Quo vadis Eesti motokross
Alustuseks väljavõte Pärnu Motoklubi kodulehe foorumist, milles sai enne Pärnu Kuninga motokrossi küsitud korraldajalt nendepoolset selgitust viimasel ajal kombeks saanud ettemaksu ja lisatasu kohta võistlusele registreerimisel. Kahjuks konkreetset vastust korraldaja ei andnud, mõtteavaldused on kronoloogiliselt pööratud järjekorras:
2009-07-11 08:56:44 ütles aavik nii:
eks see 200.- korrni on tingitud sellest,et enamus on sellise asjaga päri.kui ikkagi keegi ei ole nõus sellise nonsensiga siis poleks ka kellelgi mingit seaduslikku alust seda 200.- nõuda.ja tõepoolest keegi ei tea kas ta neljapäevasel treeningul ehk ei vigasta end ja sõitma tulla ei saa,sellisel juhul peaks raha tagastamine toimima ka nii ,et mitte ma ise ei pea tagasi nuiama hakkama aga motoklubi ajab ise järge ,et kes ei võtnud osa sel päeval ja tagastama raha maksja kontole,mitte ,et ma peaks põhjendama ja lunima oma raha tagasi ja siis mõni pekinägu otsustab kas anda või mitte,tundub nagu elaksime endiselt "vanas heas ajas" sest mõnedele tegelastele ei jõua endiselt õiglase turumajanduse põhimõtted kohale.Kui raha küsitakse siis peab selle eest ka midagi tegema või kuidas teile tundub?!
2009-07-10 08:54:34 ütles marx nii:
Kallid kritiseerijad, otsige ülesse sellise klubi foorum, kes Teile Teie rahasid tagasi ei maksa või kes Teile kõige rohkem närvidele käib ja siis andke seal täiega tuld!
Lihtsalt ajapuuduse tõttu ei ole võimalik Pärnu Motoclubi korraldajatel teiega hetkel pikemalt "vestelda".
Hoidkem parem pöialt, et ilma annab ja et Kunni kross õnnestuks. Tänud.
2009-07-10 01:58:21 ütles kah võidusõtija nii:
Mehed, te siin räägite, et see lisa 200 krooni leida pole mingi tegu. Kurat kui Sinu jaoks on 200 krooni teenimine nii lihtne siis äkki viskad mulle sponsi vähe. Motokross, on kallis ala, seda teame me kõik, alati on lihtne öelda, et ära sõida või vali odavam ala. Aga mõelge sellele, et me tuleme teie krossile, paneme endale kütuse autosse, siis veel bensiini, ostame rehvid, maksame osalustasu.
Järgnev jutt aga ei puuduta praegu Pärnu Kuningat, aga üldiselt Eesti Motokrossi, kus korraldajatel on võistlejatest pohhui suhteliselt, kui osalustasu oled maksnud on tal savi, sõida kasvõi kinnissilmi. Ehedad näited on Vaabina, kus rada tolmas. Ja paljud teised külakrossid, kus raja hoolduses pole sõna otseses mõttes mitte sittagi tehtud, saaks vaid papi kätte.
Kõik küsivad pappi, aga võidumehed saavad mingi sitase 200 kroonise kulku, heal juhul pudeli sovetskojet ja sooja käepigistuse. Sa tuled krossile a'la 2000 kroonise eelarvega, ja tagasi saad hea sõidu ja õnne korral kulku ja shampuse.
Siinkohal tahaksingi tänada Nii Pärnu Kuninga, Sõmerpalu ja ka Mulgikrossi korraldajad, kes annavad esimesele kolmele korraliku auhinna raha ja hea õnne korral esimesele viiele ka stardiraha tagasi.
Aga mehed, kuuspäeva enne võidusõitu endale osalustasusi küsida ja kui ei maksa ja võistlusele kohale tuled ja veel lisapead maksma on TUULA LOLLUS. 6 päevaga võib motospordis kõike juhtuda, kukud ja vigastud, tehnika annab otsad ja kunagi ei saa keegi mitte midagi tagasi. Öeldakse vaid oma VIGA
2009-07-09 22:27:59 ütles marx nii:
Osalustasu ja see lisatasu on kirjas ka EMF-i krossikomisjoni poolt koostatud võistlustingimustes. Külakrossidel võib mõni korraldaja teha kõik oma kulul kui tahab.
Meil aga on loota ja on eeldatud natuke korda ja distdipliini.
Kui hr "võistleja" avalikustaks meile oma nime, siis vastu tulles ja aru saades tema majanduslikust probleemist, saaksime teha sellise tubli etteaste eest temale siis selle erandi, et me ei võta hilinenud registreerimise eest lisatasu.
Samuti ei ole kuulnud, et keegi kellel on midagi juhtunud või ei saa mingil põhjusel tulla poleks oma raha tagasi saanud.
See süsteem on loodud distsipliini ja korra loomiseks kogu motokrossi süsteemis. Ja "võistlejale" veel niipalju, et ega sa vist ikka palju neid krosse korraldanud pole, et sa aru ei saa miks ja kuhu raha kulub. Loomulikult on see äri aga kindlasti mitte ei ole see selline äri mis mütsi loopima paneb. Riskid (ilm ,publik,jne) on liiga suured.
See lisa 200 jääb ju ära kui õigel ajal registreerud. Kas ei ole lihtne?
Ja veel sulle võistleja - korraldajatega on meie puhul tegu ka võistlejatega kes käivad ja võistlevad üle eesti ning meie ei näe selles ettemaksus küll mingit probleemi. Huvitav miks?
2009-07-09 18:04:09 ütles osaleja nii:
see ei tununud küll väga kurtmise moodi,sest kirja on pandud jutt,mida on kuulda igal võistlusel ja küsimused on õigustatud.Sama ka see 200 kroonine lisatasu,see ei ole EMF väljamõeldis vaid ikka korraldajate poolt koostatud juhendis.Ühed korraldajad nõuavad seda teise mitte..
ja kindlasti ei ole see jutt kurtmine,kui ma maksan mingi summa raha,siis tahan ka teada,mille eest.täiesti normaalne
2009-07-09 16:59:15 ütles margo nii:
Vales kohas kurdad oma probleemi. Minu arust oleks vähemalt eestikate puhul EMF i kohustus garanteerida võistluse toimumine. Sportlastelt võetud raha peaks sporti tagasi minema, mitte eelarveaukude lappimiseks.
Antud olukorras on iga viimane kui risk korraldaja kanda, pane ennast parem tema olukorda, kross ei ole odav sport ja selle 200 eeku ikka leiad.
2009-07-09 14:40:35 ütles Võistleja nii:
Paistab, et Pärnu Motoklubi juhtivad tegelased pole siiski aru saanud minu poolt esitatud küsimuse mõttest.
Ei ole mingisugust kahtlust, et Teie korraldatav Pärnu Kuningas on kindlasti üks paremini toimivaid motokrosse hooaja jooksul ja au Teile selle eest. Sellise ürituse läbiviimine ei ole kerge, eriti viimaste aastate ilmaolusid jälgides, aga kindlasti mitte võimatu.
Kodanik Võistlejal on täiesti olemas arusaam ja kogemused, kuidas motokrossi võistlusi korraldatakse. Üks võistlus saab olema täpselt selline, kuidas korraldaja seda soovib ja näeb.
Küsimust kommenteerinute väljendeid kasutades võiks seepeale väita, et „ pikka ja ilusat juttu lugedes sellest, kuidas võistlejad oma eelregistreerimise ja osavõtutasude maksmisega korraldajatele liiga teevad, ärge siis korraldage ja seda täiesti vabatahtlikult“.
Igasuguse ürituse korraldamine, millele müüakse pileteid pealtvaatajatele, on äriprojekt. Ka motokrossi korraldamine on äriprojekt, millega soovitakse saada rahalist tulu ning au ja kuulsust. Kui keegi väidab, et korraldab motokrossi puhtast missioonitundest, siis ta kas valetab või on lihtsalt rumal. Motokrossi korraldamine on mõnevõrra lihtsam, kuna võistlejad maksavad osalustasu, millest on võimalik katta kulusid ka pealtvaatajate ja sponsorite puudumisel, osa raha peab lihtsalt enne võtta olema. Põhimõtteliselt on Eestis tänapäeval võimalik korraldada võistlus ka täiesti osalustasude põhjal eeldusel, et võistlejaid on umbes 150 ja korraldajad teevad seda „missioonitundest“. Kui korraldaja soovib üritusest show teha, kutsuda sinna tantsutüdrukud, trikihüppajad, langevarjurid või lasta ilutulestikku, on see tema nägemus asjast, võistlejatele on see suhteliselt ükspuha ja nad ei pea seda kinni maksma. Kui korraldaja arvab, et sellised lisakulutused toovad talle rohkem tulusid, siis on see tema vastutusel.
Enam-vähem sama on ka nii-öelda tipptasemel võitlejate kohalemeelitamisega. Ei ole mingi saladus, et nii eesti verd MM-il sõitjad kui ka teises seal osalejad soovivad krossist osavõtu eest raha suurusjärgus 20 000-40 000 krooni, vastab selline hind ka nende tasemele või on see üles puhutud, on iseasi. Teine asi on see, et kas see ennast ka ära tasub, kas pealtvaatajad ja sponsorid katavad need kulutused „tähtedele“. Teised osavõtjad ei pea ju sellist kulutust kinni maksma, nendel on „savi“ kas Leokid, Krestinov, Laansoo või veel keegi „ässadest“ sõidab nendest korduvalt mööda, pigem vastupidi. Tänu sellele ollakse vastav arv kohti tagapool ja aeglasemad mehed ei saa tänu nendele üldse tulemust kirja, kuna ei läbi vajalikku arvu ringidest.
Eelnevast lähtudes tekib küsimus, miks ei võiks ka teised kiiremad mehed (nagu Kuusk, Triisad, Mägi, Rätsepad, Uusna, Park, Koval, Lokotar jne ning hunnik lätlasi ja soomlasi, ka nemad on kiired ja käinud piiri taga võistlemas) soovida oma kinnimaksmist. Arvan, et väljendan enamiku võistlejate seisukohta, kui ütlen, et kui kiired eesti poisid soovivad kodumaal võistelda, on tore. Kui nad seda soovivad raha eest teha, siis teised võitlejad seda kinni maksma ei pea. Maailmanimede võistlema kutsumine on siiski korraldaja eralõbu.
Eestis on juba aastaid esinemas käinud erinevad maailmanimedega pop-tähed, nendel kontsertidel on alati ka teised artistid ja soojendusbändid. Pole küll kunagi kuulda olnud, et teised osalejad peaksid osaliselt omast taskust selle kõige kuulsama kulud korvama.
Põhilise probleemi on ju tegelikult tekitanud ainult eelregistreerimisel nõutav tasu 400 krooni, millele kohapeal registreerimisel lisandub 200 krooni ehk 50%. Kuna need summad kantakse üle konkreetsele võistluse korraldajale, siis oleks paljudel soov teada, milliseid lisakulutusi 200 krooni väärtuses toob korraldajale võistluseelsel hommikul registreerimine. Kolme või nelja „koidula“ andmine koos litsentsiga transpondri vastu ajakulu ega registreerija tööd ei suurenda. Vahet pole, kas võetakse raha ja litsents, tehakse tabelisse nime taha „linnuke“ ja antakse transponder või võetakse litsents, aetakse tabelis näpuga rida, tehakse „linnuke“ ning antakse transponder.
Ajakava koostamine nimetatud probleemi ei puuduta, selle teeb korraldaja omal äranägemisel tükk aega enne registreerimise algust. Võistlejate arv ajakava tegelikult ei mõjuta, klassides MX1 ja MX2 on kahe sõidu jagu võistlejaid, teistes ühe sõidu. On neid sõitjaid mõni rohkem või vähem, ajakava sellest ei muutu, sõit on sama pikk, olgu seal 10 või 30 võistlejat. Kohtunikud seisavad ikka igal hüppel, stardis ja finišis. Kui ka suurtes klassides on vähem võistlejaid, siis juba ohutuse mõttes on mõistlik nad kahte sõitu jagada.
Toitlustaja varude suurus on toitlustaja enda probleem, tema ostab korraldajalt koha ja on tema asi, kuidas ta omadega välja tuleb. Tegelikult võetakse kõik kaasa, mis võimalik, kui üle jääb, süüakse nädala pärast ikka ära.
Ainuke asi, mis võib tõesti korraldaja kulusid ettearvamatult suurendada, on liiga kuiv ja tolmav rada, selle vastu ei vaidle üldse (paaril viimasel aastal ja vist ka tänavu Pärnus sellega muret ei ole).
Sellise eelregistreerimise mudelit võiksid kasutama hakata ka kohalik poepidaja või tanklaomanik, kes hakkavad nõudma igakuist ettemaksu Sinu kulutuste osas, vastasel korral nõuavad 50% protsenti rohkem. Ka nemad panevad oma raha kauba alla kinni, lootuses see Sulle kasumiga maha müüa, täpselt nagu Sina, hea Krossikorraldaja. Kui Sa aga mingil põhjusel jätad ostu sooritamata, siis raha Sulle tagasi ei maksta, või äärmisel juhul kantakse üle naabermaakonna poodnikule, kuhu Sul polnud plaaniski minna.
Hea Krossikorraldaja, samuti EMF-i tegelased, kes selliseid otsuseid vastu võtavad, saage aru, on Teie raha ja on Meie (võistlejate) raha, niikaua, kui ma ei tarbi reaalselt Teie teenuseid, ei pea me selle eest ka maksma. Kui me mingil tingimusel oleme nõus ka ette maksma, siis oleks igati loogiline, et meie mitteosalemisel makstakse see raha tagasi, ilma igasuguste „mõjuvate põhjusteta“.
Väheke mõtlemisainet Sulle hea Korraldaja ka selle nurga alt!
2009-07-09 12:38:47 ütles osaleja nii:
Küsimus korraldajatele: millest on tingitud see 200 kroonine lisatasu kohapeal registreerijale.On sellel mingi konkreetne põhjus ka või lihtsalt 'tänu' et inimene leidis viimasel minutil siiski võimaluse kohale tulla
2009-07-08 00:58:52 ütles marx nii:
To võistleja:
Ilus aga asjatundmatu jutt.
Sinu vestlusoskus ja seadustundlikus teeb lausa kadedaks.
Aga proovi midagi korraldada, kasvõi liivalosside ehitamist randa. Ja vaata siis kui kihvt on kuni viimae hetkeni närvitseda ja oletada mitu osalejat tuleb. Sa ei julgeks isegi oma ema ka vaatama kutsuda, kui ei tea kas keegi üldse losse ehitama tuleb ja hakkab. Mõtteainet Sulle.
Sellise sõnaosavusega võiks hoopis motokrossi heaks midagi ära teha. Näiteks meedias tehtut ja ponnistusi hea sõnaga kajastada. vms.
2009-07-07 17:56:18 ütles to Võistleja nii:
Pikka ja ilusat juttu lugedes sellest kuidas võistluste korraldajad võistlejatele eelregistreerimisega liiga teevad , järeldan , et nn. kodanik Võistleja pole ise suure võistluse korraldamisega kokku puutunud.
Sel teemal on korduvalt juttu olnud korraldajate koosolekul ja kohtunike koolitusel.
Kui oma nime võistlusele kirja panek on tihtilugu sümboolne ja kohale tulekuks ei kohusta ,siis ongi korraldaja see loll kes vaadates pikki sõitjate nimekirju ning vastavalt sellele planeerides alates ajakavast , vajalikest abilistest , võistlejate parkimistingimustest , toitlustaja varudest ning veel paljudest asjadest võimalikult head üritust teha-seisab simitsi faktiga , et kohal on kõigest pooled registreerunutest!
Väheke mõtlemisainet Sulle hea Võistleja ka selle nurga alt!
2009-07-07 16:52:04 ütles ard nii:
Täiesti õige ja ära siis osale, seda absoluutselt vabatahtlikult.
2009-07-07 15:02:42 ütles Võistleja nii:
Tekkis küsimus motoklubile ja võistluse korraldajale seoses viimastel motokrossidel üles kerkinud probleemile eelregistreerimisega ja võistluste ettemaksuga.
Mille alusel üldse nõutakse ettemaksu tasumist kuus päeva enne võistlusi. Vahepealse ajaga jõuab tekkida hulk probleeme, millised ei võimalda võistlusest osa võtta, elu on näidanud, et osalustasu tagasi ei maksta. EMF-i reeglites on kirjas, et osalustasu tagastatakse mõjuval põhjusel, milline see põhjus peab olema, kas lihtsalt loobumine võistlusest on mõjuv põhjus?
Võlaõigusseaduse § 213 lg 4 ütleb, et Tarbijalemüügi puhul ei või ostjat kohustada ettemaksuks enam kui poole ulatuses ostuhinnast.
Osalustasu krossil ei ole isegi mingi kauba või teenuse ostmine, millega müüja riskeerib oma rahaga, et loobumise tõttu kaup müümata või teenus osutamata jääb. Tegemist ei ole teatrietenduse või kontserdiga, kus kohtade arv on piiratud ja korraldaja soov välja müüa võimalikult "täismaja". Teatripilet on võimalik sõbrale maha müüa kui ise minna ei saa, osalustasu maha müüa pole võimalik. Ärajäänud Valga EMV etapi rahad kantakse Türi etapi korraldajatele, aga kui võistlejal polnud plaaniski sinna minna, miks asetatakse sundseisu? Tegemist ei ole MM karuselliga ja selle ümber toimuvaga, seal on teised reeglid ja teised rahad! Motokrossi võistlusi Eestis tuleb pealtvaataja vaatama kas puhtast fanatismist või oma tuttavaid-sugulasi. Võistlustel osaleja maksab osalustasu korraldajale, et sõita, pealtvaataja maksab korraldajale, et sõitja sõitu vaadata. Sellise teenuseosutamise puhul peaks jääma võistleja vabaduseks otsustada, kas ta läheb võistlema ja millal ta selle otsuse teeb. Motokrossi korraldajale ei too võistlejate arv mingisuguseid kulutusi.
Raja ettevalmistamine ja teenindav personal, kohtunikud on samad nii 50 kui ka 150 osalejaga krossil, ainult tulud võivad suureneda.
Pärnu Motoklubi juhatus andis mõista, et nende kodulehel ei ole mõtet seda teemat arendada, tundub, et nende meelest on kõik seaduspärane.
Mida arvavad foorumit külastavad krossisõitjad, kas teie meelest on EMF poolt heakskiidetud ja osade krossikorraldajate poolt rakendatud registreerimisüsteem õigustatud?
Pärnu Kunni korralduskomitee on hetkel iga-aastases ekstaasis sellest kui toreda võistluse nad järjekordselt korraldasid, tänatakse korraldajaid abistajaid ja võistlejaid. Sellest, et paljudel krossisõitjatele "vesi peale" tõmmati, ei mainita.
Alustaks sellest, et kogu selline ettemaksu süsteem ei ole seaduspärane. Oma 2009 aasta MX võistlustingimustes punktis 12.2, on EMF kehtestanud meistrivõistluste ja karikavõistluste osavõtutasuks 50cc ja quad 50 -300 krooni, 65cc, 85cc, quad 100 ja quad 200 -400 krooni, ülejäänud klassid 500 krooni.
Punktis 12.3 on ära toodud, et nõuetekohasel mitteregistreerimisel, st mitteettemaksmisel võib korraldaja nõuda kahekordset tasu ehk vastavalt 600-1000 krooni. Huvitav, miks korraldajad pole veel suvatsenud täita neid võistlustingimusi? Võiks ju proovida, kus asub see taluvuse piir!
Samas punktis öeldakse, et osavõtutasu tagastatakse mõjuval põhjusel. Kas keegi suvatseb selgitada, milline see mõjuv põhjus on, kas võistleja surm ainult? Kui võistleja krossile ei lähe, siis tal ongi ju selleks ainult mõjuv põhjus, ükskõik siis milline. Mitme krossile eelneva päeva jooksul võib neid põhjusi ilmneda lausa mitu. Kui mõne krossikorraldaja arvates pole 200 krooni sellise spordiala juures mingi raha, siis vaidleks sellele vastu. Kuna kross on väga kallis spordiala, siis on ka 100 krooni suur raha, mitte millegi eest seda maksta on nonsens.
Ei ole kahjuks kursis, millise eelarvega Pärnus krossi korraldatakse, aga halamise järgi võib oletada, et kulutused on kolossaalsed.
Makstakse ju käesoleval aastal keskmiselt 400 krooni osalustasu, sellest 100 krooni läheb transpondereid rentivale firmale, ülejäänud rahast peaks jätkuma kohtunikebrigaadile, meditsiinitöötajatele, mõnele abilisele veel ning rajakorrastustöödeks peaks ka midagi jääma. Sellest lähtudes peaks korraldaja soov olema saada võistlusele võimalikult palju osavõtjaid, kuna korralduskulud on samad.
Praeguse ettemaksu puhul pean minema võistlusele ka valutavate kehaosadega või koliseva mootoriga, sest ettemakstud raha tagasisaamine on enam kui ebatõenäoline. Kui probleemid siiski viimasel hetkel lahenduse leiavad, lähed krossile, maksad valutava südamega 600 krooni ja sõidad. Või istud hoopis kodus ja nead kogu motokrossi maapõhja!
Kui ma krossile ei lähe, ei anta mulle ju andurit, minu aegu ei mõõdeta, järelikult pole mul vaja ka maksta. Kui ma registreerun kohapeal ja pean maksma veel 200 krooni, kas siis ajavõtusüsteem muutub minu jaoks paremaks?
Kui ma krossile ei lähe, ei kuku ma ennast ka puruks, meditsiinitöötajad ei pea mulle abi andma. Kui ma registreerun kohapeal ja maksan lisaks 200 krooni, kas mulle antakse vajadusel selle eest tõhusamat abi?
Kui ma krossile ei lähe, ei ole vaja rada minu jaoks siledaks lükata ega ka vajadusel kasta. Kui ma registreerun kohapeal, kas siis lisaraha eest tehakse mulle mingi sile serv raja ääres, kuivatatakse pori või eemaldatakse minu eest tolm?
Kui ma krossile ei lähe, pole minu jaoks vaja ka rajakohtunikke ega teisi abilisi, sest ma ei kasuta nende teenuseid, lisaraha eest ei teeks nad minu jaoks midagi paremaks.
Kui keegi krossikorraldajatest on plaaninud võistluseks tühjale põllule rada ehitada ja need kulud ühe krossiga katta, oleks selline tõmblemine mõistetav, aga tänavuse kalendri järgi seda vist pole.
Hetkel kehtiv ettemaksu süsteem oleks seaduspärane vaid juhul, kui korraldaja kehtestaks vastavas klassis näiteks 30 kohta, ettemaksu tasumisel (kes ees, see mees) ostad koha nagu teatris ja lähed sõidad. Kui omale koha ostmisega hilined, siis ei aita ka 10000 krooni maksmine.
Viskaks mõne kivi ka Pärnu "suurepäraselt" korraldatud võistluse kapsaaeda!
2009 aasta kevadel väljaantud krossikalendris polnud poolt sõnagi juttu sellest, et tegemist on Eesti karikavõistlustega motokrossis. Maardu ja Kunda etappide ärajäämisega anti varakult vastava klassi karikavõistlused teistele korraldajatele (2009 MX võistlustingimuste punkt 9.4 ütleb, et ärajäänud EMV ja EKV etappe ei asendata), aga mitte Pärnu Kuningale. Siis mingil hetkel ilmus kalendrisse ka Pärnu krossile karikavõistluste etapp klassidele MX1, 85cc ja Quad. Vägisi jääb mulje, et korraldajad lunisid karikaetapi välja, et rakendada soovitud ettemaksu ning kohale ajada rohkem sõitjaid.
Pärnu Kuninga kinnitatud võistlusjuhend ilmus EMF kodulehel, selles polnud sõnagi Quad 100 ja 200 klassidest, samuti polnud märget sellest, et korraldaja on õigus teha juhendisse muudatusi.
11.07 2009 toimunud Pärnu Kuninga nimelisel motokrossil toimus omapärane olukord, kus MX2 B sõidu esimesse starti ilmusid pooled võistlejad, kes sõiduks kvalifitseerusid. Nimelt olevat kell 11.20 kuni 11.30 toimunud võistlejate koosolekul räägitud, et 10 minutit enne stardi algust peab boksis olema, muidu peale ei lasta. esiteks teavad enamus sõitjad, et selline koosolek on alati olnud paras mokalaat, kus midagi asjalikku ei räägita, juttu kuulevad niikuinii ainult lähemal seisvad võistlejad, ülejäänu summutab kas mootorite mürin või muusika.
Seda esiteks, teised peab olema ikka ajuhiiglane, et teha koosolek 10 minutit enne MX2 ajasõidu algust, on ju selge, et need mehed on juba kusagil boksis või oma rataste juures. Sellest tekkiski olukord, et osa MX2 B sõitjaid ei jõudnud 10 enne starti boksi ja esimesse sõitu ei lastud. Osad nendest vihastasid tõsiselt ja sõitsid kohe krossilt minema (huvitav oleks teada, paljud neist 600 krooni maksid), neid sõitjaid vaevalt edaspidi Pärnus krossil näeb.
Tegelikult on probleem selles, et 11.07 2009 hommikul võistlusalale sissepääsul jagasid tüdrukud kõigile osavõtjatele tükitud ajakava, kus on selgelt kirjas, et 13.40-14.00 toimub MX1 B esimene start ja 14.05-14.25 toimub MX2 B esimene start. Sellest lähtudes läksid nö hilinenud võistlejad boksi mitte 5 minutit hiljem vaid pool tundi varem. Kurat, kui korraldaja poolt trükitud ja kättejagatud ajakava ei kehti, milleks seda siis üldse teha! Õigustatud oleks MX2 B kõrvalejäänud võitlejate poolt tagasi nõuda nii osalustasu kui ka oma transpordikulud Pärnusse.
Mida arvatakse sõitjate poolt, kas sellised "pärlid" tulevad kasuks motokrossile, toovad nad kogu aeg juurde uusi sõitjaid või jääb neid üha vähemaks. Kas motokrossi viljelevad sportlased peavad Eesti Vabariigis looma omale ametühingu, kes nende õiguste eest seisaks või saab siiski ilma hakkama? Kas kohalikus motokrossis on tekkimas F1 sarnane olukord, kus sõitjad-FOTA näevad probleemi üheltpoolt, aga paar tegelast arvavad teistmoodi ja suruvad nõudmisi läbi? Samas F1-s lubati teha alternatiivne vormelisari kui erimeelsusi ei lahenda. See meenutab täpselt aastatagust aega, kui Eestis üritati käima panna EMX sarja (eemaletõugatutele, solvatutele, algajatele ja teistele õnnetutele). Siis tõusis EMF tagajalgadele, andis välja hulga "reegleid" ja teisi huvitavaid dokumente, kus sisuliselt keelati motokrossi sõitmine vabariigis ilme nende heakskiiduta, väideti , et ainult EMF on võimeline korraldama motokrossi. Sellelt tulenevalt küsimus, kas peale seda on olukord motokrossis muutunud halvemaks või paremaks ja "tänu" kellele?