1. leht 2-st

Kallakust üles sõitmise tehnika

Postitatud: 09 Mai 2008, 22:18
Postitas VWman

Kuidas oleks õige kallakust üles sõita ?
Mida autokoolides räägitakse?

Otsi nuppu kasutasin, aga vastust ei saanud.


Postitatud: 09 Mai 2008, 22:29
Postitas Vidget

Hoiad pidurit peal ja lased vaikselt sidurit lahti. Tunned kui mootor hakkab vaikselt hinge kinni võtma ja lased piduri lahti. Ratas peaks siduri najal seisma sama koha peal või kergelt edasi liikuma. Nüüd annad vaid gaasi ja lased lõpuks siduri sujuvalt lahti.
Mingit konkreetset õpetust selle kohta küll vaja pole, õpi tunnetama konkreetse ratta sidurit.


Postitatud: 09 Mai 2008, 22:30
Postitas VWman
Vidget kirjutas:

Hoiad pidurit peal .

Kumb pidur?


Postitatud: 09 Mai 2008, 22:32
Postitas ht99

Mina kasutan tagumist.
Tundub nagu parem, kui just kuskile külje peale ümber ei hakka kukkuma ;)


Postitatud: 09 Mai 2008, 22:36
Postitas Matuwello
VWman kirjutas:
Vidget kirjutas:

Hoiad pidurit peal .

Kumb pidur?

eks ikka jalapidurit, muidu nati kehva ju täpset gaasi keerata
mina õppisin nii:

  1. pidurdad esipiduriga
  2. käik välja
  3. jalapidur alla käsipidur lahti
  4. 1.käik, libistad vaikselt siduriga, keerad parajalt gaasi peale ja päästad samal ajal jalapiduri lahti
    kui kellegi on mõni parem variant kuulaks huviga

Postitatud: 09 Mai 2008, 22:37
Postitas rix

[quote="VWman

Kumb pidur?[/quote]

Vahet ju pole kas esi või tagapidurit.
Isiklikkul arvan et algajale soovitatakse autokoolis tagumist pidurit.


Postitatud: 09 Mai 2008, 23:07
Postitas vincent

Hakkasin ka mõtlema. Mina kasutan kallakul esimest pidurit, oluline on tunnetus .


Postitatud: 09 Mai 2008, 23:11
Postitas lynxitar

Minul oli ka kooli ajal probleem kallakult minemasaamisega. Õpetaja õpetas, et kallakul pidurdan esipiduriga seisma, esimene käik sisse, siis tagapidur peale ja esipidur lahti ja siis sidurit vaikselt järgi anda seni kui mootor hakkab vedama, gaasi vaikselt ja samal ajal ka pidurilt jalg. Vähe raskusi oli mul selle koordineerimise asjaga ja ratas tikkus mul kuidagi välja surema või siis võtsin liiga vara pidurilt jala ja hakkasin tagasi vajuma. Jupp aega ei saand aru, et mida ma siis nagu valesti teen aga Mella oli see, kes ütles, et pidurilt võta siis jalg kui juba vähe liikumas ratas. See aitas. Tänud :)

Ja noh eriti imelik tundus mul ainult esipiduriga kallakult minek, samas kui selle tehnika kätte saab siis on isegi mugavam. Koolis eksamil pidingi niimoodi kallakult minema saama (eelmisel õhtul olin seda miski 10 korda harjutanud). Seal lihtsalt vaja sõrmed ära jaotada, et millised hoiavad pidurit ja millised hakkavad gaasi keerama aga suurt valikut selles osas ei ole, tee nii nagu mugavam on.


Postitatud: 09 Mai 2008, 23:12
Postitas spinna
rix kirjutas:

Vahet ju pole kas esi või tagapidurit.
Isiklikkul arvan et algajale soovitatakse autokoolis tagumist pidurit.

On küll vahe. Mul nooruse jawatamisest ilusti mällu sööbinud lugu Tallinnas Tähetorni ristmikult, kus esipiduri najal ei saanud jawat niipaljugi kinni hoitud, et oleks käigu sisse saanud panna. Lihtsalt hakkas mööda kruusateed plokkis esirattaga alla vajuma. Tagumine pidas. Sama lugu nagu edaspidi esipidurit kasutades, aga raskuskeskme geomeetria liikumise osa täidab siin mitte inerts vaid kallak.


Postitatud: 09 Mai 2008, 23:16
Postitas numan

Minu ajal koolis ei pidanud künkast startima aga ma siin tükk aega juuritasin ja ragistasin ja ei suuda meenutada et mul kas või kord elus oleks vaja künkal otse ülesse startida, kui on küngas siis kuidagi viltu pargid/peatud :roll:


Postitatud: 09 Mai 2008, 23:21
Postitas VWman

Et, keegi arvaks, et ma load ostnud olen.. siis load tegin aastal 90 ja ARK oli siis veel Pirital :)

Kallakust ei rääkinud keegi midagi, 8 tuli teha ja mingi rõngas kuhugi posti osta panna.

Eksamipäeval ARK-is 5kesi, liiklus tehtud, läheme siis sõitu tegema, eksamineerija ajab kusagilt trepi alt mingi rääbaka Minski välja. Tee või tina, noo ei käivitu. Peale 30 minutist sundkäivitust, lõi eksamineerija käega, ütles, poisid, kui käima saate, siis on teil load tehtud.
Noo selge, mina vana Minski mees( tollel ajal oli vist neid 3tk kodus), tuvastasin, et karburaatori ujuk õhtal, mis siis ikka, ühistranspodiga Matrossovisse, uus ujuk ja voilaa. Eksam tehtud, meetritki sõitmatta.

Autojuhi load.. sõit oli mööda sirget tänavat , ühe trammipeatuse jagu.

Tänud vastanutele ja eks tuleb nüüd harjutama hakata.


Postitatud: 09 Mai 2008, 23:23
Postitas vincent

Muidugi Jawade esipidur polnud ka võrreldav tänapäevaste tsiklite esipiduritega :) Kallakul käik välja, esipidur peale. Liikuma hakates randmega kergelt gaasi , näppudega pidurit lahti...nii ta läheb :)


Postitatud: 09 Mai 2008, 23:24
Postitas VWman
numan kirjutas:

Minu ajal koolis ei pidanud künkast startima aga ma siin tükk aega juuritasin ja ragistasin ja ei suuda meenutada et mul kas või kord elus oleks vaja künkal otse ülesse startida, kui on küngas siis kuidagi viltu pargid/peatud :roll:

Suures linnas maaalaused garaazid, mul siin veel eriti loll , järsult üles ja tõusu peal pead veel pöörama ka.


Postitatud: 09 Mai 2008, 23:41
Postitas libisevsidur

sügisel motokoolis A-kati tehes õppisin estakaadi peal kasutama nii esi- kui tagapiduriga tehnikat. Eksamil tegin tagapiduriga, sest seda kasutades õnnestus alati 100%, aga esipiduriga võis juhtuda, et suretasin tsikli välja. Nüüd tavaliikluses olen avastanud, et sellistel väiksematel kallakutel kasutan esipidurit, aga järsema kallaku peal (nt kui jääd tõkkepuu taha vahetult enne Tondi raudtee ülesõitu) kasutan tagumist pidurit.


Postitatud: 09 Mai 2008, 23:55
Postitas Panthera

Tiba OT, kuid siiski ...
Tekkis selline küsimus, et kas eksamineerija tohib nõuda nii, et tee see kallakult minemasõit ning kasuta esipidurit.. ?
Mul käskis teha käsipiduriga - tehtud
Kuid kui oleks teinud jalgpiduriga, kas siis oleks jama olnud ? :D


Postitatud: 10 Mai 2008, 00:10
Postitas Kox

Ise tegin nii autokoolis, kui eksamil, kui niisama esimesega.


Postitatud: 10 Mai 2008, 00:14
Postitas intz
vincent kirjutas:

Muidugi Jawade esipidur polnud ka võrreldav tänapäevaste tsiklite esipiduritega :)

spinna ju ütles, et ratas oli blokkis. Blokk on ju blokk, ega tänapäeva blokk vingem pole kui vanasti :)

Nii koolis kui eksamil kasutasin tagapidurit. Tundus kindlam/mugavam/lihtsam.


Postitatud: 10 Mai 2008, 00:19
Postitas pitbull

enda jaox peax suutma mõlema piduriga...ja kui tänaval lyhike seiskumine siis siduriga saab ka


Postitatud: 10 Mai 2008, 00:48
Postitas vincent
intz kirjutas:

. Blokk on ju blokk, ega tänapäeva blokk vingem pole kui vanasti :)

No Jawa esipidurit blokeerituna hoides enam randmega gaasi lisamiseks eriti energiat ju ei jää :P


Postitatud: 10 Mai 2008, 06:21
Postitas kris.

Kasutan ainult esipidurit. Sirge lõigu peal võib ju ühe jala peal tasakaaluharjutusi teha, teha kuid reaalses olukorras (ebatasane tee, lahtised kivid või ka kruus, samal ajal vaja ka pöörata jne) tahaks kaks jalga kindlalt maas hoida.

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light


Postitatud: 10 Mai 2008, 09:32
Postitas waino

Ma kasutan tagumist kallakul seismiseks ja stardiks, siis on ruumi rutskat keerata ja sidurit libistada. Tegin eksami 22 aprill rakveres


Postitatud: 10 Mai 2008, 09:48
Postitas reinz

Minule õpetati esimese piduriga, siis näed ilusti ära kui mootor vedama hakkab, kahvel läheb veits alla ;)


Postitatud: 10 Mai 2008, 16:03
Postitas Huck
Panthera kirjutas:

Tekkis selline küsimus, et kas eksamineerija tohib nõuda nii, et tee see kallakult minemasõit ning kasuta esipidurit.. ?

Arvatavasti võib, aga seadust ei viitsi otsima hakata. Vähemalt eelmine suvi Kalju väitis platsil, et harjuta mõlemaga, sest pole kindel kuidas nõutakse...

Enda tähelepanekutest seda, et esimesega märkab nagu paremini kui sidurit päästes ots vajuma hakkab. Tagumisega poogib kiiremini ning suretab järsemini. Seda siis minumeelest.


Postitatud: 11 Mai 2008, 13:43
Postitas hullmaks

omal sama kogemus järsul pudisel kallakul esipidur võttis loha, tagumisega sain ratta pidama


Postitatud: 12 Mai 2008, 12:29
Postitas Tsikkelröövel

See kallakul stardiharjutus, mina soovitan küll kindlalt esipidurit kasutada. Nii palju, kui vaja, saad gaasi peale keerata ka ilma pidurit vabastamata, tulemus on kaugelt täpsem ja loogilisem. Isegi kui praegu alustad tagapiduriga, jõuad tulevikus ikka esipidurini, milleks siis mitte kohe mitte niimoodi õppida?
Lisaks ka veel selle, et iseäranis algajal ja iseäranis veel väiksemat kasvu algajal on ratta püstihoidminegi kallakul piisav lisategevus, mille puhul kaks jalga maas annab kõvasti kindlust. Kui jalgpiduriga välja suretad, jõnksad tagasi, toetades samas ise ühele jalale. Esipiduriga manipuleerides ei juhtu mitte midagi. Paned nupust käima ja proovid uuesti.
Minu soovitus siis.


Postitatud: 12 Mai 2008, 12:40
Postitas -PitBull-

Esimesega ikka tunduvalt parem, kui tunned juba, et sidur hakkab võtma, lased piduri lahti. Ja gaasi saab ka anda niipalju kui vaja, ei sega see piduri hoidmine midagi.


Postitatud: 12 Mai 2008, 12:46
Postitas K2bi

oleneb mis rattaga sa seda tegema lähed . kui on enduuro tüüpi siis pead sealt kallaksut hüppesse minema mitte pidurdama.

:D


Postitatud: 12 Mai 2008, 13:27
Postitas isakene
Tsikkelröövel kirjutas:

See kallakul stardiharjutus, mina soovitan küll kindlalt esipidurit kasutada....

Muig... :D mul hakkas fantaasia tööle, kuidas ma oma 230-kilost Super Teneret (mille seljast varbad parajasti maha ulatuvad) järsul lahtise kruusaga kallakul esipiduriga kinni püüan hoida... :lol:

Ühesõnaga, seni, kuni esipidur ratast kinni hoiab, on seda mugavam ja lihtsam kasutada. Järsema kallaku või lahtise teekatte korral jääb ikkagi tagapidur. Ja endal sellises olukorras on ka oldud, kus mõlemat korraga vaja läheb. :wink:

Nii et minu soovitus on mõlemad moodused ära õppida, võib vaja minna.


Re: Kallakust üles sõitmise tehnika

Postitatud: 12 Mai 2008, 14:42
Postitas Kallev
VWman kirjutas:

Kuidas oleks õige kallakust üles sõita ?
Mida autokoolides räägitakse?
Otsi nuppu kasutasin, aga vastust ei saanud.

Minu võhiklik soovitus oleks mõõduka gaasiga kallakust üles sõita... 8)
Huvitav, miks kõik pidurdamisest kirjutama hakkasid, kui küsimus oli üles sõitmise, mitte seismise ega liikuma hakkamise kohta? :lol:

Sulandumaks massi, mainin siiski ära, et ise tegin aasta tagasi eksamil estakaadiharjutuse ära esipiduriga peatudes ja liikuma hakates tagapidurit vabastades. Nii õpetati koolis ja nii ka eksaminaatorile sobis.


Re: Kallakust üles sõitmise tehnika

Postitatud: 12 Mai 2008, 15:22
Postitas VWman

minu viga.. ütleme, siis kallakult startida.

Aga ega siin muud ei ole, kui harjutada harjutada ja harjutada.