Küünlad
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
Küünlad
Selline küsimus, olen siin natuke uurinud ja ma ei saa aru, kui tahad vahetada ära masinal, praegusel juhul cz 125 krossi küünla, miks siis peab panema asemele sama marki küünla, kas küünlad siis on nii erinevad oma omadustelt, või mis. Siiani ikka vaatasin, et vint sama oleks ja läks kõik. Küsin, sest peale seda kui vana peal olnud küünla välja vahetasin oleks nagu masinal iseloom vähe muutunud, kuid ikka halvemuse poole. 

-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Tere. Küünaldel jah omadused erinevad, sest mootoreid kasutatakse lihtsalt tavalistel tänavasõidu ratastel ja ka tugevalt forsitud mootoritel,ja neil ju erinevad surve astmed, töötemperatuurid ja ka kütus (põlemis temperatuur). Mida suurem on surve aste, seda "külmem" on küünla mark, ehk ta peab töötama suurematel temperatuuridel. Tehhi mootoritel oli oma küünla mark PAL, mille järel number 11, 13, 15, 17, 19. Seda 17 kasutati juba võistlus pillidel. Ülespoole 19 oli juba päris "külm" küünal, mis pandi peale alles teise küünlaga soojaks aetud mootorile, kuna muidu ta läks kohe märjaks ja mootor suri välja. Kuum küünal aga lihtsalt põleb seest tühjaks, kuna ta oma ehituse tõttu ei anna nii palju sooja silindri peale ära kui teine küünal. Mis küünal sul ostes peal oli ,ei tea- ehk polnud ka õige ja võibolla pole ka nüüd. Küünalde müüjad saavad oma kataloogist vaadata, mis punni just sinu mootor vajab. Et pikk ja segane jutt juba või ? No olgu- praegu aitab.
Küünla mark on tegelikult suht savi, omadused on olulised. Küünlaid iseloomustavatest parameetritest kõige olulisem on nn. soojusarv, see peab olema sinu mootori ja töötingimuste jaoks õige. Liiga külm küünal tekitab käivitusprobleeme, eriti külma ilmaga. Liiga kuum küünal võib suurtel koormustel kehvemini toimida või lihtsalt ää põleda.
Ntx. NGK PFR6B ja BKR6EVX on mõlemad soojusarvuga 6, mu Subaru standardküünlad. PFR7B on külmem, sobib tiba moditud mootoritele, võib tekitada probleeme talvel ja muidu külmkäivitustel (tõmbab küünlad märjaks). PFR5B oleks vastavalt soojem küünal.
Soojusarvud on tootjakohased, s.t. ei ole mingit garantiid et NGK nr. 6 on sama mis ntx Boschi nr. 6. Mõnel tootjal võib rida minna ka teistpidi (väiksem number=külmem küünal).
Lisaks on oluline, et sädevahe oleks õige. Kui kipub vahele jätma, võib olla tegemist nõrga pooliga, siis võib proovida väiksemat sädevahet.
Pika jutu kokkuvõtteks - kui sa ei tea, mida teed, siis kasuta mootori- või küünlatootja poolt soovitatavat varianti.
Ntx. NGK PFR6B ja BKR6EVX on mõlemad soojusarvuga 6, mu Subaru standardküünlad. PFR7B on külmem, sobib tiba moditud mootoritele, võib tekitada probleeme talvel ja muidu külmkäivitustel (tõmbab küünlad märjaks). PFR5B oleks vastavalt soojem küünal.
Soojusarvud on tootjakohased, s.t. ei ole mingit garantiid et NGK nr. 6 on sama mis ntx Boschi nr. 6. Mõnel tootjal võib rida minna ka teistpidi (väiksem number=külmem küünal).
Lisaks on oluline, et sädevahe oleks õige. Kui kipub vahele jätma, võib olla tegemist nõrga pooliga, siis võib proovida väiksemat sädevahet.
Pika jutu kokkuvõtteks - kui sa ei tea, mida teed, siis kasuta mootori- või küünlatootja poolt soovitatavat varianti.
-
Teema algataja
Olen küünalde müügiga ise tegelenud ja võin öelda, et selle jupi valik on üsna oluline. Ei piisa kui tead ainult keerme pikkust ja läbimõõtu. Näiteks Bosch küünalde hõõg-arv oli 0,4 kuni 12 (mälus sobrades) Motikatele sobisid tavaliselt väärismetallist (hõbe või platina) elektroodiga küünlad. Erinev oli ka elektroodi pikkus ja külgelektroodide arv. Nii, et igal liikuril oli ikka kindel küünal peal. Las need müüjad tuhnivad veits oma kataloogides, küll nad õige üles leiavad.
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 603
- Liitunud: 19 Okt 2003, 18:37
- Asukoht: Laagri
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.