1. leht 1-st

Külmkäivitamisel imelik käitumine

Postitatud: 16 Aug 2004, 12:32
Postitas ar
Külma mootori käivitamisel tõmban tooreklapi peale, mispeale mootor läheb ilusti käima, aga tõmbab pöörded hirmus ülesse. Kui nüüd klappi natuke järgi annan, siis hetkeks laseb pöörded madalamaks, aga siis kerib need jälle ülesse. Ühtegi normaalset vaheasendit klapile ei leia :( Mootor soe ja klapp maas - kõik OK.
Milles võib olla probleem?

Postitatud: 16 Aug 2004, 12:42
Postitas WsaN
Mul kahh sama viga :?
Alguses kui ratta sain töötas kõik korralikult, aga peale karpa puhastust on see jama :evil:

Postitatud: 16 Aug 2004, 12:43
Postitas Laisaar
algus samasugune( gsx600f'98 )... käima ja pöörded lakke. Siis kui tooreklappi järgi annad kukuvad pöörded alla ja siis kerib sinna kuskile 3000 juurde. Siis käib normaalselt edasi. Usun, et katki pole midagi..lihtsalt ilmad on sellised, et eriti soendada polegi vaja.


motopaks

Postitatud: 16 Aug 2004, 12:57
Postitas Tony
mul ka täpselt sama värk

Postitatud: 16 Aug 2004, 13:06
Postitas Andrez
Minu rattal on näiteks kruvi, millest saab reguleerida "toore" pöördeid.

Postitatud: 16 Aug 2004, 13:48
Postitas WsaN
Andrez kirjutas:
Minu rattal on näiteks kruvi, millest saab reguleerida "toore" pöördeid.
Krt kui ma nüüd mõtlema hakkan siis mul on vist kahh seal mingisugune kruvi... :D :wink:
Pean minema nädalavahetusel seda uurima...mul ratas hetkel tallinnas vanaisa juures garaažis :)

Postitatud: 16 Aug 2004, 13:57
Postitas ar
Kust sellist toore-reguleerimise-kruvi otsida? Selline küll olemas, millega normaalse s.t sooja mootori puhul tühikäigu pöörded paika panna.

Postitatud: 16 Aug 2004, 14:37
Postitas Andrez
Minu "kruvi" lükkab karpade siibrite võlli ja põhimõtteliselt avatakse gaasisiibreid koos õhu sulgemisega. Sellest kruvist siis reguleeritakse kui palju tooreklapp "gaasi keerab".

Re: Külmkäivitamisel imelik käitumine

Postitatud: 16 Aug 2004, 16:35
Postitas Equ
Tre,
ar kirjutas:
Külma mootori käivitamisel tõmban tooreklapi peale, mispeale mootor läheb ilusti käima, aga tõmbab pöörded hirmus ülesse. Kui nüüd klappi natuke järgi annan, siis hetkeks laseb pöörded madalamaks, aga siis kerib need jälle ülesse. Ühtegi normaalset vaheasendit klapile ei leia :( Mootor soe ja klapp maas - kõik OK.
Milles võib olla probleem?
Üldiselt on selliste nähtude põhjuseks mõned enamlevinud punktid:
1) Tooreklapp lihtsalt regullist väljas
2) Karburaatorid sünkroonist völjas
3) Sitem variant, mootor on susla ja tühikäik kaob sellega seoses ära.

Equ

Postitatud: 16 Aug 2004, 17:46
Postitas CB500
Ma esimeste postide järgi mõtlesin et see vist mingi suzude foobia.. Mõlemil mu Hondal on tühikäik toore järgi laskmisel jäänud täpselt nii nagu ise "timmid", ei mingit pöörete hüppamist-kargamist.

Postitatud: 16 Aug 2004, 23:53
Postitas Raitz
CB500 kirjutas:
Ma esimeste postide järgi mõtlesin et see vist mingi suzude foobia.. Mõlemil mu Hondal on tühikäik toore järgi laskmisel jäänud täpselt nii nagu ise "timmid", ei mingit pöörete hüppamist-kargamist.
lisaks siis siia veel 3 da Honda, millel kõik käib nagu kellavärk ;)
(bens on 95, karpasid süngitud, puhastatud ega regullitud pole)

Postitatud: 17 Aug 2004, 08:58
Postitas esaarik
Krt mul on lugu selline, et käivitamisel tõmban toore peale ja peale paari sekundit tuleb kohe maha lükata (see isegi manualis kirjas) ja siis vaja rutskaga natuke mängida. See on tüütu, aga saab hakkama. Seega see pole küll mingi probla, kui algul pöörded 3000 alla lööb. Autol ju sama moodi külma mootoriga - soojeneb ja laseb alla poole. Sooja ilmaga pole mul toorest üldse vaja. Oh seda õnnetust kui tõmban sooja ilmaga toore peale - tõmbab täis ning suure tõenäosusega järgneb pauguga käivitus.

Postitatud: 17 Aug 2004, 09:28
Postitas Equ
Tre,

Just. Nu selge on see, et eks iga tootja mootor käitub ka erinevalt. Selge on ka see, et loomulikult pruugivad pöörded külmal käivitamisel mingi pügala jagu üles minna. See on loomulik. Üldjuhul kui kõik on ornungis pole vaja külmkäivitamisel suuri pingutusi teha, tõmmata toorest, käivitada ja lasta natike kohapeal käia, toore maha ja sõitma. Loomulik ei ole aga see kui käivitamise ajal tühikäigul pöörded kõiguvad, toorega pead mängima käivitamise ajal, veel hullem kui isegi sooja mootoriga peaks toorest vaja minema. Siit on juba selged märgid, et midagi on korrast ära.

Equ

Postitatud: 17 Aug 2004, 15:36
Postitas Andres
Mul huvitav lugu 125 krossi KTM-iga. Käivitub toorega ilusti, kuid varsti lööb pöörded ülesse, paned klapi kinni hakkavad nagu vaikselt langema ja siis löövad nii ülesse, et mootor tahab lõhki minna

Postitatud: 17 Aug 2004, 18:38
Postitas Stern
No üks võimalus on see et saab kuskilt lisaõhku nt. karpa ja silindri vahelt või karpa ja õhufiltri juurest. Ja kui karpasid on hiljuti lahti võetud, siis kas sai ikka kõik tihendid tagasi.Regullimata klapid pidavat ka sellist ebaühtlast tööd põhjustama. Aga siiski soovitaks esmalt tühikäigu kruvi kruttida.

Postitatud: 22 Aug 2004, 11:53
Postitas Andres
Mul korras, tooreklapp lihtsalt ei pidanud-sulgunud. Surusin käega nii alla, et mootor suri peaaegu välja ja siis lasin lahti ja asi jäi ilusti käima, ilmselt lihtsalt s**t vahel