1. leht 1-st

Jahutusvedelik...

Postitatud: 09 Apr 2007, 17:09
Postitas Juula
Tere raffas,

Andke palun andeks "maskeerunud blondile" tema küsimus, aga tahaksin teada, kas mootorratta radikasse võib panna sama jahutusvedelikku mis autosse või on nendele oma spetsiaalne vedelik olemas?
Tänan väga vastajaid, (crash)

Postitatud: 09 Apr 2007, 17:28
Postitas kalle
Väga soovitav on kasutada silikaadi vaba jahutusvedelikku. Veepumba tihendid peavad tunduvalt kauem vastu. Nt Polar kaubamärki kandev vedelik on laialt saada ja kaugelt ära tuntav oma oranzi värvi järgi.
Kuigi selline vedselik kannab nö longlife nime ja pakendil silt lubab seda kasutada 5aastat, soovitaks siiski tunduvalt tihedamini vahetada.

Sama polar teeb ka nö tavalisi vedelikke, aga silikaadi vaba siiski oleks pikemas vinnas parim valik. PS. silikaadi vaba vedelikku poleks hea segada nö tavalisega, kuna omadused kaovad.
Küsimus kas sama mis autole, siis jah..eks need kankud ikka igal pool autodele pigem mõeldud, niiet ses osas sama


Kk

Postitatud: 09 Apr 2007, 17:32
Postitas kris.
kalle kirjutas:
PS. silikaadi vaba vedelikku poleks hea segada nö tavalisega, kuna omadused kaovad.
Kk
Mhmm ... see on midagi uut :shock: . Millega seda siis lahjendada või kasutada kontsentraati?
EDIT: Deem, kiirlugemise meetodid ei toimi korralikult. Kalle ei rääkinud ju lahjendamisest vaid segamisest :oops: .

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

Postitatud: 09 Apr 2007, 17:48
Postitas kalle
Siinkohal pidasin silmas, et ei valaks peale tavalist (rohelist või sinist) vedelikku, kui lisada vaja nt. Minu teada mingeid reaktsioone ei peaks tekkima, aga siis tuuakse silikaadid jälle mängu ja roosa vedeliku mõte kaob.
Kontsentraadist teed 50:50 segu ikka veega. (puhas kontsentraat ise justkui kehv jahutaja) Kõige parem oleks akuvesi, et vee karedust tekitavad ühendid ei tekitaks katlakivi. (akuvee karedus peaks olema 0 lähedane)
Kuigi tootja lubab vist segada ka kraaniveega. Ise olen sedagud akuveega, sest olen näinud kui palju võib karedast veest (ka juba madalate, kuni 30kraadi C temperatuuride juures) katlakivi eralduda (mitte mootoritega seoses)

Kk

Postitatud: 09 Apr 2007, 17:53
Postitas davidsoniharald
Meie peres oleme autode radikatesse "segu" valmistamiseks vihmavett kasutanud... Peaks kah olema peaaegu destilleritud looduslikul teel. Kas on kellegi argumente miks mitte seda teha? Asjal on ka loodusäästlik element juures: vee destileerimiseks tööstuslikult kasutatakse ju energiat. :)

Vedelikjahutusega tsikkel on alles esimene ja kuna sinna seda jahutusvedelikku läheb suhteliselt vähe siis vb mõte osta päris valmis segu.

Postitatud: 09 Apr 2007, 18:06
Postitas kalle
Vihmavesi on tegelt hea pehme jah, sest karedus tekib (põhja)vette just läbi maapinna vajudes, kui nö toorvesi haarab kaasa erinevaid ühendeid. Tänu pinnaste erinevusele ongi mõnel pool väga kare ja mõnel pool pehme vesi.
Maal saunas ju igati vahva vihmavett kasutada ja enamasti kogutakse seda puhtasse nõusse. Sel juhul ei tohiks ju erilist probleemi olla..samas maksab akuvesi piisavalt vähe.

Kk

Postitatud: 09 Apr 2007, 18:24
Postitas loomha
Tegelikult, mul ka vesijahutusega ratas, aga pole eluilmaski radikasse midagi valanud. Kuiv mis kuiv. Ja temp näidik ei tõuse poolenigi.

Postitatud: 18 Mai 2007, 09:59
Postitas kris.
Paneks siia teema lõppu sellise küsimuse, et mida teha kasutatud jahutusvedelikuga elik kuidas peaks seda utiliseerima?

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

Re utiliseerimine

Postitatud: 18 Mai 2007, 10:05
Postitas Bladyhell
Vii ohtlike jäätmete kogumispunkti. Neid tasuta kohti kuhu seda viia peaks olema hulgi igal pool. Mingit muud keskonnasõbralikku lahendust ma ei näe.

Muidugi võib alati arendada teemat, et kas loodus suudab selle koguse ümber töödelda või mitte, kuid see oleks üsna "out" diskussioon.

Postitatud: 18 Mai 2007, 10:20
Postitas Piipz
Mina viisin umbes 60L õli ja muud säänest vedelikku Lukoili tanklasse:
http://www.tallinn.ee/est/g2796/

Ma juba mõtlesin, et pean selleks kolm tanklat läbi sõitma tänu piirangule, kuid õnneks andis töötaja mulle lihtsalt võtme ja sain autost õli ümber tõsta. Ju see piirang on seatud mingite firmade jaoks, kes kõike oma vana õli sinna ei viiks. Mul aga oli mitme aastaga koguenud jääk.