1. leht 1-st

Käikude vahetamine

Postitatud: 30 Aug 2006, 16:25
Postitas aggressive
Kas Suzuki gsx 750f bikel (94a.) võib käiku vahetada ilma sidurit alla vajutamata?
praegu vahetan koguaeg siduriga
ühesõnaga et kas sellel bikel on siis poolautomaat sidur?

Postitatud: 30 Aug 2006, 16:28
Postitas scryth
Sellest siin ju juttu olnud. Otsing abiks.
Ntx:
http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php ... ing&t=3090

Postitatud: 30 Aug 2006, 16:39
Postitas Tsikkelröövel
Kuskil foorumis sel teemal juba arutati. Aga asi on ikka segane. Minu aparaadil tegelikult automaatsidurit ei ole, kui aga käigu vahetamisel mitte molutada, võib nii üles kui alla vahetada kiirelt ja probleemideta. Kui kast protestihääli ei tee, ei tee see ka talle midagi kahju. Kui aga molutada, st pöörded langevad vahepeal ära, on vaja sidurit. Tähtis on, et käiguvahetuse hetkel ei oleks hammasrattad pinges, st ei tohi olla ei kiirendust ega mootorpidurdust. Ma sõidan ka autodega ilma sidurit eriti kasutamata, naine küll sõimab, aga mis mul sellest. Reeglina ei saa ta arugi. Ka tundub mulle tsikli juures, et sellised vihased kiirendused on võimalikud just sidurita vahetades. Lisaks, vana Jawamehena ei saagi ma lahti harjumusest käsisidurit mitte kasutada.
Kui kellelgi on aga kasutaja (mitte remondi-) manuaal, võiks mind ka valgustada, kas tootja sihukest asja ikka ette näeb.

Postitatud: 30 Aug 2006, 16:40
Postitas aggressive
lugesin enam-vähem kõik läbi, aga polnud erilist abi...seal oli vanematest mootorratastest juttu rohkem..
tahaks teada, et kas on poolautomaat sidur??
ei julge ilma sidurita praegu käiku vahetada

Postitatud: 30 Aug 2006, 16:52
Postitas Kristoferr
katseta vähestel pööretel järgi... ära käiguvahetuse ajal kiirenda ega gaasi ka päris maha lase.
Isegi kui pole automaatsidur siis ei juhtu ka midagi hullemat peale selle et käik ehk nii ladusaslt sisse ei lähe. :wink:

Postitatud: 30 Aug 2006, 16:56
Postitas afs
Pole seal mingit automaatsidurit. Vahetada on võimalik küll ilma sidurita väga edukalt. Nagu Tsikkelröövel kirjeldas: Tähtis on, et käiguvahetuse hetkel ei oleks hammasrattad pinges, st ei tohi olla ei kiirendust ega mootorpidurdust. Esimeselt teisele mina oma gsxf-ga eriti ei taha vahetada, kuna on tunda, et ei lähe väga ilusti ja ka allapoole käikude vahetamine ei ole nii sujuv. Kiirendusel teostad käiguvahetuse just siis kui gaasi maha keerad (piisab korraks väiksest nõksust).

Tervitused,

afs

Postitatud: 30 Aug 2006, 16:59
Postitas pacaan
aggressive kirjutas:
lugesin enam-vähem kõik läbi, aga polnud erilist abi...seal oli vanematest mootorratastest juttu rohkem..
tahaks teada, et kas on poolautomaat sidur??
ei julge ilma sidurita praegu käiku vahetada
pole sul mingit erilist poolautomaatsidurit seal, sidur nagu motika sidur ikka aga üles saab/võib vabalt ilma sidurita vahetada, vanema suzuga lähevadki käigud tihtipeale vaiksemalt ilma siduriheeblit näppimata sisse.
gramm enne käiguvahetust veidi gaasi maha ja uus käik ludinal sees. proovi ise.

EDIT: afs jõudis ette :roll:

Postitatud: 30 Aug 2006, 17:21
Postitas real
Minu arvamus sellest on: sidurita sõida vaid siis, kui tross katki - sõida remondikohta.
Algul vahetad käike, pärast käigukasti...

Postitatud: 30 Aug 2006, 18:37
Postitas aggressive
ma arvan ise kah, et ei hakka vist ilma sidurita jamama....saab siduriga ka kiirelt vahetada.
see on aga imelik, et jawa 638-l oli juba poolautomaat sidur, aga nüüdisaja bikedel pole.

Postitatud: 30 Aug 2006, 19:47
Postitas CB500
aggressive kirjutas:
see on aga imelik, et jawa 638-l oli juba poolautomaat sidur, aga nüüdisaja bikedel pole.
Kui nüüd Jawat nüüdisaja ratastega võrrelda, siis 1 erinevus on neil veel, tänapäeva rataste kast ei sure ära nii tihti ja ruttu kui see Jawal kombeks on.

ex 638 owner.

Postitatud: 30 Aug 2006, 20:58
Postitas Tsikkelröövel
638 Jawa kastist ei tea ma midagi. Minul oli vana 360 ja selle mootor ning kast on küll absoluutselt kuulikindel. Kuskilt otsast pole täheldanud tema kasti suremist, vaatamata sellele, et ei ole KUNAGI kasutanud käsisidurit, v.a. paigaltstardis või seisma jäädes neutraali "otsides". 66. aasta masin ja kärab mul teise tsiklina siiamaani, läbisõit 120 000. Tehke moodsate ratastega järgi! Ja veelkord - kui kast protestihääli ei tee, ei saa ta ka mingit kahju. Käik peab sisse minema sama kergelt kui sidurigagi, kui vastu hakkab, ei tohi jõuga rammida - siis on puru taga. Kui aga jõudu ei rakenda, saad isegi aru, kus tarvis käsisiduriga kaasa aidata.

Postitatud: 30 Aug 2006, 21:06
Postitas Cado
Njaa 638 JAWA kolmanda/neljanda käigu vahetus hark oli ikka kurikuulus eriti koperatiivi tehtud plekitükid.

Endal ka ei ole automaat sidurit ja ülespoole vahetan kiirenini sõites ilma sidurita ja ei sure see kast kuhugi. Rahulikult kruisides muidugi siduriga siis lihtsalt sujuvam ja rahulikum.

Postitatud: 30 Aug 2006, 21:38
Postitas 417
jawa siduritross oli nii defka et vahestsai 2-3 kuud ainult automaadiga sõita.

Aga enda jamul proovisin siis ka ( piloodi soovitusel ) ilma sidurita

kõik ok aga kui 3 või neli korda täheldasin käigu väljaviskamist lõpeatsin selle pulli ära ja kasutan sidurit

Postitatud: 31 Aug 2006, 10:21
Postitas Tsikkelröövel
417, mis käigu ta välja viskas, teise? Ja mis siis juhtus? Mul pole nii teinud, lihtsalt huvitab.

Postitatud: 31 Aug 2006, 10:44
Postitas 417
Tsikkelröövel kirjutas:
417, mis käigu ta välja viskas, teise? Ja mis siis juhtus? Mul pole nii teinud, lihtsalt huvitab.
kui ilma sidurita täiega kiirendades vahetan siis jah enne kui pööre maximumile läheneb viskas teise välja mõnel korral .
neutraali tuli hakkas põlema ja jooksis tühikäigul piirajasse.

Kuigi kui järgi mõelda võib ikkagi hoopis viga minus olla. Nimelt mul vasaku jala kõõlused läbi lõigatud ja kokku lapitud ja jalalaba liigub oluliselt vähem üles alla kui tootjad on eeldanud.
Kui käiguvahetus kang oli originaalis siis ei saanudki esimest sisse sõidusaapaga ja pidi vähe painutama ja asendit kangil muutma.

Postitatud: 31 Aug 2006, 15:08
Postitas Tsikkelröövel
Esimeselt teisele on ilmselt tõesti mõnusam lükata käsisiduriga, kuna läbi neutraali on kuidagi pikk aste. Tegelikult tuleb isegi Jawa juures meelde, et esimeselt teisele tuli korralikult ja pikalt vajutada (tal käigud teistpidi). A sealt edasi ei tohiks probleemi olla. Loomulikult pole kõik masinad ühesugused, eks peab ikka ise oma massinat tundma õppima.

Postitatud: 31 Aug 2006, 15:17
Postitas seroi
Vabandan ehk rumala küsimuse pärast, aga ma pole kunagi ühtegi tsikli käigukasti seestpoolt näinud. Mingis viidatud teemas oli juttu käigukastide ehitusest ning teema läks dogring-de peale. Kas tsiklite käigukastid kasutavad dog-ringe?

Postitatud: 01 Sept 2006, 11:51
Postitas Freaksmart
aggressive kirjutas:
ma arvan ise kah, et ei hakka vist ilma sidurita jamama....saab siduriga ka kiirelt vahetada.
see on aga imelik, et jawa 638-l oli juba poolautomaat sidur, aga nüüdisaja bikedel pole.
Ise kui endine 638 omanik mõtlesin ka selle peale ning leidsin mitu põhjust miks tänapäeva tsiklitel seda pole. Arvan siis, et põhjused on:
1. Liigne kaal
2. Käigukast peab nats pikem olema
3. liiga pikk kangi käik. (praegustel tsiklitel liigub kang hästi nats, aga Jawal liikus ikka 2-3 cm ja seda just tingitud sellega, et saaks siduri lahti)
4. Võib olla veel mõni millest ma ei tea

Postitatud: 01 Sept 2006, 13:28
Postitas 417
Freaksmart kirjutas:
aggressive kirjutas:
ma arvan ise kah, et ei hakka vist ilma sidurita jamama....saab siduriga ka kiirelt vahetada.
see on aga imelik, et jawa 638-l oli juba poolautomaat sidur, aga nüüdisaja bikedel pole.
Ise kui endine 638 omanik mõtlesin ka selle peale ning leidsin mitu põhjust miks tänapäeva tsiklitel seda pole. Arvan siis, et põhjused on:
1. Liigne kaal
2. Käigukast peab nats pikem olema
3. liiga pikk kangi käik. (praegustel tsiklitel liigub kang hästi nats, aga Jawal liikus ikka 2-3 cm ja seda just tingitud sellega, et saaks siduri lahti)
4. Võib olla veel mõni millest ma ei tea
4.Jalgsidur nüüdisaegsel bikel laseks liiga lihtsalt nokka siduriga kaasa aidata

Postitatud: 01 Sept 2006, 15:23
Postitas aggressive
suht mõnus on ikka käiku vahetada...vist mingi sentimeeter liigub see käigukang
Varem oli mu vennal moskva delta raami peal...vot sellel pidi oma 4-5 cm tõmbama

Postitatud: 01 Sept 2006, 17:23
Postitas Cado
Kus juures tuleb meelde jahh ,et Jawal oli kõigemõnusam ja lihtsam lasta tagarattasse automaat siduriga kuna see tunduvalt äkkilisem.

Postitatud: 02 Sept 2006, 15:40
Postitas aggressive
bikel on nii palju käike, et sõidu ajal ei viitsigi neid lugeda ja siis ei teagi mitmes käik on..mingi saja pealt tahan veel seitsmendat käiku panna....ag noh tegelt näeb tahhoka pealt ära, et kui kõrged pöörded on.

Re: Käikude vahetamine

Postitatud: 05 Juul 2009, 16:26
Postitas merkk

mul endal 95-nda aasta gsxr ja yles vahetab nagu ludiseb aga alla ei taha käigud ilma siduri abita enam tulla.


Re: Käikude vahetamine

Postitatud: 05 Juul 2009, 16:35
Postitas justcraizy

Võibolla lõhub võibolla mitte, aga igatahes nii shiteriga kui ka puhtalt gaasinõksuga lähevad käigud way paremini sisse kui siduriga mässates... Allapoole saab ilma sirdurita vahetada samuti rõõmsalt, aga krdi ohtlik on vana rattaga seda teha, eriti kurvis :P