1. leht 2-st

Re: Ettesõitt !!!

Postitatud: 16 Juun 2006, 23:45
Postitas Kommionu
bond kirjutas:
Taga ratas plokeerus kuskil 100-150m ja viskas juba väga ohtlikult külje ette.
Krt....

Mida kuradit sa tagapiduriga üldse pidurdad? Sellise pidurdustehnikaga pole ime, et tsiklimehed teel püsida ei suuda...

ÕPI SÕITMA ennem kui liiklusesse ronid!!!!

ja muideks Ettesõitt kirjutatakse ikka nelja T-ga... mitte aga kahega nagu sinu pealkirjas....

Postitatud: 16 Juun 2006, 23:59
Postitas shadows
Nii palju ühte hoidmisest.
Mees tuleb ja räägib oma napist eluga pääsemisest, ja selle asemel ,et öelda ,et napilt läks, saab ta sõimata ,et ei oska sõita...
Siis veel räägite , et bikerid koguaeg surevad ja avaldate kaastunnet.
Muidugi , see pidurdustehnika oli vale, aga see selleks.

Tõesti vedas sul, et pääsesid sealt.

Postitatud: 17 Juun 2006, 00:13
Postitas Kommionu
shadows kirjutas:
Muidugi , see pidurdustehnika oli vale, aga see selleks.

Tõesti vedas sul, et pääsesid sealt.
Vedas jahh, et pääses... aga ennem kui motika selga ronida ja hakata kiirustama võiks tegelane endale selgeks teha kuidas hoopis kiirelt seisma jääda...

sellise "tagapigur plokki" tegelasega küll koos sõita ei tahaks... Ohtlikud sellised nii endale kui ka teistele liiklejatele...

Postitatud: 17 Juun 2006, 02:20
Postitas Kommionu
Roth kirjutas:
Einoh, tähelepanelikkust!!
Ta kirjutab ju, et mõlemat pidurit kasutab koos! :roll:
Roth kirjutas:
Esipiduri sain enne sõitu ära sättida, et ei oleks liiga äkiline. Tõin tsikli saksast ja see oli reguleerinud nii äkiliseks et vaevu said linki puutuda, kui juba pidurdas. Ja tagantjärgi on hea meel et natuke piduri maha keerasin, sest muidu oleks lihtsalt ülepea sõit old.

"tagapigur plokki" rattur kirjutab ju selgelt kuidas ta enne sõitu esipidurit maha keeras... Sellise ratta nagu ZX-6R esipidur on ju kohutav sit??unnik.. on mingi käkerdis piduripump, millega ei saa pidurdada... Kruti seda kui põhja tahes...

Ühesõnaga "tagapigur plokki" keeras maha midagi mida sellel rattal kunagi olnud pole...

Postitatud: 17 Juun 2006, 10:21
Postitas bond
Kommionu kirjutas:
Roth kirjutas:
Einoh, tähelepanelikkust!!
Ta kirjutab ju, et mõlemat pidurit kasutab koos! :roll:
Roth kirjutas:
Esipiduri sain enne sõitu ära sättida, et ei oleks liiga äkiline. Tõin tsikli saksast ja see oli reguleerinud nii äkiliseks et vaevu said linki puutuda, kui juba pidurdas. Ja tagantjärgi on hea meel et natuke piduri maha keerasin, sest muidu oleks lihtsalt ülepea sõit old.

"tagapigur plokki" rattur kirjutab ju selgelt kuidas ta enne sõitu esipidurit maha keeras... Sellise ratta nagu ZX-6R esipidur on ju kohutav sit??unnik.. on mingi käkerdis piduripump, millega ei saa pidurdada... Kruti seda kui põhja tahes...

Ühesõnaga "tagapigur plokki" keeras maha midagi mida sellel rattal kunagi olnud pole...
Täiesti vale arusaam. Ma ei tea kommionu mis piduritega sa proovinud oled zx6r aga minu pidurid ei ole üldse sitad. Sakslane vahetas kettad uuematüübi karikakar ketaste vastu. Uued klotsid ka ees ja pidurid väga erksad. Esipidurit vajutasin muidugi rohkem ja algselt tagaratas oli piiripeal. Eesmärk pole kunagi plokki lasta tagaratast, aga kuna auto tuli järjest lähemale siis tuleb ju valida kas rohkem veel mõlemat pidurit vajutada või siis tagant selga sõita.

Ma ei saa aru mis minu pidurdamisel häda oli ? Mõtlen just seda, et kuidas sina siis pidurdad sellises olukorras (Ütlesid eelnevas postituses, et õpi pidurdama). Enne kui vastad siis minu EESMÄRK POLNUD RATAST LOHA LASTA !!! Lihtsalt tagaots läks tänu esipidurile tunduvalt kergemaks ja ratas plokeerus paremini.

Postitatud: 17 Juun 2006, 10:28
Postitas bash
Review tegijad just ütlevad, et zx-6r on 600ccm R-seeria tsiklitest kõige paremad pidurid :S . Huvitav kas kommionu ise on ka sellistes piisavalt ohtlikes olukordades viibinud, et ta nii kindla meelega seda räägib. Järsus pidurdusel ohtlikus olukorras paljudel lihtsalt instinktidest läheb tagaratas blokki. Kahtlen, et keegi seda meelega teeb :S. Ja ma ei saa aru miks on vaja kohe sõimama hakata, kui keegi nüüd ühe kogemuse võrra rikkamaks sai ??

EDIT: Ja tänases Õhtulehes on kirjas, mis jamaga üks 81 aastane memm hakkama sai.

Postitatud: 17 Juun 2006, 12:29
Postitas stonefree
bash kirjutas:
Review tegijad just ütlevad, et zx-6r on 600ccm R-seeria tsiklitest kõige paremad pidurid :S . Huvitav kas kommionu ise on ka sellistes piisavalt ohtlikes olukordades viibinud, et ta nii kindla meelega seda räägib. Järsus pidurdusel ohtlikus olukorras paljudel lihtsalt instinktidest läheb tagaratas blokki. Kahtlen, et keegi seda meelega teeb :S. Ja ma ei saa aru miks on vaja kohe sõimama hakata, kui keegi nüüd ühe kogemuse võrra rikkamaks sai ??
Usun, et kommionu on oma ZX-6R-ga piisavalt palju rinkat sõitnud .. Ma ise ei ole oma ZX-9R-i piduri võimsusega ka sugugi rahul. Netist lugesin samuti, et väga tugev pidur on :roll: Ju siis on pidurisilinder parajalt vatti sasanud juba ja ei tööta nii hästi nagu uuel.

Postitatud: 17 Juun 2006, 12:52
Postitas Kommionu
bash kirjutas:
Review tegijad just ütlevad, et zx-6r on 600ccm R-seeria tsiklitest kõige paremad pidurid :S . Huvitav kas kommionu ise on ka sellistes piisavalt ohtlikes olukordades viibinud, et ta nii kindla meelega seda räägib.
Loomulikult olen ma neid kawa nässakaid ikka hunnikus omanud ja esipidur on suht ainukene asi mis sellel rattal tõsiselt ei toimi... See piduripump 16mm mis sellel rattal originaalis on ei kõlba ju supersport rattale... Vähemalt mina suudan selle pidurdades vastu gaasirutskat lajatada (metall pidurivoolikud + dot 5.1)... Ainus võimalus saada kawale esipidurid on piduripumba vahetus... Ainsa võimalusen kuidas kawaga pidurdada saab on asjale korralik piduripump 19x20mm ja korralik pidurivedelik panna (dot5.1 Castrol)

Tagapidur supersport rattal on asfaltkattega teel sõites täiesti mõttetu asi... Seda tagapidur enne ja siis esimest võite siin kroomimeestele rääkida...

Postitatud: 17 Juun 2006, 13:02
Postitas Kommionu
stonefree kirjutas:
Ma ise ei ole oma ZX-9R-i piduri võimsusega ka sugugi rahul. Netist lugesin samuti, et väga tugev pidur on :roll: Ju siis on pidurisilinder parajalt vatti sasanud juba ja ei tööta nii hästi nagu uuel.
nii... ehh.. see ongi kawa pidurisilindri eripära, et see ka uuena ei tööta... (mul zx6 sõitnud 4000km) Ainus mis päästab on selle vahetus (kuna ratas oli rookie600, siis seal ei ole ju piduripumba vahetus lubatud)... kasvõi mõne teise supersport ratta originaali vastu... Kuidas nad selle pidurisilindri küll nii kehvakese teha suutsid jääb arusaamatuks....
2.7-1 KLASS Rookie-600 – TEHNILISED TINGIMUSED kirjutas:
Esi- ja taga-peasilinder peab olema tootja originaaltoodang vastavalt homologeeritud mootorrattale...

Postitatud: 17 Juun 2006, 13:05
Postitas stonefree
Kristoferr kirjutas:
Tagapiduriga kaasaaitamine pidurdusel oli absoluutselt õige! Ilma tagapidurit kasutamata oleksid selliselt kiiruselt talle tagant sisse sõitnud.
Kiirusel 120-130km/h aitab tagapidur lühendada pidurdusteekonda just 4-6m võrra.
Tagapidur ei tohiks aga plokeeruda vaid võtma plokeerumise piiril....

Need mehed kes tagapidurit vaid garaazis parkimiseks kasutavad on lihtsalt laisad ... :lol:
Jah, usun kyll, et kui vaja on maksimaalselt kiiresti pidama saada siis tagapiduri kasutamine on õigustatud, ikkagi annab mingi 10 % pidurdusest. Kui aga tahad kontrolli juhitavuse üle säilitada, siis tagapidur ei sobi, sest nii kui tagaratas blokki läheb liigud edasi ainult otse. Usun, et 95 % juhtudest teeb tagapidur ohtlikumaks kui aitab. Ma olen kuulnud, et MotoGP-s mõne vennad isegi kasutavad tagapidurit vahel aga neil pole just tavaline tehnika ja oskused on ka teisel tasemel.

Kuigi vahel kui oleks vaja tagapidurit kasutada (auklik tee jne) siis ei oska.

Ise piduran kasutades valemit: esipidur + mootor. Huvitav oleks võrrelda selle pidurdusteekonda esipidur+tagapidur juhuga. Igatahes on esimene meetod tunduvalt parem teel püsimise seisukohast.
Samas esipiduri all hoidmine ja samal ajal vahegaasi andmine ja käikude allalappamine nõuab tunduvalt rohkem harjutamist kui kahe piduriheebli korraga vajutamine.

Postitatud: 17 Juun 2006, 17:45
Postitas CB500
Kuna eelmine teema väljus iseendast, siis tegin pooleks. Ootan asjalikke poste selle käiguga pidurdamise ja vahegaasi (eriti selle) kasutamise kohta.

Postitatud: 17 Juun 2006, 18:04
Postitas Karupoiss
Küll ei oska kahjuks midagi vahegaasist rääkida...
Aga mäletan, kuidas A-kat kursusel autokoolis õpetaja tõi joonise, kus oli testitud 50 km/h sõidu juures pidama saamist esipiduri, tagapiduri ning mõlema üheaegse kasutamise juures.
Tagapiduriga oli tulemus lootusetu... loogiline ka.
Esipiduriga ütleks küllaltki hea.
Huvitav oli aga see, et mõlemad koos andis vaid meeter parema tulemuse kui ainult esimene.
Numbreid ei mäleta, aga äkki oli vastavalt 7 ja 8 meetrit viimaste puhul.

Sõitke ohutult!

Postitatud: 17 Juun 2006, 18:48
Postitas JC
Karupoiss kirjutas:
Huvitav oli aga see, et mõlemad koos andis vaid meeter parema tulemuse kui ainult esimene.
Numbreid ei mäleta, aga äkki oli vastavalt 7 ja 8 meetrit viimaste puhul.

Sõitke ohutult!

Tegelikult peaks nii olema, et esmalt tagapidurit vajutades aitad kaasa sellele, et esiratas tugevamini vastu teed läheks (raskus juba esirattale hetkeks kui esipidurit sikutama hakkad) - oleks parem haardumine... nõnda saad esipiduriga julgemalt pidurada, kartmata väga, et erutusest tingitud äkilisele liigutusele ratas ntx kehval teekattel plokki läheks...

Postitatud: 17 Juun 2006, 19:04
Postitas Karupoiss
Eks muidugi ole see võimalik..
Kui aga mõtlen sellele, kuidas ise äkilises olukorras käitun, siis laksan esipidurit ja tagapidurit korraga, mõeldes ainult sellele, et tagant blokki ei läheks, sest esipidur on minul õnnestunud tõesti ainult halva teekatte korral blokki saada. Libedal pinnal on aga teised jutud, kus ei saa ainult libisemist arvestada, vaid tuleb kiiresti läbi mõtelda kogu stsenaarium.

Postitatud: 18 Juun 2006, 21:53
Postitas CB500
noh krt, kus siis see jutuise kadus? Vahel mulle tundub, et vestlused arenevad ainult siis kui need on teemavälised.. :roll:
Käiku alla vahetada oskavad kõik, küsimus polegi selles kui mitu, niipalju kui tarvis eks? aga wadabaut vahegaas!???

Postitatud: 18 Juun 2006, 22:18
Postitas ural
Mootoriga ikka, aitab kütust ka kokku hoida.Piduriga kui esimest ei saa enam kasutadaon :roll:

Postitatud: 18 Juun 2006, 22:23
Postitas Karupoiss
Nagu CB500 just mainis, siis tegelikult tahaks teada natuke vahegaasist...
Oskab keegi tark rääkida?

Postitatud: 18 Juun 2006, 23:05
Postitas bash
ural kirjutas:
Mootoriga ikka, aitab kütust ka kokku hoida.Piduriga kui esimest ei saa enam kasutadaon :roll:
Keegi seletaks lahti kuidas see kütust kokku hoiab ?

Postitatud: 18 Juun 2006, 23:28
Postitas afs
Selle vahegaasi all mõeldakse seda, et kui vahetad käiku alla ja gaasi maha lased, siis enne siduri lahti laskmist keerad gaasi uuesti peale, sest muidu tagaratas blokeerub, eriti kui samal ajal intensiivselt esipidurit kasutatakse.

Postitatud: 18 Juun 2006, 23:34
Postitas olli
bash kirjutas:
ural kirjutas:
Mootoriga ikka, aitab kütust ka kokku hoida.Piduriga kui esimest ei saa enam kasutadaon :roll:
Keegi seletaks lahti kuidas see kütust kokku hoiab ?
Sissepritsega masinatel suletakse kütuse pealevool mootoriga pidurdamise ajal. Karburaatori korral mootoriga pidurdamine kütust küll ei säästa. :roll:

Postitatud: 18 Juun 2006, 23:52
Postitas korke
ei tea midagi ,et kawal oleks sitad pidurid...minu arust väga head.
Ja kommikas sa kunagi ise kiitsid kawa pidureid ...aasta või rohkem tagasi.

Mina pidurdan nii ,et sidur alla ja esipidur peale. Ei hakka mootoriga pidurdama kuna tundub siis on pidurdus maa pikem ning tagumist ei kasuta kuna tagarattas tõuseb kergelt üles kui esimese intetsiivselt pidurdada.

Postitatud: 19 Juun 2006, 00:08
Postitas stonefree
Rinkal pidurdamise protseduur Keith Code järgi:

1. Gaas maha
2. Vajutad esipidurit sujuvalt
3. Sidur alla
4. Vahegaas
5. Käik alla ja sidur lahti
jne
3-5 tehakse sekundikümnendikega, samal ajal esipidurit all hoides.

Muidugi oluline põhjust miks ringrajal käik alla vahetakse on ka see, et tuleb ju kiiresti peale pidurdamist uuesti kiirus üles saada.

Vahegaasi on jah vaja selleks, et pöörded lähevad liiga alla ja kui siis madalama käigu suure hoo pealt sisse lööd, siis hakkab tagaratas ringi käima ja tagaots vibama. Kui tänaval loiult sõidad siis vahegaasi muidugi pole mõtet anda, sest tavaliselt lööd käigu sisse kui hoog on juba piisavalt madal.

Aga selline pidurdamine nõuab harjutamist. Et avariilähedases olukorras seda kasutada, siis see peab olema automaatne. Mäletan, et alguses sõitsin mitu korda rajalt välja kui käiku kas sisse ei saanud, välja viskas või pöörded olid liiga madalad.
Ise sõidan ka tänaval vahegaasiga, vaja ju praktiseerida ;)

Hiljuti tuli just sirgel hädapidurdus teha, suletud teel kuskil 160k/h tunnis oli sees ja tuli alla 100m pidama saada, vaatasin juba, et kuidagi ei õnnestu aga võtsin viimase nii mootorist kui esipidurist. Pidama sain kuigi tee lõppu tähistav värav sai ka kerge laksu :D

Tagapidurit on IMHO koos esipiduriga tõesti mõtet kasutada ainult siis kui tahad seisma jääda, mitte kurvi võtmiseks. Mul on tagapiduri kasutamine kyll ainult ohtlikke olukordi tekitanud.

Veel paar tsitaati "Randmeväände II"-st:
Mina kasutan tagapidurit ainult rajalt välja sõites
See on lihtsalt ajaraiskamine, sa kulutad liialt palju tähelepanu tasasele tagapiduriga pidurdamisele. Ma ei pane sinna jalgagi peale muidu kui vaid garaazhi sõites
:)

Postitatud: 19 Juun 2006, 00:12
Postitas Kommionu
korke kirjutas:
ei tea midagi ,et kawal oleks sitad pidurid...minu arust väga head.
Ja kommikas sa kunagi ise kiitsid kawa pidureid ...aasta või rohkem tagasi.
Kiitsin kunagi jahh.. siis kui neid ekstreemolukorras ei kasuta on nad enamvähem... Miskit rajasõitu ja pidevat esipidurit ei kannata kawa piduripump aga mite üks pauk...

huvitav-huvitav... miks siis sina jurgits endale paar päeva tagasi Brembo 19x20 piduripumba muretsesid??? (togi)

Postitatud: 19 Juun 2006, 00:21
Postitas korke
Sest annab kõvasti juurde.....aga huvitav-huvitav....miks sina selle üldse muretsesid :lol: ??? Ning eelnevalt ütlesid ,et raha raiskamine :roll:
Kommionu kirjutas:
huvitav-huvitav... miks siis sina jurgits endale paar päeva tagasi Brembo 19x20 piduripumba muretsesid??? (togi)

Postitatud: 19 Juun 2006, 00:47
Postitas CB500
korke kirjutas:
ning tagumist ei kasuta kuna tagarattas tõuseb kergelt üles kui esimese intetsiivselt pidurdada.
sellest ju korduvalt juttu olnud, et tagumine + esimene aitab rohkem ja ühtlasemalt ratast "maadligi" saada ja siis imho ei tõuse ka tagaots niipalju üles.
Ise pidurdan tavaliselt esimesega ja vajadusel esimese ja tagumisega.
Vahegaasist ei tea ma midagi.. :oops: kuigi tahaks teada.

Postitatud: 19 Juun 2006, 00:50
Postitas CB500
olli kirjutas:
Karburaatori korral mootoriga pidurdamine kütust küll ei säästa. :roll:
siinkohal sa eksid, on ikka vahe sees, kas kiirenduspumpad annavad peale või mitte..

Postitatud: 19 Juun 2006, 00:54
Postitas Kommionu
korke kirjutas:
Sest annab kõvasti juurde.....aga huvitav-huvitav....miks sina selle üldse muretsesid :lol: ??? Ning eelnevalt ütlesid ,et raha raiskamine :roll:
Raha raiskamine on ta ikka sellepärast, et sa ju ei pidurda enne kurve.... Minu arusaamist mõõda oled sa ju korduvalt 300-ga puuse lennanud (lol) sest pole pidnud vajalikuks PIDURDADA!!!!

Loomulikult pole see raha raiskamine kui investeerid oma motikasse.. Lihtaslt kobisesin, et nii julmalt palju selle pumba eest maksid....

Postitatud: 19 Juun 2006, 00:58
Postitas korke
Oleks siis mul neid tsikleid nii palju kui ma neid sodiks sõidan .....aga nuh ..naised saunas kobisesid ju...
Kommionu kirjutas:
korke kirjutas:
Sest annab kõvasti juurde.....aga huvitav-huvitav....miks sina selle üldse muretsesid :lol: ??? Ning eelnevalt ütlesid ,et raha raiskamine :roll:
Raha raiskamine on ta ikka sellepärast, et sa ju ei pidurda enne kurve.... Minu arusaamist mõõda oled sa ju korduvalt 300-ga puuse lennanud (lol)

Loomulikult pole see raha raiskamine kui investeerid oma motikasse..
Lihtaslt kobisesin, et nii julmalt palju selle pumba eest maksid....

Postitatud: 19 Juun 2006, 01:02
Postitas CB500
Puhtalt uudishimust, mis on mõistlik hind Brembo pumbale?

Postitatud: 19 Juun 2006, 01:03
Postitas korke
oleneb millist tahad ....normaalne maksab 4k letis.
CB500 kirjutas:
Puhtalt uudishimust, mis on mõistlik hind Brembo pumbale?