1. leht 6-st

Ettevalmistus talviseks puhkuseks

Postitatud: 25 Sept 2003, 09:49
Postitas Alex
Küsimus siis järgmine(heameelega loeks vaid asjalike nõuandeid):mida peaks rattaga tegema, et teda talviseks seismiseks ettevalmistada?Eelmise rattaga olin kevadel püsti hädas kuna talveks võtsin vaid aku maha.Ratas seisab kuivas aga külmas garaaziz.


Alex@tänahommikulleidismustajää :twisted:

Ratas talveks kuuri

Postitatud: 25 Sept 2003, 11:28
Postitas Stern
Köigepealt vöiks ratta suuremast köntsast puhtaks teha sest järgmine hooaeg on seda juba palju raskem maha saada.Plastikule ja värvitud osadele tömba mingi kaitsevaha peale ja kui poleerid siis mitte läikimiseni.
Kui see tehtud siis lase ratas soojaks. Seejärel keera kyynlad maha ja lase silindrisse suts öli.Kui on kick starter siis vänta seda, kui starter siis maanda kyynlad vastu silindripead ja lase paar korda ringi käija. Pane kyynlad tagasi. Summutile tömba kilekott otsa ja teibiga kinni. Hea oleks kui hambaharjaga väheke ketti puhastada ja see siis mingi lubrikaatspreyiga yle lasta. Ölita köik liikuvad osad ka trossi oleks hea ölitada selleks on samuyi eriti mugavad erinevad spreyd millel on veel kaitseomadused kah.
Metallosad tömba tehnilise vaseliiniga kokku. Kummides lase röhk madalamaks. Vöta aku ära ja ära unusta seda kord kuus laadimast ning parem oleks kui hoiaksid seda toatemperatuuril. Kui kuur on kylm ja niiske siis on ka sadul mötekas soojemasse kohta viia. Ratta vöiksid veel lukku panna ja ratta koti vöi katta yle tömmata. :wink:
Ära unusta ka bensiinikraani kinni keeramast :!:

Postitatud: 25 Sept 2003, 13:09
Postitas kert
......ja paak silmini täis!

Postitatud: 25 Sept 2003, 14:32
Postitas Stern
Tänu asjakohase vihje eest :P

Postitatud: 25 Sept 2003, 14:51
Postitas Rein
Ma pigem naelkummid ostan enda omale. Juba valmis ka vaadatud. :wink:

Postitatud: 25 Sept 2003, 14:54
Postitas Alex
tänks...mõnest vihjest oli abi.Ratta puhastamine-pesemine on loomulik,kett koos hammakatega lähevad kevadel kohe vahetusse(nende konserveerimisega pole probleema,samuti tagarehv.Aga mida karpaga teha?kevadeks oli gs500e mingit tõelist ollust karpad täis.Viga ilmselt meil müüdavas bensiinis mille lisandid hanguvad(oletus)Kas on abiks mootor tööle-kraan kinni ja oodata kuni väljasureb?(lootuses, et karpas olev bensiin läbi töötatakse)

Postitatud: 26 Sept 2003, 06:57
Postitas Stern
Bensiinile sissesegamiseks myyakse mingit säilitusainet vöi midagi laatset, mine kysi lähemalt kuskilt poest. GS karpal yks kruvi, mida manuaali soovitusel tuleb kini keerata.

Postitatud: 26 Sept 2003, 14:16
Postitas Stern
Pole kyll ise kasutanud aga gstwin foorumi liikmed seda soovitavad ja ka sisse valavad. Tunduks ka nagu veits imelik kui pöhja vajuks, sest selliste asjade vastu see keemia peakski olema. Aga kui sa seda niiväga kardad siis vöid iga kuu kord ratast loksutamas käija.
Oleks tore kui möni asjaga vähe rohkem kursis olev inimene söna vötaks :wink: Saaks isegi targemaks. :o

Postitatud: 26 Sept 2003, 14:30
Postitas Stern
Yks oluline asi veel. Selleks et kytusestabilisaator karpasse saaks peab mootor kuskil 10min töötama ja selle pöhjavajumise kohta ei oska ma töesti midagi öelda.

Postitatud: 26 Sept 2003, 16:13
Postitas Tonis
Mina käin mõlemat GS`i 2x nädalas loksutamas ja nii juba teist aastat järjest - kardan, et paak läheb muidu rooste.
Korra või paar panen igas kuus käima ja teen tiiru ümber kvartali.
Silikooniga paitan kummiosi ning ketid asjad on vahatatud...
Akui ainult sisiseb juba sellest suurest seismisest ja juramisest - happetaset hoian testveega paigas.

Postitatud: 27 Sept 2003, 21:11
Postitas Tim
sügisel, kui sõitmist enam ei toimu, tuleks mootorist õli välja lasta ja uus asemele panna, kui saabub jälle sõiduaeg, siis sõita selle õliga paarsada kilti ja siis uuesti õli vahetada, ja järgmisel sügisel jälle sama jada

Postitatud: 28 Sept 2003, 23:35
Postitas Pihelgas
See on OK :wink:

To Alex

Postitatud: 29 Sept 2003, 08:58
Postitas Stern
Yhes mu postituses on piiiisike viga. Seda kruvi ei tule mitte kinni keerata vaid see möeldud bensiini välja laskmiseks.
http://www.angelfire.com/mt2/mikesgs500 ... CF0097.JPG
Minu sygavad vabandused valeinfo pärast.

Postitatud: 04 Okt 2003, 15:52
Postitas motopood.ee
Alex kirjutas:
Aga mida karpaga teha?kevadeks oli gs500e mingit tõelist ollust karpad täis.Viga ilmselt meil müüdavas bensiinis mille lisandid hanguvad(oletus)Kas on abiks mootor tööle-kraan kinni ja oodata kuni väljasureb?(lootuses, et karpas olev bensiin läbi töötatakse)
Karpadel on tavaliselt kõigil all selline ujukikambri tühjakslaskmise kruvi. Selle abil peaks kambri kindlasti talveks tühjaks laskma(muidugi kraan enne kinni :wink: ) Lisaks sellele, et talve jooksul düüsid vaigustuvad, mõjub meie keskmine bensiin kõikidele kummiosadele üpris lahustavalt pikema aja jooksul. Muruniitjaga proovitud - kui bensiin talvel sees hoida, siis järmine suvi reeglina membraanklapp vahetusse :(

karm...karm,.......

Postitatud: 04 Okt 2003, 20:42
Postitas clever878
dddzziiiiizaz ..... kui keeruline ......et siis ma arvasi , et pesen ja vahatan ja kuivatan ja aku maha ja piax aitama...et mu ratas kenasti talve üle elaks...aaaga , et loksutama ja rôhud rattas vähemaks ja veel 101 pisiasja....bbbrrrrrrrrr ......nu ma siis pähe nyyd ôpin, et mis ja kuidas .... ja näpuga järge hakkan ajama :oops: ,,,et kui ilmastik nii kaugel , et ratta tuppa jätma piab .......

Postitatud: 06 Okt 2003, 21:39
Postitas Stern
To Alexs:
Kraan kinni, mootor käima ja oodata kuni karpa bensust tühjaks imetakse unusta kohe ära. :!:
Kahetaktilistel näiteks võib niimoodi mootor kokku joosta, sest puudub õlitus. Samuti ei tee lahja küttesegu head ka neljataktilisele kuna mootor kuumeneb üleliia. :!:

Postitatud: 07 Okt 2003, 14:25
Postitas Alex
Stern kirjutas:
To Alexs:
Kraan kinni, mootor käima ja oodata kuni karpa bensust tühjaks imetakse unusta kohe ära. :!:
Kahetaktilistel näiteks võib niimoodi mootor kokku joosta, sest puudub õlitus. Samuti ei tee lahja küttesegu head ka neljataktilisele kuna mootor kuumeneb üleliia. :!:
nüüd ei saanud küll aru...kahetaktilistel ju õli bensu sees?!
ja neljataktilisel?mida ta kuumeneb kui bensiini lõppemisel mootor seisma jääb :shock:

ootab oma arvamuse ümberlükkamist :twisted:

Postitatud: 07 Okt 2003, 20:31
Postitas Stern
Kui sa 2T kraani kinni keerad ja ootad kuni bena karpas otsa lõppeb siis, mingil hetkel tekib mootoril selle kättesaamise probleeme-hakkab kloppima ja jätab vahele. Kui seda kohapeal teha siis tavaliselt mootor sureb välja aga kui sõidupeal siis lihtsalt liigud inertsist edasi käik sees.
Ja kui bena ei tule siis vastavalt puudub ka õlitus, tõsi asi vast kohe kokku ei jookse aga kulutab rõngaid silindrit küll.
Küttesegu ja selle mõjust mootorile loe Palu raamatust täpsemalt.

Postitatud: 08 Okt 2003, 11:08
Postitas Poku
idee poolest oleks hea ka masin talveks maast laht t6sta ning siis alles rehvides survet vÄhendada, sest vanematel ratastel kipuvad t6esti talvel kummid pragunema(eriti kui need veel tyhjaks vajuvad :wink: )

Postitatud: 08 Okt 2003, 14:20
Postitas Alex
niih...külmad ilmad ja jamad käes.Täna leidis ratas, et tema tööleping on selleks aastaks läbi.Kuna jäi mulje, et ta lihtsalt ei saa õhku, katkusin filtri lahti.Leidsin eest poroloon filtri mis oli paksult mingi õliködiga koos.Sellest küsimus:kas pestavat filtrit peaks peale pesu mingi(millise) õliga töötlema või ei ole see vajalik.Muruniitjate poroloonfiltrite puhul on selline nõuanne lihtsalt kõrva hakanud.

p.s. peale filtri pesu pikenes tööleping :lol:

Postitatud: 08 Okt 2003, 14:38
Postitas Rein
auto filtrite puhul olen kasutanud air filter oil i, aga poroloon filtritest ei tea, poroloone ei soovitatagi pesta, vaid kui see on täis, tuleb vahetada ue vastu. Nii tehakse murukate puhul, mis on garantii ajal.

Postitatud: 08 Okt 2003, 15:25
Postitas motopood.ee
[quote="Alex"]Sellest küsimus:kas pestavat filtrit peaks peale pesu mingi(millise) õliga töötlema või ei ole see vajalik.

poroloonide jaoks spets :!: pesemisaine ja spets :!: õli samuti. Valvolinel on kinldasti see olemas, teistel vist ka. Õlitama peab kindlasti, mis asi see muidu seda õhku puhastab - suuremad s...tükid jäävad küll porolooni, aga väiksemad peab just see õline pind kinni.

Nii et kui mootorist hoolid, siis ruttu õlitama

Postitatud: 08 Okt 2003, 19:24
Postitas Rein
Pesuainet kasutan mina ka valvoline oma, aga filtriõli , uurisin järgi, on küll olemas, siis tuli endal ka meelde, miks seda kasutada ei saanud, auto filtrile tuleb aerosooliga õhuke kiht peale lasta, valvoline on aga nagu lihtsalt pudelis.

Postitatud: 09 Okt 2003, 09:40
Postitas Alex
olen siiani pesemiseks kasutanud fairyt :oops:
eks siis edaspidi olen targem :P

Postitatud: 09 Okt 2003, 10:55
Postitas Equ
Stern kirjutas:
To Alexs:
Kraan kinni, mootor käima ja oodata kuni karpa bensust tühjaks imetakse unusta kohe ära. :!:
Kahetaktilistel näiteks võib niimoodi mootor kokku joosta, sest puudub õlitus. Samuti ei tee lahja küttesegu head ka neljataktilisele kuna mootor kuumeneb üleliia. :!:
Siin on päris õige jutt. Aga kaasaaegsematel karburaatoritel on selle jaoks "sita" väljalaske kruvi olemas, keerad selle lahti ja lased kolinal karpad tühjaks. Ei ole miskit mootorit käiata.

Postitatud: 09 Okt 2003, 10:58
Postitas Equ
Jah, ilmad lähevad järjest külmemaks juba. Plaanis ikka esimese lumeni ära sõita endal. Aga jah, viimastel päevadel on hommikuti käivitamisega raskusi olnud, päris pikalt läheb aega enne kui mootor "töösoojaks" läheb. Ise kaldun arvama, et kuna hetkel 20W50 on sees siis selle taha jääb asi tugevasti.

Postitatud: 09 Okt 2003, 11:50
Postitas motopood.ee
Rein kirjutas:
siis tuli endal ka meelde, miks seda kasutada ei saanud, auto filtrile tuleb aerosooliga õhuke kiht peale lasta, valvoline on aga nagu lihtsalt pudelis.
Mind on õpetatud peaks nii tegema, et kummikindad kätte(igaks juhuks, keemia ikkagi) siis paned filtri vastu pudeli suud ja kallutad korraks - nii paarist kohast. Siis nätsutad seda filtrit igatpidi, et see aine laiali imbuks igale poole ja ülejääk välja jookseks. Siis paned veel ööseks nõrguma ja siis peaks korras olema.
Ei pruugi absoluutne tõde olla muidugi...

Üle ei tohiks pingutada, mul siiamaani kopsik seda sinist vedelikku täis... ja halvemal juhul võib karpasse ka tõmmata.

Nii et mõõdukus igas asjas :wink:

Postitatud: 09 Okt 2003, 16:23
Postitas bandit
OK kraanid kinni- karpad tyhjaks. Aga mu bandiidil peaks olema 3 asendit: reserv, vaba pealejooks ja normaalne imemine mingi membraaniga. Aga see krdi membraan lasi eelmine talv läbi ja karpa kaudu oli aja jooksul mootorisse vooland bens. Tyhikäiku põld masinal pärast ja läksin öli vahetama - tyyp andis mulle pärast filtrit nuuskida - raipel oli õli kõik bensa täis- mingi 2 liitrit rohkem lima oli sees, kui õli oli saand panna enne. Sai see asi kyll ära puhastet- Eesti kyte on ikka saasta täis. Äkki peaks talveks paagi kyllest londi ära tõmbama ja punnid ette panema hoopis? Ja krt kas pidurikettaid ei peaks millegagi möksima? kevadel tömmaks bensuga puhtaks ja siis ettevaatlikult pidurdaks löga maha? Lähvad ju nii ussi täis?

Postitatud: 09 Okt 2003, 19:23
Postitas Stern
Ma ei tea kyll mis ratas sul on aga minu GSil on kytusepaagi all veel yks kraan mis tuleb talveks kinni panna. Piduriklotsid võtan ma talveks isiklikult ära, kuna kuur kus ma ratast hoian pole just kõige parem.

Ja yldse valage see kuradi :x bensiini lisand sisse. Ma ei pääsenud ca yks kuu ratta juurde ja kõik kohad olid peale seda fucking sadestund liga täis :evil:. Proovisin käima panna ja ei läinud. Surasin starterit aga ei midagist. Seejärel lykkasin 6nda käigu sisse ja lükkasin paarkorda ikka edasi ja tagasi ning voila asi hakkas kohe lubama.
Sama probleem oli ka Alexsil ainult et tema oli tiba kavalam, keeras kyynlad maha ja suras starterit.
Samuti oli sead paska mul paagis nii et tuleb bensiini filter ka ära puhastada.

Raisk see Eesti kasautatav bensiin on ikka saast. Huvitav kas need debiilid kes seda solgivad ise ka sellega sõidavad?

Postitatud: 10 Okt 2003, 20:19
Postitas Mossemees
sõbrad!ehh mis jamate mu tsikkel on 5 aasata jumala rahulikult seinud ilma,et oleksin teda torkinud ja vahatnud,suvel lükkasin lapiga pääsukeste sita maha ja jälle ea.Kuigi peab tunnistama tõde pole raisal õiget südant küljes.Ärge siis pahandage ,tegelikult on olnud asjalkud ja korralkud vihjed.Lisaks siis ehk ka seda,et kui tsikkel hakkab õues (ka.kütma suletav ruum ,mida vanakooli taadid :garaaziks peavad)paiknema siis laske kõik vedelikud välja silikoonitage ka rehvid ja tsikkel kindlasti vahatada ja siis korralikult kinni katta ja pukile v hargile seda.Kui aga on võimalus seda riista peaaegu magamistoas hoida pole vaja nii palju võimelda.
Samas meenutaks ,et ka pidurivedelikku pekas vahetama peale igat ( või siis pean silmas uue hooaja hakul)hooaega.Lisaks siis laagrite ja muude sõlmede puhasatmine ,õlitamine jne.Miljon pisiasja.