1. leht 1-st

Mootori õli väljalaske mutter ajab läbi

Postitatud: 23 Mai 2007, 20:14
Postitas Pealik
Peale õli vahetust hakkas põhja alune õli väljalaske mutter õli läbi ajama, mitte oluliselt aga tilk on pidevalt mutri otsas. Ei tea kas silikon või mõni muu aine peataks selle lekke kui ümber mutri määrida. Rattaks on GSX600F

Postitatud: 23 Mai 2007, 20:20
Postitas ott6
Isiklik arvamus et peataks, aaga teine võimalus keera tõrts suurem vint ja orgunni uus polt sinna.Siis nagu ei tohiks kah midagi läbi tulla.

Postitatud: 23 Mai 2007, 20:22
Postitas Erci
Poldil tavaliselt pehmemast metallist seib ka all, proovi esmalt see vahetada

Postitatud: 23 Mai 2007, 20:23
Postitas yeekim
Sanitaartehnika poest osta keermeteip ja asi ants!

Postitatud: 23 Mai 2007, 20:32
Postitas Oil-Cooled
ants01 kirjutas:
Sanitaartehnika poest osta keermeteip ja asi ants!
ja kui see polt siis poole tee peal kurvis seal välja tuleb..


keera uus vint sisse ja jämedam polt.
Teine võimalus on timesert http://www.timesert.com/


oot, ainult tilgub? Siis uus seib.

Postitatud: 23 Mai 2007, 20:39
Postitas yeekim
Tohohh!
Mina kasutan seda juba kolmandat o~livahetust autol ja teist tsiklil ja mitte YKSKKI tilk o~li, ra"a"kimata mutrist, pole veel tilkunud!

Veel üks rohi selle asja vastu.

Postitatud: 23 Mai 2007, 20:45
Postitas meier
Kunagi soovitati sellise asja vastu kasutada õmblus-niiti. Lihtsalt kerid paar tiiru poldi keermete peale nii, et polt ikka veel kinnikeeratav on ja ...minul on siiani aidanud. Seda saad ka ilma õli maha laskmata teha: keera 1/3 poldi pikkusest välja ja niit keerme nähtavale osale peale.

Postitatud: 23 Mai 2007, 20:49
Postitas Nongrata
Keera polt paar- kolm milli lahti ja pane paar keerdu takku või niiti vahele, keera kinni ja asi ants.

Postitatud: 23 Mai 2007, 21:02
Postitas -erx-
asja lahendus on uus ja värske pronk/muu pehme seib, siis ei pea õmblejat/torumeest mängima mitu õlivahetust

Postitatud: 23 Mai 2007, 21:07
Postitas ulmo
Nii mõnelgi auto õlifiltril on komplektis uus seib kaasas. Ei tea, kuidas tsiklitel, kui põhimõttelist erinevust selles küsimuses ei tohiks olla.

Postitatud: 23 Mai 2007, 21:18
Postitas Nongrata
-erx- kirjutas:
asja lahendus on uus ja värske pronk/muu pehme seib, siis ei pea õmblejat/torumeest mängima mitu õlivahetust
Eeldab õli väljutamist ja pärast sisse kallamist jne. Uue seibi paned järgmisel vahetusel.

Postitatud: 23 Mai 2007, 22:30
Postitas loomha
Pane jah uus seib, aga ole ettevaatlik! See karteripõhi on kaunis õhuke teema ja kui mingi ebardliku seibi paned, võid mõra sisse keerata. Mina keerasin, võib-olla oli selleks seal mingine eelsoodumus ka. Igatahes lasin alumiiniumkeevitusega kinni lasta, uue poldiaugu koos vindi ja poldiga teha ning maksin kogu loo eest napp neli sotti.

Postitatud: 23 Mai 2007, 22:44
Postitas petz
nii nagu eelpool kirjutati, keermeteip aitab alati. ju see kork ei kao ka kuhugile. kasutan samuti juba sellest ajast, kui keermeteip meie maile jõudis. olemas ka keermenöör, mis samuti sellistel juhtudel väga hea asi.
ja et õigeks torumeheks saada, tuleb väga palju teipi ära mähkida.

Postitatud: 23 Mai 2007, 23:13
Postitas Piipz
ei kellelegi isiklikult aga siin on päris palju alkeemikuid koos.
osade rataste Service manualis on juba kirjas, et peale igat õlivahetust pane uus VASKseib.

Postitatud: 23 Mai 2007, 23:35
Postitas Hitchiker
mulle tundub kah, et keermeteip peaks kärama. samas kui keere juba p**s* keeratud on , siis ple mud tarka kui uus keere sisse ja number suurem polt

Postitatud: 24 Mai 2007, 00:42
Postitas Jutunhamon
Üldjuhul tuleks ikka vask või aluminium seibi kasutada aga kui seibita kinni keerata siis võib juhtuda et keerad põhja puruks,sest ainuke mis järgi annab on põhi

Postitatud: 24 Mai 2007, 04:24
Postitas tramm66
Vaadake härrased - keeruline asi tegelikult imelihtne, karteripõhjas asuv polt on harilikult M12x1,25 või 1,5 mis on arvestades "emase poole" materjali ju ilmselgelt ajuvaba kuna neid polte võiks keerata tavajuhul ja samasse materjali vabalt vahemikus 25-50 ja ka palju rohkema Nm-ga. Seda enam loob petliku pildi jõuvarudest ja jõududest poldipea mis on tavapäraselt VK14-17 või SK8-10.
Tegelikult tuleb keeramisel arvesse võtta nõrgim lüli milleks on Al. (või selle submaterjalid) mis annab pingutusjõududeks selliste avamõõtude/keermesammude puhul jämedalt 12-21Nm (kerge, sujuv käetõmme). Korra aastas õlivahetajatele vask või Al. tihend, motosportlastele (õlivahetus 500km järel) kindlasti Al. pasta ja soovitavalt tinatihend. Viimast soovitaks ka lekke puhul mis teemaks aga vaid juhul kui keermed veel rikkumata. Kui mitte (ehk üle keeratud) siis järgmine mõõt puurida, keermestada ning uus polt koos tihendiga.

Ps! toruteibid, takud jms. värk käib mujale kategooriasse - motonduses on konkreetselt selleks ettenähtud tööriistad, võtted ja materjalid. Kaherattaliste kondinsioonis zorronõuanded pole teretulnud ja ka vaidlusteks siinkohal pole ruumi. Ei pea põhjendamagi.

Postitatud: 24 Mai 2007, 17:50
Postitas Pealik
panin vaskseibi ja ka takku aga ikka tilgub :shock: äkki krt ongi pragu sees karteris...

Postitatud: 24 Mai 2007, 21:17
Postitas jansu24
Kuna ise pean torumehe ametit, siis tean omast kogemusest, et takuga võib pronksist, vasest ja alumiiniumist materjalid väga lihtsalt lõhki keerat (mõned tootjad lausa keelavad takku kasutada). Seega tuleb kõne alla ainult keermeteip või keermenöör, kuid nagu eespool mainitud on igas valdkonnas omad tihendusmaterjelid (antud juhul on nendeks pehmest materjalist seibid). Kui õiged materjalid ei toimi, tuleb probleem ülesse otsida ja kõrvaldada, mitte seda "edasi lükata (loe: toruteipi kasutada)" :wink:


Terv,
Jansu

Postitatud: 24 Mai 2007, 23:50
Postitas mella
tramm66 kirjutas:
motosportlastele (õlivahetus 500km järel) kindlasti Al. pasta ja soovitavalt tinatihend.
Millist funktsiooni Al pasta seal täidab? Mul oli KTM-l rootsist tulles kõik keermed ja võllid vasepastaga kokku mätsitud.

Postitatud: 25 Mai 2007, 10:32
Postitas Tsikkelröövel
Mind huvitab, mismoodi alati keermed üle keeratakse? Jätke viimane nõks keeramata ja teil ei tule üldse "keemiaga" tegelema hakatagi. No ei tule selliselt keeratud poldid iseenesest lahti, ei ole vaja kahe käega kinni venitada. Pange tähele, et hästi hooldatud masina poltide lahtikeeramiseks ei ole vaja erilist jõudu. Keerake kinni ka samamoodi. Kontrollige muidugi, et ettenähtud seib all on, muidu keera või puruks, aga ikka vibreerib lahti.
Mis puudutab aga ajutisi lahendusi, kui halvim on juba juhtunud, siis mina küll ei kõhkleks neid kasutada, kui see hea tulemuse annab. Demontaaž igal pisipõhjusel lõhub masinat kokkuvõttes rohkem, kui selline väike ülenurga laskmine. Ehk siis - kui saad selle õli mingi teibiga pidama, siis mina jätaks asja nii ja teeks korralikult ära siis, kui niikuinii demontaaž muul põhjusel käsil. Minu arvamus muidugi.

Postitatud: 25 Mai 2007, 10:59
Postitas mx77
mella kirjutas:
tramm66 kirjutas:
motosportlastele (õlivahetus 500km järel) kindlasti Al. pasta ja soovitavalt tinatihend.
Millist funktsiooni Al pasta seal täidab? Mul oli KTM-l rootsist tulles kõik keermed ja võllid vasepastaga kokku mätsitud.
Al pasta sama mis vasepasta. Päris korrodeerumisest ei saa rääkida aga teras ja alumiinium kipub omavahel liiga hästi nakkuma aja peale. Teiseks tagab see pasta ka kinni keerates alati õige momendi.

Postitatud: 25 Mai 2007, 11:40
Postitas mella
mx77 kirjutas:
Teiseks tagab see pasta ka kinni keerates alati õige momendi.
Kuda nüüd sellest peaks aru saama? Et määrime aga pasta vahele ja võib dünovõtme nurka visata ja pika varrega kinni rebida? (togi)

Postitatud: 25 Mai 2007, 11:45
Postitas Piipz
aga näiteks aprilia falco näiteks on selline ratas, kus üks omanik tõsimeeli keerab poldi iga kord ainult näpuga kinni, nii kõvasti, kui jaksab. sellel rattal igasugune mutrivõti keerab keerme läbi.
põhjuseks kuivkarter ja eraldiasetsev õlianum, mille sein on habras ja üliõhuke.

Postitatud: 25 Mai 2007, 12:01
Postitas mx77
mella kirjutas:
mx77 kirjutas:
Teiseks tagab see pasta ka kinni keerates alati õige momendi.
Kuda nüüd sellest peaks aru saama? Et määrime aga pasta vahele ja võib dünovõtme nurka visata ja pika varrega kinni rebida? (togi)
Eks sa ise tead kuhu sa omal dünovõtme pistad, mõnel on päris korralik vars taga :D.

Aga kui sul keere käib kuivalt siis võid dünoga saada vale lugemi, ehk siis tegelikult on sul poldi kübar väiksema jõuga vastu pinda keeratud, kui düno justkui näitas.

Soovitan KTM-i manuaali ka lugeda, näiteks silndripea poltidel on lausa rõhutatud, et tuleb õlitatud poldid sisse keerata.