1. leht 1-st
Plastik
Postitatud: 10 Dets 2007, 22:29
Postitas Artemide
Tervist
Selline küsimus, et kuidas on plastiku värvuse ja ´´läikega´´ või nii. Sellesmõttes, et mu rattal on gondlid ajapikku ära tuhmunud ja selliseks valgeks kulunud või nii. Kas on olemas mingeid aineid või protseduure mis teeks plastikute pinda kuidagi elevamaks jälle, ergastaks värve, või ei ole muud valikud kui uus gondli ring?
ergastamine
Postitatud: 10 Dets 2007, 22:42
Postitas taimo_80
võid proovida mingi 1000-ese liivapaberiga ja siis pärast üle poleerida (see on oletus, mis peaks mõjuma, kuid pead ei anna), kuid alati on võimalik värvida ja asi jääb väga ilus nt: http://fotoalbum.ee/photos/motoraks/14722553 
Postitatud: 10 Dets 2007, 22:56
Postitas pix111
kõik kannatab värvida - kaasa arvatud plastikosad - gondel jms.
Tulemus saab ilus olema, nii et edu!
Jupid kruvi maha - ja värvitöökoja poole punuma.
Mitmevärvilist ei oska me teha, aga ilusa metallikuga oleme hakkama saand küll
Re: ergastamine
Postitatud: 10 Dets 2007, 23:03
Postitas Artemide
taimo_80 kirjutas:võid proovida mingi 1000-ese liivapaberiga ja siis pärast üle poleerida (see on oletus, mis peaks mõjuma, kuid pead ei anna), kuid alati on võimalik värvida ja asi jääb väga ilus nt: http://fotoalbum.ee/photos/motoraks/14722553 
Värvimise kohta nii palju, et eelmisel rattal lasin ka kõik gondlid üle värvida professionaalidel spets värvidega, tulemus oli küll ilus, kuid mõne aja pärast hakkas värv paljudest kohtadest pragunema ja maha kooruma. Nii kaua see värv vist püsid peal kui ei saa kõvat painutamist või temperatuuride vahet, näiteks päikese käes seismist 
Postitatud: 10 Dets 2007, 23:06
Postitas taimo_80
kallist värvi on suhteliselt mõtetu sinna peale panna(see on minu arvamus!!!), kuna enduuro sõidab ka metsas, kus ta ka kukkub ja ei taha mõelda, et iga kukkumine läks 50kr maksma
too ktm, mille lingi ma saatsin, tolle värvisin ma 150kr värviga, mis on tugev ja metsas ei tekkinud ka kukkumisel erilisi kriime, kuid pikapeale tulid ka need.
Postitatud: 10 Dets 2007, 23:08
Postitas taimo_80
Värvimise kohta nii palju, et eelmisel rattal lasin ka kõik gondlid üle värvida professionaalidel spets värvidega, tulemus oli küll ilus, kuid mõne aja pärast hakkas värv paljudest kohtadest pragunema ja maha kooruma. Nii kaua see värv vist püsid peal kui ei saa kõvat painutamist või temperatuuride vahet, näiteks päikese käes seismist
Imelik, see ktm, mille mina värvisin 150kr-se värviga kestab siiamaani ja ainukesed vead on kriimud, mis on tingitud kukkumisest. See koorumise viga tuleneb rohkem eeltööst või värvi margist.
Postitatud: 10 Dets 2007, 23:18
Postitas Tihver
Milleks värvida tsikleid, mille uus plastikuring maksab julgelt alla 1000kr ebays. Üldiselt kasutatakse plastiku kriimimise ja tuhmumise vastu 3M kile.
Kuna aga enduuro on enduuro, siis tema loomulik välimus ongi pisut kriim ja kulunud.
Re: ergastamine
Postitatud: 10 Dets 2007, 23:26
Postitas Säga
Artemide kirjutas:taimo_80 kirjutas:võid proovida mingi 1000-ese liivapaberiga ja siis pärast üle poleerida (see on oletus, mis peaks mõjuma, kuid pead ei anna), kuid alati on võimalik värvida ja asi jääb väga ilus nt: http://fotoalbum.ee/photos/motoraks/14722553 
Värvimise kohta nii palju, et eelmisel rattal lasin ka kõik gondlid üle värvida professionaalidel spets värvidega, tulemus oli küll ilus, kuid mõne aja pärast hakkas värv paljudest kohtadest pragunema ja maha kooruma. Nii kaua see värv vist püsid peal kui ei saa kõvat painutamist või temperatuuride vahet, näiteks päikese käes seismist 
No siis ikka ei olnud ju nii proffesionaalid ja spets värvid... 
aga mine Lauksi juurde või saada ES
Re: ergastamine
Postitatud: 11 Dets 2007, 00:36
Postitas Primo
Säga kirjutas:Artemide kirjutas:taimo_80 kirjutas:võid proovida mingi 1000-ese liivapaberiga ja siis pärast üle poleerida (see on oletus, mis peaks mõjuma, kuid pead ei anna), kuid alati on võimalik värvida ja asi jääb väga ilus nt: http://fotoalbum.ee/photos/motoraks/14722553 
Värvimise kohta nii palju, et eelmisel rattal lasin ka kõik gondlid üle värvida professionaalidel spets värvidega, tulemus oli küll ilus, kuid mõne aja pärast hakkas värv paljudest kohtadest pragunema ja maha kooruma. Nii kaua see värv vist püsid peal kui ei saa kõvat painutamist või temperatuuride vahet, näiteks päikese käes seismist 
No siis ikka ei olnud ju nii proffesionaalid ja spets värvid... 
aga mine Lauksi juurde või saada ES
Ei tea mina spetsvärve, mis kannataks krossi- ja hardcoreenduroratastele pealeladumist ning peale OTSTARBEKAT kasutamist näeksid ilusad veel välja
.Siuksi on vist keeruline leida 
Postitatud: 11 Dets 2007, 02:03
Postitas tramm66
Sellise esteetmehe plastik kannab ehk värvi küll (garaazis ja pühapäeviti sõites) aga käesolevas teemas on värvimine mõtetu raharaiskamine. Abiks poleerimispasta ja miski silikonimikstuur jms selline pleekimise üleviksimise stuff. Plastik, millele tehasest ei ole värvi peale kantud, ongi juba omas lõppviimistluses - sinna külge ei nakka eimiski. Sama hea kui oranz rasvakriit mustaks värvida - saab mustaks küll aga seda vaid seniks kuniks kasutama hakatakse.
Postitatud: 11 Dets 2007, 09:15
Postitas mx77
osta parem uus plastiring ja mõni kleepsusari - need peavad üllatavalt hästi igasugusele väärkohtlemisele vastu.
Postitatud: 11 Dets 2007, 10:50
Postitas susi
Kui siin juba tuli jutuks kleepsudest ja plastikringidest, siis ega keegi ei oska aidata küsimuses, et kust saada 1994 KTM 300 EXC uut plastikuringi ja kleepse? Kas nii vanale on üldse plastikuid saada?
Ette tänades
Postitatud: 11 Dets 2007, 11:26
Postitas mx77
Plastiringi peaks Kresalt ikka saama. Kleepse küll vaevalt küll enam esinduse kaudu saad.
Kleepse tasub ebays otsida.
Postitatud: 11 Dets 2007, 12:13
Postitas libek
tramm66 kirjutas:Sellise esteetmehe plastik kannab ehk värvi küll (garaazis ja pühapäeviti sõites) aga käesolevas teemas on värvimine mõtetu raharaiskamine. Abiks poleerimispasta ja miski silikonimikstuur jms selline pleekimise üleviksimise stuff. Plastik, millele tehasest ei ole värvi peale kantud, ongi juba omas lõppviimistluses - sinna külge ei nakka eimiski. Sama hea kui oranz rasvakriit mustaks värvida - saab mustaks küll aga seda vaid seniks kuniks kasutama hakatakse.
Mitte alati!
On ju olemas üks aine, nimi on küll ununenud, kuid selline liimi taoline aine mida kantakse enne värvimist plastikule, see garanteerib, et värv külge hakkab ning püsib seal. Värvile peab muidugi sisse segama "plastik ainet"...ühesõnaga see laseb detailil painduda, ilma, et värv hakkaks mõranema või kooruma!
Kui sa selliste primitiivsete sõnadega lahti seletad oma mure värvipoe onule või tädile siis ta peaks teadma millest jutt!
Postitatud: 11 Dets 2007, 14:19
Postitas Artemide
mx77 kirjutas:osta parem uus plastiring ja mõni kleepsusari - need peavad üllatavalt hästi igasugusele väärkohtlemisele vastu.
No ütle mis hinnaga ma eestist saan terve plastiku ringi enda rattale. Väga väga mitu kilo läheb ikka maksma ja väga niisama ei tahaks sellist välja minekut teha, aga samas tahaks et ratas ikka ilus välja näeks.
Primo kirjutas:Ei tea mina spetsvärve, mis kannataks krossi- ja hardcoreenduroratastele pealeladumist ning peale OTSTARBEKAT kasutamist näeksid ilusad veel välja Question Smile .Siuksi on vist keeruline leida Wink
No selle põhimõttega ikka värviks et ta seal ilus peal oleks, ei olegi plaanis minna kuhugi metsa külge maha panema.
Postitatud: 11 Dets 2007, 14:38
Postitas mx77
Artemide kirjutas:mx77 kirjutas:osta parem uus plastiring ja mõni kleepsusari - need peavad üllatavalt hästi igasugusele väärkohtlemisele vastu.
No ütle mis hinnaga ma eestist saan terve plastiku ringi enda rattale. Väga väga mitu kilo läheb ikka maksma ja väga niisama ei tahaks sellist välja minekut teha, aga samas tahaks et ratas ikka ilus välja näeks.
Plastiring maksab 1400 eeku. Mis mitu kilo jutt? Ise ka usud?
Postitatud: 11 Dets 2007, 14:48
Postitas paarn
susi kirjutas:Kui siin juba tuli jutuks kleepsudest ja plastikringidest, siis ega keegi ei oska aidata küsimuses, et kust saada 1994 KTM 300 EXC uut plastikuringi ja kleepse? Kas nii vanale on üldse plastikuid saada?
Ette tänades
Äkki siit:
http://www.enduro-store.de/plastik/ktm/ ... 197c79.php
Postitatud: 11 Dets 2007, 14:50
Postitas jet
mx77 kirjutas:Kleepse küll vaevalt küll enam esinduse kaudu saad.
Kleepse tasub ebays otsida.
üks võimalus on otsida kleepsude pilt internetist, joonistad või lased joonistada vektoriks üle, et kleepsumees saaks lõigata/printida ja voilaa.
kleepsude tootmine ise väga kalliks ei lähe, pigem selle ülejoonistamise eest küsitakse mõnusat raha, kuna see on üsna aeganõudev tegevus, kuid selle õpib suht kiirelt ära. kel janu, sel jalad.
ma võin ülejoonistamise ja tootmise teenust pakkuda, kui ise torkida ei viitsi 
Postitatud: 11 Dets 2007, 14:52
Postitas Primo
No selle põhimõttega ikka värviks et ta seal ilus peal oleks, ei olegi plaanis minna kuhugi metsa külge maha panema
Siis milleks on sul seda ratast vaja

Postitatud: 11 Dets 2007, 15:34
Postitas minenohh
libek kirjutas:tramm66 kirjutas:Sellise esteetmehe plastik kannab ehk värvi küll (garaazis ja pühapäeviti sõites) aga käesolevas teemas on värvimine mõtetu raharaiskamine. Abiks poleerimispasta ja miski silikonimikstuur jms selline pleekimise üleviksimise stuff. Plastik, millele tehasest ei ole värvi peale kantud, ongi juba omas lõppviimistluses - sinna külge ei nakka eimiski. Sama hea kui oranz rasvakriit mustaks värvida - saab mustaks küll aga seda vaid seniks kuniks kasutama hakatakse.
Mitte alati!
On ju olemas üks aine, nimi on küll ununenud, kuid selline liimi taoline aine mida kantakse enne värvimist plastikule, see garanteerib, et värv külge hakkab ning püsib seal. Värvile peab muidugi sisse segama "plastik ainet"...ühesõnaga see laseb detailil painduda, ilma, et värv hakkaks mõranema või kooruma!
Kui sa selliste primitiivsete sõnadega lahti seletad oma mure värvipoe onule või tädile siis ta peaks teadma millest jutt!
Kas see liimitaoline aine pole mitte krunt? Kui mina gondleid lasin värvida see suvi, siis nimetadi seda "plastikainet" millegipärast elastikaineks, kuna see annab värvile elastsuse. Võib-olla mujal tõesti nimetatakse seda plastikaineks.
Aga kindlasti ära kohe suure hurraaga plastikuid ostma või värvitöökotta mine, vaid katseta esialgu siiski igasugu keemiat, mis on ette nähtud värvipinna säravaks muutmiseks jne. Minu arust muudab juba tavaline autovaha, mis maksab tanklates 70-80kr, vana värvipinna kohe tunduvalt läikivamaks ja ilusamaks. Kõigepealt proovi ikka odavamad variandid ära.
Postitatud: 11 Dets 2007, 17:13
Postitas Artemide
Primo kirjutas:No selle põhimõttega ikka värviks et ta seal ilus peal oleks, ei olegi plaanis minna kuhugi metsa külge maha panema
Siis milleks on sul seda ratast vaja

Pigem siis sedapidi, et siiamaani on õnnestunud metsas püsti jääda. Ainult tagarattaga on paar korda tiba pahasti läinud

Postitatud: 11 Dets 2007, 17:14
Postitas mx77
Äkki sõidad liiga aeglaselt? 
Postitatud: 11 Dets 2007, 17:40
Postitas gabriel
minenohh kirjutas:libek kirjutas:tramm66 kirjutas:Sellise esteetmehe plastik kannab ehk värvi küll (garaazis ja pühapäeviti sõites) aga käesolevas teemas on värvimine mõtetu raharaiskamine. Abiks poleerimispasta ja miski silikonimikstuur jms selline pleekimise üleviksimise stuff. Plastik, millele tehasest ei ole värvi peale kantud, ongi juba omas lõppviimistluses - sinna külge ei nakka eimiski. Sama hea kui oranz rasvakriit mustaks värvida - saab mustaks küll aga seda vaid seniks kuniks kasutama hakatakse.
Mitte alati!
On ju olemas üks aine, nimi on küll ununenud, kuid selline liimi taoline aine mida kantakse enne värvimist plastikule, see garanteerib, et värv külge hakkab ning püsib seal. Värvile peab muidugi sisse segama "plastik ainet"...ühesõnaga see laseb detailil painduda, ilma, et värv hakkaks mõranema või kooruma!
Kui sa selliste primitiivsete sõnadega lahti seletad oma mure värvipoe onule või tädile siis ta peaks teadma millest jutt!
Kas see liimitaoline aine pole mitte krunt? Kui mina gondleid lasin värvida see suvi, siis nimetadi seda "plastikainet" millegipärast elastikaineks, kuna see annab värvile elastsuse. Võib-olla mujal tõesti nimetatakse seda plastikaineks.
Aga kindlasti ära kohe suure hurraaga plastikuid ostma või värvitöökotta mine, vaid katseta esialgu siiski igasugu keemiat, mis on ette nähtud värvipinna säravaks muutmiseks jne. Minu arust muudab juba tavaline autovaha, mis maksab tanklates 70-80kr, vana värvipinna kohe tunduvalt läikivamaks ja ilusamaks. Kõigepealt proovi ikka odavamad variandid ära.
mõni kuu tagasi käisin ühe värvisegajaga arutamas, et mida ja kuidas, ja tema soovitas mul julgelt kasutada plastikul elastik-krunti, soovitavalt tulevase värviga samas toonis, et võimalike vigastuste tekkimisel ei jääks nt. musta värvi alt paistma valgeid täkkeid. ja peale värvimist muidugi mitmeid kihte lakke.
Postitatud: 11 Dets 2007, 18:16
Postitas taimo_80
Minu suvine värvitöö kestis väga hästi. Pidas vastu metsas kukkumistele jne. teine võimalus on see, et osta brauerist või kuskilt seda oranži 3m kilet ja kleebi sellega üle, kuid see minumeelest eriti ilus pole 
Postitatud: 11 Dets 2007, 18:48
Postitas Artemide
taimo_80 kirjutas:Minu suvine värvitöö kestis väga hästi. Pidas vastu metsas kukkumistele jne. teine võimalus on see, et osta brauerist või kuskilt seda oranži 3m kilet ja kleebi sellega üle, kuid see minumeelest eriti ilus pole 
See oleks uute gondlite juures parim asi, enamasti kergete kukkumiste juures saab just see kile kahjustada ilma pinda oluliselt rikkumata. Pärast paned aga uue kile ja annad takka. Aga minu arvates on sellist kilet suhteliselt võimatu ´´installeerida´´ ilma õhuaukudeta ja kortsudeta. Või on olemas keegi siin kes saaks sellega hakkama?
Postitatud: 11 Dets 2007, 18:48
Postitas libek
minenohh kirjutas:libek kirjutas:tramm66 kirjutas:Sellise esteetmehe plastik kannab ehk värvi küll (garaazis ja pühapäeviti sõites) aga käesolevas teemas on värvimine mõtetu raharaiskamine. Abiks poleerimispasta ja miski silikonimikstuur jms selline pleekimise üleviksimise stuff. Plastik, millele tehasest ei ole värvi peale kantud, ongi juba omas lõppviimistluses - sinna külge ei nakka eimiski. Sama hea kui oranz rasvakriit mustaks värvida - saab mustaks küll aga seda vaid seniks kuniks kasutama hakatakse.
Mitte alati!
On ju olemas üks aine, nimi on küll ununenud, kuid selline liimi taoline aine mida kantakse enne värvimist plastikule, see garanteerib, et värv külge hakkab ning püsib seal. Värvile peab muidugi sisse segama "plastik ainet"...ühesõnaga see laseb detailil painduda, ilma, et värv hakkaks mõranema või kooruma!
Kui sa selliste primitiivsete sõnadega lahti seletad oma mure värvipoe onule või tädile siis ta peaks teadma millest jutt!
Kas see liimitaoline aine pole mitte krunt? Kui mina gondleid lasin värvida see suvi, siis nimetadi seda "plastikainet" millegipärast elastikaineks, kuna see annab värvile elastsuse. Võib-olla mujal tõesti nimetatakse seda plastikaineks.
Aga kindlasti ära kohe suure hurraaga plastikuid ostma või värvitöökotta mine, vaid katseta esialgu siiski igasugu keemiat, mis on ette nähtud värvipinna säravaks muutmiseks jne. Minu arust muudab juba tavaline autovaha, mis maksab tanklates 70-80kr, vana värvipinna kohe tunduvalt läikivamaks ja ilusamaks. Kõigepealt proovi ikka odavamad variandid ära.
Krunt on krunt! see millest mina rääkisin ei ole krunt, vaid mõeldud just selleks otstarbeks, et kui tahetakse viimistletud plastikut värvida! Sellele liimile tuleb peale lasta krunt ja siis alles soovitud värv!
Ja ehk see oligi elastikaine, pole enam meeles!
Postitatud: 11 Dets 2007, 19:08
Postitas airbrusha
niisiis ... Mythbuster on taaskord kohal ja asub kohe kommentaarima...
Kui osta poest must spray ja lasta see näiteks kaatoomi oranzhile plastikule siis on tulemus küll just selline nagu tramm ennist mainis
AGA olemas on kõikvõimalikke materjale , mis just selle rasvase plasti jaoks mõeldud .. Kõigepealt silikoonieemaldaja siis lastakse nakkekrunt (enamasti läbipaistev ja mõningast tera sisaldav , mõnikord ka happeline, kergelt kollaka tooniga vedelik) krunt mis töötleb alusplasti ja muudab selle nakkavaks järgmiste ainete jaoks ...Seejärel läheb peale plastiline aluskrunt mida tõesti kohe täitsa mitut värvi(valge,helehall,hall ja must ) See siis karestatakse ja selle selga läheb värv ise .. Ja kui just ei kasutata kõvendiga veoautovärvi siis läheb värvi selga ka lakk ... Laki sisse saab samuti segada ainet mis teeb laki elastseks ning osadele lakkidele on olemas ka lisa mis muudab ta hästi tugevaks ... viimast kombinatsiooni kasutatakse näiteks krossikiivrite sirmide lakkimiseks ,mis (loomulikult juhul kui sa just koguaeg esikohamees pole) on ka pideva kivirahe all ...Lakk on seega värvi põhiline kaitsja ... Muidugi panevad kõik need kasutatavad lisaained ja erinevad kihid kerge põntsu rahakotile aga samas kui kogu see protsess nüüd õigesti on teostatud (ilma vahepeal rasvaste näppudega katsumata) siis ei ole kohe kuidagimoodi võimalik ,et värv sealtpealt latakatena maha kooruks ...Ja see on juba väärtus oma ette .... Loomulikult pole ühelgi värvitud asjal garantiid ,et see eluaeg vastu peab aga kui asja korrektselt värvida siis olen aegajalt isegi üllatunud kui tugevad on tänapäeva värvid ja lakid .... 
Postitatud: 12 Dets 2007, 02:16
Postitas airbrusha
Artemide kirjutas:taimo_80 kirjutas:Minu suvine värvitöö kestis väga hästi. Pidas vastu metsas kukkumistele jne. teine võimalus on see, et osta brauerist või kuskilt seda oranži 3m kilet ja kleebi sellega üle, kuid see minumeelest eriti ilus pole 
See oleks uute gondlite juures parim asi, enamasti kergete kukkumiste juures saab just see kile kahjustada ilma pinda oluliselt rikkumata. Pärast paned aga uue kile ja annad takka. Aga minu arvates on sellist kilet suhteliselt võimatu ´´installeerida´´ ilma õhuaukudeta ja kortsudeta. Või on olemas keegi siin kes saaks sellega hakkama?
Surmkindlalt saab sellega hakkama seltsimees säga ... sest tema pole terve eluaeg muud teinudki kui kilesid paika pannud ja reklaamisid peale kleepinud
temale saab sõnumit saata siit : http://www.biker.ee/phpbb/privmsg.php?mode=post&u=4033