Esimene käivitamine kevadel!

Kõik mis on seotud rolleritega

Moderaatorid: Moded, Rolleri moded


Teema algataja
qwerty00

Esimene käivitamine kevadel!

Lugemata postitus #1 Postitas qwerty00 » 11 Apr 2009, 18:14

Probleem...
Rolleri panin starterist nö. käima ja selle tagajärjel ei hakanud mitte miski tööle, suunatuled, tuled, signaal. (Võti ON peal)
Hea küll, andsin vändast ligi 8 hoopi ja siis läks käima. Peale seda tuli mingisugune kõrin sisse starteri piirkonnas, kõrina kestvus oli ligikaudu paar minutit.
Mis edasi, tegin ka suunatulede kontrolli käimas olekul ja suunatuli lihtsalt põles (ei vilkunud) ja läks mõni hetk mööda, siis hakkas otsesesmõttes 100'ga vilgutama (kiiresti).
Sügisel panin rolleri garaaži ja töötas superlux ja nüüd kevadel esimesel proovil sellised ebameeldivad probleemid.

Millest sellised probleemid, külmast?


Kasutaja avatar

Ice
Postitusi: 167
Liitunud: 17 Juul 2006, 18:21
Asukoht: Tartu

Re: Esimene käivitamine kevadel!

Lugemata postitus #2 Postitas Ice » 12 Apr 2009, 20:24

Aku tühi. Lae korralikult täis ning mured peaks olema murtud. :)
Patsu kah! :)
Mõni roller -> 125cc 4 taktiline Hiina roller -> Honda NSR 125cc -> Aprilia RS125 -> GSXR 600 -> GSF600S

Teema algataja
qwerty00

Re: Esimene käivitamine kevadel!

Lugemata postitus #3 Postitas qwerty00 » 13 Apr 2009, 08:55

Ice kirjutas:Aku tühi. Lae korralikult täis ning mured peaks olema murtud. :)


Tegin elementaarsed puhastused klemmide juures ära ja töötab jälle nagu superlux.
Viimati muutis qwerty00, 13 Apr 2009, 19:50, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Garol
Postitusi: 126
Liitunud: 27 Veebr 2007, 13:24
Tsikkel: Pole
Asukoht: Harjumaa, Ardu
Kontakt:

Re: Esimene käivitamine kevadel!

Lugemata postitus #4 Postitas Garol » 13 Apr 2009, 17:53

Mul endal on siiamaani samad efektid nagu sul, mul akuklemmid roostes või siis niiöelda ümber on tugev roostekiht või muda. Pole jõudnud sinnamaani - vaja teisi asju näppida hetkel. Aga kui korras, siis korras.
Väikesed jalad >> Suured jalad >> Jalgratas >> Chopper 80cc >> Roller 50cc >> Suured jalad
Anomaalne Bensiiniraiskaja

Teema algataja
motohobi

Re: Esimene käivitamine kevadel!

Lugemata postitus #5 Postitas motohobi » 19 Apr 2009, 22:29

Annaks siis väheke nõu: Enne käivitust laadige aku ära (Reeglina unustatakse need sügisel rollerile peale ning seetõttu on nad kindlasti tühjad). Aku laadimisel tuleks olla tähelepanelik ning neid mitte laadida vähem kui 5-ning mitte rohkem kui 10 tundi TASASEL VOOLUL (0,5A/h)
Kindlasti ei tohiks rolleri akusi laadida vanade vene akulaadijatega nagu " START M" jne. -Need keeravad Teia akud tuksi sest vanad akulaadijad ei võimalda nii väikse ampearaasiga lihtsalt laadida. Muidugi on ka teine võimalus: jalgkäiviti.
Aku laetud: puhastage aku klemmid -ning keerake seejärel need korralikult aku külge kinni.
Keera lahti õhupuhasti, ning puhastage õhufiltri element -vajadusel vahetage see välja (hind: 90-500.-).
NB! Ärge kasutage igapäeva sõitude tegemiseks koonus filtreid -Need pole mõeldud meie poriste teede ja tänavate jaoks. -Koonukate kasutamisel peate arvestama meie tingimustes suve kohta 1-2 x silku kpl. vahetusega (see viib teie taskust aga ~ 1300-3000 EEK korra kohta.
Vahetage välja kütusefilter Hind:~ 20-35.-
Kontrolli süüteküünla seisokorda, puhasta see ja keera see uuesti tagasi. (Soovitaksin selle ka iga kevad uue vastu välja vahetada. Hind: 45-75.-)
Kontrollige piduriklotside seisu. (vaadake ,et ka piduri ketas/ kettad ratta küljes ikka kindlalt kinni oleksid)
Õli pidurisüsteemis tuleks vahetada iga 2-he aasta tagant. Kui ise nii suur meister ei ole ,et seda teha soovitan lasta see töö teadjamatel meestel ära teha!
Tulede ja muude vilede (ka õlivahetuseks) tuleb siiski mootor käima panna: Enne käivitust kontrolli kuidas on õli seis -Vajadusel vala juurde.
Aku laetud, küünal vahetatud -filtrid puhtad siis Mootor peaks käivituma kergelt.
- Lase mootoril käia tühikäigul kohapeal 5-15 min. Kels kasutas käivitamiseks jalgkäivitit siis võid lasta käia ka rohkem -nii saad ka oma rollri akut laadida.-Samal ajal saad kontrollida kõikide tulede korrasolekut näiteks. Rehvirõhk kontrolli samuti ära -paha ei teeks ka rehvi mustri kontrollimine.
-kui su roller peale ~30min kohapeal tiksumist ikka el. starteri abil ei käivitu -siis võib oletada ,et su sõiduki aku on lootusetult nässus ning pead poodi uue järgi lippama (hind olenevalt mudelist 400.- 850.- EEK).
4 taktilise mootori korral soovitan vahetada ka mootoriõli mootoris ära. (10w 40 hind: 130.- 1L ), ning difri õli reduktoris (tuubis reduktoriõli maksab ~130.-).
4 Taktilistel tuleks ka klapid reguleerida. -Ka see töö tuleks jätta oskajale mehele teha.
-Nüüd peaks su roller jälle sõiduvalmis olema

Muidugi võib halbu üllatusi veel ette tulla nagu:Tilkuv karpa, põhjuseks näiteks roostes kütusepaak, jne. kuid -needki tööd võiks siis siiski oskajale mehele teha jätta.

PS. Tuletan meelde ,et kõik mopeedid mille tippkiirus ületab 50km/h liigitatakse olenemata selle mootori töömahust MOOTORRATASTEKS ning nende juhtimiseks on vaja vastava kat. juhiluba (vähemalt A1 kat.). Sõidukid ise peavad omama ka registreerimis tunnistust ning kehtivat ülevaatus ning liikluskindlustus poliisi!

Marek
Motohobi
Kasutaja avatar

Kirs
Toetajaliige
Postitusi: 3914
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: Aprilia
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Esimene käivitamine kevadel!

Lugemata postitus #6 Postitas Kirs » 19 Apr 2009, 22:43

motohobi kirjutas:[b]

PS. Tuletan meelde ,et kõik mopeedid mille tippkiirus ületab 50km/h liigitatakse olenemata selle mootori töömahust MOOTORRATASTEKS ning nende juhtimiseks on vaja vastava kat. juhiluba (vähemalt A1 kat.). Sõidukid ise peavad omama ka registreerimis tunnistust ning kehtivat ülevaatus ning liikluskindlustus poliisi!

Marek
Motohobi


Usun, et tegid vea kogemata. See number on 45km/h
TUONO
Kasutaja avatar

Garol
Postitusi: 126
Liitunud: 27 Veebr 2007, 13:24
Tsikkel: Pole
Asukoht: Harjumaa, Ardu
Kontakt:

Re: Esimene käivitamine kevadel!

Lugemata postitus #7 Postitas Garol » 20 Apr 2009, 08:20

holma kirjutas:
motohobi kirjutas:[b]

PS. Tuletan meelde ,et kõik mopeedid mille tippkiirus ületab 50km/h liigitatakse olenemata selle mootori töömahust MOOTORRATASTEKS ning nende juhtimiseks on vaja vastava kat. juhiluba (vähemalt A1 kat.). Sõidukid ise peavad omama ka registreerimis tunnistust ning kehtivat ülevaatus ning liikluskindlustus poliisi!

Marek
Motohobi


Usun, et tegid vea kogemata. See number on 45km/h

Tõsijutt, samas Raportis kunagi ütles puha selgelt et mopeed aka. roller ei tohi ületada 50km/h. Kes kuidas kuhu millal, et milline see õige siis lõpuks on? :D
Väikesed jalad >> Suured jalad >> Jalgratas >> Chopper 80cc >> Roller 50cc >> Suured jalad
Anomaalne Bensiiniraiskaja
Kasutaja avatar

boob
Mode
Postitusi: 755
Liitunud: 13 Mai 2006, 11:30
Tsikkel: Honda Crosstourer VFR1200 DCT
Asukoht: Tapa 5013912
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Esimene käivitamine kevadel!

Lugemata postitus #8 Postitas boob » 20 Apr 2009, 09:22

Garol kirjutas:
holma kirjutas:
motohobi kirjutas:[b]

PS. Tuletan meelde ,et kõik mopeedid mille tippkiirus ületab 50km/h liigitatakse olenemata selle mootori töömahust MOOTORRATASTEKS ning nende juhtimiseks on vaja vastava kat. juhiluba (vähemalt A1 kat.). Sõidukid ise peavad omama ka registreerimis tunnistust ning kehtivat ülevaatus ning liikluskindlustus poliisi!

Marek
Motohobi


Usun, et tegid vea kogemata. See number on 45km/h

Tõsijutt, samas Raportis kunagi ütles puha selgelt et mopeed aka. roller ei tohi ületada 50km/h. Kes kuidas kuhu millal, et milline see õige siis lõpuks on? :D

Mis see Raport siia puutub? Seadusega on pandud paika number 45km/h, seega on see nii, hoolimata kellegi rääkimisest mingist muust numbrist...
Raibe, Rakvere Raibe
Pilt
Kasutaja avatar

pahadeplaneet
Postitusi: 417
Liitunud: 25 Juun 2006, 22:56
Tsikkel: t*** seda teab,aga liigub!
Asukoht: Raja 31, Tartu 50417, Tartumaa, Eesti
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Esimene käivitamine kevadel!

Lugemata postitus #9 Postitas pahadeplaneet » 20 Apr 2009, 13:30

Lgp Motohobi.
Kas Sa saaksid mulle faktiliselt tõestada koonusfiltri ja sellega kaasnevaid rikkeid mootoris.
1%bad ass REAL BIKER never dies!
www.facebook.com/realbikerid
Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1246
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

Re: Esimene käivitamine kevadel!

Lugemata postitus #10 Postitas Mix » 20 Apr 2009, 14:15

Ma ei tea veel, mida siia kirjutab motohobi, kuid lisan paar nüanssi omalt poolt:
Arvesta foorumi alajaotust - "rollerid". Rollerite konstruktsioonis satub õhufilter olema väga tänamatu koha peal - vahetult tagaratta juures. Olemuselt üsna kaitsetu "koonusfilter" on väga agressiivselt liiva, kruusa, muda ja vee pommitada. Pikka iga tal seal sel-moel pole ja oma töö lõppedes ta ei kaitse mootorit enam millegi eest.
Veel: Rolleritel on enamasti vaakumiga käitatav bensiinikraan. Vaakum "võetakse" karburaatorist pärast segusiibrit või karburaatorit mootoriga ühendavast kollektorist. Abiks piisava vaakumi tekitamisel on originaalis õhufilter - selle takistus läbi-"hingatavale" õhule. Vabalthingava koonuka korral võib täisgaasiga sõites jääda vaakumist väheks, kütuse pealevool väheneb või peatub hoopis ja tulemuseks on madal bensiinitase ujukikambris või selle lõppemine sootuks, mootori töö lahja kütteseguga (ja siin pole enam abiks ka suurem düüs karburaatoris!) ja kui veab siis väljasuremine, kui ei vea siis lahja segu tõttu ülekuumenemine ja kolvi sissepõlemine - seda on juhtunud. Kombinatsioon mingist konkreetsest karburaatoritüübist (milline täpselt - ei mäleta enam aastate eest loetut ja omal pole see teema aktuaalne) ja "koonukast" pidi just sel moel mootorit tapma.
Kasutaja avatar

pahadeplaneet
Postitusi: 417
Liitunud: 25 Juun 2006, 22:56
Tsikkel: t*** seda teab,aga liigub!
Asukoht: Raja 31, Tartu 50417, Tartumaa, Eesti
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Esimene käivitamine kevadel!

Lugemata postitus #11 Postitas pahadeplaneet » 20 Apr 2009, 18:13

Kõik on väga tore mis Sa Mix kirjutasid,aga see kõik on jutt naised saunas rääkisid.
kuidas seletada seda et on 2t roller mis on läbinud 6000km ja tal pole veel vahetatud ei silindrit ega karburaatorit,koonusfilter on paigaltatud peale 1000km.
1%bad ass REAL BIKER never dies!
www.facebook.com/realbikerid
Kasutaja avatar

Tuhkur
Postitusi: 165
Liitunud: 17 Apr 2008, 13:14

Re: Esimene käivitamine kevadel!

Lugemata postitus #12 Postitas Tuhkur » 20 Apr 2009, 22:07

Omast kogemustest, kõik koonusfiltrid mis on traadist olen nüüd ära visand, sest just see sai minu rolli kolvile ja rõngastele saatuslikuks, nüüd on aga mopil svammiga koonukas peal, ning mitte kui millegi üle pole nuriseda. Oleneb masina omanikust ning hoolitsevast käest.
Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1246
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

Re: Esimene käivitamine kevadel!

Lugemata postitus #13 Postitas Mix » 20 Apr 2009, 22:23

Pahadeplaneet'ile
Seda ei peagi seletama. Isegi mu kunagisel vene mopil oli garanteeritud läbisõit esimese olulisema remondini 10 000 km. Ja selle läbisõiduni teda sai ka kasutatud. Seejärel said kahe hooaja vahel rõngad uueks vahetatud (kuigi nad polnud veel oma piirkulumist saavutanud) ja eadsi lastud. Mis sellest, et vene tehnika kohta käivad eelarvamused, statistiline keskmine ja tehase enese garantiilubadus oleks eeldanud kapitaalsemat remonti ja võimalik, et enne ettenähtud aegagi.
Nii on ka selle Sinu koonukaga rolleriga. "Harju keskmisest" on alati erandeid: on õnnestunumaid tehnilisi lahendusi, on õnnestunumaid firmasid ja õnnestunumaid (kompetentsemaid) valikutegemisi eri firmade toodete vahel. Konstruktsioonid, hinnad ja kvaliteedid on koonukatelgi erinevad - mis noortele, põhilistele rolleri"tuunijatele", kvaliteetkauba kasutamist just ei soosi. 6000 km läbisõittu on ju üsna uus roller veel. Sellest ainult 5000 km siis tolle "koonusfiltriga" - see on noore entusiastliku rollerihuvilise poisi ühe suve läibisõit. Kui kevad ja sügis otsa panna, saab suuremagi läbisõidu (mina, neljakümnendates mees, olen viiekümnekuubisega ühe hooaja jooksul suutnud 6000+ km läbi nühkida - aga mul oli vabal ajal põhitegevuseks ikkagi midagi muud, olulisematki, kui mopiga ringi tshillida). Kui asjaolud on soodsad, siis pole ju ka pobleemi - võib juhtuda, et Sinu koonukaga roller kestab ka kaks prognoositavat eluiga. See ei muuda veel üldist statistikat. Ehk on seejuures abiks ka Sinu keskmise teismelise rollerdajaga võrreldes tehniliselt arukam rolleri hooldus, remont ja häälestus ja kasutaminegi... asjaolusid on ju palju. Usun, et suudaksin huvikorral ka ise ignoreerida stamp-arusaamu koonuka kohta ja kasutaksin kah teda edukalt ja kaua, aga mingil juhul ei soovitaks ma hoolimata oma tõenäoliselt positiivsest kogemusest, seda sama oma noorele naabripoisile, kelle üldsegi mitte vana sõidukit ma paar nädalat tagasi hoovipeal elustada aitasin.
Mis puutub teemasse "naised saunas rääkisisd", siis minu jaoks pole vahet. Kui peaksin Sind kusagil koos Su 6000 km läbisõiduga rolleriga tsiteerima, siis oleksid ju Sina ise see "saunas rääkinud naine". Nii et vahet pole - võta või jäta. Aga ma ei tsiteeri..
Lisaks mu oma isiklikult läbielatud kogemustele, saan omale usutavat infot kirjandusest ja internetikeskonnast. Sealhulgas ka mitmetest samasugustest foorumitest, kus meie Sinuga praegu oleme. Igal pool on omad tehnikagurud - kel on kogemus, keda võib usaldada, järgida ja tsiteerida. Neile sekundeerivad tehnikahuvilised järgijad, kes siis oma mõistmisele vastavalt püüavad eeskujusid jäljendada ja nende saavutusi kopeerida. Kui õnnestus - kinnitatakse Õpetaja teooriat. Kui ei õnnestu - siis laidetakse ja tekkinud väitluses selgub ikkagi lõpuks tõde - enamasti on tegemist viletsa kopeerijaga. Tõde selgub nii-kui-nii ja usaldusväärsed allikad selekteeruvad ajajooksul iseenesest. Ja kindlasti pole need sel juhul minu jaoks rääkivad saunanaised.
Mingit konkreetset tehnikat müüva, hooldava ja remontiva firma kogemust ja statistikat ma pean usaldusväärseks küll. Kui kusagilt käib läbi sadu mingit liiki tehnilist aparaati, siis igal juhul on sinna kogunenud rohkem statistikat tüüpvigade ja nende põhjuste kohta, kui üksikisikul. Ma võin omada ja läbi pidada kasvõi kümme erinevat sõidukit, kuid ma teen seda kõike minule omase "kiiksuga", mis võib "harju keskmisest" erineda ja ma ei saa mitte kunagi sama tulemust, mida näeb remondifirma erinevate kasutajate ja "tuunijate" rollereid lappides.
Kasutaja avatar

Garol
Postitusi: 126
Liitunud: 27 Veebr 2007, 13:24
Tsikkel: Pole
Asukoht: Harjumaa, Ardu
Kontakt:

Re: Esimene käivitamine kevadel!

Lugemata postitus #14 Postitas Garol » 21 Apr 2009, 06:30

boob kirjutas:Mis see Raport siia puutub? Seadusega on pandud paika number 45km/h, seega on see nii, hoolimata kellegi rääkimisest mingist muust numbrist...

Puutub siia küll, tegemist Politsei saatega ja ilmselgelt inimesed võtavad sealt omale neid mõtteterasid kahe kõrva vahele.
Väikesed jalad >> Suured jalad >> Jalgratas >> Chopper 80cc >> Roller 50cc >> Suured jalad
Anomaalne Bensiiniraiskaja
Kasutaja avatar

boob
Mode
Postitusi: 755
Liitunud: 13 Mai 2006, 11:30
Tsikkel: Honda Crosstourer VFR1200 DCT
Asukoht: Tapa 5013912
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Esimene käivitamine kevadel!

Lugemata postitus #15 Postitas boob » 21 Apr 2009, 08:39

Garol kirjutas:
boob kirjutas:Mis see Raport siia puutub? Seadusega on pandud paika number 45km/h, seega on see nii, hoolimata kellegi rääkimisest mingist muust numbrist...

Puutub siia küll, tegemist Politsei saatega ja ilmselgelt inimesed võtavad sealt omale neid mõtteterasid kahe kõrva vahele.

Ja selle mõtteteraga liiklust rikkudes ning politseile vahele jäädes rõhudki Raportile, kuna seal nii räägiti? Seaduse mittetundmine ei vabasta vastutusest :wink:

http://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=265273
§2. (28) Mopeedi all mõistetakse tulenevalt «Liiklusseaduse» lisast 1 kahe- või kolmerattalist sõidukit, mille sisepõlemismootori töömaht ei ületa 50 cm3 ja valmistajakiirus ei ületa 45 km/h.
Raibe, Rakvere Raibe
Pilt
Kasutaja avatar

Garol
Postitusi: 126
Liitunud: 27 Veebr 2007, 13:24
Tsikkel: Pole
Asukoht: Harjumaa, Ardu
Kontakt:

Re: Esimene käivitamine kevadel!

Lugemata postitus #16 Postitas Garol » 21 Apr 2009, 14:48

Mina õnneks seda tõepähe pole niimodi võtnud :)
Väikesed jalad >> Suured jalad >> Jalgratas >> Chopper 80cc >> Roller 50cc >> Suured jalad
Anomaalne Bensiiniraiskaja
Kasutaja avatar

VincentX
Postitusi: 169
Liitunud: 21 Juun 2008, 17:15
Asukoht: Seal väikses külas
Kontakt:

Re: Esimene käivitamine kevadel!

Lugemata postitus #17 Postitas VincentX » 11 Mai 2009, 07:49

Nii nagu ma aru sain selle koonusfiltri kohta, on siis see et kui ta pole kaitstud pori ja muude pahadest elementidest meie teedel, siis on suur võimalus et asi läheb mingi hetk kindlalt peeti.

Seega kui sa suudad oma koonusfiltri kaitsta nende pahade elementide eest, on väikene võimalus et võib juhtuda see et kolb või muud elemendid hakkavad surema.

Või on asi selles et ta tahest tahtmatult rikum neid?

Küsin kuna tahtsin endale soetada koonust või muud selle laadsemat filtrit. Vana svamm filter on läbi ning on originaal filtrikarbis, mis ei taha mitte kuidagi enam mu rolleri küljes püsida, ning taga ratas on oma töö juba selle peal teinud, väikese augu sinna sisse suutnud keevitada.

PS. Mul hea meel sellegi üle kui ma linnas väikse kaldega tee peal 55 väljagi pigistan. Ning linnas liiklemine ei ole tore kogemus minujaoks.

gangsta
Postitusi: 767
Liitunud: 10 Nov 2003, 17:30
Asukoht: Tallinn/Gsx-750R K1
Kontakt:

Re: Esimene käivitamine kevadel!

Lugemata postitus #18 Postitas gangsta » 11 Mai 2009, 16:42

85% rollerivendadest, kes endale koonuse panevad, ei suuda segu paika saada ja mootorit normaalselt tööle. Seda on juba linnapildis oi kui palju näha. Uskuge mind, see koonus ei tee teil masinat püssiks kui ei ole korralikult seadistatud. Eelista pigem originaal svammfiltrit koos karbiga.
Kasutaja avatar

VincentX
Postitusi: 169
Liitunud: 21 Juun 2008, 17:15
Asukoht: Seal väikses külas
Kontakt:

Re: Esimene käivitamine kevadel!

Lugemata postitus #19 Postitas VincentX » 11 Mai 2009, 19:19

Uus filtriblocki komplekt kah siis nimekirjas nüüd.

joha123
Postitusi: 86
Liitunud: 20 Nov 2016, 19:11
Tsikkel: F650CS,Suzuki VZ 800
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 4 korda
Kontakt:

Re: Esimene käivitamine kevadel!

Lugemata postitus #20 Postitas joha123 » 13 Apr 2018, 21:11

no sel kevadel juhtus nii, et käima läks ilusti. tegin igast asendist 30km ja siis hakkas tühikäigul pööretega mängima, kindla rütmiga üles nii iga 2-3 sek tagant sekundiks nats juurde (tahokat pole) ja suri välja. uuesti käivitus korralikult, aga normaalsel paigaltvõtul gaasi keeramisel suri jälle. sain vaid kõrgetel pööretel liikuma. kütusevoolikutel otsest leket pole märgata... aga ilmselt dikteerib muusikat ikkagi kütuse probleem? talvel seisis täispaagiga+ motuli gasoline konservandiga.




Mine “Rollerid”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist