1. leht 1-st
M 72 elektriskeem
Postitatud: 17 Veebr 2009, 11:09
Postitas nolev
Loodan, et siin foorumis on teadjaid inimesi rohkem, kui Unicwebis. Igatahes sealt ma senini infot pole saanud.
Käsil siis M 72 (1958) mootorratta restaureerimine ning selle käigus kirjandust uurides selgus, et M-72 oli elektriskeemi polaarsus vastupidine tänapäevasest tehnikast ehk siis massi läheb + ja juhtmetesse läheb -. Kas juhtub midagi hullu, kui vahetan polaarsuse ja panen ikka miinuse massi. Generaator on vana (6V) aga relee regulaator on uuemat tüüpi 6 V, mis läheb vanasse korpusesse. Kui polaarsuse vahetan, kas siis laadimine jääb töösse ning kas süütepool ja generaator pikemas perspektiivis jätkavad aku ja küünalde teenindamist?
Ette tänades
Olev
Re: M 72 elektriskeem
Postitatud: 17 Veebr 2009, 11:17
Postitas poison
Minuarust oli vaja pisut genekaga kemiseerida, et ta magnet muudaks polaarsust...aga täpselt ei mäleta kuidas. Panna ta korraks aku pealt tööle kui elektrimootor või mis iganes.
Re: M 72 elektriskeem
Postitatud: 17 Veebr 2009, 11:25
Postitas riksx
M72 on jah plus keres, kuid minu aparaat töötas väga ilusti ka nii kui lasid miinuse kerre.
Aga skeem on selline

Dnepri skeem, mis on nohh 1:1 tegelt
http://www.motokuur.ee/modules.php?name ... um=6&pos=0
Re: M 72 elektriskeem
Postitatud: 18 Veebr 2009, 14:46
Postitas nolev
Kuna küsimus sama ratta kohta, siis lisan küsimuse siia. Kas kellelgi on pakkuda või on infot müügikoha kohta, kus saab osta nõukogudeaegsetele mootorratastele 6 V esitule pirne? Hasmaril on hulgimüügis erinevaid 6 V pirne aga nende hulgas on ainult uue sokliga ja siis pean vahetama esitule elemendi. Tahaks aga jätta võimalikult palju originaalseid tükke.
Re: M 72 elektriskeem
Postitatud: 18 Veebr 2009, 16:12
Postitas ats97
Tallinnast Kloostrimetsa motopoest saab kindlasti. Pärnus karja tn komisjonipoest (Waltri Äri) võid ka leida.
Re: M 72 elektriskeem
Postitatud: 18 Apr 2009, 17:44
Postitas nolev
Teema sai kunagi teha küll elektrisüsteemi kohta, kuid kuna tegu ikka veel M 72 probleemidega, siis ammutan siitkaudu teadjamatelt infot.
Käivitasin oma M 72 ja mingi aja töötamise järel tekkis parempoolse silindri välisküljele õli, mis tilkus põrandale. Demonteerisin silindri ja leidsin ka koha kust kaudu õli silindrile tekib. Nimelt oli selleks põhjuseks klapivedru all olevate seibide ja silindri vaheline ebatihedus. Arvasin alguses, et klapisääre õlituseks vajlik õli koguneb seoses äravoolu ava ummistumisega, kuid võt näpus. Kõik selle avaga OK. Vasakpoolne silinder on kenasti kuiv. Siit siis küsimus teadjatele. Miks nende seibide vahelt õli välja ajab? Kas nende seibide ja silindri vahel peab seel mingi tihend olema?
Re: M 72 elektriskeem
Postitatud: 18 Apr 2009, 18:04
Postitas franz125
Seal käib jah tihend,miks see nii tehtud on ,siiani ei saa aru 
Re: M 72 elektriskeem
Postitatud: 18 Apr 2009, 18:34
Postitas nolev
Mis materjalist need tihendid seal on? Kas seda on võimalik ise millestki teha või peavad originaalid olema?
Re: M 72 elektriskeem
Postitatud: 18 Apr 2009, 18:45
Postitas franz125
Lambist ei oska öelda,mul töö juures töökaaslase oma on laiali.Ma võin esmaspäeval uurida.
Re: M 72 elektriskeem
Postitatud: 20 Apr 2009, 19:01
Postitas nolev
franz125 kirjutas:Lambist ei oska öelda,mul töö juures töökaaslase oma on laiali.Ma võin esmaspäeval uurida.
Kas franz 125 sai mahti oma töökaaslase käest uurida nende tihendite materjali asja? 
Re: M 72 elektriskeem
Postitatud: 20 Apr 2009, 20:54
Postitas franz125
See on mingi õlikindel kummiseib,käib klapitaldriku alla.Kust neid saada ei tea,äkki Kloostrimetsast või tondilt.Või mõnelt täikalt.Edu!