1. leht 3-st

Jawa 638

Postitatud: 09 Aug 2006, 12:50
Postitas Marukoer
Tervist!

Nimelt probleem selline,et Jawa ei löö vändast käima(midagi jääks nagu kinni) ja tagaratas ei käi ka ringi kui käik sees,et kas on tõesti mootor kokku jooksnud või võib ka selline viga olla,et mootorikett on kinni jäänud(kiilunud)?

Juhtus see siis sedasi,et poisid sõitsid ja siis jäi seisma ja ei läinud enam käima.

Postitatud: 10 Aug 2006, 04:57
Postitas agent007
No kõigepealt võta siduripoolne kaan maha ja vaata mis seal toimub. Mootorikett, poolkuu jne... Kui seal on kõik OK siis silindrid - kuigi on vähetõenäoline, et seal võib midagi olla. Kui midagi ikka välja ei tule siis pole muud teha kui käigukasti vaatama. Mootor pooleks - TÕMMITSAGA(säästke oma kartereid)! Hetkel ei oska muud pakkuda. Võivad olla ka kokku jooksnud vända laagrid.

Jõudu!

Postitatud: 17 Jaan 2007, 21:05
Postitas DioX
Tere! Biker.ee Rahvas !
Ei hakkanud uut teemat tegema ja küsiks siin ,et selline suur probleem !
Ostsin 2 päeva tagasi Jawa 638 ! Töötas korralikult esimene päev ! Teine päev läks tööle lükates ja töötas ainult 1 silinder !
Ja nüüdseks ei lähe üldse tööle , vaatasin siis üle süüte (süüde olemas) siis vaatasin kas bensu tuleb peale , bens vool karbussi korralikult !
Miks ta siis ikkagi ei taha tööle minna ? Kas vaja küünalde vahelist pilu regullida või süüde varajane või hiline ? Ujutab bensuga küünlaid kah !


Kui keegi sai aru mu probleemist siis äkki oskak ka aidata soovitada mida teha ?!!!
Võtsin ka kargburaatori lahti ja karbuss oli puhas korras !!

Postitatud: 17 Jaan 2007, 21:23
Postitas deadline
Osta uued küünlad , ei tea ju mis juustud sinna müügiks peale olid keeratud!

Postitatud: 17 Jaan 2007, 21:26
Postitas randmevääne2
võimalik et ikka aku tühi kui ühelt poolt juba säde ära kadus. võid ka nii proovida, et küünlad maha ja vala NATUKE(näit pool pudelikorgitäit) silindritesse bensiini.siis küünlad peale ja proovid käivitada.kui ei õnnestu siis on süüte viga kui aga käima läheb on toitesüsteemi viga.

Postitatud: 17 Jaan 2007, 22:56
Postitas DioX
Säda olemas mõlemas küünlas aga kas piisav ?
Proovin sinu meetodit randmevääne !! Eks annan teada siis mis välja tuli !! :arrow:

Postitatud: 18 Jaan 2007, 09:30
Postitas Tsikkelröövel
Ära leiuta, vaid alusta otsast. Laadi aku korralikult täis. Kontrolli, et kontaktid oleks korras. Reguleeri nende vahe ja pane süüde paika. Ja proovi siis. Kui siis käima läheb, vaata, kas genekas ka ikka laeb. Kui ei lähe, vaata mööda elektriahelat edasi kuni küünaldeni välja. Minu praktikas ei ole muide küünal olnud kunagi süüdi, kui ei käivitunud. Ja kui elektriahel on kontrollitud, siis mine mehhaanilise poole kallale. Karpa puhasta ära, aga reguleeringuid ära näpi, kui masin 2 päeva eest töötas. Nii tehes saad sa vähemalt selgeks, mis sul kindlalt korras on, et ei otsi viga valest kohast.

Postitatud: 18 Jaan 2007, 10:37
Postitas joel
Tsikkelröövel kirjutas:
Minu praktikas ei ole muide küünal olnud kunagi süüdi, kui ei käivitunud.
Minu praktikas on küll ette tulnud. Oli mingi Minski mootoriga kart, mida 2 tundi suht edutult käima üritasime lükata (mingeid seadeid kuskilt ei näppinud selle aja jooksul - vaid küünalt puhastasime ja sädevahet koputasime veidi). Paukus ja lubas pidevalt, aga käima vist ei saanudki või kui siis mingi mõnisada meetrit lasi sõita ja suri uuesti välja. Pöördusime kurvalt koju tagasi ning kruvisime uue küünla peale. Pärast seda läks 2 meetri pealt käima lükates :-P

Postitatud: 18 Jaan 2007, 10:52
Postitas riksx
DioX kirjutas:
Tere! Biker.ee Rahvas !
Ei hakkanud uut teemat tegema ja küsiks siin ,et selline suur probleem !
Ostsin 2 päeva tagasi Jawa 638 ! Töötas korralikult esimene päev ! Teine päev läks tööle lükates ja töötas ainult 1 silinder !
Ja nüüdseks ei lähe üldse tööle , vaatasin siis üle süüte (süüde olemas) siis vaatasin kas bensu tuleb peale , bens vool karbussi korralikult !
Miks ta siis ikkagi ei taha tööle minna ? Kas vaja küünalde vahelist pilu regullida või süüde varajane või hiline ? Ujutab bensuga küünlaid kah !
Kui sul ratas ühelpäeval sõitis ja järgmisel mitte, siis suure tõenäosusega on küünalde viga. See et vabasõhus küünlal säde oli, ei tähenda seda, et see ka suure rõhu all on.

Osta korralikud Boschi küünlad, hõõgarv oli vist 7W. Peale seda küünalde jama kaob. Küünlavahe oli mälujärgi 0.45mm

Keera peale ja proovi uuesti, kui jama järkub alles siis kuku süüdet reguleerima (juhul kui sa seda teinud veel pole).

Aaa jaaaaa.. kondekas võib ka tuksis olla, vaheta see kindalsti välja. Igasugused müstilised süüte mured algavad just sealt.

Kui süüde on varajane, siis hakab karbussi aevastama, kui hiline hakkab sumbutaja [Motobot: õige on "summuti"] paukuma.

Postitatud: 18 Jaan 2007, 19:56
Postitas DioX
Niih proovisin siis Randmevääne meetodit , et kallasin silindrisse benus ja läks kohe esimeset paugust tööle !!!
Ja selline küs ,et mis kruvi mida reguleerib (karburaatoril )? Üks on horisontaal asendis teine on suunatud gaasi trossi poole !!!
Asi on vist ikkagi kütte segus !!

Postitatud: 18 Jaan 2007, 21:56
Postitas Olts
Horisontaalne reguleerib tühikäigu segu (kinni rikkam, lahti lahjem). Poolviltuselt vertikaalne reguleerib tühikäigu pöördeid ehk siibri avatust, reguleerimise ajal soovitatav gaasi kergelt peale keerata.

Postitatud: 19 Jaan 2007, 00:04
Postitas randmevääne2
DioX kirjutas:
Niih proovisin siis Randmevääne meetodit , et kallasin silindrisse benus ja läks kohe esimeset paugust tööle !!!
Ja selline küs ,et mis kruvi mida reguleerib (karburaatoril )? Üks on horisontaal asendis teine on suunatud gaasi trossi poole !!!
Asi on vist ikkagi kütte segus !!
siis on jah karpa viga.kui esimese 638 ostsin ,siis ka seda tööle ei saanud nii nagu peaks.sellest tooreklapist ma igatahes jagu ei saanud.külmkäivitusel bentsu sisse ei imenud aga kui korra käima said,siis sõitis hästi.ma tegin siis sellise ümberehituse nagu vanadel karpadel et saad ise nn üle uputada. siis sain edaspidi masina kohe käima.polnud enam mingit probleemi. :wink: a neid karpa kruvisid pole mõtet paigast ära ajada,enne ju sõitis normaalselt.

Postitatud: 19 Jaan 2007, 18:42
Postitas DioX
Aga räägi kuidas tegid nii, et uputad ise üle seda karpat ?
Aga muidu kui proovin käivitada siis lähevad küünlad märjaks ja tööle ei lähegi !! Mida ma siis reguleerima pean ?

Postitatud: 20 Jaan 2007, 01:44
Postitas randmevääne2
mh ... väga imelik kui küünlad märjaks lähevad... siis ikka bentsu tuleb ju peale.ei saagi siis aru milles viga.et eelnevalt ütlesid et kui otse silindrisse valasid siis läks kohe käima ja tavakäivitusega ei lähe...ja tõmbab kohe täis.mh...see nagu viitaks valele süütele või selle mittepiisavuses.üldiselt ma loodan et sa pole regullimistega midagi paigast ära ajanud.see tekitab lisavigasid....samas kui vändast ei lähe peaks alati lükkamine aitama.siis lihtsalt imeb kütte siisse mingi aja pärast.
ei no uputussüsteem seisneb selles et pead ujukikambris oleva ujuki põhja vajutama et kamber silmini kütust täis jooksesk.mina puurisin selleks 4mm augu ülevalt kambriäärest läbi ja panin samajämeda metallvarda sinna ,painutasin viimase 90 kraadise nurga alla ja lisasin pastakavedru sinna vahele.sisuliselt sama süsteem mis käsitsi uputamise karpadel...muidugi ei soovita ma seda kohe tormama tegema,sest see peenem nikerdamine.peaksid enne kindlaks tegema ikkagi milles üldine viga on.

et ma ei teagi midagi kindlat väita.uuri veel asja,kui mu keerulisest jutust aru said, ja siis anna teada

Postitatud: 20 Jaan 2007, 09:28
Postitas Kirs
Enda Jawal aastaid tagasi samuti olid käivitusraskused juba poest väljudes ja samuti selle ´ujutamisvõimaluseta´ karburaatoriga. Sai vähe jebitud ujukitasapinnaga ja tulemusena tõstetud vähe bensiinitasapinda ujukikambris. Peale seda käivitus probleemideta. Muidugi ikka tooreklappi pidi kasutama.

Postitatud: 20 Jaan 2007, 13:43
Postitas agent007
Rääkige mulle kui kõrgel peab see bensutase seal kambris olema ja kuidas seda kontrollida?

Postitatud: 20 Jaan 2007, 16:40
Postitas Kirs
agent007 kirjutas:
Rääkige mulle kui kõrgel peab see bensutase seal kambris olema ja kuidas seda kontrollida?
Ei tea täpset kõrgust. Ikka testides sai sobiva kätte. Väänad veidi toda plekitükki, mis sulgeb ujuki tõustes bensiini pealevoolu ujukikambrisse. Bentsutaset tõstes siis väänad nii, et too plekijulla sulgeks tolle pealevoolu nõelklapi hiljem.

Postitatud: 20 Jaan 2007, 20:22
Postitas DioX
Njh aga nüüd selline asi ,et ikkagi ei lähe käima bensu saab kätte ja õhku kah !! Karburaator on puhas ! Ostsin uued küünlad ja kui peale panin läks laksust käima ning siis suretasin välja ja kui paning istme ja muud asjad tagasi oma kohale ja siis proovisin käivitada , siis enam ei läinud !
Ja kui panen esi tule põlema siis nagu ei põle ja aku tuli kustub üldse !!
Vb aku tühi ?

Postitatud: 20 Jaan 2007, 20:46
Postitas Kirs
DioX kirjutas:
Ja kui panen esi tule põlema siis nagu ei põle ja aku tuli kustub üldse !!
Vb aku tühi ?
Ega ta käima ei lähe jahh, kui aku tühi.

Postitatud: 20 Jaan 2007, 22:22
Postitas simp
holma kirjutas:
DioX kirjutas:
Ja kui panen esi tule põlema siis nagu ei põle ja aku tuli kustub üldse !!
Vb aku tühi ?
Ega ta käima ei lähe jahh, kui aku tühi.
aga lükates läheb nüüd?

Postitatud: 21 Jaan 2007, 13:25
Postitas agent007
Istme alt kuskil lühises ei ole? Mul on olnud sellist jama ka, et iste lühistab midagi ära.

Postitatud: 21 Jaan 2007, 23:13
Postitas DioX
Em lühises ei ole midagi !!
Laadisin akut natuke ja kõik tuled hakkasid põlema nagu uued , süüde olemas ja küünaldel ka säde korralik ! Aga käima ikka ei lähe , isegi lükates !
Ja ses suhtes ,et kui valan bensu otse silidrisse siis läheb laksust käima siis töötab kuni bens ära põleba ja kõik rohkem ei lähe käima !
Bensu saab ta kätte küll , küünlad lähevad märjaks ! Aga ei tea miks ta siis tööle ei lähe ? Ja kui töötas siis töötas miski pärast ainult 1 silinder !
Äkki vaja ikkagi süüde paika keerata ?

Postitatud: 21 Jaan 2007, 23:32
Postitas randmevääne2
DioX kirjutas:
Em lühises ei ole midagi !!
Laadisin akut natuke ja kõik tuled hakkasid põlema nagu uued , süüde olemas ja küünaldel ka säde korralik ! Aga käima ikka ei lähe , isegi lükates !
Ja ses suhtes ,et kui valan bensu otse silidrisse siis läheb laksust käima siis töötab kuni bens ära põleba ja kõik rohkem ei lähe käima !
Bensu saab ta kätte küll , küünlad lähevad märjaks ! Aga ei tea miks ta siis tööle ei lähe ? Ja kui töötas siis töötas miski pärast ainult 1 silinder !
Äkki vaja ikkagi süüde paika keerata ?
ma arvan et süüdet pole mõtet muuta kui ikka häält teeb.et võid seda muidugi kontrollida ,paha ei tee.äkki proovi sellist teed pidi lahendada et võtad õhupuhasti maha ja piserdad bentsu mingi süstla vms. abivahendiga sealt läbi karpa silindrite poole teele.et vaata mis siis masin teeb.hetkel ei tule muud head ideed pähe mis nippi kasutada.
kaldun vaikselt arvama ikka viga karbussis ,sest kui ikka masin silindribenduga juba käivitub siis mootor hakkab ise karpast segu imema.aga millegipärast see segu ei meeldi talle ...imelik lugu :(

a ja.. kõige õigem tegu oleks kui saaks teise karpaga ära proovida.siis peaks juba üsna palju selguma kus viga peitub.edu ja ära püssi põõsasse viska ,küll käima saab kevadeni veel aega on

Postitatud: 22 Jaan 2007, 03:45
Postitas Asko
Isegi kui bensu saab kätte, võib olla, et segu on vale ja ei sütti silindris. Teatavasti soe mootor on veidi ükskõiksem vale segu pärast, kui külm.

Postitatud: 22 Jaan 2007, 21:21
Postitas agent007
Mul on siiamaani selline jama, et ega ise ta üles mul bena ei tõmba karpast. Viskasin korgiga tagant sisse bena. Siis läks 1. laks kohe tuksuma. A vot ei tea mis pull on, üritasin bensu taset ka sättida nii kõrgemaks kui madalamaks ei aidanud seegi. :(

Mida veel teha saaks?

Postitatud: 23 Jaan 2007, 09:38
Postitas Tsikkelröövel
Kole kuri tunne tekib, et mis seisus on su masina väntvõlli simmerlingid? Kui need on pees, siis ei tõmba segu üles ja ei käivitu (kui juba käib, siis käib). Need võivad tuksi minna ka lihtsalt vananemise tõttu, st siin ei pea olema müüja kurja tahet. Nende vahetus ei ole eriti keeruline, kaaned maha, veohammasratas vända otsast (selleks siis ka sidur) ja genekas ja selle rootor maha. Stopperid maha, kruvikeerajaga saab vanad simmerid kätte ja siis uued sobivas mõõdus plasttorujupiga paika koputada (kui mõlki või viltu lööd, on tuksis!).
Muidugi, selle käigus kontrolli juba ka otsalaagrid üle - vajadusel vaheta ka need juba korraga ära, sest need ei ole Jawal igikestvad asjad. Ja kulunud laager lõhub ka simmerlingi kiirendatud tempos. Vähemalt vanal Jawal olid need standardlaagrid, mis ei maksa kuigi palju.
Kui tegema hakkad ja enne teinud pole, soovitaks siiski kasutada rumaluste ja jalgratta leiutamise vältimiseks remondijuhendit.

Muide, see jutt pole veel diagnoos, seal võib siiski ka muu viga olla, mida sa pole veel leidnud, aga kui muu on korras, siis see siin on ilmselt kehtiv.
St kontrolli enne kõik muu ikka KORRALIKULT üle.

Postitatud: 22 Veebr 2007, 09:29
Postitas Moderaator
Viimane kommentaar on siin küllalt tõenäoline. Ebapiisav karteri tihendus. Põhjuseks võib olla ka väntvõlli keskmise ,nn. labürinttihendi viga.See laseb rõhu ühest karteripoolest teise.
Sellel mudelil on karburaatoril eraldi külmkäivitussüsteem. See tuleb külmalt peale lülitada ja mitte gaasikäepidet pöörata. Muidu ei toimi. Loomulikult tuleb ikka korralikult üle vaadata toite ja süütesüsteem.

Postitatud: 22 Veebr 2007, 11:46
Postitas gixxser
jah nagu eelpool mainitud(tihendid) ,su mootor on lihtsalt kohviks sõidetud ei tõmba küttesegu enam ringlusse. mõõda kompressioon ära, tõenäoliselt vajavad sul kolvid koos rõngastega vahetust ja vända simmerid samuti jne.
Mäletan,kui endal sama jama oli ,siis tuli joostes rohkem km kui sõites :D
Lubas küll summutist ajas suitsu ka välja, aga ei jõudnud käima minna,sest küttesegu ei moodustu enam peene (udu) õhu/bensiini segu näol,vaid tatistab toorest pena küünlad täis.
Vahetasin alumised tihendid ja rõngad ära, kolvid jäid samad, küll suurema lõtkuga ,kui ettenähtud,kuid jätsin nad nimelt ,et jaff paremini pöördesse käiks 8)

Postitatud: 22 Veebr 2007, 15:50
Postitas Nitroid
OT:
Kui simmerlingi orig. mõõt on 50 ja mina installeerisin pesasse 51 mõõduga simmerlingi, kas siis on võimalik, et suurem simmer laseb õhku läbi? Sisse sobitus ta jõudu kasutades, kuid simmeril nähtavaid vigastusi ei tekkinud.

Postitatud: 22 Veebr 2007, 16:01
Postitas Tsikkelröövel
Välismõõdust räägid? See istub pesasse niikuinii pinguga, kaldun arvama, et siin on küsimus pigem su mõõtmistäpsuses. Uus simmer pealegi niikuinii veidi suurem (kust see ping muidu). Paigaldamine on seal alati jõuga (nagu öeldud, parim on sobiva mõõdu plasttoru, millega koputada). Põhiline leke toimub siiski alati liikuvate osade, st simmeri sisepinna ja võlli vahel. Sisemõõt peab küll täpne olema ja simmeri vedru korralikult õiges kohas. Muidu on kööga.