Kellegil mikromeetrit on?
Oleks vaja mikromeetrit, et Aprilia rs-il süüde paika panna. Asun Pärnus.
Või oskate öelda kus seda saada võib/kui kallis on?
Oleks vaja mikromeetrit, et Aprilia rs-il süüde paika panna. Asun Pärnus.
Või oskate öelda kus seda saada võib/kui kallis on?
näiteks stokker, bauhof, või mis iganes poed teil seal on. Maksab mõni sada eeku. Kui eriti pedant oled, mine lase metroserdis ära kalibreerida ka
Mikromeetri, nagu meil kombeks öelda, all mõtled ikka kruvikut? Või indikaatorkella?
noh eesti keele "käibekeeles" ei ütle keegi kruvik Isegi stokkeri kataloogis on nad mikromeetri nime all
Tean, tean, ma pole ise lihtsalt kokku puutunud kruvikuga süüte seadmisega. Sellest küsimus.
Vast on vaja ikka indikaatorkella, mikromeetriga, mida otsast keerad, pole seal vist midagi mõõta
NewCustomer kirjutas:Oleks vaja mikromeetrit, et Aprilia rs-il süüde paika panna. Asun Pärnus.
Või oskate öelda kus seda saada võib/kui kallis on?
Iseenesest on mul kõikvõimalikke mõõtevahendeid aga välja ei laenuta. Tule kasuta kohapeal või tee nii:
0 asendi kriipsu ja kraadiarvutusega tuleb täpsem. 360 kraadi/kolvikäiguga=mitu kraadi mm kohta x vajalik ennak mm= süütemoment kraadides
Edu!
tramm66 kirjutas:360 kraadi/kolvikäiguga=mitu kraadi mm kohta x vajalik ennak mm= süütemoment kraadides
Edu!
On sul äkki valmis valem kah välja jagada. See pole ju lineaarne funktsioon. Mida lähemale surnud seisule kolb jõuab seda suurema nurga peab väntvõll läbima, et kolbi mm võrra nihutada. Mingi parabool vist. Aga saab muidugi ka nii, et konreetse raadiuse (väntvõlli) puhul konkreetne asend kasvõi graafiliselt leida.
360 kraadi/kolvikäiguga Vaat see osa tundub väga kahtlane
Tegin uudishimust kiire graafilise lahenduse kah: r=20mm, kolb liigub 0..10 kraadi pöörde jooksul 0,295mm ja 80...90 kraadi pöörde jooksul 3,496mm. Aga matemaatiliselt peaks mingi lihtsa valemiga see lahendatav olema.
Mis selle asja õige nimi on, millega pannakse täpselt süüdet paika? Indikaatorkell? Mikromeeter?Süütekell? Ja oskaks keegi asjandusest pildi anda?
Mul on vaja keerata 1.84 mm = 19 kraadi tagasi. Oleks vaja "seda asja", millega saaks täpselt ära mõõta.
http://homepage.ntlworld.com/shawn.womb ... a%2075.htm selle õpetuse järgi.
See mis soovitatakse küünlaauku keerata on ikka indikaatorkell ( seegi võib slängisõna olla). Kruvik, ehk rahvakeeli mikromeeter on hoopis teine asi. Aga sul on antud ju väntvõlli kraadid ka, sellega saab tõepoolest täpsemalt nagu Tramm viitas. Pole arvutada kah vaja. Peaasi, et ÜSS ilusti täpselt üles leiad ja siis keerad vastavalt kraade tagasi. Pead mingi märgi nuputama, et kraadid täpselt paika saad.
spinna kirjutas:See mis soovitatakse küünlaauku keerata on ikka indikaatorkell ( seegi võib slängisõna olla). Kruvik, ehk rahvakeeli mikromeeter on hoopis teine asi. Aga sul on antud ju väntvõlli kraadid ka, sellega saab tõepoolest täpsemalt nagu Tramm viitas. Pole arvutada kah vaja. Peaasi, et ÜSS ilusti täpselt üles leiad ja siis keerad vastavalt kraade tagasi. Pead mingi märgi nuputama, et kraadid täpselt paika saad.
Aitäh !! vähemalt tean milline see välja näeb, homme üritan kraadidega paika panna. Loodan et saan kraadid nii täpselt paika. Aga kui kellegil indikaatorkell olemas ja on nõus laenama paariks päevaks, oleks supper !
No aga sa ju pärnakas. Suhtle Trammiga, saad abi. Pakkus ka juba ju. Küsija suu pihta üle kahe korra ei lööda
Hmm, kas nihiku saba ei aja sama asja ära - liiga ebamugav kasutada?
olen nii nihiku sabaga kui ka tikukarbi mõõteribaga teinud (lõikad selle kitsa riba tikukarbi küljest välja ja pistad küünlaauku). See viimne varjant sobib vast vaid vene ratastele
Saab muidugi, aga kui tahad ilusti täpselt teha siis see on ilma indikaatorita paras kuken***. Kas äkki ei olnud kunagi veel sellised asjad olema, et gradueeringuga pulk oli lihtsalt läbi keermestatud puksi? Nagu need pulgaga manomeetridki? Kellaga on ikka mugav. Otsid ÜSS, keerad kella peale, täpsustad ÜSS, paned kella nulli, keerad suts rohkem tagasi kui vaja ja siis mõõtu. Viimase otsa koputad ettevaatlikult mutrivõtme pihta ja saab oi kui hea. Kas see ülitäpsus ja mitte just nii täpne mingit vahet kah teeb, ei tea. Jawa aegadel ilmselt vahet polnud kas mõni sajandik või kümnendik sinna või tänna. Tänapäevased mootorid on väga täpseks aetud ja nii võib see süüte seadmine kah täppisteadus olla. Ei tea (dinosurus noh ).
Süüdet ei ole minuarvates küll täpsemini vaja paika ajada, kui 0,5 mm täpsusega üss_st sellistel mootoritel.
50 mm kolvikäiguga mootori kolb liigub 5000 p_min juures kuskil 8,3meetrit sekundis st 0,006 sekundit kulub alumisest surnud seisust ülemisse jõudmiseks, normaalne kütusesegu põlemiskiirus on 10 kuni 30 meetrit sekundis. Praktilist vahet pole, kas segu süütehetk on 0,5 mm (6tuhandikust sekundist veel sada korda väiksem ajahetk) varem või hiljem, viimase pildi põhjal oleks see u. 3 kraadi väntvõlli pöörlemise nurka. Sada asja võib seda täpsust mujalt nullida (küünla elektroodide vahe, viletsam kontakt juhtmete ühenduskohtadel, põlemiskambris ja kolvil olev nõgi, loksud jne.)
Ehk siis võta M6 keermega pikem polt või tikkpolt (keerme samm on 1mm) ja selle järgi panedki paikka ja laulab kui kellavärk.