Piduriõli vahetusest.
Mõtlesin et enne hooaega piduriõli ära vahetada sest teine päris sogane aga ei ole sellist kogemust,äkki
keegi aitaks,ette tänades.Rattaks HD Sportster.
Mõtlesin et enne hooaega piduriõli ära vahetada sest teine päris sogane aga ei ole sellist kogemust,äkki
keegi aitaks,ette tänades.Rattaks HD Sportster.
Konkreetsel rattal pole küll piduriõli vahetanud, kuid ega seal ka midagi rasket ei tohiks olla.
Siin teemas on vähe juttu sellest:
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=1 ... li+vahetus
motohai kirjutas:teine päris sogane
Kuidas sa seda näed et asi sogane on, kas sul läbipaistvad voolikud?
Lenksu küljes olevatel paakidel on ju aknad küljes sealt näebki seda kas on must.
Kuidas see piduriõli üldse mustaks läheb? Endal pole küll seda ette tulnud.
Oskab keegi soovitada kuidas esipiduri anuma kaant lahti keerata- see kahe kruviga kinni, aga neid lihtsalt ei jõua lahti keerata.
hellcruiser kirjutas:Kuidas see piduriõli üldse mustaks läheb? Endal pole küll seda ette tulnud.
Oskab keegi soovitada kuidas esipiduri anuma kaant lahti keerata- see kahe kruviga kinni, aga neid lihtsalt ei jõua lahti keerata.
kõige kiirem lahendus on kruvipead ettevaatlikult maha puurida, kaas eemaldada, kruvi keermeosajäägid välja keerata ja töö lõpetamisel uued kruvid lihtsalt osta. need koonuspeaga kruvid "poovad" ennast sinna suht tihtipeale väga kõvasti kinni (just selle pea osaga, mitte keermega), samas on see kruvikeeramise "rist" seal üsna hädine ja kruvid ise tihtipeale "pehmed" - ehk, et litme on kruvirist ringiks keerata seal.
vanemate rataste puhul olen ise sama probleemi ees korduvalt seisnud (vahel saab ühe kuidagi läbi ussi emmi lahti, teist ikka mitte jne...) - ja see lahendus on osutunud kiireimaks ja ilmselt ka lihtsaimaks ja odavaimaks.
hellcruiser kirjutas:Kuidas see piduriõli üldse mustaks läheb? Endal pole küll seda ette tulnud.
Oskab keegi soovitada kuidas esipiduri anuma kaant lahti keerata- see kahe kruviga kinni, aga neid lihtsalt ei jõua lahti keerata.
Võlusõna on löökkruvikeeraja.
Hea abiline mis aitab lahti keerata tihtipeale ka väga lootusetult kinni olevad kruvid.
xdream kirjutas:hellcruiser kirjutas:Kuidas see piduriõli üldse mustaks läheb? Endal pole küll seda ette tulnud.
Oskab keegi soovitada kuidas esipiduri anuma kaant lahti keerata- see kahe kruviga kinni, aga neid lihtsalt ei jõua lahti keerata.
Võlusõna on löökkruvikeeraja.
Hea abiline mis aitab lahti keerata tihtipeale ka väga lootusetult kinni olevad kruvid.
Piduriõli eluiga on tavatingimustes 2 aastat,värvimuutust pole mõtet ära ootama hakata.Kuumas ja niiskes kliimas vahetatakse piduriõli igal aastal. Löögikruvika kasutamisel ära üle pinguta,need kruvid peaks ilma suurema kolkimiseta lahti saama.Lihtsalt keerates ei kipu tõesti lahti tulema.
Krt, ma ka ei kolgiks neid kruve. Korralik õige suurusega kruvikeeraja peab olema. Ja kui see ei aita, siis pea mahapuurimine pole seal küll mingi probleem. Ise olen viimastel aegadel küll kord aastas lahti keeranud nad korraks, ei nad siis kinni ka jää.
Tsikkelröövel kirjutas:Krt, ma ka ei kolgiks neid kruve. Korralik õige suurusega kruvikeeraja peab olema. Ja kui see ei aita, siis pea mahapuurimine pole seal küll mingi probleem. Ise olen viimastel aegadel küll kord aastas lahti keeranud nad korraks, ei nad siis kinni ka jää.
vaadake - ka õige suurusega kruvikeeraja ei aita vahel nende kruvide puhul kuna need kruvid on tihtilugu tehtud VÄGA pehmest materjalist peadega siis tugevamal kinnijäämisel ei aita siiski muud kui puurimine (mis on ju tegelt väga kiire ja lihtne abi ning lisaboonuseks see, et saad normaalsed, tugevad kruvid asemele sinna panna pärast).
ja kui pidurivedeliku vahetamisest rääkida siis on soovitav seda teha pigem tihemini kui harvemini, tegelikult oleks super see teha enne iga hooaja algust, eriti kui ratas talveperioodil seisab niiskemates tingimustes.
pacaan kirjutas:vaadake - ka õige suurusega kruvikeeraja ei aita vahel nende kruvide puhul kuna need kruvid on tihtilugu tehtud VÄGA pehmest materjalist peadega siis tugevamal kinnijäämisel ei aita siiski muud kui puurimine (mis on ju tegelt väga kiire ja lihtne abi ning lisaboonuseks see, et saad normaalsed, tugevad kruvid asemele sinna panna pärast).
See kruvide kõvadus on nüüd suhteline Korraliku kruvika jaoks on nad pehmed, samas võrreldes peasilindri alumiinium korpusega suht kõvad. Mis tähendab seda, et väljapuurimisel võib puur vabalt kippuda sinna, kus pehmem ja rikkuda al korpuses oleva keerme. Enne puurimist tasuks siiski proovida kõiki võimalikke keermesliidete avamise vahendeid, alustades WD40-ga jne jne. Kogu selle jama vältimiseks võiks kruvid välja vahetada kõvemate vastu siis, kui nad veel vabalt keeratavad on
Hans
Autodel on ette nähtud 2 aastat vahetusvälp.Kuna motika süsteem mahutab tunduvalt väiksema koguse õli kui tavaline sõiduauto siis õli ka saastub kiiremini kui autol.
Piduriõli vahetuse vajadus tekib õli omadusest õhuniiskust endasse imada.Kui vee osa piduriülis ületab mingi piiri siis võib pidurdamisel see vesi keema minna ja tekib aurukork,mille tagajärjel pidurid kaovad.
Kuna on õnn omada sellist testrit mis mõõdab vee sisaldust piduriõlis.Siis omadest kogemustest võin öelda et kui vedelik on juba musta värvi siis on vee sisaldus juba nii suur et testri skaala saab otsa.
Nii et iga kevad vahetan kindlalt piduriõli.
Hans kirjutas:See kruvide kõvadus on nüüd suhteline
Korraliku kruvika jaoks on nad pehmed, samas võrreldes peasilindri alumiinium korpusega suht kõvad. Mis tähendab seda, et väljapuurimisel võib puur vabalt kippuda sinna, kus pehmem ja rikkuda al korpuses oleva keerme.
Reeglina pole nii sügavale vaja puuridagi. Kinni on kruvipea ja kui see maha puurida, siis keermeosa võib heal juhul isegi näpuga välja keerata.
Asi algab kruvide kinnikeeramisest. Ei tasu karta ega nad ära ei kao.
Samuti juhtub õli punnidega, keeratakse kinni palju jõudu on. Pärast on vaja
puurida ja keevitada jne.
Terv.
Noh, need kruvid jäävad kinni ka siis, kui väga ei pinguta.
Kruvi pea ülekeeramisega on aga see lugu, et õige suurusega kruvitsaga keerates ei keera isegi pehmest metallist kruvi niisama lihtsalt üle.
Mingit keskmisest kõvemat materjali ma ka ei soovita - pea mahapuuritavus peab säilima.
joel kirjutas:Hans kirjutas:See kruvide kõvadus on nüüd suhteline
Korraliku kruvika jaoks on nad pehmed, samas võrreldes peasilindri alumiinium korpusega suht kõvad. Mis tähendab seda, et väljapuurimisel võib puur vabalt kippuda sinna, kus pehmem ja rikkuda al korpuses oleva keerme.
Reeglina pole nii sügavale vaja puuridagi. Kinni on kruvipea ja kui see maha puurida, siis keermeosa võib heal juhul isegi näpuga välja keerata.
Õnneks pole liiga tihti seda puurimist ette tulnud, kuid praegusel rattal ei aidanud muu kui puurida peasilindri korpusesse, et kruvide otsad kätte saada ja viltu ta läks Uus keere sai otsa keeratud, see ka viltu, uus kruvi ka nüüd viltu, kuid silinder peab ja see on peamine
Tsikkelröövel kirjutas:keskmisest kõvemat materjali ma ka ei soovita - pea mahapuuritavus peab säilima
Pigem siiski - kruvide avatavus peab säilima=korralikud uued ja miksmitte ka kõvemad kruvid
Hans
Tsikkelröövel kirjutas:keskmisest kõvemat materjali ma ka ei soovita - pea mahapuuritavus peab säilima
Kõige lihtsam ja mõsitlikum tegu on poldi keermeosa enne sissepanemist grafiitmäärdega kokku teha- see välistab peaaegu igasuguse kinnijäämise.
OT:
Grafiitmääre on üldse motika juures üks kuradima hea asi- eriti mootori juures. Nimelt on tal selline toime, et kuumaga aurustub õli välja ja grafiitpuru jääb alles. Seega kui sellega kokku teha mootori papptihendid siis on välistatud see jama, et tihend kinni põleks. Veel sobib see määre poltide, mutrite vahele (eriti hea veel leegitorumutrite vahele)
Ehk peaks Sportsterite omanikud looma oma infonurga. Kellelgi on manual CD-l, teisel paberil, kolmandal lausa raamat ja isiklikud kogemused mis on eriti olulised. Tahtsin laadida alla manuali Sportsterile ja palun, Prantsuse ehkTaani mitte aga Inglise keeles,Jumal olgu kiidetud, joonised ja numbrid on arusaadavad.
Mul selline rumal küsimus , et kas piduriõli on mingi spetsiaalne õli või võib kasutada ka õli mis käib mootorile? Oskab keegi soovitada head poolsünteetilist õli honda vt 600-le.
dragstar kirjutas:Mul selline rumal küsimus
, et kas piduriõli on mingi spetsiaalne õli või võib kasutada ka õli mis käib mootorile?
Piduriõli ikka spets, leiad selle poest märgistusega DOT ja taga number 3 või 4 või 5.. Igas varuosa poes saada, pole kallis ka.
Mootoriõlidest vaata näiteks Motorexi või Liqui Moly poole, väärt kraam!
kuidas õhk välja saada paar tundi juba pumbanud ja õhutand aga sittagi ikka pehme
nb vahetatud said voolikud
No on ju varem juttu olnud...lase kogu õli välja ja osta apteegist süstal ja lase alt õli sisse kui potskasse tuleb, siis keerad nipli kinni ja lisad potskasse juurde, vajadusel võid veel alt välja lasta/õhutada, pannes vooliku nipli otsa ja teise otsa samasse õlisse, siis pumpad ja päästad niplit, siis ei tohiks kuskilt õhku peale saada..
Teine variant et voolikud ei istu paigal ja sealt tuleb õhku vahele..
mega1 kirjutas:kuidas õhk välja saada paar tundi juba pumbanud ja õhutand aga sittagi ikka pehme
nb vahetatud said voolikud
dragstar kirjutas:Mul selline rumal küsimus
, et kas piduriõli on mingi spetsiaalne õli või võib kasutada ka õli mis käib mootorile? Oskab keegi soovitada head poolsünteetilist õli honda vt 600-le.
Et asi päris selge oleks, siis võiks kasutada sisuliselt vale väljendi "piduriõli" asemel märksa õigemat väljendit "pidurivedelik".
Mistahes õli valamine pidurisüsteemi hävitab seal tõenäoliselt viimseni kõik tihendid. Vähemalt siis juhtus küll nii kui mina veel poisike olin
mega1 kirjutas:kuidas õhk välja saada paar tundi juba pumbanud ja õhutand aga sittagi ikka pehme
nb vahetatud said voolikud
Õhumull kipub jääma piduri peasilindri taha vollade ühenduskohta.Võta kogu kupatus lenksu küljest ja keera nii,et õlipoti alumine auk silindrisse oleks kõrgemal kui mis tahes muu koht kogu pidurivoolikute liinil.Vajuta linki ja lase järsku lahti ja varsti õhk läinud.Edu.
oskab keegi targem öelda, kas saab või kuidas hinnata 4_5 aastat seisnud poolikud ja suletud ja originalpakendis pidurivedeliku kvaliteeti.on see kraam veel üldse kasutuskõlblik
oma tsiklil pidurivedelik vähemalt kolm hooaega vahetamata ja seega ka teema päevakorral.
Poolikud viska kohe minema,kinnistel pakenditel pole häda ilmselt midagi.Pidurivedelik imab hästi niiskust.
kuidas õhk välja saada paar tundi juba pumbanud ja õhutand aga sittagi ikka pehme
Kui kasutaksid otsingut, siis leiaksid põhjalikke seletusi siitsamast foorumist tsikli pidurisüsteemide õhutamise kohta. Nimelt ei allu tsikli pidurisüsteem vanakooli moodi auto pidurite õhutamisele. Abiks on kas vaakumiga õhu väljatõmbamine või süsteemi tühejendamine ja siis vaakumiga uue vedeliku sisseajamine. Saab hakkama ka meetodil kus altpoolt pidurisadula õhutusniplist pressida süsteem uuesti vedelikku täis. Kui ise ei saa hakkama, siis pöördu teenindusse - vähemalt on kindel, et õhk saab välja.
PS! mul letis selleks toiminguks spetsiaalsed suured süstlad koos voolikuga. Ajab asja ära paremini kui mitmetuhande kroonised piduriõhutuspumbad.
petz61 kirjutas:oskab keegi targem öelda, kas saab või kuidas hinnata 4_5 aastat seisnud poolikud ja suletud ja originalpakendis pidurivedeliku kvaliteeti.on see kraam veel üldse kasutuskõlblik
![]()
oma tsiklil pidurivedelik vähemalt kolm hooaega vahetamata ja seega ka teema päevakorral.
Kui pakend elik potsik metallist, siis võibolla on isegi midagi kasutuskõlblikku. Mälu järele oli DOT4 madalaim keemispunkt 175 kraadi. Alla selle ohtlik ja tuleks kohe vahetada. Mõõtmiseks on olemas riist mis selle keemispunkti ära mõõdab. Soovitan uurida autoesindustest. Reeglina on niisugune riist autodiilerile tootja poolt kohustuslikuks tehtud tehnilise varustuse hulgas.
kui nüüd meenutada, siis autode ülevaatusel tegelt kontrollitakse ka mingi testriga pidurivedeliku kõlblikkust, vist niiskuse sisaldust, sellega peaks vist ka nende poolikute plastpotsikute sisu kasutuskõlblikkust saama hinnata.
ja ega selle seismisega selles poolikus potsikus oleval vedelikul peale selle veesisalduse vist saagi midagi enamat juhtuda.
Veel vahetamisest:
Ei ole neil poolikutel pudelitel ka häda midagi kui kinni keeratud korgiga seisavad... seisis ca.2a ja sai kontrollitud, niiskust isegi 1% ei ole.
Kuid tagumise pidurivedekliku vahetusel hakkas kinni keeratud õhutusnipli vahelt vedelik läbi immitsema, loodetavalt sai nüüd haiget õhutusnippel(mis ka üsna roostes) mitte pidurisuport ise, uus nippel juba ka tellitud, seega tasub ettevaatlik olla ka selle nipli kinni keeramisega.
Kahjuks ei kasutanud momentvõtit(nm) aga tundub , et oleks pidanud, loodetavalt asi laheneb uue nipliga.