Sidesüsteemid mootorrattal

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 292
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 34 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1201 Postitas Ain » 05 Juun 2018, 21:44

srx kirjutas:Seade oli täiesti uus ja karbist võetud (Packtalk Bold - ei saagi väga vana olla). Teise seadmega ka. Ja kolmandaga ka. Teise ja kolmanda telefoniga ka.
Samade telefonidega töötasid hiinakad ideaalselt.
Kõik on up-to-date.
Kasutanud olen umbes kuu aega või natuke vähem.

Kusjuures see uuendamine on ka üks paras feil. Nõuab registreerimist ja parooliga sisse logimist üle HTTP. HTTPS tuge sellel lehel olemas polegi, ehk siis parool läheb plaintextina üle võrgu, mis on väga kole turvaauk.

Mul on konkreetselt kaks näidet:
1. Jätan ratta postkasti kõrvale seisma, et post ära võtta. Astun rattast umbes meeter eemale ja kui pea/kiiver jääb lenksul oleva telefoni ja Cardo vahele, hakkab muusika kokutama.
2. Pargin ratta ära ja lähen ~10m eemale väravat sulgema ning kui pea/kiiver jääb lenksul oleva telefoni ja Cardo vahele, kukub ühendus täiesti ära. Kui keerata pea õigele poole, siis töötab aga kehvasti.

Lisaks tekib ka sõites umbes sekundilisi katkestusi mingil põhjusel, mida hiinakatega kunagi ei tekkinud.
Ja üks seade on hetkel garantiis, sest microusb pesa tuli teisel laadimisel lahti.


Proovisin kui kaugelt siis muusika mängib. Packtalk Bold kaks seadet ja Samsung S7. Probleemivabalt toimib kuni ~10 meetri peal. Võib keerutada, hüpata, seista nii, et sideseade jääb kiivri varju. Ühtegi katkestust ei tekkinud. Üle 10 meetri tekis muusikas auke.
Ehk siis arvan, et kas Sul on miskit ikkagi vigane või segab miski seda sidet...(odavad ledid näiteks)


Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

srx
Postitusi: 131
Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
Tsikkel: VX800, CB600F
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1202 Postitas srx » 05 Juun 2018, 21:52

Ain kirjutas:Proovisin kui kaugelt siis muusika mängib. Packtalk Bold kaks seadet ja Samsung S7. Probleemivabalt toimib kuni ~10 meetri peal. Võib keerutada, hüpata, seista nii, et sideseade jääb kiivri varju. Ühtegi katkestust ei tekkinud. Üle 10 meetri tekis muusikas auke.
Ehk siis arvan, et kas Sul on miskit ikkagi vigane või segab miski seda sidet...(odavad ledid näiteks)

Ei ole mingeid odavaid lede küljes. Ratas on 100% stock. Isegi sumps on originaal.
Ja teine set teise ratta peal on täpselt samade probleemidega.
Ainus ühine nimetaja nende kahe puhul on HJC RPHA 11 kiiver.

STaavi
Postitusi: 21
Liitunud: 30 Apr 2016, 08:27
Tsikkel: Yamaha R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1203 Postitas STaavi » 05 Juun 2018, 21:58

Mina olen siis selle teise komplekti omanik, millest srx rääkis.
Tegelikult pole isegi kiivrid samad, mure on nii mu C3 kui ka RPHA11'ga, mingit suurt vahet nende vahel pole.

Rattad, kiivrid ja ka telefonid on täiesti erinevad.
Komplektid on ostetud täiesti eri kohtadest, üks Saksamaalt ja teine Garmini poest Eestis.
Ehk siis tegelik ainus ühine nimetaja on samad mured :D

Sama setupiga BT-S2'ga(hiinakaga) BT levi probleeme polnud.

EDIT: Täpsustan siis ka enda muresid.
Kui lihtsalt jalutan kiiver peas, peab telefon olema ühte pidi taskus, ratta peal vastupidi - vastasel juhul hakib väga inetult.
Selleks, et muusika vähegi katkestusteta töötaks, peab telefon olema kas lenksu peal või teksade vasakus taskus.
Samas mõlemal juhul ratta peal pead pöörates(üldjuhtudel vasakule) jääb muusika kohe vait, mis viitab ilmselgele levi probleemile.
Viimati muutis STaavi, 05 Juun 2018, 22:05, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

srx
Postitusi: 131
Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
Tsikkel: VX800, CB600F
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1204 Postitas srx » 05 Juun 2018, 22:04

Tegin just katse. Panin telefoni lenksule, mingis taolises kotis.
Võtsin 7.5m mõõdulindi, panin sinna samasse külge.
Side on sees, antenn on püsti, muusika mängib. Keerasin pea nii, et kiiver/pea jääb side ja telefoni vahele ja hakkasin eemale minema. Jõudsin ainult 2m peale, kui juba hakkas heli sisse katkeid tekkima. 5.5m pealt õnnestus side täiesti ära kaodata.

Sellel hetkel mootor ei töödanud, tuled ei põlenud, isegi võtit polnud ees. Ja midagi muud ka läheduses segamas polnud.
Kasutaja avatar

smtasku
Postitusi: 78
Liitunud: 26 Apr 2013, 11:59
Tsikkel: VTX 1800
Asukoht: Kuressaare
Tänanud: 5 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1205 Postitas smtasku » 05 Juun 2018, 22:16

Liiga suur BT leviulatus võib ka probleeme tekitada. Mul endal FreedConn T-COM seadmega see probleem, et kui jätan sisselülitatud peakomplektiga kiivri ratta külge ja lähen ise poodi, siis telefoniga helistamise/vastuvõtmise korral ei saa esialgu aru mis toimub. Teist osapoolt ei kuule, ja lõpuks taipan, et pean telefonist valima telefoni kuulari. Mingi 20-30m on telefon ikka kiivri küljes :D
Põetud ja kroonilised haigused- Riga 16, Jawa 350/634-7, Iž 56, Honda VT600, Honda CB600F, Honda VTX1800
Kasutaja avatar

srx
Postitusi: 131
Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
Tsikkel: VX800, CB600F
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1206 Postitas srx » 05 Juun 2018, 22:21

Aga kui sul sõidu ajal tekivad sellised sekundilised augud ja samuti kui rattast korraks paar meetrit eemale lähed on kohe auk, siis see häirib päris tugevalt.
Eriti siis kui panna see konteksti, et 8x odavamate seadmetega polnud kunagi ühtegi muret peale selle, et aku tühjaksaamise hoiatus ei olnud hoiatus vaid aku oligi kohe peale seda otsas.
Muidugi on ka mõned head lisafeatuurid, kuid pidevad probleemid nullivad kõik selle hea ära.
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1281
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 64 korda
Tänatud: 129 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1207 Postitas Maaks » 06 Juun 2018, 08:41

Kõneseadmega üle bt muusika kuulamisel sõltub palju ka telefoni bt võimsusest. Kui telefonile veel mingi hüper-super kaitsekest ümber panna, siis kaob päris mitu meetrit levi ära.
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 292
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 34 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1208 Postitas Ain » 06 Juun 2018, 08:56

srx kirjutas:Aga kui sul sõidu ajal tekivad sellised sekundilised augud ja samuti kui rattast korraks paar meetrit eemale lähed on kohe auk, siis see häirib päris tugevalt.
Eriti siis kui panna see konteksti, et 8x odavamate seadmetega polnud kunagi ühtegi muret peale selle, et aku tühjaksaamise hoiatus ei olnud hoiatus vaid aku oligi kohe peale seda otsas.
Muidugi on ka mõned head lisafeatuurid, kuid pidevad probleemid nullivad kõik selle hea ära.

Mina soovitaks pöörduda selle probleemiga müüja poole. Kontrollitakse seade üle. Kui on garantiiaeg siis arvan, et saad lahenduse kui viga on seadmes. Sarnase probleemi üle pole vähemalt minule keegi kunagi kurtnud.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

srx
Postitusi: 131
Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
Tsikkel: VX800, CB600F
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1209 Postitas srx » 06 Juun 2018, 10:57

Maaks kirjutas:Kõneseadmega üle bt muusika kuulamisel sõltub palju ka telefoni bt võimsusest. Kui telefonile veel mingi hüper-super kaitsekest ümber panna, siis kaob päris mitu meetrit levi ära.

Olen seda sama kesta kasutanud juba mitu aastat hiinakatega. Mingeid probleeme pole kunagi olnud. Võib vabalt minna rohkem kui 10 meetri kaugusele ja ikka töötab probleemivabalt.
Ainult Cardoga ei taha see BT üldse levida. Kõige muuga töötab ideaalselt. Isegi mingid suvalised odavad BT kõrvaklapid töötavad kordades kaugemalt kui Cardo.

Siin on kaks varianti.
1. Kas probleem on Cardo BT saatevõimsuses (või selle puudumises) ehk siis Cardo poolt saadetud kinnituspaketid, et info on kätte saadud, on liiga nõrgad ja ei jõua telefonini. Telefoni saatevõimsuses probleem ei ole, sest kõige muuga töötab.
2. Probleem on Cardo vastuvõtu antennis, mille tundlikus on liiga madal. Samas peaks intercom kasutama ju sama sagedusala ja seal nagu asjad enamvähem toimivad. Kuigi lubatud 1 miil on täiesti ebareaalne. Isegi 1km on täiesti ulme. Võibolla 500m otsenähtavusega saab sidet aga see on täielik maksimum.

Või siis mingi muu jama Cardo sees ja vastuvõtu signaal ei jõua piisva nivooga BT kiibini.

Ühesõnaga pole ilmselt mõtet sellel teemal siin rohkem jätkata. Lahenduseni me siin ei jõua.
Eks ma suhtlen tootjaga/müüjaga ja vaatame, kas õnnestub kuidagi olukorda parandada. Kui peaks jõudma mingi lahenduseni, annan siin teada.
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 479
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Africa Twin
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 27 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1210 Postitas randel » 06 Juun 2018, 13:24

Üldiselt piirdub Packtalki leviulatus minu kogemuse põhjal 400-500 meetriga või otsenähtavusega, aga olen reaalselt kogenud kuskil Usbeki kõrbes, kus sõber jäi tanklasse maha ja reaalselt rääkisime paari kilomeetri jooksul enne kui side katkes. Täpset vahemaad ei taibanud vaadata. Nii et lubatud 1 miil pole küll ulme, aga eeldab ilmselt väga soodsate tingimuste kokkulangemist.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 292
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 34 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1211 Postitas Ain » 06 Juun 2018, 14:05

randel kirjutas:Üldiselt piirdub Packtalki leviulatus minu kogemuse põhjal 400-500 meetriga või otsenähtavusega, aga olen reaalselt kogenud kuskil Usbeki kõrbes, kus sõber jäi tanklasse maha ja reaalselt rääkisime paari kilomeetri jooksul enne kui side katkes. Täpset vahemaad ei taibanud vaadata. Nii et lubatud 1 miil pole küll ulme, aga eeldab ilmselt väga soodsate tingimuste kokkulangemist.

Pange tähele et juhendites ja toote tutvustustes räägitakse leviulatusest KUNI.
"Up to 1600 meters (1Mi) in perfect condition, but will get you close to 1000 meters in real life conditions, About twice as much as the competition"
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 863
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 88 korda
Tänatud: 185 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1212 Postitas Jesper » 06 Juun 2018, 14:27

Jajah, srx mida sa kurdad - kaks meetrit on ju ka KUNI 1600m, seega kõik korrektne :lol:
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5123
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 558 korda
Tänatud: 482 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1213 Postitas Macintosh » 06 Juun 2018, 17:12

Ain kirjutas:
randel kirjutas:Üldiselt piirdub Packtalki leviulatus minu kogemuse põhjal 400-500 meetriga või otsenähtavusega, aga olen reaalselt kogenud kuskil Usbeki kõrbes, kus sõber jäi tanklasse maha ja reaalselt rääkisime paari kilomeetri jooksul enne kui side katkes. Täpset vahemaad ei taibanud vaadata. Nii et lubatud 1 miil pole küll ulme, aga eeldab ilmselt väga soodsate tingimuste kokkulangemist.

Pange tähele et juhendites ja toote tutvustustes räägitakse leviulatusest KUNI.
"Up to 1600 meters (1Mi) in perfect condition, but will get you close to 1000 meters in real life conditions, About twice as much as the competition"


Mul pole õnnestunud Cardo tegevusulatust kontrollida aga olen seda saanud teha Midland BT Next-II, Sena 10S-i ja Sean 20S'iga. Tulemus oli üsna sarnane. Lubatud distansil rääkida küll ei õnnestu, arusaadav side on otsenähtavuse korral kuni ~800m (Sena 20S), sealt edasi hakkab ragisema ja hakkima ja ~1000m juures kaob igasugiune side. Aga ühendus seadmete vahel püsib kauem, kui kaugle see ulatub ma ei tea.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 795
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 990adv S...
Asukoht: Tallinn, Mustamäe
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 15 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1214 Postitas Snowhite » 07 Juun 2018, 11:50

Piipz kirjutas:mul õnnestus Hiiu rongijaama "IT bussis" ükskord ühel tahvlil see pesa välja vahetada.
äkki teeb cardol ka, üks tinutamine kõik ju.


Props to Piipz!
Rocca Al Mare IT bussis tehti Cardo töötavaks.
10 eur ja elu läeb edasi. (päris kõike kohe siiski ei pea veel tänapäeval prügikasti viskama ja uut ostma).

:bsmile:
Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistamist, hooldust ja tehnilist tuge/koolitust.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!

morse
Postitusi: 367
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, DR Big, KTM LC4 ADV
Tänanud: 30 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1215 Postitas morse » 07 Juun 2018, 15:04

Snowhite kirjutas:
Piipz kirjutas:mul õnnestus Hiiu rongijaama "IT bussis" ükskord ühel tahvlil see pesa välja vahetada.
äkki teeb cardol ka, üks tinutamine kõik ju.


Props to Piipz!
Rocca Al Mare IT bussis tehti Cardo töötavaks.
10 eur ja elu läeb edasi. (päris kõike kohe siiski ei pea veel tänapäeval prügikasti viskama ja uut ostma).

:bsmile:


Lahe!

Kas pandi mingit värsket silikoonimöksi ka vahele või sai nii hästi kokku panna, et vanad pinnad sulgusid uuesti veekindlalt?
Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 795
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 990adv S...
Asukoht: Tallinn, Mustamäe
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 15 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1216 Postitas Snowhite » 10 Juun 2018, 19:41

morse kirjutas:
Snowhite kirjutas:
Piipz kirjutas:mul õnnestus Hiiu rongijaama "IT bussis" ükskord ühel tahvlil see pesa välja vahetada.
äkki teeb cardol ka, üks tinutamine kõik ju.


Props to Piipz!
Rocca Al Mare IT bussis tehti Cardo töötavaks.
10 eur ja elu läeb edasi. (päris kõike kohe siiski ei pea veel tänapäeval prügikasti viskama ja uut ostma).

:bsmile:


Lahe!

Kas pandi mingit värsket silikoonimöksi ka vahele või sai nii hästi kokku panna, et vanad pinnad sulgusid uuesti veekindlalt?


Ei pole katsetamiseks vihma kätte saanud - aga mingit möksi paistab pisut ääre vahelt.
Nende konkreetsete Cardo mudelite vihmakindlus pole ka originaalis just esmaklassiline, kui nii viisakalt end väljendada.

:bsmile:
Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistamist, hooldust ja tehnilist tuge/koolitust.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 292
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 34 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1217 Postitas Ain » 10 Juun 2018, 22:46

Snowhite kirjutas:
Ei pole katsetamiseks vihma kätte saanud - aga mingit möksi paistab pisut ääre vahelt.
Nende konkreetsete Cardo mudelite vihmakindlus pole ka originaalis just esmaklassiline, kui nii viisakalt end väljendada.

:bsmile:

Julgen vastu vaielda. Offroadis on kasutatud aastaid nii ATV kui autode peal Cardo seadmeid: G4,G9,G9x ja Packtalk. Ja mina pole veel kohanud seadet mis oleks veekahjustusega surnud. Mikreid on küll otsa saanud aga mitte seadmed(ilmselt kestaks ka need kui svamm ilusti alati peale sõitu otsast ära võtta ja ära kuivatada). Ja need olud mis seal on aasta läbi..on suht ekstreemsed.. Talvel saaniga sõites pigistad svammist korralikult õhtul vett välja ja ei juhtu midagi.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

kriz123
Postitusi: 12
Liitunud: 04 Mai 2013, 19:38

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1218 Postitas kriz123 » 11 Juun 2018, 09:47

Kas need kallimad, ala cardo ja sena ja muud toimivad ka arusaadavalt ja saab suhelda ka üle 100 km/h? Endal hiinakas ja ikka üle 100km/h sõites on suhtlemine ikka suht raskendatud - isegi siis kui pikivahe teisega on ala 5m
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5123
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 558 korda
Tänatud: 482 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1219 Postitas Macintosh » 11 Juun 2018, 10:56

Alustame haridusminutitega ;-)
...kiirus ja pikivahe pole kuidagi seotud seadme tehnilise võimekusega (paarisaja meetri nähtavuse ulatuses vähemalt mitte). Kvaliteet sõltub kolmest asjast: mütatasemest (rohkem kiirust=rohkem müra) ja kui tõhusalt suudetakse müra vestlusest eemaldada, reprodutseeritava heli kvalteedist (madalad, kõrged ja nende tasakaal) ja lõpuks helinivoost. See, kas kiirus on 100kmh või 432kmh ei puutu asjasse - BT raadio levib ühtviisi hästi niikaua kui heli kiirus pole ületatud.

Ja vastates:
Cardo PackTalk BOLD ja Sena 30K headsetid, mida paar nädat tagasi siin mitmekesi katsetasime andis tulemuseks parema kuuldavuse kiiirusel 100kmh ja üle. Paigal olleks proovides tundus Cardo heli plekine ja liiga kõrgetooniline aga ilmselt just tänu sellele oli kuuldavus kiirusel üle 100 kmh väga hea. Kõrged helid kostavad tavaliselt kaugemale ja selgemini. Sena 20S EVO ja 30K kõlarid tunduvad olema häälestatud madalamate toonide peale ja seeõttu peab mürarikkas keskkonnas teinekord aju üle kordama. Mõlemad, nii Cardo, kui ka Sena on head aga Cardo kõlarid tundusid andvat parema kvalieediga heli.

Siiski, lõpptulemusena tasub vaadat mitte selle järgi, kui head heli üks või teine tootja suudab anda (sest mõlemad on head) vaid selle järgi, milliste seadmetega sõidavad sinu sõbrad.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 958
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 238 korda
Tänatud: 281 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1220 Postitas Madlobster » 11 Juun 2018, 11:04

Macintosh kirjutas:Alustame haridusminutitega ;-)
...- BT raadio levib ühtviisi hästi niikaua kui heli kiirus pole ületatud.


A mis BT raadioleviga juhtub helikiirust ületades? (togi)
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5123
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 558 korda
Tänatud: 482 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1221 Postitas Macintosh » 11 Juun 2018, 11:11

Mhm, tundub,et mitte midagi...
...ma polnud 100% kindel aga mäletasin kooli füüsikatunnist, et osad raadiolained levivad vist enam-vähem helikiirusel. Nüüd vaatasin, et pigem ikka valguse kiirusel. Seega korrigeeri palun mu mõte omas peas ümber asendades sõna "heli" sõnaga "valguse". Kas nii sobib?
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 958
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 238 korda
Tänatud: 281 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1222 Postitas Madlobster » 11 Juun 2018, 11:19

nii sobib paremini jah :bsmile:
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

srx
Postitusi: 131
Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
Tsikkel: VX800, CB600F
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1223 Postitas srx » 11 Juun 2018, 12:49

kriz123 kirjutas:Kas need kallimad, ala cardo ja sena ja muud toimivad ka arusaadavalt ja saab suhelda ka üle 100 km/h? Endal hiinakas ja ikka üle 100km/h sõites on suhtlemine ikka suht raskendatud - isegi siis kui pikivahe teisega on ala 5m

Pikivahe jah ei mõjuta midagi.
Probleem on müra tase vs. maksimaalne helitugevus. Esimene neist kiiruse kasvades suureneb, teine jääb samaks. Mida väiksemaks nende kahe vahe jääb, seda raskem on kuulda ja aru saada.

Cardo maksimaalne helitugevus on kõrgem. Samuti on tal dünaamiline helitugevus, mis vastavalt välisele mürale tõstab helitugevust.
Need mõlemad asjad soodustavad suhtlemist suurematel kiirustel kus müratugevus on suurem.

Kokkuvõttes: Jah, Cardoga on oluliselt parem suhelda 100km/h+ kiirusel. Samuti on parem ka muusikat kuulata suurtel kiirustel. Ja kuuleb ka seda, mida navi sulle räägib.
Kui jätta kõrvale minu muud mured Cardoga, siis see on tal selgeks eeliseks hiinakate ees.

Hiinakatega oli ka mul probleeme 100km/h+ juures. Oleks soovinud suuremat helitugevust.
Kasutaja avatar

diavel
Postitusi: 6
Liitunud: 01 Juun 2015, 15:07
Tänanud: 2 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1224 Postitas diavel » 11 Juun 2018, 13:06

Kas keegi teab või keegi on puutunud kokku kui Cardo PackTalk ennast ise välja lülitab. Ka laua peal ilma igasugu vibrata. Kasutan viimast softi 4.0. Kas viga võib olla LiPo akus?
Kasutaja avatar

Martinez
Postitusi: 308
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: DL1000
Asukoht: Tartu
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1225 Postitas Martinez » 11 Juun 2018, 14:49

Ain kirjutas:
randel kirjutas:Üldiselt piirdub Packtalki leviulatus minu kogemuse põhjal 400-500 meetriga või otsenähtavusega, aga olen reaalselt kogenud kuskil Usbeki kõrbes, kus sõber jäi tanklasse maha ja reaalselt rääkisime paari kilomeetri jooksul enne kui side katkes. Täpset vahemaad ei taibanud vaadata. Nii et lubatud 1 miil pole küll ulme, aga eeldab ilmselt väga soodsate tingimuste kokkulangemist.

Pange tähele et juhendites ja toote tutvustustes räägitakse leviulatusest KUNI.
"Up to 1600 meters (1Mi) in perfect condition, but will get you close to 1000 meters in real life conditions, About twice as much as the competition"


No ei tea. Minu mälu järgi pidid DMZ mode sõitjad nagu majakad olema mis aitavad igaüks signaali edastada. Käisime siin hiljuti nädalasel reisil. Viiene punt, kõigil samal ajal soetatud Cardo PackTalkid viimase firmwarega. Kui sõitsime näiteks 5 ratturit 500m sees ning tee vähegi käänulisemaks läks ja kõigil ratturitle oli silmside olemas eelmise/järgmisega (vahema 1/3 ideaalsest rangest) siis vahel viimased kaks kuulsid vaid hakitud teksti. Tihti oli ka nii, et olenemta järjekorras hea nähtavusega teel väikeste pikkivahedega vahel mõni isik ei kuulnud teise juttu samas ülejäänud seltskonnaga kõik ok ning teisel jälle vastupidi. Samas oli ka juhus kus üks sõitja pani ees jugama ja võis olla kilomeeter + vahemaa (ei olnud silmsidet) kui juba minu taga olev rattur kuulis teksti ja mõni hetk hiljem jõudis ka minu kõlaritesse ees ootava sõbra jutt. Ehk siis suht kaootiline.

Minul endal viskas see kord paaril korral ikka närvi nii mustaks, et vahepeal lükkasin seadme välja ja sõitsin 100+km ilma seltskonnaga suhtlemata. Inimesed kuulsid mind aga mina neid mitte. Kuulasin muusikat aga vokalisti sõnadest aru ei saanud. Kaaslaste jutt oli tuvastatav, sain vahel ka aru kes räägib aga kõne oli justkui õrnal paigast ära keeratud vaiksel raadiokanalil.

Vist täheldasin ka mingi seaduspärasus, et peale tankimist kui kiiver/seade jäi päikese kätte siis tekkisid anomaaliad. Vahepeal sõitsin terve päeva 8-10h ja polnud probleeme. Kiiver peast ja peale tankimist jama. Algul arvasin, et klappide juhe jebib ja kiskusin voodrit lahti, ühendasin kokku lahti kuid ei midagi. Esimesel korral justkui aitas aga hiljem mitte. Kolmel korral täheldasin, et kui jäi päikese kätte 10-15min ja hiljem sõitma hakates sai tuult ja jahtus maha(?) ning hakkas tööle. Hiljem viskasin jope vms peal või võtsin kiivri sisse kaasa.

Igati tänuväärt seadmed kui töötavad aga sellel reisil tahtsin mitu korda lutsu visata. Garantiisse pole ka mõtet saata vist kuna see ei olnud reprodutseeritav viga (peale reisi pole olnud aega mässata - päikse kätte jätta ja vaadata mis juhtub). Vahel töötas päeva, poolteist ~16h probleemideta jutti ja siis pani iga pausi ajal villast. Eelmina aasta kui olid probleemid siis öeldi, et kui viga ei suudeta reprodutseerida siis tehasesse ei saadeta ja kui lähebki siis 2 kuud vähemalt oled ilma seadmeta.

Teistel selliseid jamasid ei olnud. Oli ainult helitugevusega probleeme. Et vahel keeras muusika või kõne liiga valjuks või madalaks ja siis ei taastanud esialgset taset. Ise lükkasin endal dünaamilise helitugevuse välja ja ei kogenud neid probleeme. Eelmisel aastal vana firmwarega oli küll vahel nii, et kui muusika mängib, kõne või vestlus tuleb sisse ja tõmbab muusika vaiksemaks siis vestluse lõppedes ei taasta 100% eelnevat heli tugevust. Rullikust peale keerata ka ei kannatanud.

Muidu kiiduväärt asjad. DMZ sees siis hooaja esimesi ühissõite ja nii kui toast välja jõudsin kuulsin kiivris juba tuttavat mula.

PS! Ilma Cardota sellist 500-650km päevas reise sellise pundiga ette ei kujutaks.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 292
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 34 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1226 Postitas Ain » 11 Juun 2018, 16:00

see 1600 m/1mi on arvestatud 2 seadme vahel. Kui sõidab pundis rohkem sõitjaid võib keti pikus olenevalt olukorrale olla ideaaltingimustes kuni 8km/5Mi. Loomulikult läbi majade ja metsa sellise väikse seadme signaal sellistel sagedustel ei levi. Oli ka vist võimalus seadistada sõbra telefoni number, et kui side omavahel kaob siis helistab ja saab läbi mobiilside räägitud. Ise seda kasutanud pole.
Paljudel juhtudel on erinevate anomaaliate põhjused olnud uuendamata tarkvaraga seadmed... kõik ei ole "IT mehed" ja võib vabalt juhtuda et pundis on esimese firmwarega seade. Samuti olen näinud Packtalki punte kus side käib bluetooth reziimis.- algul tulid seadmed tehasest ka bluetooth reziimis. Osad sõidavad kinnise antenniga.. Igasuguseid põhjuseid võib olla..
Siin on Cardo seadmete andmed: https://www.cardosystems.com/products/
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

Martinez
Postitusi: 308
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: DL1000
Asukoht: Tartu
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1227 Postitas Martinez » 11 Juun 2018, 16:08

See ei olnud meil esimene reis nende seadmetega. Antennid olid kõigil lahti ja firmware sai kõigil enne reisi ära uuendatud. Tuli ju uus app - palju mugavam kui eelmine, ja suur uuendus välja. Ja kui silmsidega juba vahel hakib siis ei ole 8km kahjuks miskit rääkida. Aga see selleks.
Eks kui aega leian siis proovin teha enda seadmele downgrade, upgrade ja siis jätta töötavana aknalauale päikese kätte ja vaadata kas anomaaliad tulevad tagasi.
Kasutaja avatar

diavel
Postitusi: 6
Liitunud: 01 Juun 2015, 15:07
Tänanud: 2 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1228 Postitas diavel » 11 Juun 2018, 16:58

Proovisin oma vigast Packtalki downgradeda, ei lase, annab vea teate ja upgradeb jälle 4.0-ks.Martinez kui sul õnnestub downida anna teada. (vea annab pärast firmware kontrolli)
Kasutaja avatar

Martinez
Postitusi: 308
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: DL1000
Asukoht: Tartu
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1229 Postitas Martinez » 11 Juun 2018, 21:31

diavel kirjutas:Proovisin oma vigast Packtalki downgradeda, ei lase, annab vea teate ja upgradeb jälle 4.0-ks.Martinez kui sul õnnestub downida anna teada. (vea annab pärast firmware kontrolli)


Sinu postituse peale viskasin saba taha ja tegin downgrade. Sain ilusti 3.2 peale.
Kasutaja avatar

diavel
Postitusi: 6
Liitunud: 01 Juun 2015, 15:07
Tänanud: 2 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1230 Postitas diavel » 12 Juun 2018, 10:13

Tänud info eest. Siis pean otsima võimalust kuidas kõik tühjaks teha ja nullist uuesti firmware peale lugeda. Ilmselt see mis käib üle neti on ainult kasutaja softi uuendamine ja riistvara sügavamalt ei puuduta. Sealt võib ka tulla, et seade ennast ise välja lülitab?? Teine cardo töötab seni ilusti.




Mine “Sõidu- ja lisavarustus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist