1. leht 3-st

Tsikli ostmine Rootsist

Postitatud: 20 Dets 2006, 16:15
Postitas mella
Kuidas Rootsist eraisikult (enduro)tsiklit osta:

Valid välja mõnel rootsi kuulutuslehel tsikli ja teed müüjaga kaupa.
Hinnad on uuemas otsas Saksaga sarnased, odavam ots on märksa kasinam. Valik on ka väiksem kui Saksas, kuid seeeest on sinna lihtne minna oma silmaga katsuma. Rootsimees räägib täitsa talutavalt ja meelsasti inglise keelt.

Kust otsida (minu otsingud on orienteeritud ühele kindlale mudelile):

http://www.blocket.se/li?q=450+exc&ca=1 ... s=&pe=&vt=
http://www.enduromx.com/mcs/mcsvr.asp?O ... c&OF=1&H=1
http://www.smr-mc.se/
http://hojbutiken.e-butik.se/?artnr=ktm+525+%2D03

http://www.ongrus.se/sale.asp

Enne tsikli ostmist kontrolli, kas sa tsikli arvele saad. Selleks on vaja VIN koodi ning 2004+ tsiklitel ka EEG kontrollnumbrit ehk Euroopa tüübikinnitust, mis algab minul näiteks "E1*92/xx*xxxx*xx".
Eks nõutakse ka silti raamil, kus see number on kirjas, kuid piisab, kui registridokumendis on see number sees.

Kontrolli VIN ja EEG järgi ARK-st, kas neil on selline massin registreeritav.
Pädev isik on Vello (6201250). Teised võivad teile igasugust vastukäivat infot anda kuni selleni, et sellise numbriga asja ei saa registreerida.

Kui tsikli tood, peavad sul olema Eestis ette näidata MÕLEMAD reg. tunnistuse osad. Nii sinine kui kollane A4.
Kui rootsimees väidab, et tema "vägverket" tahab passi endale, on selline soovitus: Lasku endale teha uus reg tunnistus ENNE, kui sa järele lähed. Siis saad täita seal vastavad lahtrid ning allkirjastada kohapeal. Vastasel juhul saadab ta need Eestisse allkirjastamisele. Ka on võimaliks rootsi Vägverketil küsida ARK-st Originaalregistridokumendid endale tagasi, kuid see on jube asjaajamine ning ajakulu. Numbrid tahab rootslane kohe endale jätta. Aga mis ka ei ole, sul PEAVAD mõlemad originaaltunnistuse pooled olema. Samas, minu juhtumil tehti regtunnistuse duplikaadid peale müüki - vajalik rootslasel koos numbritega arvelt maha võtmiseks. Kuna regtunnistuse ühel osal on peal ostja andmete koht ning allkiri, peab hilisemal duplikaadi tegemisel need korra eestisse saatama või lased rootslasel oma allkirja "ära teha" ;)

Mina konsulteerisin Rootsi Vägverketis järgmise härrasmehega (inglise keeles) Gunnar Dekander tel. 0243 792484. Kui see number ei päde, otsige vägverketi lehelt.
EDIT: Kasutaja "Ducatu" leidis Vägverketist eesti keelt rääkiva ametniku :)
"Juhuks kui kellelgi peaks olema vajadus Rootsi "vägverket"-iga eesti keeles asju ajada siis loodan, et ei keegi pahanda kui ma jätan siia kontaktid. Telefon +4619192515 ja e-post riina.uibo@vv.se "


Protsess on ise lihtne: täidate ostu-müügi lepingu (contract of sale) annad raha ja asi korras. Lisaks pea silmas, et kui tsikkel on alla poole aasta vana või sõitnud alla 6000km, loeb toll selle uueks ning küsib käibemaksu.

Toomine: Kõige odavam on tuua Stockholmi või Kapellskäri sadamast. Veeretad laeva ja maksad tsikli hinna. Sõita EI TOHI!
Lihtsam on, kui number küljes ja rootsi kindlustus. Hiljem saadad numbrid Rootsi tagasi. (seda tuleks veits enne uurida).
KA Stocki lähedusest pole probleemi - paar lääni jään 200km sisse ja sinna järele jõuab laeva sisenemise-väljumise ajal vabalt.
Kui "jala" minna, läheb otse Tallinki sadamast bussid päris mitmesse kohta üle Rootsi ja hinnad on imeodavad. Aga tagasi pead muidugi siis tsikliga saama ;)
Ka on võimalik rootsis teha ajutine reg. sinu nimele, kuid see on kallim ja võtab kauem aega.

Kõige lihtsam on tuua ilma numbrita kärus, kastis või kongis. Aga sel juhul arvesta transakuludele edasitagasi veel otsa. Kui kastiga sõiduautoga minna, maksab edasitagasi alla 3000kr.

Eestis sõidad ARKi, teed regeelse ülevaatuse ja kui veab (tüüpkood on olemas), saad tunniga numbri kätte. Minul läks 50 min alates ARKi jõudmisest. Kuna kodutöö oli tehtud, lahkusin sealt juba reg tsikliga.

Kui tüübikoodi pole, läheb kauem (päevi). Kui 2004+ masinal pole eurokoodi, läheb asi väga kalliks (ca 2000EUR ja soomes).

JA saadad Eesti tsikli reg tunnistiuse koopia rootslasele (tõendus, et tsikkel läks riigist välja).

Lühidalt kõik. Inglisekeelne OM leping on mul PDF-na olemas. Kel vaja, küsib.

Lisaks vaata http://www.vv.se/templates/page3____13856.aspx

Postitatud: 20 Dets 2006, 16:33
Postitas Hans
Väga selge ja kokreetne text :bsmile: Sellised teemad võiksid olla ka mujalt toomise kohta (stickyna :idea: )- pole vaja mööda foorumit ringi kolada ja otsida. Ma võin valmis kribada kuda asi Itaaliast tuues käib 8)

Hans

Re: Tsikli ostmine Rootsist

Postitatud: 20 Dets 2006, 17:51
Postitas CB500
mella kirjutas:
Toomine: Kõige odavam on tuua Stockholmi või Kapellskäri sadamast. Veeretad laeva ja maksad tsikli hinna. Sõita EI TOHI!
:shock: Mispärast sõita ei tohi?

Re: Tsikli ostmine Rootsist

Postitatud: 20 Dets 2006, 18:05
Postitas oma_jope
CB500 kirjutas:
mella kirjutas:
Toomine: Kõige odavam on tuua Stockholmi või Kapellskäri sadamast. Veeretad laeva ja maksad tsikli hinna. Sõita EI TOHI!
:shock: Mispärast sõita ei tohi?
sõitmine eeldab nt. reg. numbrit ja liikluskindlustust. Mis siis kui mõne auto alla ajad.

Re: Tsikli ostmine Rootsist

Postitatud: 20 Dets 2006, 18:21
Postitas oma_jope
mella kirjutas:
Lisaks pea silmas, et kui tsikkel on alla poole aasta vana või sõitnud alla 6000km, loeb toll selle uueks ning küsib käibemaksu.
exc-d on ju enamuses sellest väiksema läbisõiduga. Maksid siis ka või?

Re: Tsikli ostmine Rootsist

Postitatud: 20 Dets 2006, 18:23
Postitas saqu
oma_jope kirjutas:
mella kirjutas:
Lisaks pea silmas, et kui tsikkel on alla poole aasta vana või sõitnud alla 6000km, loeb toll selle uueks ning küsib käibemaksu.
exc-d on ju enamuses sellest väiksema läbisõiduga. Maksid siis ka või?
Läbisõit võib olla, aga vanus on ju paar aastat ja see määrab seljuhul.

Postitatud: 20 Dets 2006, 19:11
Postitas mella
Ei määra vanus.. kui üks tingimustest käseb tolli maksta, maksad ka.
Minu oma oli väga kibeda sõitja käes olnud ja km rohkem peal.

Postitatud: 20 Dets 2006, 20:47
Postitas oma_jope
mella kirjutas:
Ei määra vanus.. kui üks tingimustest käseb tolli maksta, maksad ka.
Minu oma oli väga kibeda sõitja käes olnud ja km rohkem peal.
ega sul viidet seadusele/määrusele käepärast pole?

Postitatud: 20 Dets 2006, 21:02
Postitas Kommionu
Virago535 kirjutas:
Ma võin valmis kribada kuda asi Itaaliast tuues käib 8)
Hans
Nonii... Lase aga tulla!!!!!!

Postitatud: 20 Dets 2006, 22:44
Postitas mella
oma_jope kirjutas:
mella kirjutas:
Ei määra vanus.. kui üks tingimustest käseb tolli maksta, maksad ka.
Minu oma oli väga kibeda sõitja käes olnud ja km rohkem peal.
ega sul viidet seadusele/määrusele käepärast pole?
http://www.toll.ee/index.php?id=330&keel=ee

Postitatud: 20 Dets 2006, 23:16
Postitas oma_jope
mella kirjutas:
oma_jope kirjutas:
mella kirjutas:
Ei määra vanus.. kui üks tingimustest käseb tolli maksta, maksad ka.
Minu oma oli väga kibeda sõitja käes olnud ja km rohkem peal.
ega sul viidet seadusele/määrusele käepärast pole?
http://www.toll.ee/index.php?id=330&keel=ee
Tõepoolest. Tänan hoiatamast. Jabur muidugi, et sisuliselt võistlusseades ja vastava mootoriressursiga rattad autodega ühte patta pannakse.

Ja kas ma saan õigesti aru, et kuni 2003 aastakäikude puhul pole vaja tüübivastavuse pärast muretseda? (ktm-i toodangu puhul)

Postitatud: 20 Dets 2006, 23:34
Postitas mella
oma_jope kirjutas:
Ja kas ma saan õigesti aru, et kuni 2003 aastakäikude puhul pole vaja tüübivastavuse pärast muretseda? (ktm-i toodangu puhul)
Muretseda tasub alati ja mõistlik on kindla ostusoovi korral ARK-ga konsulteerida. Aga ma nii sain aru, et kuni 2004 aastani oli lihtsam.

Muidugi, kui ikka registreerimiseks ett enähtud variant osta. Kui paberitega SX mudelile tuled külge panna, ei oska ma arvata, kuidas käituda tuleb.

Minul vedas - üks 450EXC oli registris olemas, millega VIN kood sarnanes ning oli sama EU tüübinumber.

Postitatud: 21 Dets 2006, 08:23
Postitas saqu
mella kirjutas:
Ei määra vanus.. kui üks tingimustest käseb tolli maksta, maksad ka.
Minu oma oli väga kibeda sõitja käes olnud ja km rohkem peal.
Mäletasin tõepoolest valesti, minu viga.
Aga odomeetriga natuke lihtsam susserdada, kui vanusega.... :wink:

Postitatud: 11 Juul 2007, 11:56
Postitas ducatu
Tervitused eelpool kõnelejatele kes olid oma kirjapanduga abiks tsikliostul. Sai siis ka endale soetatud mootorratas mis toodud Rootsist juba jupp aega tagasi, algul sai tehtud ka registreerimiseelne ülevaatus Tallinna ARKi poolt, registreerimise huvi aga tekkis alles mõne nädala eest. Sai siis esiteks sõidetud Saue ARKi, makstud ära esmaregistreerimiseks vajalik riigilõiv 1300 krooni, täidetud vajalikud taotlused jne. Kõik läks esialgu üsna libedalt, anti isegi number välja valida. Siis aga avastas arvuti, et puudub tüübikinnituse nr. ja seetõttu polegi võimalik soovitud toimingut teostada. Saue ARKi tädid panid kaks pead kokku ja parim millega nad välja tulid oli samas, ülevaatuspunktis, töötava mehe poole pöördumise mõte. Niisiis kõigi paberitega ülevaatuspunkti, kus tetati mõne aja pärast, et kasulikum oleks sõita peamajja ehk Tallinna, nemad aidata ei oska ja ei teagi kas sellisele tsiklile on võimalik tüübikinnitusenumber saada. Rõõmsalt siis Tallinnasse, paberite ettenäitamisel lisasin veel klienditeenindajale et puudub tüübikinnituse number, tema aga, et kus on Rootsi registreerimistunnistuse kollane pool, ilma selleta ei saavat nemad üldse midagi teha, isegi mitte tüübikinnitust.
Oligi juhtunud see mille eest esimeses postituses hoiatatakse:
"(Kui tsikli tood, peavad sul olema Eestis ette näidata MÕLEMAD reg. tunnistuse osad. Nii sinine kui kollane A4. Kui rootsimees väidab, et tema "vägverket" tahab passi endale, on selline soovitus: Lasku endale teha uus reg tunnistus ENNE, kui sa järele lähed. Siis saad täita seal vastavad lahtrid ning allkirjastada kohapeal. Vastasel juhul saadab ta need Eestisse allkirjastamisele. Ka on võimaliks rootsi Vägverketil küsida ARK-st Originaalregistridokumendid endale tagasi, kuid see on jube asjaajamine ning ajakulu. Numbrid tahab rootslane kohe endale jätta. Aga mis ka ei ole, sul PEAVAD mõlemad originaaltunnistuse pooled olema. Samas, minu juhtumil tehti regtunnistuse duplikaadid peale müüki - vajalik rootslasel koos numbritega arvelt maha võtmiseks. Kuna regtunnistuse ühel osal on peal ostja andmete koht ning allkiri, peab hilisemal duplikaadi tegemisel need korra eestisse saatama või lased rootslasel oma allkirja "ära teha" )
Mina olin peale seda muidugi täiesti nõutu, et mis siis nüüd. ARKi tädi ütles, et mis muud kui nemad teevad Rootsi päringu, et kas antud mootorratas ikka on seal arvelt maha võetud, ekspordiks lubatud ja kas antakse luba meil registreerimiseks. Lisaks öeldi, et päringu kinnituse saamine võib aega võtta nädalaid ja isegi kuid ja nagu ma ühelt sõbralt kuulsin oli üks tema tuttav sellist paberit oodanud 4 kuud. See oleks tähendanud aga vähemalt ühe mootorratta kadumist meie teedelt sellel hooajal.
Mina muidugi ARKi kirjatuvide lendulaskmist ega ka lendamist ootama ei jäänud ja ajasin vajaliku paberi välja ühe päevaga. Sellest esimesest postitusest kasutasin Rootsi "vägverket"i telefoninumbrit ja imekombel sattus mulle telefoni otsa naisterahvas, kes teatas peale põgusat ingliskeelset juttu, et temaga võib ka eesti keeles rääkida. Järgmise tööpäeva hommikul oli nii minu kui ka ARKi reg.osak. juhataja e-postis vajalik kinnitus olemas. Igaks juhuks lasin endale ka faksida sama dokumendi.
Hilisema tüübikinnitusega aitas seesama asjalik Vello kelle kontakt ka esimeses postituses.
Juhuks kui kellelgi peaks olema vajadus Rootsi "vägverket"-iga eesti keeles asju ajada siis loodan, et ei keegi pahanda kui ma jätan siia kontaktid. Telefon +4619192515 ja e-post riina.uibo@vv.se

Mõne nädalataguses äripäevas oli juttu ARK-st kui kõige meelsamini pistist võtvast asutusest. Mina soovitan ausa kodanikuna aga mitte provokatsioonidele alluda ja odavamat, turvalisemat ja kiiremat teed kõigile. Nii ARK-ga suheldes kui ka maanteel tsikliga liigeldes.

Postitatud: 11 Juul 2007, 12:14
Postitas mella
Kui nüüd saaks siia juurde veel kellegi kirjelduse, kes on toonud tsikli Rootsist sõites, oleks täiskomplekt :)
Sel moel tuleb küll transiitnumbritega jamada, kuid samas on laevapilet jälle tsiklile odavam :)

Postitatud: 11 Juul 2007, 13:00
Postitas sang
Sel moel tuleb küll transiitnumbritega jamada, kuid samas on laevapilet jälle tsiklile odavam
Hmm, aga kas ilma transiitnumbrita kah saaks? Näiteks müüja toob tsikli kärus sadamasse, ostja lükkab selle laevale, Tallinnas lükkab maha ja kärru. Oskab ehk keegi öelda, kas sel juhul pääseks ilma transiitnumbriteta? Gold Wingi nii loomulikult ei tooks, aga noh, põhimõtteliselt?

Postitatud: 11 Juul 2007, 13:15
Postitas zzrider
Mina tõin oma "porgandi" selle aasta veebruaris ja pean tunnistama, et Mella ostujuhis töötas väga hästi. Rootsimees tegi uue reg.tunnistuse ja mina sain mõlemad kaasa. Kummaline, et mitte keegi ei kummaski sadamas ei tundnud huvi mu Hiace bussis oleva tsikli vastu (v.a. nokamütsidega õllesed turistid). ARKis probleeme ei tekkinud, kuna Vello oli oma "õnnistuse" juba eelnevalt andnud :D
Tip: Lase rootsimehel hind eurodes öelda, saad odavamalt..

Postitatud: 11 Juul 2007, 19:14
Postitas davidsoniharald
Minu mõlemad "lääne" rattad on pärit Rootsist.

Ostnud olen nad läbi tsiklipoe. Lugu lihtne, reg. eelne ülevaatus on ennem mind ära olnud tehtud, minu vaev oli ARKi minna ostu müügi lepinguga ja asi ants.

Sel aastal Ténérét regades astusin mina Saue ARKi näpus tsikli passi üks pool ja muud vajalikud paberid. Anna siis kõik tädile, vaatab natuke pabereid ja kohe hakkas tulema jutt, et ei saa ikka, sest pole passi teist poolt ja me ei tea kas see on arvelt maha võetud või mitte... Mina ajasin järjekindlalt, et see ratas on rootsist arvelt maas ja selle pärast mul ei olegi seda passi teist poolt. Tädi ikka, et ei nii ei saa ja minge hankige see teine pool. Vaidlesime mõne minuti, siis tädi ütles, et kontrollime, kas see ratas on rootsist arvelt maas... Minu meelest ta tegi seda arvuti tagant lahkumata :shock: "Oh on jah arvelt maas..." ja saime kõik registritoimingud ilusti tehtud...

SAAB ilma selle rootsi teh. passi teise pooleta registreerida küll.

Ma ei saa aru, miks krt oli vaja sellist kometit, ma oleks peaaegu juba minema hakanud nende paberitega seda krdi passi teist poolt otsima aga lõpuks sai ka ilma selleta :?

Nõme on kui ühe sõiduki ostja peab alandlikult seal pugema ja vaidlema samas kui "autoärikatele" ulatatakse hunnikutega parajasti numbereid ja teh. passe ja käitutakse nendega nagu omapoistega...

Tere....

Postitatud: 11 Juul 2007, 20:53
Postitas T.S.
TEEMAST veidike mööda aga ...saab ehk aidata...'

ise hetkel tegelenud Rootsist autode toomisega. Ise ostab autosid küll oksjonilt ja seega maksan ja dokumendid vormistatakse minu eest. Eeskiri oleks jah, et peaks sõiduki vedama treileril sadamasse ja sealt edasi sõites laevale......ja Tallinnas treileriga edasi ARK ( Tln. ei lubata muud moodi, kui vaid pampriga / auto). Ise isiklikult toonud Rootsist nüüdseks 3 autot, ilma reg. märkideta ( prinditud numbrid akendel) ( kuu aega tagasi veel oleks saanud laenata vanat reg. nr. ja siis selle postiga tagasdada aga nüüdseks kuu aega seda ei tehta /mingi seaduse muutus) ja ISE sõitnud auto kätte saamis kohast 30km Stockholmi sadamasse ..... õnneks pole politseile vahele jäänud.

ise kasutab www.kvd.se oksjonit.

ABI oleks selline, et tunneb Rootsis paari taxi juhti, kes nõus abistama odava hinna eest...... sõit sihtpunkti ja ka tagasi,kui vajadus.


51908223 Tiit

Postitatud: 06 Aug 2007, 17:28
Postitas No_name
Tervist , teemast mööda aga häda nõuab
Kas keegi lähiajal rootsi ei liigu ? Oleks vaja ratas ülevaadata ja äratuua.
Toomine endal poleks probleem , kuid ise rataste teemal võhik ja oleks vaja ,et keegi ratta ülevaataks ja ütles "Sellega on OK" . Kellegil pole tuttavat kuskil Jönköpingngi ligidal (320km on stockholmist) ,kes jagaks ratastest midagi. Ratas ise Yamaha WR400F.

Keegi oskab nõu anda kuidas probleemi lahendada ? Ratas olemas , müüja väidab ,et korras aga siiski tahaks kindlust saada. Ise võiks järgi minna (keegi kaasa ei taha tulla ,kes jagab ratastest midagi. Kaasatulija saaks endalegi ratta tuua nt vms).

Pikk jutt = si** jutt. Loodan ,et saite aru.

Postitatud: 06 Aug 2007, 17:56
Postitas erik183
on minek rootsi kas selle nädala lõpp v siis järgmise alguses...nii et kui väga vaja siis ehk käime pundiga läbi ja vaatame su ratsu üle :P

Postitatud: 06 Aug 2007, 18:06
Postitas krema
Erik ma ei usu et sul selleks aega jääb :D

Postitatud: 20 Jaan 2008, 23:39
Postitas piloot

Läbisõit kuidagi kummaliselt väike. Kirikuõpetaja oma vist?
http://www.blocket.se/vi/8786352.htm?ca=4_s&last=1


Postitatud: 20 Jaan 2008, 23:49
Postitas yeekim

Uurige järgi, palju on 1 MIL!

Edu


jah

Postitatud: 20 Jaan 2008, 23:52
Postitas oja

1 MIL on kümme kilomeetrit!


Postitatud: 21 Jaan 2008, 00:00
Postitas piloot
oja kirjutas:

1 MIL on kümme kilomeetrit!

Kuramus, oma miili teinud :lol:
Vat saa nüüd sellest Swenssoni slängist aru :D Kui isegi miilides oleks, poleks läbisõitu ollagi. Kahtlustan ka, et 38000 km.


Postitatud: 21 Jaan 2008, 00:03
Postitas oja

päris kindlasti on see kohe 38 000
need siin muust ei räägi kui oma miilidest (10 kilti)


Re: Tsikli ostmine Rootsist

Postitatud: 02 Mai 2016, 00:09
Postitas Loadära

Hai,

tõstaks selle ürgvana teema üles hoopis sellise küsimusega, et kas keegi on toonud svenssonite juurest ka sellist enduroratast, mis on seal olnud nn "enduroregistris" ?
Ehk siis väidetavalt "...not fully registered, you can drive just between practice and races" vms., et mis dokumendid võiksid/peaksid siis sealtpoolt kaasas olema, et siin ikkagi asi valutult arvele saada?


Re: Tsikli ostmine Rootsist

Postitatud: 06 Mai 2016, 15:24
Postitas Loadära

Ma siiski korra veel kordaks oma küsimist, ons kellelgi kogemust selle rootsi nn enduroregistriga?
See ülalmainitud eesti keelse kontakti nr vägvärketis vist ka enam ei kehti, proovisin korra sealtki uurida, aga seal vaid rootsi keelne naisrobot midagi seletamas....


Re: Tsikli ostmine Rootsist

Postitatud: 06 Mai 2016, 22:17
Postitas tauf

ktm perekonna tsiklile saab Jälgimäelt tellida raha eest uue sertifikaadi vms millega saab siis Arkis arvele. Juhul kui seda serti tsklimüüjalt ei saa.