Soome tsiklimehed

Tartu, Tallinn, Viljandi, Haapsalu, Kükametsa. Otsid sõidukaaslast või nägid mõnd tuttavata mootorratturit tänaval.

will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: Soome tsiklimehed

Lugemata postitus Postitas will111 » 30 Mai 2018, 00:19

arvatavasti need entusiastid lihtsalt sõidavad soomes sellistes kohtades, kus mendi tihedus on üks patrull väga suure maa-ala peale ja vahele jäämise võimalus lihtsalt üsna väike. mujal sõidavad vast lihtsalt transpordi mõttes :D


Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2095
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: 90º L2 ja KTM 690SMC
Asukoht: HLK-TAL
Tänatud: 6 korda

Re: Soome tsiklimehed

Lugemata postitus Postitas puna » 30 Mai 2018, 23:06

Tehakse lausa grupi väljasõite sellistesse kohtadesse neljapäeviti
Tavaliselt on vedur ees ja teab trassi kuhu minnakse
Muidu terve see ports ära noppida moodustaks üsna jahmatava nr mida sisse saaks kaseerida
Kiirusrekordid soomes peaks ka vist eestlastekäes olema
Müügiks kõik mis piltidel näha: http://picasaweb.google.com/10670690264 ... 142/Sale02#
Tel. +3725654585, +358445654585

will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: Soome tsiklimehed

Lugemata postitus Postitas will111 » 31 Mai 2018, 00:27

Mõtled ilmselt neid rekordeid, mida ment ametlikult mõõtnud ja kirja saanud on? :D

Loadära
Postitusi: 373
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Soome tsiklimehed

Lugemata postitus Postitas Loadära » 31 Mai 2018, 00:40

puna kirjutas:Tehakse lausa grupi väljasõite sellistesse kohtadesse neljapäeviti
Tavaliselt on vedur ees ja teab trassi kuhu minnakse
Muidu terve see ports ära noppida moodustaks üsna jahmatava nr mida sisse saaks kaseerida
Kiirusrekordid soomes peaks ka vist eestlastekäes olema
Jah, tean ka neid "gängisuhamisi", sest kolm-neli aastat tagasi sai paaril selliselgi kaasas käidud. Seal sõideti ikka nii, et anna olla...kiiruspiiranguid ületati noil ikka pigem korda kaks, 40 alas oli 80 ja 60 alas 120 jne...ja ka teispool 200 käis seier üsna tihti! Kambas oli nii Augusta Brutale ja F4-st kuni Kawa ZZR1400ni välja, siit foorumist Kumar või keegi oli ka veel Hayabusaga paaril korral kambas...Triumphiga veel kannatas tuules lehvida, aga mäletan, et (teadmatusest külge jäänud sabakohvriga) Banditiga, tänu suuremale kaalule ja vedelale vedrustusele, läks ikka suisa ohtlikuks ja jätsin korra isegi pooleli. Kuna mul pole kunagi olnud täisnahkkombet ka selga tõmmata, siis rohkem pole nendel käinud...nii suva teksapükstes ja teid teadmata, liigseid riske võtmas. Aga neid sõite meenutades, tundub seda enam imelik, et selle 60 alas, selgel ja sirgel teel saadud +37 eest niimoodi väänavad ikka...
Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1344
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 72 korda
Tänatud: 141 korda

Re: Soome tsiklimehed

Lugemata postitus Postitas Maaks » 31 Mai 2018, 09:07

Soome motolammutusi teab keegi soovitada? Proovisin googliga otsida, aga mu soome keel pole päris see mis peaks olema :-)
purkuosat.net (MP-Pitstop) leidsin ise ülesse, aga neid võiks ju rohkem olla
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Osta korter ära: https://goo.gl/DVNVzT
Kasutaja avatar

RasmusL
Postitusi: 1378
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
Asukoht: Tartu
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 185 korda

Re: Soome tsiklimehed

Lugemata postitus Postitas RasmusL » 31 Mai 2018, 11:53

Maaks kirjutas:Soome motolammutusi teab keegi soovitada? Proovisin googliga otsida, aga mu soome keel pole päris see mis peaks olema :-)
purkuosat.net (MP-Pitstop) leidsin ise ülesse, aga neid võiks ju rohkem olla
Siin link Soome tsiklitelammaritest:


http://juubi.hlan.net/index.php?page=bike/MPpurkaamot
If you ain't slidin', you ain't ridin'.

Everybody got a plan until they get punched in the face.

https://www.instagram.com/pope_of_customs/

kalleu
Postitusi: 342
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: kruusale ja asfaldile
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 51 korda

Re: Soome tsiklimehed

Lugemata postitus Postitas kalleu » 31 Mai 2018, 13:54

Loadära kirjutas:Lühidalt, kui te näete sellist, ülikoleda esitulega valget mootorratast oma tahavaate peeglist juba pikemat aega järgi sõitmas...siis ärge jumala eest arvake, et see on keegi teine, tavaline motoentusiast ja võiks koos pisut reipamat sõitu teha vms
OT: See koleda esitulega elukas on Honda VFR1200 ja kui ta juba läheneb siis unusta igasugune eest ärasõit ära. Uuema liitrise baigi seljas on väike lootus vahet hoida, ei enamat.
Ideaalne politseiratas minuarust - sigakiire ja hea kiirendusega (V4) ning mugav. Esimene kord sõitma minnes tuli 0-200 lihtsamalt kui oma tollasel rattal 0-100 ja kiirusest ei saanud üldse aru - nii stabiilne. Baigi seljas vähemalt tuult tunned, sellega tunned rutskat keerates ainult kiirendust, dct kastiga vahetab ise käigud ja kogu aeg pidev vedu peal.
Eestis on päris mitmed rattad peale esimest aastat müüki pandud kuna kiirused tulevad nii kergelt ja mugavalt ning load lähevad sama kiirelt :lol:

franz125
Postitusi: 2301
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 83 korda

Re: Soome tsiklimehed

Lugemata postitus Postitas franz125 » 31 Mai 2018, 14:09

Vaevalt see nyyd myygi põhjus on et liiga hea ja kiire ratas.
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: Soome tsiklimehed

Lugemata postitus Postitas will111 » 31 Mai 2018, 17:07

vähemalt kalleuul on hea fantaasia, aga tundub, et lausa liiga hea :lol:

270kg kaaluv pomm, millel on suhteliselt nigel vedrustus,mis arendab oluliselt vähem kilowatte kui nii mõnigi tänase päeva nö. liitrine bike...aga väidetavalt läheb järgi ja möödagi absoluutselt kõigest? võibolla tuleks oma fantaasiatega maa peale tagasi ikka. Stabiilne (sirgel) ja tuulevaikne on ta kindlasti, aga sellega asi ka piirdub. kes oskab päriselt sõita, sõidab sellisel ka mõne vana 600sega eest ära, kes ei oska, seda ei päästaks nii ehk naa mitte miski. politseile ilmselt sobib tõesti, ebanormaalselt kallis osta, ebanormaalselt kallis pidada, suht bad value for money aga sõidu ajal saab rahulikult doonutit õgida ja telekat vaadata :D
Kasutaja avatar

RasmusL
Postitusi: 1378
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
Asukoht: Tartu
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 185 korda

Re: Soome tsiklimehed

Lugemata postitus Postitas RasmusL » 31 Mai 2018, 17:38

Asi pole tolle pilli puhul täpselt kilowattides ja vedrustuses, vaid selles kes seal sõidab. Tsiklimendid seal maal on ikka VÄGA kõvad juhid, ning igasugune tavasõitja oma panigalega nt eest ära ei küta kohe mitte kuidagi. Soome tsiklimendi eest ära sõitmine tasub juba eos ära unustada, sellest on juba aastaid rääkinud ka kohalikud uljaspead. Ja veel eramendi ratastest on mõnel seal kasutuses ka cbr1000rr-id ja muud rr baigilised millel täpselt juhile kohandatud öhlinsi vedrustus ning brembo aftermarket pidurid. Rossil vast oleks võimalusi või mõnel isle tt vennal :)
If you ain't slidin', you ain't ridin'.

Everybody got a plan until they get punched in the face.

https://www.instagram.com/pope_of_customs/

kalleu
Postitusi: 342
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: kruusale ja asfaldile
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 51 korda

Re: Soome tsiklimehed

Lugemata postitus Postitas kalleu » 31 Mai 2018, 17:55

will, ära plärtsu igas teemas asjadest, millest sa ei tea ja isiklik kogemus puudub. :wack:
Ma olen antud masinaga piisavalt sõitnud ja tean, millest räägin.
Soome motopolitsei sõiduoskus on veel eraldi teema.

will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: Soome tsiklimehed

Lugemata postitus Postitas will111 » 31 Mai 2018, 19:21

No tegelikult selles kogu minu jutu point oligi, et praktiliselt kõik oleneb ikka juhist, mitte rattast. Ilma igasuguse kahtluseta on motomendid soomes päris kõvad tsiklivalitsejad, olen minagi seda kuulnud...aga seda enam ei ole mõtet rääkida kuidas mingi xx masina lähenemisel tuleks midagi ära unustada sest see on nii ägedalt kiire ja mida kõike veel. Lapsik jutt, täpselt samast kategooriast kui keegi algaja 600sega rinkasõitja saades teise samasuguse algaja käest sekundiga pähe räägiks kuidas tonnisega ta sõidaks nii, et kõik jäävad tagatulesid uurima :D Kalleu, sul peaks lausa omast kogemusest olema teada, et mitte võimsus ei sõida, vaid oskused...või kuidas selle 125se käest pähe saamisega lugu oli?!
Seega, eest ära sõit tuleks pigem vist sealmaal unustada mitte seda konkreetset tsiklit nähes, vaid nähes teatud värve virvendamas. Tundub nagu mõistlikum järeldus? Ja väga õigesti lahendatud asi soomlastel sel juhul. Teadmine, et sa kokkuvõttes eest ära nagunii ei pääse on üks parimaid motivaatoreid seisma jäämiseks. Selle asemel, mis meetodeid siinmaal täna rakendatakse.

kalleu
Postitusi: 342
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: kruusale ja asfaldile
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 51 korda

Re: Soome tsiklimehed

Lugemata postitus Postitas kalleu » 31 Mai 2018, 19:51

OT veelkord: Täiesti nõus, et esmalt on kõik sõitjas kinni ja siis tuleb ratas. Sellepärast ongi mõistlik väikese kubatuuriga alustada - õpid õigesti sõitma. Sellegipoolest on 1200VFR hea ja kiire ratas - või kuidas kellelegi, mulle meeldib.
Sinu poolt vihjatud 125cc-ga Soome MiniGP meistri käest otse oma 600-sega pähe ei saanud. Ta oli väga palju kiirem, sõitis klass kõrgemal ja loputas C-klassi tonniseid :ner: Sel aastal kolis B600 klassi ja pani 2. sõidu kinni YamuR6-ga.

Loadära
Postitusi: 373
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Soome tsiklimehed

Lugemata postitus Postitas Loadära » 01 Juun 2018, 02:06

Kuna jutt on minu tekstilõigu quote järel vaikselt hoopis eest ära sõitmisele nihkunud, siis igaks juhuks tuletan siinkohal (diagonaalis lugejatele) meelde, et see ei olnud minu mõte kuskilt otsast. Või õigemini, minul polnud tol hetkel isegi sarnast mõttepoegagi peas. Seda ennekõike muidugi seetõttu, et ma ju omast arust polnud mingit seadust rikkunudki...või noh, kui katkine suunatuli välja arvata ;)

Aga jah, soome motomiilitsa heast tasemest isegi kuulnud, nii siit kui sealt. Seega oleks pidanud ikka elusuur sõnnik olema eelnevalt kokku keeratud, et seda varianti mõeldagi. Ja kui üldse, siis vaid teatud tingimustes: oleks olnud lähiümbruses kruusatee, mida teaks, et kuhugi ka hiljem välja viib...ehk siis jääks lootus sellele, et füüsikaseadused konstaabeli erineva tööalase kolaga koormatud, st.vähemalt 100kg raskema ja tavarehviga võrri kruusaherne peal juhitamatuks muudavad. Vähemalt võrreldes Triumphiga, millel veel Conti TKC70 all oli ja mis tegelikult ikka sigahästi kruusateid saeb! Või siis variant kaks: kui liiklus nii tihe, või suisa kinni, et sandarm oma kalakastidega lihtsalt kuhugi toppama jääb. Mis aga soomes on jällegi suht vähetõenäoline, kuna sealmaal kahe samasuunalise sõidurea vahele jääb pigem juba nii palju ruumi, et sõida või autoga läbi :mrgreen:

Kuid et baigil baigilisega tavateedel eest ära üritada, no tänan, ei! Vahet pole, kellel 600 või kellel 1000 või kellel pealegi, kui jutt käib ikka vähegi korras ratastest. Lihtsalt, et suutlikkuse erinevus hakkaks välja tulema, oleks nii kui nii vaja kiirusi, mille puhul tagajärjed inetud. Ning kui sõiduga kuidagi kobistadki komakoha edu, taamal kaitseinglil hõlst tööst juba täitsa higine...siis lõpuks on sul ikka teine patrull või teesulg vastas!
Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)

kalleu
Postitusi: 342
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: kruusale ja asfaldile
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 51 korda

Re: Soome tsiklimehed

Lugemata postitus Postitas kalleu » 01 Juun 2018, 08:09

Loadära kirjutas:Ja kui üldse, siis vaid teatud tingimustes: oleks olnud lähiümbruses kruusatee, mida teaks, et kuhugi ka hiljem välja viib...ehk siis jääks lootus sellele, et füüsikaseadused konstaabeli erineva tööalase kolaga koormatud, st.vähemalt 100kg raskema ja tavarehviga võrri kruusaherne peal juhitamatuks muudavad. Vähemalt võrreldes Triumphiga, millel veel Conti TKC70 all oli ja mis tegelikult ikka sigahästi kruusateid saeb!
Aastaid tagasi nägin MotoSurvivali jätkukursusel (kruusasõidu koolitus), kuidas koolitaja oma suure maanteetoureriga, millel maanteerehv all, sõitis kruusateel eest ära kõigilt 50:50 ja kärnirehvidega gessudelt ja porganditelt. See tehakse kursuse alguses vist profülaktika mõttes, et ka neile meestele järgnev jutt kohale jõuaks.
Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2095
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: 90º L2 ja KTM 690SMC
Asukoht: HLK-TAL
Tänatud: 6 korda

Re: Soome tsiklimehed

Lugemata postitus Postitas puna » 03 Juun 2018, 23:35

Kogu teemat ei viitsinud lugeda kuid soome politseil on rattad mille eest ei sõida väga ära näiteks must kawa 1400 endiselt alles ükspäev just tuli vastu
suured KTM ja muud matkaendurod mille eest kaob ka kruusal võimalus käest lisaks pikk nimekiri 1000RR rattaid mis kõik juhtide järgi seadistatud ja näpunäidete järgi muudetud
Iga hooaja algul on neil pikk kursus rajal ja mujal erinevate ratastega ja nende ridadest leiab ka soome meistreid ringraja sõidus
seega eks kel soovi see proovib eest ära sõita, aga eks järeldused tuleb ise teha
võimalus ehk jääb miski kui kuskil kiirteel mis õhtul tühi on võimsa rattaga eest ära saada kuid ka siin on see, et enamasti kui kiirused lähevad 250km/h ja üle peab ka arvestama, et miskil kohal saab ka rattad maast lahti on kogemust ja ei ole need hüpped just väga meeldivad
Müügiks kõik mis piltidel näha: http://picasaweb.google.com/10670690264 ... 142/Sale02#
Tel. +3725654585, +358445654585
Kasutaja avatar

Iceman
Postitusi: 138
Liitunud: 07 Mai 2006, 12:11
Tsikkel: Buell xb12xt
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Soome tsiklimehed

Lugemata postitus Postitas Iceman » 03 Juul 2018, 14:08

Tere, loll küsimus aga kuidas on Helsingis tsikli parkimisega, kas on tasuline või kui auto kohta ei täida kas siis ei saa trahvi jne ... tänud ette.
http://moto.iceman.ee
IZ Planeta Sport, IZ Jupiter4, Kawasaki AR125, Kawasaki KZ400, Kawasaki KZ500, Yamaha FZR600, Honda SLR650, Yamaha TT600, Suzuki Bandit 400 ,KTM Duke II, BMW F650GS, BMW R1150GS, Buell xb12xt.
Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2095
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: 90º L2 ja KTM 690SMC
Asukoht: HLK-TAL
Tänatud: 6 korda

Re: Soome tsiklimehed

Lugemata postitus Postitas puna » 03 Juul 2018, 18:18

On eraldi alad tsiklitele kus on tasuta kui pargid autokohale ja maksta ei taha võib trahv tulla küll
Müügiks kõik mis piltidel näha: http://picasaweb.google.com/10670690264 ... 142/Sale02#
Tel. +3725654585, +358445654585

Loadära
Postitusi: 373
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Soome tsiklimehed

Lugemata postitus Postitas Loadära » 05 Juul 2018, 01:16

Siia minu rikkumise lõpetuseks siis veel infoks, et mingid päevad ennem jaani oligi otsus postkastis: kuus nädalat käsitsi!

Seega vist ikkagi miinimum...sest kui neid miilitsaautos sheeritud pabereid pisut uurisin, siis seal oli selgitus, et kuni 24 päevamäära trahviga kaasneb 4-8 nädalat juhtimiskeeldu, alates 24- kuni 28 päevamäära (ehk siis minu rikkumisaste) on 6-12 nädalat, ning alates 28 päevamäära toob kaasa 10 nädalat kuni 6 kuud jalamehe staatust.

RasmusL kirjutas:...aga kasutaja nimi on küll hetkel kümnesse sul :mrgreen:
Ja selle kasutajanimega on muidugi pisut pikem lugu, vist nii umbes 12a pikkune...kuid nagu öeldakse, siis ajalugu kordub :wack:

Ehk kunagi ammu-ammu saigi siia foorumisse just selle nimega kasutaja tehtud sarnases seisus, kui eesti poolel olid kaaned, vist lausa kuueks kuuks, käest korjatud. Ühesõnaga paningi sellise nime selgitamaks, miks ma (suur mees, habegi juba ees jne :) ), tulin siia üleüldse kuni viiekümne kuubiste rollerite kohta üht-koma-teist uurima.
Aga kui suomi poliisigi nüüd ütles, et neil samuti on lubatud lendava taburetiga jätkata, kui kaaned läinud...siis ega jäänudki muud üle, kui juuni alul maale minna ja oma Pösool jälle ämblikuvõrgud maha pühkida, et see taas käima tallata ning üle lahe lähetada. Kuid tegelt ega väga polegi siin kurta sellisega, saab enamus asjad aetud küll. Või isegi omamoodi uus ja huvitav on, kui aus olla, sest Helsingis ja lähiümbruses see kergliiklusteede võrk ikka päris hea ja siin kolme nädalaga juba ligi tuhat km peale uhanud, enamus teid Porvoost Porkkalani ja Vihtist Vuosaareni tuttavad juba :D
Bensuhinnad ka praegu sellised, et paras trahviraha koguda nüüd 3l/sajale kuluga kulgedes...aga peaasi muidugi, et nüüd uut litrit sellega ei saa, et seal siiski varika piiraja ja ühtteist veel tehtud on ning reaalselt mingi kuni 70kmh võimeline üles kruttima on. Seniks aga palun siis mõistvat suhtumist, kui täiskasvanud meesterahvas nüüd m'nikord sellisel sinisel sääreväristil ringi tinistab ning 2t plärina saatel Hki ümbruse inimeste idülli rikub:
peugpisi.jpg
:bsmile:
Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)



Vasta

Mine “Regionaalsed teemad mootorratturitele”