1. leht 3-st
müstika tagaratta laagritega
Postitatud: 25 Juun 2006, 17:51
Postitas 417
ühe nädaka jooksul 3 tagaratta laagrit kokku jooksnud ja endal ka juba nats nukker olla.
1. peale uue tagumise rehvi paigaldamist 10ne kildi pärast jooksis laiali.
2. sai uus panna ja umbes 25 km ja jooksis laiali ( kusjuures ass sai valepidi sisse panna ja mutter jooksis minema ja ass hakkas välja jooksma ( suhtsuur sinine suitsupilv taga sain pidama)
3. see laager pidas vastu umbes 300 km ( siis sai ketti pingutada ja 25 kildi pärast jooksis laiali)
Ise peale poolt tundi manuaali vahtimist jõudsin järeldusele et keerasin assi poldi liiga pingule - manuaal käsib njuutonmeetriga 80 nm
sama tegi ka rehvivahetaja vist.
kui 300 kilti vastu pidas siis sai keerata parasjagu niipalju et piduri support jäi logisama
kas kellegil on sarnast jama olnud ja mis on lahendus
Postitatud: 25 Juun 2006, 19:10
Postitas Kalapea
Milliseid laagreid kasutad? Omal on olnud kah sama probleem, sest ma ei kasutanu seperaatoriga laagreid (kuulid on kaetud).Katmata laagritele läheb tolm jms. vahele ning siis lõpetab laager oma tegevuse.
Postitatud: 25 Juun 2006, 19:11
Postitas 417
--DogFood-- kirjutas:Milliseid laagreid kasutad? Omal on olnud kah sama probleem, sest ma ei kasutanu seperaatoriga laagreid (kuulid on kaetud).Katmata laagritele läheb tolm jms. vahele ning siis lõpetab laager oma tegevuse.
toyo mõlemilt poolt kinnised + tolmukaitse eraldi poeale ostetud
Postitatud: 25 Juun 2006, 19:45
Postitas toim
vaata manualist järgi, kas kõik jubinad võllil on õiges järjekorras ja miskit puudu ega üle ei ole.
Kui on ise tehtud eraldusseib (spacer), vaata, et kontaktpind laagriga ei oleks viltu lõigatud (nurga all).
Äkki on laagripesa kahjustatud - laager ei istu ilusasti sisse ja jääb kuidagi viltu sisse löömisel...
erinevaid võimalusi on...
Postitatud: 25 Juun 2006, 21:35
Postitas StreetMoto
Mina pakun, et sul on miski vidin seal tagarattal vahelt puudu ja pood lihtsalt kokku pannes kogu asja kinni. Kas tagaratas veereb vabalt kui tagaotsa üles tõstad? Kas ratas ei loksu? Kui need 2 asja on korras, siis ei saa laagriga miskit juhtuda.
Postitatud: 25 Juun 2006, 21:44
Postitas 417
StreetMoto kirjutas:Mina pakun, et sul on miski vidin seal tagarattal vahelt puudu ja pood lihtsalt kokku pannes kogu asja kinni. Kas tagaratas veereb vabalt kui tagaotsa üles tõstad? Kas ratas ei loksu? Kui need 2 asja on korras, siis ei saa laagriga miskit juhtuda.
Kui enne ketipingutust kokku panin siis tag. piduri support loksus kergelt ja ratas jooksis vabalt.
peale pingutamist keerasin natsa tugevamini kinni , ratas jooksis "enamvähem vabalt" aga sopport enam ei loksunud.
Äkki see oligi tolle 80mn piir ???????
enne kokkupanemist sai vaadata manuaalist et kas kõik on õieti kuigi
just tolle laagri poolne (mis laiali jooksis) muhv on natsa kuulidest vigastatud
Postitatud: 25 Juun 2006, 23:28
Postitas ollo
Ratta sees, laagrite vahel, käib distantspuks... see sul ikka on olemas või? Laagripesad ratta sees puhastasid _korralikult_ ära enne uue laagri paigaldamist?
Kui laagrid on õigesti pesas ja distantspuks vahel, võid selle krempli kinni tõmmata nii kõvasti, nagu tahad, mingit lisakoormust sellest laagrile ei teki.
Edit: sry, ei lugenud korralikult, kirjutad et muhv on olemas, aga haiget saanud... kui ta piisavalt vigane on, siis see võibki olla põhjus.
Postitatud: 26 Juun 2006, 09:08
Postitas Qubik
kirjutad et puksi ots kuulidest vigastatud... kuulid ei tohiks puksiga kokku puutuda kuna puks surub vastu laagri sisemist rôngast. kas sul laagrid läxid paigale survega vôi pöidlaga... juhul kui laager ei istu pesas tugevalt pressistuga siis hakkab välimine laagrirôngas pesas pöörlema. Samuti on praktikas ette tulnud laagreid kus on määret sisse paandud vaid yhelty poolt ja ylivähe. Oma rattal ja ka klientidel vôtn alati maha laagri tihendi ja vajutan korralikult kvaliteetset määret sinna sisse. Tihendi saab maha peenikese kruvikeerajaga ettevaatlikult kangutades.
Postitatud: 26 Juun 2006, 16:13
Postitas Clemm
kui Qubik rääkis mõlemalt poolt kaitstud/separaatoriga laagritest, kus sees vähe määret on, siis mainiks juurde, et liiga palju seda määret sisse ei paneks. sõites muutub see kuumaks ning paisub, surudes selle kaitsva katte maha ning ongi jama käes.
Postitatud: 26 Juun 2006, 17:35
Postitas totu
Ilmselt distantspuks mingi eelneva kinnijooksmisega lühemaks kulunud ja lubab laagrid kinni puua. Kuullaager ei kannata eriti telgkoormust. Kvaliteetlaagril tavaliselt määret sees parasjagu.
Separaator on asi mis kuule õige distantsiga hoiab, "rõngad" on laagri saaled ja tihendatakse laagrid metall- või kummitihendiga, ühelt või kahelt poolt. - ma niisama plõksin, parem on üksteisest aru saada kui asjadel nimed olemas.
Postitatud: 26 Juun 2006, 18:05
Postitas 417
saan homme uued laagrid kätte ja seekord katsun eelnevalt pesad nullpaberiga üle puhastada ja mutika tõmban kinni nagu manuaal ette näeb kellaga võtmega.
Kui siis ka kokku jookseb siis alustan nii välimiste kui keskmise distandspukside originaalmõõtude otsimisega ja uute treida laskmisega.
Postitatud: 26 Juun 2006, 18:54
Postitas tramm66
enne uute laagrite panemist kontrolli, et laagritevaheline distantspuks oleks vähemalt kümnendiku pikem kui laagripesade sisemine vahekaugus veljes. Välimiste distantspukside pikkus isegi millimeeter, paar sinna-tänna ei kujuta endast laagritele mingit ohtu eeldusel, et nad sirged on. Isegi kui võll oleks kõver nii, et silmaga veel näha pole, ei juhtuks sellist asja kuna võll pea kümnendiku laagrimõõdust peenem. Sul on ILMSELGELT laagritel vale asend seoses pesade või puksidega.
Postitatud: 28 Juun 2006, 12:58
Postitas piloot
Eks see ole paljude kokkusattumuste tulemus: valed juhtimisvõtted, suur kiirus, naised peal.....

kõike nagunii ei jõua üles lugeda aga peapõhjus tundub olema distantspuksudega seotud, need laagrid tõesti ei kannata telgkoormust. Kas remondi käigus midagi üle ei kippunud jääma, nagu tavaliselt

Postitatud: 28 Juun 2006, 13:08
Postitas mella
Muidugi proovi veel ühed laagrid õhtule lasta ja siis tule jälle siia hädaldama.
Selle asemel äkki kontrolliks distantspuksid üle ja vaataks, kas ratas vabalt liikuma jääb ja laagrid survest vabaks.
417 kirjutas:saan homme uued laagrid kätte ja seekord katsun eelnevalt pesad nullpaberiga üle puhastada ja mutika tõmban kinni nagu manuaal ette näeb kellaga võtmega.
Kui siis ka kokku jookseb siis alustan nii välimiste kui keskmise distandspukside originaalmõõtude otsimisega ja uute treida laskmisega.
Postitatud: 28 Juun 2006, 13:33
Postitas 417
mella kirjutas:Muidugi proovi veel ühed laagrid õhtule lasta ja siis tule jälle siia hädaldama.
Selle asemel äkki kontrolliks distantspuksid üle ja vaataks, kas ratas vabalt liikuma jääb ja laagrid survest vabaks.
eks ma ikka kontrollisin enne manuaali järgi ülen et kas kõik pudinad omal kohal jne.
seekord siis kellaga sai ratamutrid pingutatud ja erinevaid kiirusi proovides Tapa-Rakvere-Tapa tehtud.( umbes 60 kilti )
Momendil pole mingeid lagunemisilminguid ja loodan et nii jääbki.
Postitatud: 28 Juun 2006, 14:38
Postitas spinna
417 kirjutas: eks ma ikka kontrollisin enne manuaali järgi ülen et kas kõik pudinad omal kohal jne..
No omal kohal olemisest üksi vähe, kas mõõdud ka õnnestus manualist saada? remondimanualis peaks olema olemas ja mõõdud tuleks ka üle kontrollida, kui juba selline jama lahti on. Ja sisse pressid või lööd laagri ikka
välimisest rõngast, mitte juhuslikust kohast või sisemisest saalest ( rõngast) ? Valesti sisse lüües saad samuti laagri kohe vigaseks ja siis ongi üsna kohe loks ja korin lahti.
Postitatud: 28 Juun 2006, 14:50
Postitas 417
spinna kirjutas:417 kirjutas: eks ma ikka kontrollisin enne manuaali järgi ülen et kas kõik pudinad omal kohal jne..
No omal kohal olemisest üksi vähe, kas mõõdud ka õnnestus manualist saada? remondimanualis peaks olema olemas ja mõõdud tuleks ka üle kontrollida, kui juba selline jama lahti on. Ja sisse pressid või lööd laagri ikka
välimisest rõngast, mitte juhuslikust kohast või sisemisest saalest ( rõngast) ? Valesti sisse lüües saad samuti laagri kohe vigaseks ja siis ongi üsna kohe loks ja korin lahti.
laager ikka välimisest saalest sobiva suurusega padruniga.
aga kahjuks remondimanuaal ei anna stutserite ja disdantspuksi mõõtusid.
Momendil üritan leida yamaha 125 tzr belgrada remondimanuaali , väidetavalt on raam ja veljed samad mis mul
Postitatud: 28 Juun 2006, 14:57
Postitas spinna
distantspuksi mõõdu saad ju ka Trammi pakutud meetodil ! Kui päris õiget mõõtu ei ole kuskilt võtta, siis see peaks ju väga hea orientiir olema. Ja trammi kogemusi tasub usaldada.
Postitatud: 28 Juun 2006, 15:09
Postitas 417
spinna kirjutas:distantspuksi mõõdu saad ju ka Trammi pakutud meetodil ! Kui päris õiget mõõtu ei ole kuskilt võtta, siis see peaks ju väga hea orientiir olema. Ja trammi kogemusi tasub usaldada.
sellega oli ok selles mõttes et distantspuks oli kontaktis laagristega kui oma väikese näpukesega katsusin
Re: müstika tagaratta laagritega
Postitatud: 01 Juul 2009, 10:40
Postitas anticrist
Terv!
Selline mure:
Kas keegi treib ka tagarattalaagri pesasi suuremaks kuna laagripesad välja veninud. Nüüd oleks suuremat mõõtu laagrid vaja panna. rattaks gsx1100f.
Re: müstika tagaratta laagritega
Postitatud: 01 Juul 2009, 11:06
Postitas Rennes
Kui suured nad siis on sul seal ... Kui see minu kunagine ratas on siis ... laagriliim on abiks, see peaks kuni 1 mm lõtku kinni liimima ... Elik 0.5 siis kui ringi peale arvestada ... Ma ei mäleta kas ma sellel rattal olen vahetanud, a vb isegi olen, ja siis sai ka liimitud ... sest laager oli pesas ringi tõmmanud.
Re: müstika tagaratta laagritega
Postitatud: 01 Juul 2009, 11:49
Postitas maiasmokk
Rennes kirjutas:Kui suured nad siis on sul seal ... Kui see minu kunagine ratas on siis ... laagriliim on abiks, see peaks kuni 1 mm lõtku kinni liimima ... Elik 0.5 siis kui ringi peale arvestada ... Ma ei mäleta kas ma sellel rattal olen vahetanud, a vb isegi olen, ja siis sai ka liimitud ... sest laager oli pesas ringi tõmmanud.
Huvitav kui tsentrisse see laager siis ka jääb liimiga, kui räägime juba millimeetrisest lõtkust???
Re: müstika tagaratta laagritega
Postitatud: 01 Juul 2009, 12:11
Postitas Rennes
ei tea öelda, pajatan vaid seda mis pudelil kirjas oli
Mul ei olnud lötk muidugi nii suur, lihtsalt laager käis suht libedalt sisse ...
Edit: mäletasin valesti tõesti
Natuke väiksem lötk oli ikka. 0.25 mm (vana pea ikka ) Toode oli Loctite 648
Re: müstika tagaratta laagritega
Postitatud: 01 Juul 2009, 12:27
Postitas anticrist
tere Rennes
jaa, tegu sama rattaga. olen korra juba lasknud vaadata ja pandi uuesti keermeliimiga aga nüüd jälle ja vaadati uuesti ning leiti et seal ei ole enam ilmselt liimiga midagi teha, mina muidugi spets ei ole... 
Re: müstika tagaratta laagritega
Postitatud: 01 Juul 2009, 13:00
Postitas ping
Keermeliim ei kõlba sinna.
Laagril ja puksil ikka oma, keermeliimist erinev, liim.
Re: müstika tagaratta laagritega
Postitatud: 01 Juul 2009, 14:30
Postitas Rennes
Vaata jah ikka õige toote poole, nagu mu eelmises postis kirjas oli: Loctite 648. Vb on teisi ka ... Seda soovitati balti laagrist mulle kunagi kui öigesti mäletan ...
Re: müstika tagaratta laagritega
Postitatud: 01 Juul 2009, 19:13
Postitas tar.mo
kõige lihtsam rattal rehv maha ja treipinki
vanad avad suuremaks(kui seinapaksus kannatab) ja puksid liimi ja pinguga sisse ja mure lahendatud
Re: müstika tagaratta laagritega
Postitatud: 01 Juul 2009, 19:43
Postitas anticrist
Re: müstika tagaratta laagritega
Postitatud: 02 Juul 2009, 00:58
Postitas Hans
CRC-l ka siuke laagrite kinnitamise liim olemas: http://www.crceurope.com/wwwcrc/tds/TCI ... RALOCK.PDF
Müüvad Knoke ja TKA Baltic
Hans
Re: müstika tagaratta laagritega
Postitatud: 02 Juul 2009, 01:25
Postitas matti
Ehk piisaks ka suurest puurpingist ja vastavast puurist, peab väga suur treipink olema kuhu ära mahuks velg täis koosseisus... 