1. leht 1-st

mineraal vs poolsünteetiline

Postitatud: 10 Juul 2007, 14:08
Postitas allesalgaja
Rolleri ls on kuskil 8500km ennem olen kasutanud koguaeg mineraalõli nüüd aga panin sisse poolsünteetilise. Kas sellega võib tekida mingeid probleeme et äkki liiga vedel?või peaks kohe selle õli ära vahetama mineraali vastu :(

Postitatud: 10 Juul 2007, 14:16
Postitas Mix
:lol: Et siis enne tegid teo ära ja alles pärast küsid, et kas üldse tohtis teha! :D
Ei juhtu su rolleriga midagi. Kasuta poolsünti rahulikult ja midagi ei juhtu.

Postitatud: 10 Juul 2007, 14:37
Postitas Lauri23
Kui sa mineraal õli peale sünt valasid siis need 2 õli ei segune ja tõmbavad klimpi. Eeldan, et lasid ikka enne vana õli välja.

Postitatud: 10 Juul 2007, 15:01
Postitas allesalgaja
seda et tegu on 4 taktilise rolleriga

Postitatud: 10 Juul 2007, 18:27
Postitas oldmoped
Lauri23 kirjutas:
Kui sa mineraal õli peale sünt valasid siis need 2 õli ei segune ja tõmbavad klimpi.
Oled sa enda väites ika kindel või on tegu NSR?

Enamus tänapäevaseid õlisid on vähemalt sama tootja puhul minimaalselt üks level üles-alla vabalt segunevad.
mineraal<>poolsünt<>sünt

Postitatud: 11 Juul 2007, 10:40
Postitas Kri$o$
oldmoped vastuses on asja olemus 100% kirjas.
klimbijutu tagapõhjaks on tõenäoliselt ladameeste jutud 90-ndate algusest kui vene päritolu ladaõli (ostetud tavaliselt autoturult suvalise jorsi käest) pealt mindi üle korralikule kvaliteetsele mootoriõlile. korralik õli tõmbas mootori seintelt-kanalitelt sodi lahti ja nii need "klimbid" sinna mootorisse tekkisid... nii arvatigi, et poolsünt ei segune.
tegelikkuses ei juhtu ka siis midagi kui mineraalile täissünti peale valada või täissündile mineraali peale valada.

Postitatud: 11 Juul 2007, 11:25
Postitas ping
[quote="Kri$o$"]oldmoped vastuses on asja olemus 100% kirjas.
klimbijutu tagapõhjaks on tõenäoliselt ladameeste jutud 90-ndate algusest kui vene päritolu ladaõli (ostetud tavaliselt autoturult suvalise jorsi käest) pealt mindi üle korralikule kvaliteetsele mootoriõlile. korralik õli tõmbas mootori seintelt-kanalitelt sodi lahti ja nii need "klimbid" sinna mootorisse tekkisid... nii arvatigi, et poolsünt ei segune.
tegelikkuses ei juhtu ka siis midagi kui mineraalile täissünti peale valada või täissündile mineraali peale valada.[/quote]


Peale küll ei soovita teistsugust õli valada. Nägin Sierra mootorit millele õlivahetusel mahtus sisse vaevalt pool liitrit õli. Asja uurimisel ja karteripõhja eemaldamisel selgus, et seal oli üks suur tarretis sees ja vedelat õli ei mahtunudki. Selline kogus (üle 3 liitri) ei saanud kuidagi õlikanalitest tulla.
Omasin kunagi masinat mille roolivõimu oli häda pärast natuke mootoriõli peale kallatud. Kui seal õli vahetama hakkasin ronis see voolikust välja nagu verivorst.

Postitatud: 11 Juul 2007, 11:38
Postitas Kri$o$
to: ping
oma soovitustes räägi seda mida kindlalt tead. kui tagapõhja ei tea, siis ei ole mõtet näiteid tuua. ja mõned täpsustused minu jutule. kui sa tähele ei pannud siis jutt on mootorile mõeldud õlidest.
täpsustus1 - mootoriõlile tuleb peale valada mootoriõli. roolivõimu tuleb lisada roolivõimule mõeldud õli, käigukasti käib vastav õli, samuti on oma vedelik jahutussärgile, aknapesule, pidurisüsteemi... selleks ei pea mäkaiver olema et seda teada.
täpsustus2 - töötanud 3,5 aastat autoremondis ja kordagi ei tekkinud probleemi õli lisamisel. pooltel juhtudel polnud võimalik tuvastada mis õli sees oli, juurde lisada oli aga vaja.
täpsustus3 - valvoline poolt tehtud koolitusel (autoremondi aegadel) oli sama küsimus üleval ja nemad selles pealevalamisel probleemi ei näinud. irvitasid ainult, et valvoline lisades saab iga õli paremaks.
ja lõpetuseks - sierra... millal viimati õli vahetati ja kas seal oli üldse auto mootoriõli, olen näinub diiselmersut mis sõitis 50000km veduri diiselmootoriõliga ilma õlivahetuseta ja see oli ka paks veniv kört. ning see kes roolivõimu valab mootoriõli ... sa õli asemel vett ei taha sinna valada? krt ma ei või neid paljad naised saunas rääkisid soovitusi kuulata.

Postitatud: 11 Juul 2007, 12:14
Postitas ping
Masin käis teeninduses kus telliti mootori õli vahetus koos pesuõliga. Arvel olid täismahud.
Sidur ei tahtnud hästi lahutada - vända pikkilõtku saale kulunud (sidurit vajutades liikus esimene rihmaseib ettepoole). Laseb siis värske õli välja 5L kanistrisse ja seda tuli vast kahe klaasi jagu. Kallas selle prooviks sisse tagasi ja varras näitas norm taset.
Ega ise ka ei usuks seda.

Mina ei kallanud roolivõimu valet õli vaid kui masina ostsin siis öeldi mulle, et on kallatud.

Kunagi ammu oli vaja Elvast Tartusse öösel saada. Kasutada oli vana sapakas mis hirmsalt õli võttis. Aga õli meil polnud. Õlut veel oli. Sai siis 3 pudelit mootorisse kallatud ja peaaegu vedas Tartusse välja. :lol:
Põdeda polnud midagi sest ämm lubas uue auto kinkida alles siis kui sapakas teepeale jääb.

Postitatud: 11 Juul 2007, 13:44
Postitas Robskar
Seda põdesin mindagi eile,et äkki pool sünt, ja täis sünt lähevad klimpi, ja lasin pera 350eek/l korraliku õli välja, mis tegelikult ei osutunudgi nii peraks. ~0,5l õli oli veel sees.
Seda täissünti võttis roller ikka väga väga vähe.
Õhtuks oli pool sünti juba kael kadunud, ja tossas ka ikka rohkem.
70cc, ja sissesõit suht.