1. leht 1-st

Probleem ksenoonidega

Postitatud: 21 Apr 2008, 18:01
Postitas Six

On kellelgi kogemusi ksenoon tulede paigaldusega ? Juhtmed sai ära vahetatud,vool olemas kõik tiptop aga käivitamisel kord läheb,kord ei lähe põlema,nagu jumal juhatab.Kui pirn otse plokist panna,siis põleb.


Postitatud: 22 Apr 2008, 23:01
Postitas Reim1

Ju sul paigalduse käigus läks midagi ikka väga valesti. Ma panin oma R1-le nii pool kui täis tuled xenonid ja toimivad ideaalselt 8)


Re: Probleem ksenoonidega

Postitatud: 22 Apr 2008, 23:30
Postitas Kommionu
Six kirjutas:

On kellelgi kogemusi ksenoon tulede paigaldusega ?

HID-idel on jahh selline vilgutusefekt... Ilmselt jääb lambi süütemomendil pinget väheks ja seepärast lambike ei süttigi alati...


Postitatud: 23 Apr 2008, 08:44
Postitas creativ

Samasse valdkonda kuuluv küssa.
Kas xenon pirn töötab õieti tavapärases reflektoris? Olen aru saanud et pigem läätsega varustatud tuledes. Või ei ole vahet?
Mis vahet on üldse läätsega tulel ja tavalisel? Lääts võimaldab tule mõõdud viia miinimumi?
Ja kas xenoni kasutamine annab effekti igas tules?
Kas on Eestis keegi sõidukivalgusti spetsialist kelle poole oma hullude küsimuste ja ideedega pööruda?


Postitatud: 23 Apr 2008, 09:18
Postitas ulmefm

minul töötab ideaalselt tavalises reflektoris ka


Postitatud: 23 Apr 2008, 09:41
Postitas Junzu
creativ kirjutas:

Samasse valdkonda kuuluv küssa.
Kas xenon pirn töötab õieti tavapärases reflektoris? Olen aru saanud et pigem läätsega varustatud tuledes. Või ei ole vahet?
Mis vahet on üldse läätsega tulel ja tavalisel? Lääts võimaldab tule mõõdud viia miinimumi?
Ja kas xenoni kasutamine annab effekti igas tules?
Kas on Eestis keegi sõidukivalgusti spetsialist kelle poole oma hullude küsimuste ja ideedega pööruda?

Tegelikult on vahe selles, et xenon pirnil on (3x vist) tugevam valgus voog ja vastutulijat pimestab oluliselt rohkem. Tehasest xenon pirnidega varustatud autol on sellepärast automaatne kõrgusreguleering ja tuledepesurid (pesurit on vaja äkki, et klaas läheb muidu liiga kuumaks? või ei valgusta piisavalt). See on mingite eurodirektiividega paika pandud, et peavad olema. Lisaks on tehase xenon tulede valgusvihk teistsugune ja seda ka sellepärast, et pimestamist vältida.
Xenon tavalises reflektoriga lähitules töötab ikka õieti aga kõvasti suurema valgusvooga ja seega efekt on nagu oleks koguaeg kaugtuli peal vms. Vastutulijat pimestab ikka korralikult, eriti pimedas. Tavalise ja läätse vahe on minumeelest, et läätsel tekib hajuvalgust tunduvalt vähem? targemad kommenteerivad ise vast seda.


Postitatud: 23 Apr 2008, 10:05
Postitas ulmefm

tavalise pirniga võrreldes tekkis jah hajuvalgust rohkem, aga pimedates kurvides mulle see täitsa istub


hmm

Postitatud: 23 Apr 2008, 13:01
Postitas indumen

huvitav millal nad kaherattalistele hakkavad trahvi tegema
sest seaduses järgi peaks nagu olema kohustuslikud automaatsed kõrgusregulaatorid ja tuledepesurid (pesuri vajadust on tõlgendatud siis niimoodi et tuleklaasil olev mustus võib valgusvihu suunata mujale kui ettenähtud seega peab olema pesemisvõimalus jne) minu loogika ütleb et ma mustus nagu ei peegelda valgust kuskile vaid lihtsalt vähendab seda


Postitatud: 23 Apr 2008, 14:26
Postitas Amox

Kuni 1999.a. väljalaskega sõidukiga ei ole probleemi - võib kasutada. Ei nõuta ka aut. kõrgusereg. ega tulepesureid. Ja aut. tulepesuri mõte on selles, et kui klaas saab mustaks, hakkab valgus hajuma ja pimestama vastutulijat. Iseenesest on HID madalama kraadiga kui halogeen. Aga teemaalgatajale, mõõda üle, kas ühendasid plussid ja miinsued õieti. Värve (punast, musta) ei tasu usaldada, alati ei pruugi punane olla pluss ja must miinus. Mõõda testriga üle. Kui valesti panid ja proovisid võisid midagi kihva keerata - seda ei tea kas pirni või ballasti. Ühesõnaga vaata juhtmestik üle.


Postitatud: 23 Apr 2008, 16:00
Postitas Laurenzzo

Vabandust et teemat sega....aga kas tsikklitele on eraldi mõeldud xsenooni komplektid või võin ma kasutada ka autode omi....lihtsalt juhtmed tuleb lühemaks teha?

Terv Lauri


Postitatud: 23 Apr 2008, 16:34
Postitas Amox

Võid ka nn. auto omi kasutada. Aga on olemas ka motikate omad - neil lihtsalt ballastid ca. poole võrra väiksemad, hind neil vist veidi kallim, muu sama ja ka juhtmed samapikad.


Postitatud: 23 Apr 2008, 18:41
Postitas Jaffimees

Kuni 1999.a. väljalaskega sõidukiga ei ole probleemi - võib kasutada. Ei nõuta ka aut. kõrgusereg. ega tulepesureid.

Äkki paned mõne seaduse viite ka, oleks huvitav kinnitust saada.


Postitatud: 23 Apr 2008, 20:11
Postitas Piipz
creativ kirjutas:

Samasse valdkonda kuuluv küssa.
Kas xenon pirn töötab õieti tavapärases reflektoris? Olen aru saanud et pigem läätsega varustatud tuledes. Või ei ole vahet?
Mis vahet on üldse läätsega tulel ja tavalisel? Lääts võimaldab tule mõõdud viia miinimumi?
Ja kas xenoni kasutamine annab effekti igas tules?
Kas on Eestis keegi sõidukivalgusti spetsialist kelle poole oma hullude küsimuste ja ideedega pööruda?

ma võin su küsimusele teistmoodi vastata, mul oli lc8 ning paigaldasin xenoni lähitule, see põles nii võimsalt, et kaugtuli oli nagu mingi seasilm selle kõrval, praktiliselt ei läinud vajagi. valgusjõu vahe oli küll päris tuntav. aga kui võtad, siis võta kõige soojem pirn, mingi ütleme 5000k. või oli ka 4600 olemas? see võib küll "soojana" kõlada, kuid tavaline h7 pirn, ka kõige valgemat sorti, oleks nagu tibukollane selle kõrval.

paar korda juhtus nii, et starter ei tõmmanud pirni põlema, aga see oli sellepärast, et tuli tuleb sisse lülitada enne või pärast mootori startimist, mitte täpselt selle ajal, Hid tahab sisselülitamise ajal päris palju pauku saada, samamoodi nagu tsikkel ise käivitamise ajal.


Postitatud: 24 Apr 2008, 14:44
Postitas Jaffimees

Kuni 1999.a. väljalaskega sõidukiga ei ole probleemi - võib kasutada. Ei nõuta ka aut. kõrgusereg. ega tulepesureid.

Äkki paned mõne seaduse viite ka, oleks huvitav kinnitust saada.

Mulle tundub, et mõtlesid selle ise välja.


Postitatud: 24 Apr 2008, 15:18
Postitas Junzu

ei ole välja mõeldud, olen isegi seda seadust näinud. Praegu ei tule meelde kus foorumis (tqhq äkki?) ja otsima ka ei viitsi hakata.


Postitatud: 24 Apr 2008, 15:28
Postitas saabastegakass

Tehnonõuded, hetkel kehtiv redaktsioon:

Kood 224. Lähi- ja kaugtulelaternad, mille lampide valgusvoog ületab 2000 lm

Nõuded: 1) lampe, mille valgusvoog on üle 2000 lm (gaaslahenduslambid ja näiteks hõõglambid HIR1, H9 tüüpi), on lubatud kasutada kaugtulelaternates ja ainult ebasümmeetrilise valgusjaotusega lähitulelaternates;
2) alates 1. oktoobrist 2000. a esmakordselt kasutusele võetud gaaslahenduslampidega M ja N kategooria sõidukil ja alates 10. juulist 2011. a esmakordselt kasutusele võetud hõõglampidega, mille valgusvoog ületab 2000 lm, M ja N kategooria sõidukil, peab lähitule laternate valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, toimuma automaatselt ja sõidukil peab olema laternate hajutiklaasi puhasti;


Postitatud: 25 Apr 2008, 10:55
Postitas Amox

To Jaffimees:

Täpsemalt loe siit -

http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=84006
[/url]


Postitatud: 26 Apr 2008, 10:10
Postitas Jaffimees

Seega seadusevastane, kui pole tehase originaal.


Postitatud: 26 Apr 2008, 12:28
Postitas Julge
Junzu kirjutas:
creativ kirjutas:

Samasse valdkonda kuuluv küssa.
Kas xenon pirn töötab õieti tavapärases reflektoris? Olen aru saanud et pigem läätsega varustatud tuledes. Või ei ole vahet?
Mis vahet on üldse läätsega tulel ja tavalisel? Lääts võimaldab tule mõõdud viia miinimumi?
Ja kas xenoni kasutamine annab effekti igas tules?
Kas on Eestis keegi sõidukivalgusti spetsialist kelle poole oma hullude küsimuste ja ideedega pööruda?

Tegelikult on vahe selles, et xenon pirnil on (3x vist) tugevam valgus voog ja vastutulijat pimestab oluliselt rohkem. Tehasest xenon pirnidega varustatud autol on sellepärast automaatne kõrgusreguleering ja tuledepesurid (pesurit on vaja äkki, et klaas läheb muidu liiga kuumaks? või ei valgusta piisavalt). See on mingite eurodirektiividega paika pandud, et peavad olema. Lisaks on tehase xenon tulede valgusvihk teistsugune ja seda ka sellepärast, et pimestamist vältida.
Xenon tavalises reflektoriga lähitules töötab ikka õieti aga kõvasti suurema valgusvooga ja seega efekt on nagu oleks koguaeg kaugtuli peal vms. Vastutulijat pimestab ikka korralikult, eriti pimedas. Tavalise ja läätse vahe on minumeelest, et läätsel tekib hajuvalgust tunduvalt vähem? targemad kommenteerivad ise vast seda.

No pimestab ikka see, kui tulede reguleering on vale. Aga mina julgeks need automaatse kõrguse reguleerimise ja tulede pesu nõuded küll auto tootjate suurepärase lobby-töö arvele kirjutada... Xenonid koos reguleerija ja pesuga saab ju kordades kallilt müüa...

Nii nagu ka Ameerika autode Euroopasse müümise nõuded on Euroopa autotootjate suurepärane lobby siseturu kaitsmiseks.


Postitatud: 26 Apr 2008, 13:00
Postitas S.S.D.D.

Kuhu aga peita tsiklil see Xenonile vajalik lisa el.plokk, mis just väga märga ilmastikuolu ei armasta. Mootorratas on ju selles suhtes suht " avatud".


Postitatud: 26 Apr 2008, 13:56
Postitas Piipz

ma võisin enda plokki kasvõi survepesuriga pesta, kõik oli tihendatud kenasti.


Postitatud: 28 Apr 2008, 11:08
Postitas Amox

To Jaffimees:

Kas lugesid ikka lõpuni? See ju pikk arutelu nii ajaliselt kui pikkuselt. Alles kuskil keskel tuuakse ära muudetud seadus-määrus.


Postitatud: 30 Apr 2008, 08:27
Postitas Jaffimees

Lugesin lõpuni ja kui ei ole tehase originaal, siis ei või ikkagi paigaldada.
See seaduse muudatus on vanemate autode kaitseks, millel oli tehase gaaslahendusega lambid aga puudusid automaatne kõrguse regull ja pesu.


Postitatud: 01 Juun 2008, 11:40
Postitas Six
Amox kirjutas:

Kuni 1999.a. väljalaskega sõidukiga ei ole probleemi - võib kasutada. Ei nõuta ka aut. kõrgusereg. ega tulepesureid. Ja aut. tulepesuri mõte on selles, et kui klaas saab mustaks, hakkab valgus hajuma ja pimestama vastutulijat. Iseenesest on HID madalama kraadiga kui halogeen. Aga teemaalgatajale, mõõda üle, kas ühendasid plussid ja miinsued õieti. Värve (punast, musta) ei tasu usaldada, alati ei pruugi punane olla pluss ja must miinus. Mõõda testriga üle. Kui valesti panid ja proovisid võisid midagi kihva keerata - seda ei tea kas pirni või ballasti. Ühesõnaga vaata juhtmestik üle.

Tänud nõuandjatele ! Töötab tiptop :)