Yamaha Fz & Fazer omanikud (Fz1, Fz6, Fz1000)

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Vasta

Lauri23
Postitusi: 422
Liitunud: 01 Mai 2004, 19:46
Asukoht: Tallinn/07 R6

Re: Yamaha Fz & Fazer omanikud (Fz1, Fz6, Fz1000)

Lugemata postitus Postitas Lauri23 » 09 Apr 2014, 10:26

Mootori tööd see üksik väiksem paun kuidagi ei mõjuta?



vefka
Postitusi: 17
Liitunud: 08 Juun 2011, 12:06
Tsikkel: FZ6-s

Re: Yamaha Fz & Fazer omanikud (Fz1, Fz6, Fz1000)

Lugemata postitus Postitas vefka » 09 Apr 2014, 11:59

See ühe sumpaga ratas ja kogu see sabaalune on kellegi osavate näppude kätetöö. Kui korralikult tehtud siis ei tohiks mingit vahet olla (pole muidugi mingi expert). Reaalselt ju näilikult kahe toru asemel on ju ka üks suur lapik pütt millel siis kaks väljalaske auku.

SibaliK
Postitusi: 9
Liitunud: 09 Veebr 2014, 18:34

Re: Yamaha Fz & Fazer omanikud (Fz1, Fz6, Fz1000)

Lugemata postitus Postitas SibaliK » 09 Apr 2014, 12:38

Lauri23 kirjutas:Mootori tööd see üksik väiksem paun kuidagi ei mõjuta?
Selles suhtes mõjutab, et mootoril kergem/parem hingamine. Nagu öeldi on tõesti originaalis ainult üks suur pütt seal istme all, kuigi vaadates näha kahte väljuvat otsa. Üldiselt enamus aftermarket sumpasid annab üldjuhul paar hobojuõdu isegi juurde (ca. 5hp), kuigi reaalselt seda vahet ei pidavat tundma.

Lauri23
Postitusi: 422
Liitunud: 01 Mai 2004, 19:46
Asukoht: Tallinn/07 R6

Re: Yamaha Fz & Fazer omanikud (Fz1, Fz6, Fz1000)

Lugemata postitus Postitas Lauri23 » 09 Apr 2014, 22:56

Pilt
Nüüd siis minu oma. Hääl on küll väga valju, a ongi hea, panevad autod ehk tähele. Meenutab väga R6 häält, eks ta suht sama mootor ka.
Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 680
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: Beta 300RR
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Yamaha Fz & Fazer omanikud (Fz1, Fz6, Fz1000)

Lugemata postitus Postitas villy » 10 Apr 2014, 07:13

Õnnitlused!

Mitte paha pärast aga autos sõites ja kui raadio mängib(vaevalt meist keegi vaikuses sõidab) kuuled sa valju sumpsi alles siis kui sellest enam kasu pole. See tähendab, siis kui ratas möödunud on ja autost kaugeneb. See valju sumpsi teema on rohkem jalakäijatele ees kõvatamiseks ja selleks, et pead pöörduksid :)
Kasutaja avatar

mms
Postitusi: 81
Liitunud: 25 Juun 2013, 14:41
Tsikkel: VFR750,FE650,YZ80

Re: Yamaha Fz & Fazer omanikud (Fz1, Fz6, Fz1000)

Lugemata postitus Postitas mms » 10 Apr 2014, 09:21

Eksid - valjust sumpsist on abi ka siis, kui kiivril on suur tuulemüra - aitab käiku valida :)
Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 680
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: Beta 300RR
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Yamaha Fz & Fazer omanikud (Fz1, Fz6, Fz1000)

Lugemata postitus Postitas villy » 10 Apr 2014, 09:34

Tegelt on veel 1 hea asi. Tavaliselt saab ratta mitu kg kergemaks :)
Kasutaja avatar

AhtoP
Postitusi: 35
Liitunud: 26 Aug 2013, 16:34
Tsikkel: Kawasaki ZZR1400 2008a.

Re: Yamaha Fz & Fazer omanikud (Fz1, Fz6, Fz1000)

Lugemata postitus Postitas AhtoP » 11 Juun 2014, 11:25

Läheb veidi eelmise jutuga kokku. Mul fzs1000 2003. Isu on veidi tõsisema väljalaske heli järgi. Niisama plärin pole vajalik. Kuid on ikka narrilt vaikne praegu. Isegi ülevaatusel naerdi mind :-P
Aga mida valida ja Kuskohast. Keegi omab kogemust... Teadmisi. Tänud.
Pöördes olekus võid ikka jalakäiad hüplema ajada :-D
Ma ei ole agressiivne juht, olen lihtsalt võistlushimuline.
Kasutaja avatar

Yerba
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 1213
Liitunud: 09 Juun 2006, 00:42
Tsikkel: Yamaha Bulldog BT 1100 '02
Tänatud: 8 korda

Re: Yamaha Fz & Fazer omanikud (Fz1, Fz6, Fz1000)

Lugemata postitus Postitas Yerba » 11 Juun 2014, 12:16

AhtoP kirjutas:Läheb veidi eelmise jutuga kokku. Mul fzs1000 2003. Isu on veidi tõsisema väljalaske heli järgi. Niisama plärin pole vajalik. Kuid on ikka narrilt vaikne praegu. Isegi ülevaatusel naerdi mind :-P
Aga mida valida ja Kuskohast. Keegi omab kogemust... Teadmisi. Tänud.
Pöördes olekus võid ikka jalakäiad hüplema ajada :-D
Ära parem taha. Siis hakkab see lärin Sind ennast segama. Ja üldse, neljasilindrilisest ei tule mingit mõnusat heli niivõinaa. 8)
3, 2, 1 - saag läks käima nüüd!
-Yamaha Bulldog BT 1100 '02
-Honda CB600F '01
-Suzuki GSF600 (Bandit) '95
-Suzuki SV 1000N '04
-Moto Guzzi Griso 1100 '09
-BMW K1200RS '97
-Honda CBR1000F '88
-Yamaha TDM 850 '98
Kasutaja avatar

AhtoP
Postitusi: 35
Liitunud: 26 Aug 2013, 16:34
Tsikkel: Kawasaki ZZR1400 2008a.

Re: Yamaha Fz & Fazer omanikud (Fz1, Fz6, Fz1000)

Lugemata postitus Postitas AhtoP » 11 Juun 2014, 17:03

Hehe...neljane teeb ikka kõige paremat ju. :-D. Aga maitse asi.
Praegu on rollerid ka valjemad.:-D

Olen märganud, et paljudel on kohapeal väga mõnus vaikne, kuid vajutades on heli vägagi nauditav.
Ma ei ole agressiivne juht, olen lihtsalt võistlushimuline.
Kasutaja avatar

Romka
Postitusi: 266
Liitunud: 05 Mai 2007, 14:41
Tsikkel: 998cc
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Yamaha Fz & Fazer omanikud (Fz1, Fz6, Fz1000)

Lugemata postitus Postitas Romka » 09 Apr 2016, 07:23

Mis oli soovitate mootoris kasutada? Eelmine omanik kasutas Bardahl 10W50, aga see siin suhteliselt raskesti kättesaadav. Ise vaatasin, et paneks täissünteetilise Motul 7100 või piisab ka Motul 5100? Muid soovitusi?
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4769
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se & NX650
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 111 korda
Tänatud: 112 korda
Kontakt:

Re: Yamaha Fz & Fazer omanikud (Fz1, Fz6, Fz1000)

Lugemata postitus Postitas yeekim » 09 Apr 2016, 07:37

Romka kirjutas:Mis oli soovitate mootoris kasutada? Eelmine omanik kasutas Bardahl 10W50, aga see siin suhteliselt raskesti kättesaadav. Ise vaatasin, et paneks täissünteetilise Motul 7100 või piisab ka Motul 5100? Muid soovitusi?
http://www.bardahl.ee/pages/est/location/

edu
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

Romka
Postitusi: 266
Liitunud: 05 Mai 2007, 14:41
Tsikkel: 998cc
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Yamaha Fz & Fazer omanikud (Fz1, Fz6, Fz1000)

Lugemata postitus Postitas Romka » 01 Juun 2016, 08:10

Õli sai Motul 7100 10W40

Küsin FZS1000 tagumise amordi kohta. Kahekesi sõites veidi õõtsutab, st oleks vaja tagumist otsa väheke jäigemaks. Manuaal näitab vaid ühte reguleerkohta (muidugi vedru on ka eraldi reguleeritav). Pildil olevat pilupeaga polti saab reguleerida 12 erinevas kliki asendis. Päripäeva viimane peaks olema kõige jäigem. Keerasin sinna, aga mitte midagi ei muutunud.

Pilt

Nüüd hiljuti avastasin päris all amordivarre lõpus ka ühe reguleerketta. Täiesti käega keeratav on, aga ei ole veel katsetanud, mitu asendit seal on ja kas mingeid muutusi ka toimub.

Pilt

Keegi kommenteeriks?

edit. Ülemine on "Rebound damping force" ja alumine "Compression damping force". Alumisel on 20 kliki asendit.

Pilt

Pilt
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1448
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 397 korda
Tänatud: 115 korda

Re: Yamaha Fz & Fazer omanikud (Fz1, Fz6, Fz1000)

Lugemata postitus Postitas AzA » 01 Juun 2016, 08:42

Vedrustus meie mõistes koosneb kahest osast - vedru ja amort ise. Ma pole terminitega eriti kursis, aga püüan seletada.
Vedru ilma amordita jääks üks edasi tagasi õõtsuv käkerdis, sestap on lisatud amort.
Amort on laias laastus nagu presskohvikann, kopsik on kiige või esiratta küljes, varras siis raami või küljes - vastavalt tagumine - esimene.
Damping compression seadistab kui kiiresti amort kokku läeb, rebound omakorda kui kiiresti ta tagasi lahti tuleb.
Nende seadistustega mängimine on paras peavalu, eriti kui ees ka seadistatav on.
Ega sa niisama tuuritades vahest aru ei saagi, võta mingi teejupp, millel on sinu sõiduolud ja käruta seda erinevate seadistustega edasi tagasi.
Kõige lihtsam on ilmselt tehase seadistus ja siis sellega hakata mõmmima.

Kindlasti kompressiooni ühest äärmusest teise keeramine muudab olukorda. Keera vedru esialgu jäigemaks ja katseta.
Aga mulle meeldib.

pyta
Postitusi: 1002
Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
Tsikkel: Beta 300rr
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Yamaha Fz & Fazer omanikud (Fz1, Fz6, Fz1000)

Lugemata postitus Postitas pyta » 16 Okt 2018, 16:25

Kas mõni fz1 omanik on tegelenud oma rattal airboxi modifikatsiooniga?
RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-18), Beta 300rr '14 (16-...), Fz1n '09 (18-...)
Kasutaja avatar

Alterjor
Postitusi: 119
Liitunud: 29 Okt 2015, 18:32
Tsikkel: Tiger 800 XC
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Yamaha Fz & Fazer omanikud (Fz1, Fz6, Fz1000)

Lugemata postitus Postitas Alterjor » 17 Okt 2018, 11:51

pyta kirjutas:Kas mõni fz1 omanik on tegelenud oma rattal airboxi modifikatsiooniga?
Algul oli plaanis aga selleni ei jõunud. Omaasi palju see lõikumini üldse midagi juurde annab ja kui üldse lõikuda tuleks ka aju flashida, PC, kat eemaldada ja vähemalt otsapütt vahetada. Minu arust 2009 aasta ajul oli veel lapsevigasi sees, mida sii Ivan parandas, kuigi võin eksida. Lugesin seda suht ammu. Ainukene asi mida tegin oli AIS block. Suht siiber sai sellest kõhulahtisusest, mis aeglustusel tekkis. Lisaks peaks kuskil vedelema o2 sensori eemaldaja, kui peaks huvi pakkuma.

pyta
Postitusi: 1002
Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
Tsikkel: Beta 300rr
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Yamaha Fz & Fazer omanikud (Fz1, Fz6, Fz1000)

Lugemata postitus Postitas pyta » 17 Okt 2018, 12:40

Lugesin veits seda fz foorumist,kuidas see taanlane tegi,teised tüübid kiitsid ka,et hingab paremini kohe ja hoopis teine minek. Kat on väljas ja ostsin hurric pro2 püti. Oligi plaan siis paigaldada pc ja dynos paikka sättida see. Mõtlesin,et teeks siis selle airboxi ka ära,et mootor korralikult õhku saaks. Jäigi arusaamatuks,et kas on vajalik paigaldada mõni aftermarket filter pärast või sobib see mis on? Mõni märkis,et ka see metallvõre eemaldus andis juurde. Ja kui juhtmed ümber vedada,kas nad jäävad koledasti näha pärast või ei? Mul pole hetkel paaki ja seda pealset plasti käe pärast ka
RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-18), Beta 300rr '14 (16-...), Fz1n '09 (18-...)

pyta
Postitusi: 1002
Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
Tsikkel: Beta 300rr
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Yamaha Fz & Fazer omanikud (Fz1, Fz6, Fz1000)

Lugemata postitus Postitas pyta » 17 Okt 2018, 12:42

Mida kasulikku see o2 sensori eemaldaja teeb?
RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-18), Beta 300rr '14 (16-...), Fz1n '09 (18-...)
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1398
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 81 korda
Tänatud: 152 korda

Re: Yamaha Fz & Fazer omanikud (Fz1, Fz6, Fz1000)

Lugemata postitus Postitas Maaks » 17 Okt 2018, 12:54

pyta kirjutas:Mida kasulikku see o2 sensori eemaldaja teeb?
Pakun, et kui kat eemaldatud, siis oo kaks sensor annab muidu veteate.
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Osta korter ära: https://goo.gl/DVNVzT
Kasutaja avatar

Alterjor
Postitusi: 119
Liitunud: 29 Okt 2015, 18:32
Tsikkel: Tiger 800 XC
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Yamaha Fz & Fazer omanikud (Fz1, Fz6, Fz1000)

Lugemata postitus Postitas Alterjor » 17 Okt 2018, 13:03

pyta kirjutas:Lugesin veits seda fz foorumist,kuidas see taanlane tegi,teised tüübid kiitsid ka,et hingab paremini kohe ja hoopis teine minek. Kat on väljas ja ostsin hurric pro2 püti. Oligi plaan siis paigaldada pc ja dynos paikka sättida see. Mõtlesin,et teeks siis selle airboxi ka ära,et mootor korralikult õhku saaks. Jäigi arusaamatuks,et kas on vajalik paigaldada mõni aftermarket filter pärast või sobib see mis on? Mõni märkis,et ka see metallvõre eemaldus andis juurde. Ja kui juhtmed ümber vedada,kas nad jäävad koledasti näha pärast või ei? Mul pole hetkel paaki ja seda pealset plasti käe pärast ka
Sellel rattal on kaks kati, üks pütis ja teine pükstes. Ise eemaldasid pükste kati?

Kui mul nüüd jälle õigesti meeles võis tihti see igasugune modimine alumist otsa veel kehvemaks teha. Eriti kui midagi valesti seadistatud. Lisaks sellele vist kuni 11 aasta ajudeni keerati kütus kinni kui lased gaasi lahti, just alla 5000 rpm'i. See mõjutab seda, et rattal tekib väike tühi hetk kui gaasi peale keerad enne kui hakkab korralikult elama.

Pigem vist soovitati ikka aftermarketi filtrit. Muidu jääb originaal piduriks. Juhtmeid ümber ei ole vedanud. Enne unustasin veel mainida, et secondary flies tuleks ka siis teha.

Aga kõige lihtsam on sõita üle 5000 rpm ja ühtegi vajadust nende seadistuste jaoks pole :bsmile:
Maaks kirjutas:
pyta kirjutas:Mida kasulikku see o2 sensori eemaldaja teeb?
Pakun, et kui kat eemaldatud, siis oo kaks sensor annab muidu veteate.
Pigem see mõeldud kui terve väljalaske vahetad välja või kui map eeladab o2 arvesse ei võeta. Või kui on andur katki läinud, odavam kui uus andur.

Interneti avarused pajatavad:
Improved throttle response, smoother power delivery.
Supports FI mods such as Power Commander and other mods that require the elimination of the o2 sensor
Cheaper than replacing a faulty o2 sensor
Simple to fit, No cutting or soldering required

pyta
Postitusi: 1002
Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
Tsikkel: Beta 300rr
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Yamaha Fz & Fazer omanikud (Fz1, Fz6, Fz1000)

Lugemata postitus Postitas pyta » 17 Okt 2018, 13:51

Kati puurisin jah välja ise. See o2 sensor ongi ju vist kohe peale katti,foorumites oli kirjutatud, et ettevaatlikult puurida,et seda ära ei lõhuks.
No teen ikka selle modifikatsiooni ära. See aasta ilmselt enam testida ei jõua, talvel commanderi sebima ja eks tuleb kevadel leida keegi,kes paigaldab ja ilusti käima sätib. Suhtlesin natuke Deiviga ka, loodetavasti saab miskit abi
RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-18), Beta 300rr '14 (16-...), Fz1n '09 (18-...)



Vasta

Mine “Mootorratastest üldiselt”