1. leht 1-st

Märjaga käib ratas ringi???

Postitatud: 06 Sept 2004, 21:55
Postitas srad
Tere küsimus siis kõigile,kes viitsivad natukene mõtteid vahetada. Mul RF 900 ja vihmaga õldse tagaratas ei pea,kohe kui gaasi keerad,kohe viskab pöörded lakke ja hakkab ketrama.Pärid ohtlik,peab kogu aeg valvel olema.Tahtsingi küsida,kas teistel on ka selline jama? mõtlesin,et olen oma ratta täielikult ümber ehitanud ja tagarattal eriti kaalu ei olegi,äkki selle pärast.Ennem oli mul gixxer,sellega küll sellist jama ei olnud,ainul kui siis esimese käiguga ja kulunud kummiga. Ootama jäädes srad.

Postitatud: 06 Sept 2004, 22:13
Postitas ollo
Pmtl rehvi pidamine sõltub rehvi ja teepinna haardetegurist ja jõust, mis rehvi maha surub, ehk kaalust. Haardetegurit annab parandada parema rehvi installeerimisega (mis rehv ja mis aastast sul seal all on?), kaalu annab lisada staatiliselt (sangpomm tagakohvrisse) või dünaamiliselt (kiirenda pisut).
Kannatab muidugi ka tagaamordi olukorda kontrollida, võibolla oleks ka pehmem vedru/amort abiks, kui tagarattal kaalu oluliselt vähem kui standardis.

FJil (130 obest@260kg) saab märjaga tagaratta ringi küll, aga selleks on vaja ikka tiba järsemalt keerata, kui ma normaalselt seda teen. Normaalsuse mõiste on muidugi mul ja R1-tagarattal-esirattal-meestel ka erinev.

Postitatud: 06 Sept 2004, 22:33
Postitas srad
Mul igati korralikud Metzeleri rehvid,sõitnud mingi 1000 km. Ega mul õle 3000 vastu ei peagi ükski rehv,ei tea miks,lihtsalt kulub ära.Oma arust ma küll mingi hull painutaja ei ole.Mõtlesin ka,et valaks perse gondli [Motobot: õige on "gondli"] betooni täis,saaks raskust taha juurde,samas ei tahaks kiirenduses kuivaga kaotada. Ma nagu ei peagi eriti keerama,ainult natukene ja juba ongi külg ees,jube ohtlik ja kummi läheb ka nagu leiba.Vahel lihtsalt mängin natuke gaasiga tunnetuse piiril ja mingi hetk vaatan peeglisse et kumm suitseb. FJ-til on vist taga ratta peal seda kaalu ikka olulisemalt rohkem.Mul tehase järgi peaks olema 218kg, praegu 187kg,kahjuk ei oska õelda kui suur protsent langeb tagarattale. Kuidas käituvad näiteks R1,R6,zxr-id,cbr-id,gsxr-id?

Postitatud: 06 Sept 2004, 22:59
Postitas CB500
Srad, kui oled nii palju oma ratast kergemaks teinud, siis ma arvan et oled oma ratta kaalujaotuse paigast ära ajanud. Tänapäeva ratastel on see vist kuskil 50/50; 51/49;49/51% kandis, las ma arvan lõviosa kaaluvõitu oled saanud tagaotsa arvelt? ;) See on üks põhjus miks tagakets ringi käib ja teine põhjus tuleb koos mootoriga.. 8)

Isegi märjaga teise käiguga üllatuslikult tagaratta ringi saanud.. :o

Postitatud: 07 Sept 2004, 08:50
Postitas cl
hmm, hea kuulda, et ka teistel RF900 omanikel samad probleemid on :) mul enda rattal on bridge BT020 rehvid all, mustrit nii, et tapab ja vihmaga ma põhimõtteliselt ei taha sõita, korduvalt olen saanud tagaratta vihmamärjal asfaldil ringi 5-nda käiguga kiirustel 100-120km/h ja seda isegi koos tagasõitjaga, st kaalust see asi küll kinni pole, oletan et pigem lai tagarehv on see mis mäkra mängib, jube palju loeb ka pinnas, krobeline pinnatud asfalt ppolegi väga libe, kõige hullemad on pigitatud ja kumerad käänulised metsavaheteed, olen sellistel uisutanud küll ja veel, vihmaga enam üle 80 km/h ei kipu neil teedel kihutama.

cl

Postitatud: 07 Sept 2004, 10:05
Postitas Pihelgas
ma nüüd kohe peast ei tea mis rehv mul taga all on (alates treffist :wink: ) aga laiust on tal 190 ja märjal pidamisega probleeme pole. korraliku seenevihmaga sõitsime sõbraga (cbr900rr) harkust väänasse ja päris mitu korda hakkasime nullist kiirendama. ta jäi minust maha väidetavalt just selle pärast, et võttis tagumise ketsi all ringi (ok, tal oli keskelt rehv päris kulunud kah) aga minul oli esimese kahe käiguga esiratas 20cm maast lahti.

ootan huviga teema lahendust.

Postitatud: 07 Sept 2004, 10:46
Postitas toim
mina oletan, et tegu on kaalujaotuse erinevusega erinevatel ratastel ja ratta eripärast tingitud kaalujaotuse muutumise erinevusega kiirendamisel, s.t. kui palju ratta massist kiirendamisel tagarattale ümber jaotub.

endal rehv bt020 (limitsil vist ka sama), ratas vfr ja vihmaga peab asfaldil ilusasti (k.a. esiotsa maast lahti saamine)

(kui limitsil oli esiratas maast lahti ja ratta mass + limitsi mass oli kõik tagarattal, siis ei saanudki see ju tühjalt ringi käima hakata) :twisted:

Postitatud: 07 Sept 2004, 13:09
Postitas kris.
srad kirjutas:
Ega mul õle 3000 vastu ei peagi ükski rehv,ei tea miks,lihtsalt kulub ära.
Vot see on küll müstika ... et kohe üldse ei tea miks nii ruttu ära kulub ... mega irw.
Hea et ise oma küsimusele ka vastuse andsid.

terv
Kris@15k tagarehviga ... aga ainult 100 obest kah
XVZ-13 TF - Big Blue Light

PS. Võrdlus polnud muidugi asjakohane aga 3000km läbisõit räägib enese eest ...

Postitatud: 07 Sept 2004, 17:29
Postitas Karks
Limits`l on taga Dunlop Sportmax D208 - hea kumm. Tekalt mitte aint vähese pidamisega Metzeler vaid ka mees sadulas oli põhjuseks miks CBR954RR gixxerist tookord maha jäi. :evil:

Postitatud: 07 Sept 2004, 21:25
Postitas Equ
Tre,

Ega jah vihmaga tasub ettevaatlik olla. Ise tulin täna vihmaga Depoost ja esimest korda juhtus mul ka nii, et foori alt kiirendades 2. käiguga hakkas külge ette kiskuma. Rehviks BT020. Rattal raskus ka põhiliselt ees. Aga võibolla on siin asjaga seotud uued klapid ja suurem rõhk silindris :P

Equ