Tere! Mul siis käsil väike projekt oma Honda CBR-125 ga ja sooviks oleks saada rohkem õhku mootorisse surutud, youtubest leidsin huvitava video:
Plaanis oleks oma vabalt hingav filterkastike ära võtta ja asemele panna midagi sama võimsat, mis videos on. Selle lisaga, et kui gaasi lisad hakkab ka vent kiiremini tööle, et vältida probleeme. Küsimus mul on siis, et kas kusagilt Eestist on võimalik saada midagi säärase võimsusega vidinat, mis töötaks poolenisti turbo eest? (12 volti ja ei koomaks akut ära)
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 08 Juul 2009, 17:46
Postitas -ShadowofDeath-
Anna andeks, aga see meenutab mulle seda projekti, kus üks poiss tahtis oma Deltale arvutiventilaatorist turbot ehitada. Arvatavasti on selle asja paikaregullimine ikkagi raske ja nõuab suuremaid teadmisi kui tavaline siklikasutaja omab. Soovitan sul pigem oodata need paaraastat ära kui saad vanemaks ja võimaluse oma 125cc Hondalt minna üle suuremale rattale. Kui aga tõsine turbotamise isu, siis tasuks vast panna normaalne turbo asemele, iseasi palju sul sellest väiksest mootorist ikka pauku juurde tuleb kui sinna turbo panna.
Igatahes edu!
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 08 Juul 2009, 17:52
Postitas teitur
125ccm pitbikedele on pandud kusjuures turbosid aga seda ei tea kui suur selle kasutegur ka on, kui seda üldse on
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 08 Juul 2009, 17:54
Postitas Krizto
Mnjaa aga paneks sinna ikka korraliku harjadeta mootori, mida kasutatakse mudellennunduses ja õige "duct fan" korpuse. Usun, et peaks asja saama kui ikka 1500-2000 kroonise mootori sinna panna. Nõela sai 1-1.5 mm jagu tõstetud ja vaja oleks rohkem õhku kah sinna juurde suruda. Praegu jääb asi veidi lahjaks....
Nagu eelpool sai mainitud, siis ei kavatse ma oma aega raisata mingisuguse arvutivendiga. Eelpool sai video postitatud, siis midagi, mille pöörded jäävad 26000+ juurde
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 08 Juul 2009, 18:03
Postitas justcraizy
Ära vaeva oma pead selle juraga, nii lihtsalt need jõud ikka ei tule. See väike asjandus ei suuda tekitada praktiliselt mitte mingisugust rõhku sisselaskesse. ja rõhk on see mida sul vaja on, niisama võid ise ka sinna kopsudest puhuda ja vaadata kas tõmbab paremini.
99% juhtub see, et see jubin lendab sul ribadeks ning otse mootorisse. Aga kui raha liiga palju, siis proovi ära ja anna teada.
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 08 Juul 2009, 18:05
Postitas Bad Boy
Mingis moto foorumis liikus hea teema kuidas tagurpidi tööle pandud tolmuimeja abil saab scorpast 400KW kätte, arvan et sa peaks oma küsimusega sinna pöörduma
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 08 Juul 2009, 18:10
Postitas Krizto
Bad Boy X kirjutas:
Mingis moto foorumis liikus hea teema kuidas tagurpidi tööle pandud tolmuimeja abil saab scorpast 400KW kätte, arvan et sa peaks oma küsimusega sinna pöörduma
Mõtlesin ka algul tolmuimejale, kuid siin tuleb mängu suur aerodünaamiline takistus, kuid omaette vaatepilt oleks küll, kui sõidad ringi tolmuimeja selja taga vuhamas
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 08 Juul 2009, 18:18
Postitas taimo_80
Tegemist ei ole tõesti tavalise ventikaga, vaid on kasutatud samal tehnoloogial turbiini nagu turbodel. See vent ise peaks ilusti lööma 2-3 Bar survet,( seostades kompressoriga, kus sätid 2-3 bar-ile ja vaevalt ta sul midagi tõstab).
Iseasi on muidugi seda seadistada, millega ise kindlasti hakkama ei saada.
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 08 Juul 2009, 18:24
Postitas justcraizy
Isegi kui lööks mingi bari välja, milles ma sügavalt kahtlen, siis korraliku süsteemi jaoks on jõhkralt palju nussimist ikka. Juba bovi lisamine on paras teema ... Ilma selleta ja korraliku kinnise süsteemi korral lööb ta sul labad kohe tagurpidi käima.
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 08 Juul 2009, 18:30
Postitas Oil-Cooled
Neid asju on testitud. Tegemist on pasaga.
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 08 Juul 2009, 18:30
Postitas Krizto
justcraizy kirjutas:
Isegi kui lööks mingi bari välja, milles ma sügavalt kahtlen, siis korraliku süsteemi jaoks on jõhkralt palju nussimist ikka. Juba bovi lisamine on paras teema ... Ilma selleta ja korraliku kinnise süsteemi korral lööb ta sul labad kohe tagurpidi käima.
Aga kas tõesti peab BOV lisama, kui ma sätin selle töötama vastavalt gaasile? Erinevalt õigest turbost, millel on circa 100000 pööret on elektrooniline versioon kõvasti lahjem (heal juhul kuni 30000 pööret)
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 08 Juul 2009, 18:34
Postitas justcraizy
ilma bovita lased sa kohe süsteemi õhtale. Gaasi sulgemisel peab vahepeal tekkinud rõhk kuhugi minema. Kuid vaadates selle vidina konstruktsiooni, siis ma ei saa küll aru, kuidas see võiks isegi 0.1 barist rõhku tekitada... Ulme Aga anna tuld ja proovi, vaata mis juhtub.
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 08 Juul 2009, 18:35
Postitas Krizto
Oil-Cooled kirjutas:
Neid asju on testitud. Tegemist on pasaga.
1) Mul on VAID 125 kuubine mootor
2) Sa arvatavasti mõtleid neid vigureid, mis on eBays üleval nimedega nagu "Super Ultra mumbo Jumbo Electro Turbo) <, mis on valmistatud 50 krooni eest
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 08 Juul 2009, 18:36
Postitas Krizto
taimo_80 kirjutas:
Tegemist ei ole tõesti tavalise ventikaga, vaid on kasutatud samal tehnoloogial turbiini nagu turbodel. See vent ise peaks ilusti lööma 2-3 Bar survet,( seostades kompressoriga, kus sätid 2-3 bar-ile ja vaevalt ta sul midagi tõstab).
Iseasi on muidugi seda seadistada, millega ise kindlasti hakkama ei saada.
Aitähh sulle, et oled esimene inimene, kes usub, et see süsteem töötab (<mingil määral)
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 08 Juul 2009, 18:41
Postitas Krizto
bitter kirjutas:
Misasja lisamine?
Midagi säärast: , vaid oma võrrile
unustasin märkida, et mu sooviks on vaid mootorisse kergemini õhku saada, see kindlasti ei ole "turbo", kuid minu jaoks täidaks see oma eesmärki kenasti.
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 08 Juul 2009, 18:50
Postitas justcraizy
vaata, õhku saad sa mootorisse ainult rõhu all, pannes selle vidina ennem õhufiltrit niisama puhuma, ei anna ta sulle mitte midagi juurde, pigem takistab õhu vabat liikumist.
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 08 Juul 2009, 18:57
Postitas Krizto
justcraizy kirjutas:
vaata, õhku saad sa mootorisse ainult rõhu all, pannes selle vidina ennem õhufiltrit niisama puhuma, ei anna ta sulle mitte midagi juurde, pigem takistab õhu vabat liikumist.
Sorry, sul õigus ... Aga kui vaja siis lisan ka mingisuguse BOV vahele, õhufiltri kast võtab üllatavalt palju ruumi Honda paagi alt ära, kuid ilma selleta peaks kõik asjad ilusalt ära mahtuma
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 08 Juul 2009, 19:02
Postitas justcraizy
Telli endale amazonist kõigepealt maximum boost raamat. Loe läbi ja siis hakka ehitama selle abiga. bov ja kompressor(kas siis elektrooniline või siis õige riist) on kõige väiksem asi üldse selle projekti juures. Lisaks tean, et paljud on turbotanud kardi mootoreid. Kindlasti saaks sealt vajalikku knowhowd. Surfa netis ringi ning uuri. Väga väga väikseid päris turbosi samuti saadaval suht ok hinnaga.
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 08 Juul 2009, 19:03
Postitas franz125
Nujah,tööle võid sa ta saada(mingis pöörete vahemikus)Ütle issile,et ta teise töökoha juurde hangiks ,sest kolbe hakkab sul minema iga päev üks,enne kui 2-he taktilise turbo käima saad.Ja igaks juhuks mõni silinder hangi kah kohe valmis.
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 08 Juul 2009, 19:07
Postitas taimo_80
tegemist on 4-takti rattaga!
Nujah,tööle võid sa ta saada(mingis pöörete vahemikus)Ütle issile,et ta teise töökoha juurde hangiks ,sest kolbe hakkab sul minema iga päev üks,enne kui 2-he taktilise turbo käima saad.Ja igaks juhuks mõni silinder hangi kah kohe valmis.
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 08 Juul 2009, 19:18
Postitas Krizto
franz125 kirjutas:
Nujah,tööle võid sa ta saada(mingis pöörete vahemikus)Ütle issile,et ta teise töökoha juurde hangiks ,sest kolbe hakkab sul minema iga päev üks,enne kui 2-he taktilise turbo käima saad.Ja igaks juhuks mõni silinder hangi kah kohe valmis.
Ei saa hästi aru su postitusest, honda mul 4 taktiline + erinevalt sinu "issist", pean mina tööd tegema. Niisama ei saa siin elus midagi
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 08 Juul 2009, 19:19
Postitas Oil-Cooled
Krizto kirjutas:
Oil-Cooled kirjutas:
Neid asju on testitud. Tegemist on pasaga.
1) Mul on VAID 125 kuubine mootor
2) Sa arvatavasti mõtleid neid vigureid, mis on eBays üleval nimedega nagu "Super Ultra mumbo Jumbo Electro Turbo) <, mis on valmistatud 50 krooni eest
Ei, pean silmas seda sama mis selles filmis.
Tänapäeval müüakse igasugust paska noortele ignorantidele. Peaasi et on adoniseeritud, siis müüvad nagu soojad saiad
Ega igasugused insenerid ja kogenud mehhaanikud lollid ei ole et nad seillist vidinat ei kasuta.
Loe läbi see raamat:
Selliste idiootsuste asemel otsi üks kasutatud CBR150 mootor või ainult 'top end', see läheb su CBR125 mootori alumise poole peale.
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 08 Juul 2009, 19:29
Postitas Krizto
Ei usu, et hakkan õiget turbot enda võrrile peale panema, mul pole raha uut mootorit osta
Ma olen õnnelik, kui saan 1-2(heal juhul) Psi-d lisa. Esialgne plaan on aidata ikka mootoril kergemini õhku kätte saada, sest see praegune "stock" õhufiltri süsteem , mis mul seal sees on näeb jube "piirav ja ahistav" välja
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 08 Juul 2009, 19:45
Postitas franz125
Krizto kirjutas:
franz125 kirjutas:
Nujah,tööle võid sa ta saada(mingis pöörete vahemikus)Ütle issile,et ta teise töökoha juurde hangiks ,sest kolbe hakkab sul minema iga päev üks,enne kui 2-he taktilise turbo käima saad.Ja igaks juhuks mõni silinder hangi kah kohe valmis.
Ei saa hästi aru su postitusest, honda mul 4 taktiline + erinevalt sinu "issist", pean mina tööd tegema. Niisama ei saa siin elus midagi
Sorry,"mees"ega ma eriti ei süüvinud su aparaati aga muu jutt jääb samaks.Sa proovi kõigepelt endale üleüldse kogu gaasijaotus selgeks teha ja seda alates karbussi tööpõhimõttest.Edu!Töö teeb targaks!P.S kui sul peab just turbo olema siis ehita "tuuleturbo"
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 08 Juul 2009, 19:52
Postitas Erik
Ma ei tea kas see oli võlts või mitte, aga juudituubis oli mingi video kus ühte mootorit piinati lehtede puhumis masiaga. Hääl muutus küll.
Parem tee NOSi peale. Kuigi jah mingi 4k vist maksab uuest peast see lõbus mootori hävitus.
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 08 Juul 2009, 20:03
Postitas matti
Ehita gondli sisse "ram air" kui piisavalt suured õhuvõtu avad teha ja kinnisesse õhufiltri kasti suunata siis peaks väike lisaõhu efekt tekkima küll.
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 08 Juul 2009, 20:08
Postitas korke
Kus juures olen ühte tsiklit oma silmaga näinud millel oli kaks sellist elektroonilist turbot peal. Sõita sai sellega täis võimsusel mõned kilomeetrid ja siis oli aku surnud. Kuna tsikli genekas ei jaksa toota nii palju voolu. Need turbod oli pandud rohkem teise eesmärgiga ,et kompentseerida mingil määral halba sisse pritse hingavust. Seal ta andis mõned kilovattid.
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 08 Juul 2009, 21:34
Postitas janis
Kui sul vaja rohkem õhku peale, kas siis poleks lihtsam õhufiltri korpus ära visata ja asendada koonus filtriga, tuleb rohkem õhku peale. Aga miks sa üldse nõela tõstsid kui nüüd segu rikkaks jääb?
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 08 Juul 2009, 21:43
Postitas KIBU
teemaalgataja on ilgelt lahe vend. mitu lehekülge nuiab et teised ta ideed takka kiidaks mitte ausat ja õiget infot annaksid. miks sa siis küsid teiste arvamust kui sa seda tegelt kuulda ei taha. kui sa tahad et teised su ideele kaasa kiidaks siis ära küsi nende arvamust vaid palu et nad kiidaks. kui sa lihtsalt midagi ehitada tahad siis küta aga nagu sulle juba siin öeldud. meisterdamine on alati asjalik ajaviide olnud. kui sulle öeldakse et idee on mäda siis ega see kui sa siin pikalt jaurad ei muuda teiste arvamust.
isiklikult arvan et sa peaksid alustama mitte turbopiiblist vaid sisepõlemismootori ABC st. üldse mitte hava pärast kusjuures. keegi pole sündind teadmistega tehnika vallast ja igati mõistlik on ses osas arendada kui huvi on. a enne kui katsetusliku osaga peale hakkad tee endale elementaarne teooria selgeks ja usu mida teised räägivad kui nad oma juttu põhjendavad.soovitan sulle soojalt Palu raamatuid näiteks ja täitsa ilus jutt mootori töö abc kohta on tqhq lehel "tehnika" all.
ilmselt oled kuulnud et lisavõimsusega on seotud suurem õhukogus ajaühikus mis mootorisse jõuab kuid sa ei tea ilmselt täpselt vastust küsimustele miks ja kuidas. eelmainitud raamatud ja kirjutised annavad sulle vastuse ja edasi ehk tõesti juba turbopiibel.
igal juhul edu ja ära pahanda.
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 08 Juul 2009, 22:14
Postitas eerikkarts
olles kätpidi mudelismis sees tean omast käest et harjavabad mootorid arendavad vägu suuri võimsusi oma väikse mõõdu kohta. Rusika suurune mootor võib arendada 4-5KW hetkvõimsust ja pidevat 2,5KW ringi 40000RPM'i on nende jaoks magus pöörlemiskiirus kus saavutatakse kasutegur kuni 90% Puht teoreetiliselt arvan et kui panna väiksema tsikli turbole heitgaasi teo asemel selle harjavabalise mootori siis see isegi vast võiks mingisuguse rõhu tekitada.
Miinus pooleks jääb muidugi vool mis mootor tarbima hakkab, ca 120-150A pole hetk võimsustel probleem ja pinget läheks vähemalt sinna 40V kanti vaja. Ja pidevat seda mootorit ei saaks käiata ilma piisava ja effektiivseta jahtuseta.
Iseenesest täitsa huvitav, oleks üks väiksem turbo huvipärast prooviks järgi millise rõhuv võib saavutada...