1. leht 1-st

M 72 elektriskeem

Postitatud: 17 Veebr 2009, 11:09
Postitas nolev

Loodan, et siin foorumis on teadjaid inimesi rohkem, kui Unicwebis. Igatahes sealt ma senini infot pole saanud.
Käsil siis M 72 (1958) mootorratta restaureerimine ning selle käigus kirjandust uurides selgus, et M-72 oli elektriskeemi polaarsus vastupidine tänapäevasest tehnikast ehk siis massi läheb + ja juhtmetesse läheb -. Kas juhtub midagi hullu, kui vahetan polaarsuse ja panen ikka miinuse massi. Generaator on vana (6V) aga relee regulaator on uuemat tüüpi 6 V, mis läheb vanasse korpusesse. Kui polaarsuse vahetan, kas siis laadimine jääb töösse ning kas süütepool ja generaator pikemas perspektiivis jätkavad aku ja küünalde teenindamist?

Ette tänades
Olev


Re: M 72 elektriskeem

Postitatud: 17 Veebr 2009, 11:17
Postitas poison

Minuarust oli vaja pisut genekaga kemiseerida, et ta magnet muudaks polaarsust...aga täpselt ei mäleta kuidas. Panna ta korraks aku pealt tööle kui elektrimootor või mis iganes.


Re: M 72 elektriskeem

Postitatud: 17 Veebr 2009, 11:25
Postitas riksx

M72 on jah plus keres, kuid minu aparaat töötas väga ilusti ka nii kui lasid miinuse kerre.

Aga skeem on selline

Pilt

Dnepri skeem, mis on nohh 1:1 tegelt

http://www.motokuur.ee/modules.php?name ... um=6&pos=0


Re: M 72 elektriskeem

Postitatud: 18 Veebr 2009, 14:46
Postitas nolev

Kuna küsimus sama ratta kohta, siis lisan küsimuse siia. Kas kellelgi on pakkuda või on infot müügikoha kohta, kus saab osta nõukogudeaegsetele mootorratastele 6 V esitule pirne? Hasmaril on hulgimüügis erinevaid 6 V pirne aga nende hulgas on ainult uue sokliga ja siis pean vahetama esitule elemendi. Tahaks aga jätta võimalikult palju originaalseid tükke.


Re: M 72 elektriskeem

Postitatud: 18 Veebr 2009, 16:12
Postitas ats97

Tallinnast Kloostrimetsa motopoest saab kindlasti. Pärnus karja tn komisjonipoest (Waltri Äri) võid ka leida.


Re: M 72 elektriskeem

Postitatud: 18 Apr 2009, 17:44
Postitas nolev

Teema sai kunagi teha küll elektrisüsteemi kohta, kuid kuna tegu ikka veel M 72 probleemidega, siis ammutan siitkaudu teadjamatelt infot.

Käivitasin oma M 72 ja mingi aja töötamise järel tekkis parempoolse silindri välisküljele õli, mis tilkus põrandale. Demonteerisin silindri ja leidsin ka koha kust kaudu õli silindrile tekib. Nimelt oli selleks põhjuseks klapivedru all olevate seibide ja silindri vaheline ebatihedus. Arvasin alguses, et klapisääre õlituseks vajlik õli koguneb seoses äravoolu ava ummistumisega, kuid võt näpus. Kõik selle avaga OK. Vasakpoolne silinder on kenasti kuiv. Siit siis küsimus teadjatele. Miks nende seibide vahelt õli välja ajab? Kas nende seibide ja silindri vahel peab seel mingi tihend olema?


Re: M 72 elektriskeem

Postitatud: 18 Apr 2009, 18:04
Postitas franz125

Seal käib jah tihend,miks see nii tehtud on ,siiani ei saa aru :roll:


Re: M 72 elektriskeem

Postitatud: 18 Apr 2009, 18:34
Postitas nolev

Mis materjalist need tihendid seal on? Kas seda on võimalik ise millestki teha või peavad originaalid olema?


Re: M 72 elektriskeem

Postitatud: 18 Apr 2009, 18:45
Postitas franz125

Lambist ei oska öelda,mul töö juures töökaaslase oma on laiali.Ma võin esmaspäeval uurida.


Re: M 72 elektriskeem

Postitatud: 20 Apr 2009, 19:01
Postitas nolev
franz125 kirjutas:

Lambist ei oska öelda,mul töö juures töökaaslase oma on laiali.Ma võin esmaspäeval uurida.

Kas franz 125 sai mahti oma töökaaslase käest uurida nende tihendite materjali asja? :bsmile:


Re: M 72 elektriskeem

Postitatud: 20 Apr 2009, 20:54
Postitas franz125

See on mingi õlikindel kummiseib,käib klapitaldriku alla.Kust neid saada ei tea,äkki Kloostrimetsast või tondilt.Või mõnelt täikalt.Edu!