaistuja jalatoe sisse, ei mäleta, kumba. Oma 900-sel ei ole küll vibrat märganud ega kuulnud, et teistel oleks.


Postitatud: 26 Mär 2008, 22:21
Postitas KaSS

Tere!
Mul oli esimesex rattax yamu XJ750 kardaani-vedu!
pean ütlema et oli küll vastupidav ja lollikindel ratas ja ei jätnud kordagi teepeale,v.a.kukkumine mis lõppes sellega et olin mina katki ja oli ratas ka!aga järgmine päev pisut nokkimist ja oligi jälle tuli rauas! :D
maha müüsin kuna oli minujaox naca liiga bike,kuigi hea kiirenduse ja liikumisega.
müüsin maha ja ostsin siis omale vs750 intruderi!
vahest ikka mõtlen et peax uuesti ostma sellise yamu,aint miskise suurema:ntx.xj 900
on ka see hea ratas!?