1. leht 1-st

keti vahetus

Postitatud: 22 Mai 2007, 09:52
Postitas Sorro
Tarvis vahetada 1000 cm³ tsikli kett. Oskab keegi anda nõu selle kodustes tingimustes kokkuneetimise kohta?

Postitatud: 22 Mai 2007, 10:07
Postitas pritsu
Vast nii palju, et parem ära proovi seda kodus teha.

Postitatud: 22 Mai 2007, 10:23
Postitas QNN
...ei tea kellegi tehnilist tausta a pean tunnistama, et mina sain sellega küll kenasti kodustes tingimustes hakkama ja rattaks oli Suuzu GSF 1200.

keti peksin lahti suht suvalisest kohast kruvikeeraja ja haamriga (see atraktsioon maksab sulle kruvikeeraja) ja uue keti soetasin Motodepoost ja sealt laenati lahkelt ka abinõu, millega sai selle suht kerge vaevaga "kinni neetida". Ühesõnaga 20 min sebimist ja määrib käed ära.... :)

...eks igaüks otsustab ise.

Postitatud: 22 Mai 2007, 10:25
Postitas Sorro
Uurisin selle asja kohta ühest motopoest ja nemad ise pidid kõik ketid kahe haamriga kokku neetima. Ma siis mõtlesingi, et saan sellega ise samamoodi hakkama. Eks seda asja ole ju varemgi tehtud aga siis on olnud tegemist väiksemate ja odavamate aparaatidega.

Postitatud: 22 Mai 2007, 14:34
Postitas giG
Mina sain abi youtubest.. proovi sisse toksida sinna "chain installation" või "chain adjustment"
mingi video oli seal nelja osaline ketivahetusest :wink:

Postitatud: 22 Mai 2007, 15:17
Postitas TK
see ei puutu küll otseselt teemasse, aga kust saaks hea hinnaga keti kawasaki zx600-le, 96.a.

elan viljandis ja nagu olen aru saanud nöörivad kohapealsed poed ikka mehiselt.

Postitatud: 22 Mai 2007, 15:27
Postitas StreetMoto
StreetMoto näiteks saadab igapäevaselt kauba mööde Eestit laiali. Alates 1000 EEK ostust ei lisandu ka transakulu. Aga kauplemiseks on ES või mail.

Teemasse ka veidi - ketilukke on erinevaid. On neid, mis käivad kokku klõpsuga (reeglina krossikad ja endukad 520 möödus ketiga). Bikeketti ei soovita kindlasti klõpsuga kokku panna, sest klõpslukud ei ole suurematel kiirustel turvalised. Needitavaid lukke võib olla kas haamriga toksides lukustatavaid või ketineetijaga kokkupressitavaid. Igatahes DID on nii Eestis kui enamikes EU riikides komplekteeritud ketineetijaga pressitava neetlukuga. Klõpslukud on vaid krossikettidel.

Muide, kuna samas mõõdus ketid on läinud aasta-aastalt materjali omadustelt tugevamaks ja mitmetele sportratastele pannakse kaalu kokkuhoiu mõttes juba tehasest külge 520 mõõdus kett, siis komplekteeritakse ka 520 ketid juba neetlukuga varasema klõpsluku asemel. See ei tee muidugi headmeelt endukaomanikele, kes siiani said lihtsalt paigaldatava klõpslukuga läbi aga ka neil on tunne turvalisem :-)

Postitatud: 23 Mai 2007, 12:16
Postitas Sorro
Mul tegemist 525 mõõdus ketiga ja see kindlalt needitav. Laseks selle muidugi hea meelega kusagil ära vahetada aga praegu enamuses kohtades päris hullud järjekorrad. Nii, et tuleb see haamriga toksimine vist ikka ise ette võtta.

Postitatud: 23 Mai 2007, 13:10
Postitas Amox
Ise soetasin ketineetimis ja -lahtivõtmis abivahendi. On universaalne ja hästi kasutatav. Algul oli veidi nuputamist, aga sai hakkama. Lisan ka lingi valikutest, ise võtsin plastkohvris. Läks vist mingi 1200.- kokku ja ca. nädalaga Eestis. Muidugi O-rõngastega ketil peavad olema abiplekid kaasas ketiga, mis ei lase O-rõngaid kokku pressida, vaid jätavad õige vahe.

http://search.ebay.co.uk/search/search. ... p=1&fsoo=1


Edu.

Postitatud: 23 Mai 2007, 15:33
Postitas uuggu
väheke tehnilist mõtlemist ja pusimist ja saab edukalt koduste vahenditega hakkama. ja pole siiani minul midagi ära lagunenud.

klamberlukk läks aga ykskord baigil lahti kyll ja kett pooleks, aga suht õnnelikult, ise ja tsikkel jäid korda. niiet ikka neetige. ma lihtsalt ratast soetades ei osanud kahtlustada, et keegi mitteneeditava ketiluku on pannud.

viimesed korrad pole ma ka spets lukku kasutanud, vaid ketil lihtsalt yhe lyli seest pulga välja tagunud. siis kett peale ja pulk samasse aukku tagasi ja neetida yle.

ahjaa. kes ei taha kruvikat ohverdada, see võib keti poolekssaamisel kasutada ketaslõikurit. ja ka lahtineetimisel on torn palju asjalikum abivahend kui kruvikas.

Postitatud: 23 Mai 2007, 16:03
Postitas Erci
1000ne Honda ja RK kett. Relakaga lõikasin vana keti maha ja uue paigaldamisega sain ka ise hakkama 2 haamriga neetides ja üle 10t km on ta seal vastu pidanud.

Postitatud: 23 Mai 2007, 23:22
Postitas Amox
Vo-voh - täpselt nagu Suzumenil ja väga hea abivahend.

Postitatud: 24 Mai 2007, 00:30
Postitas westel
Muidugi saab ka korraliku kuvalda ja haamriga täiesti vabalt ketti neetida 8) Spetsi komplektiga on asi tunduvalt lihtsam.
Samas võib ka keti ketilukuga kokku panna.

Postitatud: 24 Mai 2007, 04:52
Postitas tramm66
Ketivahetus käib esiteks käsikäes kas hammakate vahetusega (nagu ütleb manual) või meie mõistes kokkuhoidlikult "hammakate hooldusega" (mille käigus taastatakse veopoolne hambaprofiil). Uus kett käib külge nii nagu mudelipõhise keti paigaldamise juhises kirjas. Neetimine on võimalik ka omamata selleks ettenähtud tööriistu ja see on ka vaikimisi heaks kiidetud kuid selleks on vajalik vastav OSKUS. Õige valik oleks soetada toiminguks ettenähtud instrumendid koos juhisega või pöörduda spetsialisti poole. Ise võid muidugi leida mitmeid alternatiive kuid need ei pruugi olla paremad kui mis ette nähtud. Tänavaratta kett kaalub ca. 2,5kg ja kui see "kokkuhoiupoliitikast" tulenevast purunedes viib kaasa tüki su ratta genekast siis on see su oma asi... kui tagasõitja (auto-, mootorrattaliikleja või kaasreisija) kehast tüki siis tegelevad edasi asjaga juba teised organid.
Motospordis lubatud vaid tootjatehase- ja vastavalt homologeeritule, kõik teised ketiühenduse lahendused keelatud, tavaliikluses kehtestatud printsipiaalselt samalaadsed nõuded samuti kuid tehnoülevaatus pole selles osas vist küll kuigi tähelepanelik. Loodetavasti arenevad.

Postitatud: 25 Mai 2007, 23:04
Postitas Sorro
Teema kokkuvõtteks.
Nüüd kett tänu Suzumen´ abile korraliku tööriistaga ära vahetatud ja endal kindel tunne homme Lõuna-Eesti tuurile minna. Kogu protseduuri kõrvalt vaadates aga ei julgeks küll kellelegi soovitada sama asja kahe haamriga toksides ette võtta.
Aga suured tänud kõigile vastajatele ning eriti Suzumen´le lahke ja asjatundliku abi eest.