Sidesüsteemid mootorrattal

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded


arbs
Postitusi: 120
Liitunud: 07 Nov 2011, 11:55
Tsikkel: BMW R12100GS
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1291 Postitas arbs » 28 Aug 2018, 09:10

Milles võib põhjus olla, kui ühendan telefoni Xperia X Compact Garminiga siis 5 sec päras katkeb koheselt ühendus. Katsetasin ka teise tel siis oli kõik korras.
Saan aru, et viga telefonis, kas annab midagi teha või vaja uut telefoni?



Erci
Postitusi: 571
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1292 Postitas Erci » 28 Aug 2018, 09:38

Sõitnud nüüd Packtalk Boldiga 10 000 km kandis, jagan arvamusi. Varem olen kasutanud Scala Rider G4 ja G9 - t.
Mugavaim ja parim seade, mida kasutanud olen. DMC režiim on väga mugav, eriti muusika kuulamine ja vestlemine samal ajal, mitte ei pea eri režiime lülitama. Ka igasugused paaritumis ja ühendusprobleemid on ajalugu. Häälkäsklusi proovisin kasutada, kuid 50 % kordadest ei saanud masin minust aru. Võib olla minu viga, üldiselt neist puudust ka ei tunne.
Helikvaliteet ja mürasummutus on väga head, telefoniga rääkides ei saanud keegi reeglina arugi, et motikaga sõidan. Helivaljudus vägagi piisav.
DMC režiimis levi piisav, kuid minu arvates mitte siiski nii hea, kui G4 ja G9. Minu arvates, mida uuem seade, seda kehvem levi. Aastaid sõitnud G4-ga, sellega saavutatud kaugusi pole ma uuemate seadmetega saavutanud.
Aku kestvus on hea - peale 10 h pidevat kasutust hakkab märku andma, et aku tühjeneb, saab veel vähemalt tunnikese kasutada.
Bluetooth leviga telefoni probleeme polnud. Telefon jope rinnataskus.
Ka nuppude selguse ja mugavuse üle ma ei kurda, sain hakkama õhukese ja paksu kindaga.

Siiski:
Paljukiidetud DMC funktsioon, et kaod levist ära ja taas levisse tulles ühendab ise tagasi ei tööta alati. Umbes 1/3 kordades matkal see ei toiminud. Sõber jäi maha, levist väljas ja tagasi tulles isegi 10 minutit kõrval sõites, ei saanud temaga ühendust - tuli restart teha. Kusjuures ma ei täheldanud seost levist eemaloleku ajalises pikkuses - vahest oli sõber 15 min levist väljas ja tagasi tulles oli kenasti ühenduses, samas vahest paar minutit eemal olles ja tagasi tulles enam ühendust polnud.
Aga siiski, enamasti see funktsioon töötas ja oli väga mugav.

Muusikat telefonist kuulates on mingi prognoosimatu aja tagant klappides 1-2 sekundi pikkune vaikus (see on regulaarselt 1 - 3 x tunnis). See ei sõltu telefonist ega muusikat mängivast apist, selline asi on ka teistel kasutajatel ning oli ka G9-l. Telefonikõne ajal sellist pausi ei tuvastanud. Ehk keegi Cardo spetsialist oskab kommenteerida?

BT ja DMC koos kasutamine pani vanduma. 3 Backtalk Boldi kenasti koos töötamas, ning ühele Boldile lisasin BT kaudu otsa G9, millel omakorda oli sõber G9-ga otsas. DMC-s olevad seadmed omavahel töötasid kenasti nagu ikka, aga see BT kaudu G9-ga levi ole olematu. Ausalt mingi 50 - 100 m maks ja 40 pealt juba ragises. Kusjuures need G9-d omavahel said suhelda normaalselt kaugelt, nagu nonde seadmetega ikka. Et siis DMC tulekuga on Boldil BT režiimi side levi pea ära kadunud? Kommentaare?

Ühe seadme heli reguleerimise rulllik lakkas töötamast peale 6 h vihmas sõitu (jah laadimisauk oli korrektselt kinni ja uuendused seadmele on tehtud) - saatsin seadme garantiisse. Teised kaks matkal olnud sadet töötasid kenasti.

Kokkuvõtes väga hea seade, eriti kui kaaslased on kõik ka uute seadmetega, väga hea kõne ja heli kvaliteet ning mürasummutus.
___________________________

morse
Postitusi: 364
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, DR Big, KTM LC4 ADV
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1293 Postitas morse » 28 Aug 2018, 10:45

Erci kirjutas:Siiski:
Paljukiidetud DMC funktsioon, et kaod levist ära ja taas levisse tulles ühendab ise tagasi ei tööta alati. Umbes 1/3 kordades matkal see ei toiminud. Sõber jäi maha, levist väljas ja tagasi tulles isegi 10 minutit kõrval sõites, ei saanud temaga ühendust - tuli restart teha.

Jah, nii on ka minu kogemuses. Side tuleb paremini üles kui vana BT seadmega (st. enamasti toimub kõik taustal ja kasutaja ei pea midagi tegema) aga on olukordi, kus side ei tulegi üles ja sel juhul on vaja restarti (minu kogemused sõitmisel tavaliselt 3-6 inimesega ja nendest tavaliselt DMCs 2-3 seadet ning ülejäänud BT-ga külge haagitud). Jama on rohkem siis, kui toimub mingi tiirutamine, kus grupp tihti laiali laguneb (enduuro näiteks).

Erci kirjutas:BT ja DMC koos kasutamine pani vanduma. 3 Backtalk Boldi kenasti koos töötamas, ning ühele Boldile lisasin BT kaudu otsa G9, millel omakorda oli sõber G9-ga otsas. DMC-s olevad seadmed omavahel töötasid kenasti nagu ikka, aga see BT kaudu G9-ga levi ole olematu. Ausalt mingi 50 - 100 m maks ja 40 pealt juba ragises. Kusjuures need G9-d omavahel said suhelda normaalselt kaugelt, nagu nonde seadmetega ikka. Et siis DMC tulekuga on Boldil BT režiimi side levi pea ära kadunud? Kommentaare?


Minu kommentaar oleks, et kui paaritad G9 packtalki A kanalisse (eeldusel, et tarkvara on uuendatud - vanasti tuli paaritada B kanalisse) ja valid paaritamise eel "Cardo Unit", siis toimib kõik väga hästi. Sama nagu vanasti kahe G9 paaritamisel. Lisaks on täiesti toimiv hiljem DMC modes selle G9 karja liitmine. Ainuke soovitus oleks, et kui BT seadmeid on rohkem kui 1, siis võimalusel oleks kindlasti mõistlikum igale Packtalkile Max 1 BT seade külge haakida (tuleb palju loogilisem ja lühem ühenduste kett, mis on kvaliteetsema heliga ja veavabam).

Oleme teinud mõned sõidud, kus A kanalisse oli paaritatud mitteCardo (üks Sena seade). Sel juhul tuli paaritumise eel valida "Non-Cardo unit" ning Sena tuli panna paarituma mobiiliga (siin teemas on öeldud, et hiinakaid saab panna ka tavalise intercom kanaliga paarituma). Igaljuhul - sellisel moel Senaga sõites oli levi täpselt selline kehvapoolne max 200m nagu sa siin kirjeldad, Sena hüppas ülitihti järelt ära - kokkuvõttes on selline kooslus sobilik ainult tagaistujaga või külgkkorvis istujaga suhtlemiseks (Cardo oma videotes ka rõhutab, et sellise ühenduse levi on väike). Aga G9 ühendus on meil alati väga normaalse leviga olnud. Ma pakun kahte asja, mis võib valesti olla:
1. Paaritasite valesti (näiteks valiti kogemata "non Cardo Unit")
2. Võibolla segab see, et ühenduses on kaks G9t reas. Proovige ainult ühega
3. Tarkvara uuendused tegemata ja sealt tuleb mingi jama
4. Oli juhus, kus paaritatud oli nii, et seademed olid liiga mitmesse kanalisse korraga ära paaritatud (mingi varasem paaritus jäi B kanalisse alles). See ei tekitanud levi probleeme vaid ajas asja niimoodi umbe, et ühendus ei tulnud üles ja ei aidanud ka restart. Lahendus oleks kõik BT paaritused kõikidel seadmetel ära kustutada ja otsast alustada.

morse
Postitusi: 364
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, DR Big, KTM LC4 ADV
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1294 Postitas morse » 28 Aug 2018, 10:53

arbs kirjutas:Milles võib põhjus olla, kui ühendan telefoni Xperia X Compact Garminiga siis 5 sec päras katkeb koheselt ühendus. Katsetasin ka teise tel siis oli kõik korras.
Saan aru, et viga telefonis, kas annab midagi teha või vaja uut telefoni?

Ei ole spetsialist aga kõige lihtsam oleks kustutada kõik BT ühendused mõlemas seadmes ja uuesti paaritada. Mul on olnud olukord, kus autoga ühendumisel ajas Androidi tarkvara uuendus asja vussi ja enne ei saanudki tagasi toimima, kui muudel põhjustel uus telefon tuli osta.

Erci
Postitusi: 571
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1295 Postitas Erci » 28 Aug 2018, 16:03

Spoiler:
morse kirjutas:Minu kommentaar oleks, et kui paaritad G9 packtalki A kanalisse (eeldusel, et tarkvara on uuendatud - vanasti tuli paaritada B kanalisse) ja valid paaritamise eel "Cardo Unit", siis toimib BTkõik väga hästi. Sama nagu vanasti kahe G9 paaritamisel. Lisaks on täiesti toimiv hiljem DMC modes selle G9 karja liitmine. Ainuke soovitus oleks, et kui BT seadmeid on rohkem kui 1, siis võimalusel oleks kindlasti mõistlikum igale Packtalkile Max 1 BT seade külge haakida (tuleb palju loogilisem ja lühem ühenduste kett, mis on kvaliteetsema heliga ja veavabam).

Oleme teinud mõned sõidud, kus A kanalisse oli paaritatud mitteCardo (üks Sena seade). Sel juhul tuli paaritumise eel valida "Non-Cardo unit" ning Sena tuli panna paarituma mobiiliga (siin teemas on öeldud, et hiinakaid saab panna ka tavalise intercom kanaliga paarituma). Igaljuhul - sellisel moel Senaga sõites oli levi täpselt selline kehvapoolne max 200m nagu sa siin kirjeldad, Sena hüppas ülitihti järelt ära - kokkuvõttes on selline kooslus sobilik ainult tagaistujaga või külgkkorvis istujaga suhtlemiseks (Cardo oma videotes ka rõhutab, et sellise ühenduse levi on väike). Aga G9 ühendus on meil alati väga normaalse leviga olnud. Ma pakun kahte asja, mis võib valesti olla:
1. Paaritasite valesti (näiteks valiti kogemata "non Cardo Unit")
2. Võibolla segab see, et ühenduses on kaks G9t reas. Proovige ainult ühega
3. Tarkvara uuendused tegemata ja sealt tuleb mingi jama
4. Oli juhus, kus paaritatud oli nii, et seademed olid liiga mitmesse kanalisse korraga ära paaritatud (mingi varasem paaritus jäi B kanalisse alles). See ei tekitanud levi probleeme vaid ajas asja niimoodi umbe, et ühendus ei tulnud üles ja ei aidanud ka restart. Lahendus oleks kõik BT paaritused kõikidel seadmetel ära kustutada ja otsast alustada.


Mina ühendasin G9 BT kaudu nii nagu Quick Guide õpetas - lülitasin Boldi BT Mode-i ja siis hoidsin A kanali nuppu pikalt all, G9-l samamoodi ja ära nad paaritusidki. Kuidas ma selle Cardo Unitina saan ühendada?

Tänan
___________________________

morse
Postitusi: 364
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, DR Big, KTM LC4 ADV
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1296 Postitas morse » 29 Aug 2018, 15:21

Spoiler:
Erci kirjutas:
morse kirjutas:Minu kommentaar oleks, et kui paaritad G9 packtalki A kanalisse (eeldusel, et tarkvara on uuendatud - vanasti tuli paaritada B kanalisse) ja valid paaritamise eel "Cardo Unit", siis toimib BTkõik väga hästi. Sama nagu vanasti kahe G9 paaritamisel. Lisaks on täiesti toimiv hiljem DMC modes selle G9 karja liitmine. Ainuke soovitus oleks, et kui BT seadmeid on rohkem kui 1, siis võimalusel oleks kindlasti mõistlikum igale Packtalkile Max 1 BT seade külge haakida (tuleb palju loogilisem ja lühem ühenduste kett, mis on kvaliteetsema heliga ja veavabam).

Oleme teinud mõned sõidud, kus A kanalisse oli paaritatud mitteCardo (üks Sena seade). Sel juhul tuli paaritumise eel valida "Non-Cardo unit" ning Sena tuli panna paarituma mobiiliga (siin teemas on öeldud, et hiinakaid saab panna ka tavalise intercom kanaliga paarituma). Igaljuhul - sellisel moel Senaga sõites oli levi täpselt selline kehvapoolne max 200m nagu sa siin kirjeldad, Sena hüppas ülitihti järelt ära - kokkuvõttes on selline kooslus sobilik ainult tagaistujaga või külgkkorvis istujaga suhtlemiseks (Cardo oma videotes ka rõhutab, et sellise ühenduse levi on väike). Aga G9 ühendus on meil alati väga normaalse leviga olnud. Ma pakun kahte asja, mis võib valesti olla:
1. Paaritasite valesti (näiteks valiti kogemata "non Cardo Unit")
2. Võibolla segab see, et ühenduses on kaks G9t reas. Proovige ainult ühega
3. Tarkvara uuendused tegemata ja sealt tuleb mingi jama
4. Oli juhus, kus paaritatud oli nii, et seademed olid liiga mitmesse kanalisse korraga ära paaritatud (mingi varasem paaritus jäi B kanalisse alles). See ei tekitanud levi probleeme vaid ajas asja niimoodi umbe, et ühendus ei tulnud üles ja ei aidanud ka restart. Lahendus oleks kõik BT paaritused kõikidel seadmetel ära kustutada ja otsast alustada.


Mina ühendasin G9 BT kaudu nii nagu Quick Guide õpetas - lülitasin Boldi BT Mode-i ja siis hoidsin A kanali nuppu pikalt all, G9-l samamoodi ja ära nad paaritusidki. Kuidas ma selle Cardo Unitina saan ühendada?

Tänan

Niimoodi vist käibki "Cardo Unitina" ühendamine. Kindel saab olla siis, kui paaritamise läbi mobiiliäpi teed, seal ta küsib enne, et kumba paaritad (asi nimelt selles, et kui ma ei eksi, siis "A" nuppu pikalt all hoides ja selle järel kogemata rulli liigutades, hakkab ta nö. "mitte-Cardo Unitina" paarituma). Igaljuhul on kogu mu teooria väga umbkaudne. Ma arvan, et kõige õigem oleks BT ühendused resettida mõlemal seadmel ja seejärel uuesti paaritda. Kusjuures mobiiliäpi abil saad kindel olla, et õigesti paaritad (paaritamise ajal kaob mobiiliäpp tagant ära - see on OK ja nii peabki olema). Ja proovi igaks juhuks alguses ainult ühte G9t.
Ma olin väga rahul, et uus ja vana seade omavahel kenalt suhtlevad - ju sa saad enda omad ka ikka toimima.

arbs
Postitusi: 120
Liitunud: 07 Nov 2011, 11:55
Tsikkel: BMW R12100GS
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1297 Postitas arbs » 30 Aug 2018, 09:36

morse kirjutas:
arbs kirjutas:Milles võib põhjus olla, kui ühendan telefoni Xperia X Compact Garminiga siis 5 sec päras katkeb koheselt ühendus. Katsetasin ka teise tel siis oli kõik korras.
Saan aru, et viga telefonis, kas annab midagi teha või vaja uut telefoni?

Ei ole spetsialist aga kõige lihtsam oleks kustutada kõik BT ühendused mõlemas seadmes ja uuesti paaritada. Mul on olnud olukord, kus autoga ühendumisel ajas Androidi tarkvara uuendus asja vussi ja enne ei saanudki tagasi toimima, kui muudel põhjustel uus telefon tuli osta.

Tegemist on BMW navigatorVI-ga ja tahab enne ühendamist kiivrikomlektiga siis laseb ka tel taha ühendada!
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5122
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 558 korda
Tänatud: 482 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1298 Postitas Macintosh » 30 Aug 2018, 09:48

See kuulub ilmselt rumalate küsimuste valda aga ... kas Cardoga ongi pidevalt niiplaju probleeme kui siit teemast paistab? Kui võrrelda, siis Sena omanikud ei võta pea kunagi siin sõna. Või müüakse Cardot megakoguses enam ja Sena ning tema probleemid lihtsalt jäävad varju? Või midagi kolmandat?
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee

Tonis_T
Postitusi: 136
Liitunud: 03 Dets 2012, 10:05
Tsikkel: GSF1250SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1299 Postitas Tonis_T » 30 Aug 2018, 10:08

Macintosh kirjutas:See kuulub ilmselt rumalate küsimuste valda aga ... kas Cardoga ongi pidevalt niiplaju probleeme kui siit teemast paistab? Kui võrrelda, siis Sena omanikud ei võta pea kunagi siin sõna. Või müüakse Cardot megakoguses enam ja Sena ning tema probleemid lihtsalt jäävad varju? Või midagi kolmandat?

Vast jäävad varju. ADVriderit lugedes jääb mulje (vähemalt minul), et momendil senaga on rohkem probleeme. Samas ei tasu unustada ka seda, et kõik seadmed on piisavalt nõmeda kasutamisega, et intuitiivsusest jäävad asjad kaugele.

morse
Postitusi: 364
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, DR Big, KTM LC4 ADV
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1300 Postitas morse » 30 Aug 2018, 11:12

Macintosh kirjutas:See kuulub ilmselt rumalate küsimuste valda aga ... kas Cardoga ongi pidevalt niiplaju probleeme kui siit teemast paistab? Kui võrrelda, siis Sena omanikud ei võta pea kunagi siin sõna. Või müüakse Cardot megakoguses enam ja Sena ning tema probleemid lihtsalt jäävad varju? Või midagi kolmandat?

Küsimus vist selles, et siin teemas on enamus kirjutajatest kas Cardo või Hiinakaga...
Ühtlasi on võibolla ka nii, et Eesti Cardokasutajad panevad neid seadmeid keerulisematesse olukordadesse, kui Senakasutajad (suured grupid, kus mitmete generatsioonide ja tootjate seadmed läbisegi). Ma näiteks ei tunne Eestis ühtegi gruppi inimesi, kes Senaga sõidaks - üksi/kaksi sõitnud kasutajaid on ikka kohatud.

Minu ainuke kogemus Senaga oli muidu positiivne. Toimis nii nagu eeldatud. Aga ma pole neid Mesh variandiga mudeleid proovinud.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 292
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 34 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1301 Postitas Ain » 09 Sept 2018, 10:19

Kui keegi otsib odavat sidelahendust siis sain ühelt kliendilt tagasiside, et Cardo Freecom 2 mis tegelikult on mõeldud juhi ja kaasreisijaga suhtlemiseks toimib ka rattalt rattale. ca 100 km/h, otsenähtavusega kuskil 200 m side kahe sõitja vahel täitsa OK veel.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.




Mine “Sõidu- ja lisavarustus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist