Keti hooldus ja eluiga

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 423
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Ain » 24 Mai 2019, 11:57

Loen aegajalt sarnaseid teemasi ja saan aru miks on palju neid kes ostavad uue ratta... Sest kui vaadata mismoodi oma masinaid hooldatakse või mismoodi just ei hooldata siis on selge miks üks või teine müügis olev ratas on just sellises olukorras nagu ta on.. Esimene väide on alati, et paar väikest viga on. Endal kohe alati küsimus, et miks Sa neid siis ära ei kõrvalda ja müü korras ratast?
Puhastatakse kõike brake cleaneriga , määritakse WD40 ga, hooldus on heal juhul kuuritaga õli ja filtri vahetus kuna ettevõttes kus seda tehakse küsitakse kirvehinda...
jah see oli iroonia..


Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 699
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Krl » 24 Mai 2019, 12:10

Keti õlitamise vs mitteõlitamise+tihedamini vahetamise võrdsustaks pigem sõites ökotamise vs tihedamini tankimisega, mitte ratta üldise hooldamise/hooldamatusega.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1372
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 280 korda
Tänatud: 327 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 24 Mai 2019, 12:16

Ma ikka pigem arvan, et sul hakkab kõrvadel valus seda jama kuulata juba poole hooaja pealt :)
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 699
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Krl » 24 Mai 2019, 12:38

Mis seda hullu häält seal siis teeb? Keti ja hammaratta kontaktpinnal see määre nii kui nii ei püsi. Ja et lüslid omavahel liiguks, selleks on sisemine määre?

Ise pole üle paari kkm ilma määrimata sõitnud, aga mingit hääle erinevust pole märganud.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1372
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 280 korda
Tänatud: 327 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 24 Mai 2019, 12:53

no ei ole uurima läinud, mis asi seal kigiseb. Aga oma rattaga nu tee mis hing ihkab. Tõenäoliselt ei juhtu midagi kui viis aastat õli ei vaheta jne ka midagi.

Aga nii enamvähem asjadest aru saav inimene siiski hooldab oma ratast. Puhastab, määrib, vahetab mahlad ilma juurdlemata, et kaua ta sõidaks kui midagi ei teeks.
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 699
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Krl » 24 Mai 2019, 13:04

Jällegi.
Kui mootor oleks kulumaterjal, nagu kett, SIIS võiks see enamvähem pädev võrdlus olla.


Kui keegi kasutatud ratast ostma hakkab, siis eeldab ta ilmselt nii kui nii ,et kett on vähem või rohkem kulunud(või katsub näpuga). Mingit ostja petmis seal pole.
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 490
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 64 korda
Tänatud: 66 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Kauri » 24 Mai 2019, 13:39

image.png
image.png (103.43 KiB) Vaadatud 1281 korda
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4321
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 921 korda
Tänatud: 190 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 12 Juun 2019, 10:02

Vahetasin oma rattal ketti ja ootasin vedava hammaka kaane alt mingit hullu õli ja mustuse plöga,kuid seal oli ainult üks selline 2cm läbimõõduga kärakas ,mis eemaldus kergelt ja muu osa oli sisuliselt kergelt määrdunud. Natuke brake cleanerit ja pintsit ning puhas ta oligi.
Lisaks avastasin ,et Scottoileril oli katki ühenduse 90kraadi vaakumi põlv-filter. Küsisin Streetmotost ja öeldi,et ei saa tellida. Googeldasin ja leidsin ,et siit saab seda ja veel päris palju muidki vajalikke jubinaid https://www.scottoiler.com/product/vacuum-elbows/
Tegin ostu kell 16 paiku ja 18.53 tuli meil,et kaup on teele pandud.Super kiire tegutsemine.Postikulu oli 7,2£ kiirel versioonil ja tavalisel vist 5£,võtsin kiire ja igaks juhuks 2 põlve.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 699
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Krl » 12 Juun 2019, 10:50

Kiire küsimus ketipdedele.
Kui määret(vähke paksemat libestit) kanda nö keti välisküljele, siis kas see ka aitab? Või, kui palju see parem on, kui üldse mitte määrida?
Äkki sõites sulab ja jookseb niikuinii igalepoole, kuhu vaja?
image.png
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1372
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 280 korda
Tänatud: 327 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 12 Juun 2019, 11:04

kiire vastus ketipedelt:

1) Aitab!
2) On 68,2% parem kui mitte määrimine.
3) Enimi kasutatavad ketimäärded ei sula ja päris igalepoole ei jookse
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4321
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 921 korda
Tänatud: 190 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 12 Juun 2019, 11:39

Krl kas vedelad määrded on defkaks muutunud,et seda ei leia? Isegi tavaline mootoriõli kärab, kui muud pole.Paksemaga on parem kui ilma,aga ilmselt on näidatud kohast määrides kõik muu peale keti määritud :D
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 699
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Krl » 12 Juun 2019, 11:54

Olen mingit pintsliga tuubis müüdavat Motuli pasteeti määrinud sinna viimasel ajal. Vähemalt pealekandmise ajal lendab vähem laiali, kui spraiga asjad.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1141
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 138 korda
Tänatud: 247 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Jesper » 12 Juun 2019, 12:42

Ma laisa inimesena ka ainult pastaga lasen viimased paar aastat, analoogne toode nagu see Motul, aga mingi teine prantsuse bränd oli, vist Elf? Hästi mugav, tõmbad alumisele nähtavale osale juti peale ja sõites jookseb ise mööda ketti laiali, ei pea seal ratast edasi-tagasi lükkama või õhus keerutama.

Miks seda väljastpoolt peaks tegema, jääb muidugi arusaamatuks...
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5733
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 740 korda
Tänatud: 619 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 12 Juun 2019, 13:01

Jesper kirjutas:
12 Juun 2019, 12:42
Hästi mugav, tõmbad alumisele nähtavale osale juti peale ja sõites jookseb ise mööda ketti laiali, ei pea seal ratast edasi-tagasi lükkama või õhus keerutama.
Tootja soovitab enne uut määrimist vana maha pesta. Teed seda või lased tuima näoga uue otsa?
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1141
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 138 korda
Tänatud: 247 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Jesper » 12 Juun 2019, 13:07

Ei tee midagi, eelmine kett kestis kuskil 45k, mulle on sellest maa ja ilm. Kusjuures enne pastast teada saamist määrisin ma seda sagedusega umbes stiilis juhul kui vanakuu neljapäeva keskööl teeristis meelde tuli ja samal ajal ka viitsimist oli... Ega need ketid klaasist ei ole, ikka rauast.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1372
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 280 korda
Tänatud: 327 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 12 Juun 2019, 13:12

mull sama määre ja lasen tuimalt otsa.
Iga 500km tagant ketti pesta ei tundub mõistliku tegevusena
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 699
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Krl » 12 Juun 2019, 13:24

Jesper kirjutas:
12 Juun 2019, 12:42


Miks seda väljastpoolt peaks tegema, jääb muidugi arusaamatuks...
Konkreetse ratta ehitusest tingituna on seda sissepoole ilge kepp määrida. Ühepoolne kiige, ketikate jne. 10cm triibu saab korraga tõmmata, aga no väljapoole on oluliselt lihtsam määrida otse hammasrattale.

extremist
Postitusi: 593
Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas extremist » 12 Juun 2019, 13:31

Tead kui ei oska pesta siis ongi mõistlikum lihtsalt uus õli otsa toppida. Selle üle-hooldamisega tekitatakse pidevalt endale palju jama juurde. Surud mingite harjaste ja lappidega tihendite vahele oma liiva , ega see asja paremaks ei tee. Las imendub läbi selle tolmu ja korras. Muidugi eks igaüks tegutseb oma teadmiste ja kogemuste kohaselt.
Jesper kirjutas:
12 Juun 2019, 12:42
..Hästi mugav, tõmbad alumisele nähtavale osale juti peale ja sõites jookseb ise mööda ketti laiali..
Natuke arusaamatuks jäi, et õlitad ketil ainult 10cm lõigu?

Erci
Postitusi: 635
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 15 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Erci » 12 Juun 2019, 13:38

Soovitan esimest ketiratast vahetada kuskil keti eluea keskel. Esimene ratas kulub oluliselt kiirmeini ja hakkab ka ketti kiiremini kulutama, kuna hambumine pole ok.
___________________________
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1372
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 280 korda
Tänatud: 327 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 12 Juun 2019, 13:42

extremist kirjutas:
12 Juun 2019, 13:31

Natuke arusaamatuks jäi, et õlitad ketil ainult 10cm lõigu?
Jep, suurusjärk nii. Ma teen alumisele osale 4 törtsakat peale ja veab ise igale poole üthtlase kihi. Pasandab tagaratast seni proovitutest kõige vähem ja kiire ning mugav on ka sellega toimetada.
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5733
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 740 korda
Tänatud: 619 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 12 Juun 2019, 13:43

Spoiler:
extremist kirjutas:
12 Juun 2019, 13:31
..Hästi mugav, tõmbad alumisele nähtavale osale juti peale ja sõites jookseb ise mööda ketti laiali..
Natuke arusaamatuks jäi, et õlitad ketil ainult 10cm lõigu?
Motuli ketipasta kantakse 10-20cm pikkusele lõigule. Sealt edasi määrib kett koostöös hammasratastega selle ühtlaselt kogu keti peale laiali. Juhend näeb nii ette.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 699
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Krl » 12 Juun 2019, 13:50

No siis ok. Jätkab edaspidi nii.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1372
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 280 korda
Tänatud: 327 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 12 Juun 2019, 13:53

Krl kirjutas:
12 Juun 2019, 13:50
No siis ok. Jätkab edaspidi nii.
Aga see juhend näitab määrimist keti sisepinnale. Sinu versiooni peks siis ikkagi määrima sprayga ja kogu keti ulatuses. Spray tungib paremini sinna lastes vajalikesse kohtadesse
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1141
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 138 korda
Tänatud: 247 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Jesper » 12 Juun 2019, 14:33

extremist kirjutas:
12 Juun 2019, 13:31
Natuke arusaamatuks jäi, et õlitad ketil ainult 10cm lõigu?
No see alumine rippuv osa on ikka veidi pikem kui 10cm, aga põhimõtteliselt jah - kuna pasta on valget värvi, siis see on kenasti silmaga näha, et natukese aja pärast on ring peal. Vbl ma isegi panen seda liiga palju, anoh ma panen hambapastat ka "igaks juhuks" rohkem kui lapsepõlves õpetati :bsmile:
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4321
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 921 korda
Tänatud: 190 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 12 Juun 2019, 15:24

Erci kirjutas:
12 Juun 2019, 13:38
Soovitan esimest ketiratast vahetada kuskil keti eluea keskel. Esimene ratas kulub oluliselt kiirmeini ja hakkab ka ketti kiiremini kulutama, kuna hambumine pole ok.
Võibolla see oleneb rattast,aga minu rattal TDM850 ei olnud küll olulist vahet esimesel ja tagumisel. Või kui siis oli, siis tagumine natuke isegi rohkem kulunud.
Vasakul punane on umbes 26-28000km sõitnud hammakas ja paremal tutikas,mis läks sisse.Võibolla on neil ka suurem läbisõit,aga see on minu käes olles ja eelneva kasutaja andmetel kontrollitav ls.
käes
esimene hammaks.jpg
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 699
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Krl » 12 Juun 2019, 15:46

Madlobster kirjutas:
12 Juun 2019, 13:53
Krl kirjutas:
12 Juun 2019, 13:50
No siis ok. Jätkab edaspidi nii.
Aga see juhend näitab määrimist keti sisepinnale. Sinu versiooni peks siis ikkagi määrima sprayga ja kogu keti ulatuses. Spray tungib paremini sinna lastes vajalikesse kohtadesse
Pidasin silmas seda, et selle 10cm mahub sissepoole ka määrima. Kui sellest piisab, siis polegi vaja väljapoole määrida.

Erci
Postitusi: 635
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 15 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Erci » 12 Juun 2019, 15:51

urmas66 kirjutas:
12 Juun 2019, 15:24
Erci kirjutas:
12 Juun 2019, 13:38
Soovitan esimest ketiratast vahetada kuskil keti eluea keskel. Esimene ratas kulub oluliselt kiirmeini ja hakkab ka ketti kiiremini kulutama, kuna hambumine pole ok.
Võibolla see oleneb rattast,aga minu rattal TDM850 ei olnud küll olulist vahet esimesel ja tagumisel. Või kui siis oli, siis tagumine natuke isegi rohkem kulunud.
Vasakul punane on umbes 26-28000km sõitnud hammakas ja paremal tutikas,mis läks sisse.Võibolla on neil ka suurem läbisõit,aga see on minu käes olles ja eelneva kasutaja andmetel kontrollitav ls.
käesesimene hammaks.jpg
Võib nii olla küll, aga minu puhul peab paika. Matkaratas on suht tugeva väändega ja olen ka suht agressiivse sõidustiiliga - vb see mõjub. Sama teen ka oma enduuro rattal.
___________________________

joel
Postitusi: 1422
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 48 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas joel » 12 Juun 2019, 17:59

urmas66 kirjutas:
12 Juun 2019, 15:24
Erci kirjutas:
12 Juun 2019, 13:38
Soovitan esimest ketiratast vahetada kuskil keti eluea keskel. Esimene ratas kulub oluliselt kiirmeini ja hakkab ka ketti kiiremini kulutama, kuna hambumine pole ok.
Võibolla see oleneb rattast,aga minu rattal TDM850 ei olnud küll olulist vahet esimesel ja tagumisel.
Ma olen kahel 600-sel sport/touring rattal täheldanud, et tagumine hammakas on OK, aga esimene väga kulunud. Oma praegusel rattal just sel kevadel vahetasin esimest, aga keti ja tagumise jätsin vanad ja kavatsen nendega veel paar hooaega sõita. Esimene nägi välja midagi umbes sellist
image.png
image.png (501.7 KiB) Vaadatud 559 korda
Sõidustiil on mul rahulik ja ketti õlitab automaatõlitaja tavalise mootoriõliga. Minu käes on praegune ketikomplekt sõitnud 30 k, palju enne mind, seda ei tea.
Joel
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4321
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 921 korda
Tänatud: 190 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 12 Juun 2019, 20:33

Võibolla teeb vahe sisse ka see,et mina pole peaaegu üldse kruusal sõitnud. Äkki mõnikümmend km suve kohta. Minimaalselt on ka vihmas sõitmist olnud. Tagumisel hammakal on hamba otsad peaaegu teravad. Ketti õlitasin algselt Castrol racing spayga ja viimased 3 aastat on Scottoiler ja Scottoileri sinine õli on kasutusel. Sõidustiil pigem agressiivsem kui rahulik,aga üli suuri kiirusi eriti ei ole arendanud va hetkeliselt. Kiiretel teedel max 120-130 ja tavateedel suudan 100-ga ka kulgeda. Suurem osa läbisõidust on tehtud raske matka koormaga ja 2 inimesega rattal.
59kw ja 82Nm väänet on sel rattal.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

will111
Postitusi: 2834
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 187 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 » 12 Juun 2019, 21:55

urmas66, kas sul on äkki tagumine ketikas alu? muul juhul ei kujuta kuidagi ette kuidas tagumine saaks kiiremini kuluda kui esimene...või isegi sama tempoga. laias laastus kestab tagumine reeglina 3x kauem kui esimene. no üks variant on veel ehk see, et kett on (täiskoorma all ja sõites) liiga pinges ning töötleb siis võimsalt ketika hambaid selle pingega. muidugi siis see mõjuks nii esimesele kui tagumisele ketikale ikkagi ühtmoodi



Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”