1. leht 1-st
Üle 110km/h kaob masinal jõud
Postitatud: 10 Juun 2009, 22:27
Postitas F-red
Tere
Mul selline küsimus. Mul on Suzuki GS, suht vana pill, aga heas korras.
Muidu töötab nagu kellavärk, aga kui esimene kord maanteele läksin, siis suurtel kiirustel äkki kadus jõud täiesti mootorist ära - just sellistelt suht kriitilistel kohtadel nagu möödasõit, jne. Ehk siis umbes kiirustel 110+ km/h. Ehk siis keerasin punni põhja a midagi ei juhtunud.
Kui lõin käigu alla ja kiirus langes ca 70 km/h siis tuksus jälle normaalselt kuni kiiruseni ca 110 km/h.
Oskab keegi äkki öelda, milles asi võin olla, et masin niimoodi käitub?
Re: Üle 110km/h kaob masinal jõud
Postitatud: 10 Juun 2009, 23:10
Postitas Raigo
Ma panustaks ala lõhkistele membraanidele karburaatorites või on karpas miski muu väga paigast ära, mis asendis nõelad on ?
Re: Üle 110km/h kaob masinal jõud
Postitatud: 10 Juun 2009, 23:39
Postitas t5j
Soovitan üle kontrollida küünla juhtmed.Sõbra vanal suzul oli just hiljuti sama jama,üks küünla juhe oli piibu küljest lahti tulnud.
Re: Üle 110km/h kaob masinal jõud
Postitatud: 11 Juun 2009, 00:02
Postitas HR. PÄHN
Tere
Mul oli alguses enda omaga sama jama, üle 100Km/h jõudu ei olenud. Sai ostetud uued küünlad koos õhufiltriga, karpad maha võetud ja läbi puhutud, nõela aste üle vaadatud. Endal olid küünlajuhtmed korras, niiet neid vahetada vaja ei olnud. Kontrolli ka üle, kuidas segukruvid on ja vajadusel reguleeri paika. Mina sain enda oma igatahes nii jooksma. Muidugi sõidan alati bensiin 98. Peaks nagu väike vahe olema ja vaata kohta kah, kus tangid, olen saanud mõnest küla tanklast jama kah.
Tsikkel aastast 94 ja sõidab siiamaani.
Re: Üle 110km/h kaob masinal jõud
Postitatud: 11 Juun 2009, 09:32
Postitas sang
Bensiin olgu see, mida tehas ette kirjutab, suurem oktaaniarv iseenesest ei paranda mootori tööd
Karpa kruve, nõelu ja düüse on mõtet käppida vaid siis, kui on tõsiselt põhjust kahtlustada nende probleemi ning sa kindlalt tead, mida teed. Lihtsalt lambist seguga mängimine lõppeb varem või hiljem suurema jamaga. Seguprobleemid tulevad üldjuhul välja millestki muust kui tippkiirusel kinnipoomisest. NB! Kui üldse midagi vaadata, siis peadüüsi, kõrgetel pööretel määrab just see segu koostise.
Kas sarnastel pööretel aga madalamate käikudega sõites probleeme ei ole? Kui see nii on, siis ma pakuks antud probleemi puhul tõenäoliseks veaks bensu pealevoolu takistust, mootor ei saa lihtsalt piisavalt bensu kätte. Kontrolli üle kogu bensu pealevoolu süsteem, alates kraanist kuni karpadeni. Kui on vahel mingid sõelad, siis puhasta, kui filtrid, siis viska minema. Kui bensuvoolik näeb vana välja, siis pane uus.
Kui need tegevused ei paranda asja, siis võiks juba karpasid vaadata. Näiteks võib seal veel bensu teed takistavaid väikesi sõelakesi olla. Algatuseks proovi mingi Carb Cleaneriga ehmatada, äkki läheb paremaks. Kui läheb, siis on igaks petteks mõttet karpad siiski maha kangutada ja korralikult ära puhastada.
Re: Üle 110km/h kaob masinal jõud
Postitatud: 11 Juun 2009, 10:33
Postitas petz
enda gs 500 oli analoogne juhus- mootor 6000 pöördeni ja siis oleks nagu piiraja rakendunud. sinnani jõud ja kiirendus normaalsed. tegelik põhjus peitus õhufiltris, kuhu oil sattunud porolooni tükk, mis pidi aku logisemist vältima. ja sellele kogemusele toetudes võiks ka õhufiltrit kontrollida.
Re: Üle 110km/h kaob masinal jõud
Postitatud: 12 Juun 2009, 10:33
Postitas Tsikkelröövel
Ettenähtust kõrgema oktaaniarvuga bensiini kasutades saate ainult torud siniseks, ei muud. Rõhutan: kõrgema oktaaniarvuga bensiin EI OLE PAREM. Ta on lihtsalt TEISTSUGUNE. Ta on selline, kuna ta ei tohi detoneerida ka kõrgema surveastmega mootoris. Madalama surveastmega mootoris aga jääb ta põlemiskiirus madalaks ja põlemine käib väljalaskes edasi. Tulemus on hoopis madalam jõudlus. Nt vanu masinaid, millele oli ette nähtud bensiin 76, omavad isikud teavad seda kõik - 95-ga on minek kehvem (küll ma mõtlesin omal ajal, millest see tuleb).
Mõni reguleeris siis süüte varasemaks. Kõrgetel pööretel asi veidi paranes, aga liiga varane süüde koormab mootori jälle üle.
Kasutage tehase poolt ettenähtud ja võimalikult kvaliteetset kütust. Sama muide ka õli kohta - siis on vähemalt kindel, et ei eksi - tehaseinsenerid ei ole lollid.
Sangaga nõus ka karpade osas: kui enne töötas ja nüüd ei tööta, ei saa olla probleem karpa reguleeringutes - need ei lähe iial järsku paigast. Kas on miskit katki, tõmbas mingi pasa ette, ei saa kätte, elektrikala vmt, aga reguleeringud jätke rahule - ma pole iial karpasid krudinud ühelgi oma masinal ja nad pole ka iial paigast ära olnud. Vead on alati olnud mujal.