1. leht 1-st
Kas Viljandis on olemas tasuline valvega parkla?
Postitatud: 22 Mai 2007, 10:01
Postitas Yerba
Kas Viljandis on tasulist valvega parklat, kuhu võib rahumeeli tsikli jätta. Ja kui parklaid peaks mitmuses olema, siis milline neist asuks Viljandi ARKile võimalikult lähedal?
Ning teemast eraldi kohe: kas keegi on teinud Viljandis A-kati linnasõitu ning kui on, siis millist marsruuti pidi see sõit võiks toimuda? Ning kas on seal mõni "ekstramõnus" koht, kuhu eksaminaator vedada võib?
Küsin, kuna pole kunagi Viljandis käinud...
Postitatud: 22 Mai 2007, 10:07
Postitas petz
minu teada ei ole.
Kas Viljandis ...
Postitatud: 22 Mai 2007, 16:35
Postitas miilits
Tasuline parkla on Tsentrumi hotellil.
A-kat eksamil olen osalenud 13 aasta jooksul päris palju kordi ainult et eksamineerjana,kohti on seal häid, palju mägessid näit. Kõrgemäe tn. jne, kuidas praegused kõrgelt koolitatud eksamineerijad eksamitrassi valivad, on iseküsimus. Soovitan Sind mitte pabistada ja rattast üle olla, siis ei viitsi Sind keegi ka kaua piinata. Tark tegu oleks võõras linnas 1-2 sõidutundi võtta mõnelt asjalikult autokoolilt, nemad on sel teemal kõige kompententsemad. Head põrumist.
Postitatud: 22 Mai 2007, 17:47
Postitas Säga
aga küsi kellegi kohaliku tsiklimehe käest... ehk võtab keegi enda garaaži hoiule ?....
mõni aasta tagasi kannatas isegi maja ees hoida, ilma, et oleks pidanud võtmed eest võtma
Postitatud: 22 Mai 2007, 18:22
Postitas Holms
Võib olla küll subjektiivne arvamus , kuid Viljandi liikluse eripäradeks tundub olevat ülekäigurajad iga 100 meetri järel ja Ugala juures olev vägisi teele topitud ring, mille läbimisel tekib sageli soov "lõigata" üle nende tänavakividest siseringi kuid mida examil tõenäoliselt taunitakse. Kui kesklinn ja seal igas suunas korraga siiberdavad jalakäiad välja arvata, siis on Viljandi üks igavesti rahulik koht exami tegemiseks.
Head põrumist!
Postitatud: 22 Mai 2007, 21:27
Postitas T1m
viljandis ise A-kati teinud..
mul läks väga lihtsalt.
näiteks pihlaka tänavale tahavad viia, sest seal väga järsk tõus ja ei näe tulevaid autosi... see on seal kui minna tartu poole mööda jakobsoni tänavat ja siis läheb mägi alla ja kui tee hakkab veitsa paremale keerama siis läheb tänav vasakule ülesse.
kuna nüüd on kõrgemägi siis võidakse ka sinna viia.
paljudel tänavatel muutunud veitsa kiirusepiirangud. maanteele sind vaevalt viib, muidu seal pärnu poole minnes on yx viadukti alune ristmik raske-stoppmärgiga keda keegi ei pane tähele.
rohkem nagu ei oska öelda...
head põrumist ja naelad kummi!
Postitatud: 22 Mai 2007, 21:38
Postitas madmax
Tsiklit saad hoida motomax`is ja tasuta, kui muidugi jutt ei käi aastatest.
Viljandi on nii väike linn, et kõik kohad on ARK`ile lähedal. Aga täpsem info privas.
Postitatud: 22 Mai 2007, 23:55
Postitas petz
igas linnas annab eksamineeritavat ära peedistada, kui ainult seda tahta. ja ei aita siin ka linna tundmine ega muud nipid, tuleb ise normaalne ja tähelepanelik olla.
Postitatud: 23 Mai 2007, 00:50
Postitas Yerba
Sain ühe tuttava majaomaniku aeda ratta jätta. Aga tänud vastamast kõigile:)
Proovisin ka linnas liigelda - tundub, et ühe vea sopsasin sisse küll- selle teatri juures oleva ringliikluse läbisin mööda neid kive lausa, kuna nad asfaldiga suht samas toonis on. Homme hommiku poole proovin soovitatud trassi veel läbi sõita autoga.
Aitähh veelkord vastajatele!

Postitatud: 23 Mai 2007, 18:04
Postitas Yerba
Tere taas.
Sain eksami tehtud Viljandis, hea rahulik eksaminaator oli ka
Tänud kõigile kes pöialt hoidsid ning naelu rehvi sisse

Postitatud: 23 Mai 2007, 19:12
Postitas tommy
Nonii... tegin eksami eelmisel kevadel Viljandis, algul nagu ikka platsisõit ja siis linna. Algul tegime väikse ca. 10 min tiiru maanteel, selat edasi linna. Kahjuks oli suve esimene palav ilm ja lõpus hakkas pilt vaikselt tasku minema, lisaks oli laupäev ja inimliiklus tihe nagu Tallinnas Viru tänaval. Lõpuks said vist kõik Viljandi tänavad läbi sõidetud. Suuremad ristmikud lausa kaks-kolm korda. Eksaminaator oli ikka üsna nõudlik, lõpuks aga sai see piin läbi ja load tasku...
Kas Viljandis
Postitatud: 24 Mai 2007, 04:46
Postitas miilits
Siin oli juttu eksamisõidul "peedistamisest". Vähemalt vanasti ei olnud see küll eesmärgiks omaette, sest milleks omale lisatööd teha ja ARK on ju nii hea asutus, et seal pole tarvis vägisi kliente hoida, st. läbikukutada, et pärast ikka uuesti tuleks, eksamineeritavaid jagub niigi. Iseasi on siis, kui eksamineeritavast õieti aru ei saa, st ta sõidab, kuid nii "kobalt", teeb väiksemaid vigu palju, kuid nendest ei piisa veel läbikukkumiseks, vot siis tuli selle eksamineeritavaga üksjagu "mässata", et näha, kuidas ta käitub erinevates oludes. Nüüd on muidugi eksamisõidu aeg ette antud ja see tuleb täis sõita, kui ei tehta enne liikluohtlikku olukorda, millega on võimalik eksamisõit koheselt lõpetada. Tavaliselt näed esimese 5 min jooksul, milliste oskustega sõidukijuhiga on tegemist.Las vanemad sõidukijuhid räägivad, kui kaua nad ajaliselt sõidueksamit tegid näiteks enne 1995a. Siis kui tuli kohustuslik platsisõit, võis ka paljude sõidutulemust hinnata juba pärast platsi, muidugi ootamatusi tuli alati ette. Kõige "kahtlasem kontingent oli juhilubade tagasisaajad, neil võis alati kõike oodata.
Näiteks 80-ndate alguses käis üks slaavipäritoluga, muide Teise Maailmasõja veteran, mees Tallinnas teooriaeksamil vist 16 korda enne kui läbi sai teooriaga, kuid pärast mitmekümnendaid läbikukkumisi sõiduga võeti tema sõidueksamit vastu 3liikmelise komisjoniga, sest ta oli juba kaebuse esitanud eksamineerjate kohta siseministrile, ja siis Lastekodu tänavalt kaubamajani jõudes ( ülesandeks oli juhil iseseisvalt sõita Lastekodust - Balti jaama)hakkas tolleaegne Tallinna Autoinspektsiooni ülem "jumalakeeli" paluma, et laske mind autost välja, mina sellise "kaskadööriga" edasi ei sõida (tema tavaliselt eksamisõiduga ei tegelenud ja nn. kartusetunne oli komisjoni liikmetel erinev, ees juhi kõrval istus eksamineerija, kes oli sellises situatsioonis karastatum ja ei olnud veel nn klahvidele vajutanud). Ma rohkem ei jõua kirjutada eks jutustades võib rohkem heietada huvitavaid juhtumeid.
Postitatud: 07 Juun 2007, 12:59
Postitas allan76
Yerba kirjutas:Tere taas.
Sain eksami tehtud Viljandis, hea rahulik eksaminaator oli ka
Tänud kõigile kes pöialt hoidsid ning naelu rehvi sisse

Küsiks, et kui põhjalikult ARKis ratast enne eksamit uuritakse? Mul 16. juunil samuti Viljandis sõidueksam. Ratta ostsin hiljuti ning on Eestis arvel ja eelmise omaniku käes ülevaatuse läbinud. Siiski avastasin mõned päevad tagasi, et esitule klaas on vasakpoolse liikluse jaoks mõeldud. Ma kardan, et ei saa nii ruttu uut klaasi kätte. Lisaks on ka spidomeeter mil/h skaalaga ning km/h puudub hoopis. Kas võib sellest eksamil probleem tekkida, sest ARKs hoiatati, et kõik peab korras olema, muidu jutule ei võeta. Nii palju kui ma tehnonõudeid lugesin, siis ainult mil/h skaalaga spidomeeter ei ole eestis lubatud ning see, et "valepidine" tuli on vastuvõetamatu, on nagunii selge. Oleks tobe ka Tallinnast ratas Viljandisse organiseerida ja avastada, et eksamit teha ei saagi.
Samas küsiks, kas on juhuslikult kellelgi üle 1994 aasta Ducati Monsterile sobivat tuleklaasi (koos või ilma reflektorita) ning võib-olla ka km/h skaalaga spidomeetrit?
Postitatud: 07 Juun 2007, 13:22
Postitas Yerba
See suur, et vaadati kas tuled töötavad (suuna, esi, tagumine, piduri). Ja et rehvil oleks muster ka peal. Aga seda, mismoodi ja kas Sul spidomeeter töötab, seda ei vaadatud. Ja see pole mu teada ka ARKi asi. Võin eksida ju, aga mu ameerikamaa masinal olid näidud ka miilides ja kedagi see ei seganud ei ülevaatusel ega ka ARKis.
Postitatud: 07 Juun 2007, 13:30
Postitas allan76
Yerba kirjutas:See suur, et vaadati kas tuled töötavad (suuna, esi, tagumine, piduri). Ja et rehvil oleks muster ka peal. Aga seda, mismoodi ja kas Sul spidomeeter töötab, seda ei vaadatud. Ja see pole mu teada ka ARKi asi. Võin eksida ju, aga mu ameerikamaa masinal olid näidud ka miilides ja kedagi see ei seganud ei ülevaatusel ega ka ARKis.
Tänan vastuse eest. Üritan anda parima, et see esitule klaas selleks ajaks vahetatud saaks ning kui ei õnnestu, siis jään lootma ARKi inimeste mõistvale suhtumisele.
Kas jäi Viljandist eksami ajal meelde mõnda keerulist kohta, mis erilist tähelepanu nõuab? Ma olen samuti Viljandis ainult paar korda käinud (nii palju kui ARKi paberimajanduse ja teooriaeksami jaoks vaja).
Postitatud: 07 Juun 2007, 13:44
Postitas Yerba
Olin ja sõitsin esimest korda elus Viljandis.
Erilisi olukordi ei tekitatud mu meelest. Alguses läksime kohe maantee peale, kus oli mu meelest 70 piirang. Igatahes lasin seal vaikselt 70ga. Linnas oli peamine rõhk ühesuunalistel teedel liiklemisel, tähelepanu kulus küll iga nurga peal märkide uurimisega. Linnas sees sõitsin 40ga igal pool. Hiljem selgus, et see oli väga hea. Nimelt jätsin kahe silma vahele ühe 30 kiirusepiirangu. 40ga seal alas sõitmist ei loetud surmapatuks. Tähelepanu küll juhiti sellele veale. Samas ma ei tea, kas ka siis oleks eksam sooritatud olnud, kui ma 30 alas oleks 50ga sõitnud.
Mina soovitaks - linnas sees sõida 40ga ja jälgi pingsalt ühesuunalisi teid. Vasakpöörded paremast sõidureast sellistel ühesuunalistel teedel lõpetavad eksami läbikukkumisega (minu meelest). Ja jälgi sellistel teedel, kus reas ees sõitvad autod paiknevad ning kuidas nemad keeravad-pööravad-liiklevad.
Nii et, minu märksõnad õpetuseks kaasa:
- 40 linnas
- Ühesuunalised teed
- Jalakäijad (ülekäiguradu on iga 100m takka)
Nael rehvi ning suhkur bensiinipaaki
Yerba
Postitatud: 07 Juun 2007, 15:36
Postitas Säga
Viljandis ongi linnakiirus -40 km/h... mitte nagu Tallinnas, et alla 70 km/h ei lasta

Postitatud: 16 Juun 2007, 21:57
Postitas allan76
Sai minulgi täna Viljandis eksam edukalt sooritatud. Tegin siis kohe sõidu sealt Tallinnasse. Kuidagi väsinud tunne on, aga päris mõnus, et asi tehtud. Saab nüüd lõpuks sõitma hakata.

Postitatud: 16 Juun 2007, 23:28
Postitas Yerba
Palju õnne ja ohutuid kilomeetreid!
Bikeri kokkutulekul astu ligi ja puhu sõna juttu

Postitatud: 24 Juun 2008, 18:40
Postitas rein113
mina tegin Viljandis sõidueksami, tulin Pärnust autokooli tsikliga hommikul kella üheksaks, alates K-Nõmmest 110km/h, kuna kiskus kiireks
, oma sõiduõpetaja tegi õppeautoga ees tempot, mina kella ju ei saanud vaadata. Tundus, et kohaliku ARK-i juhataja võttis eksamit vastu, väga sümpaatne ja rahulik mees oli. Mäletan, et teemärgistusjooned kipuvad Viljandis kole kulunud olema (jälgi jalgrattateed tähistavat pidevjoont Reinu tee või Hariduse tn, mida ma ka kohe ei märganud). "Mägedesse" ei viida seal ka B-kati eksami tegijaid, rääkimata ratturitest. Ühe rumalusega sain hakkama, kui 50kh/h läbisin Tallinna maanteel kesklinna poole sõites Uue tn ristmiku, kus põles roheline foorituli, ja sama hooga lähenesin Jacobsoni ristmikule, kus hakkas roheline vilkuma ja ma "noore kollasega" ületasin ristmiku, kiire piduritule signaal tagasõitjale, ent jõudsin kiirelt kalkuleerida, et praegu pidurdamine lõpeks halvasti... Paljukest neid foore seal Viljandis on, ja mina nüüd niimoodi, oleksin pidanud eeldama, et mis saab siis, kui ma ei jõua. Pärast minu õpetaja, kes kogu eksamisõidu saateautos kaasa tegi, ütles, et oleksin ma olnud Viljandi inimene, oleks mind kollasega ristmikule sisenemise eest läbi kukutatud... Hiljem sõidu lõppedes ja seda analüüsides ma ise muidugi ka tunnistasin oma apsakat, ega öelnud, et ma ju jõudsin... Sõitsin ka rõhutatult aeglaselt ja püüdlikult, ju see jättis ka mulje, et läbi kukutada ei ole põhjust.