1. leht 1-st

Cdi sobivus?

Postitatud: 05 Aug 2009, 10:38
Postitas Ekskavaator

Tere,

sai aretatud kawasaki klx650-ne mootor klr-i raami vahele, aga asi ei käivitu. Cdi ja staator said klr-i omad. Säde on olemas, kuid tekkis küsimus, et kas süüte ajastus sõltub cdi-ist? Minu loogika ülteb, et kui rootor, mis on klx oma, annab cdi-le ju õigel ajal impulsi ja peaks asi ju funksima (näide soovmõtlemisest :D ).

Kas viga võib peituda cdi-s? Ehk oskab keegi midagi tarka pajatada?


Re: Cdi sobivus?

Postitatud: 05 Aug 2009, 18:49
Postitas Vint

Süüte ajastus sõltub tegelikult andurist mis asub väntvõlli otsa juures. ( enamasti siduri poolse kaane all.)
Varjante on kaks kuidas sädeme õiget hetke kontrollida:

Kruvid kaane maha ja ajad anduri väntvõlli peal oleva nukgia kokku. ( eeldab õli väljalaskmist ja ilmselt mõne pudina eemaldamist. )

Vaatad manualist märgid järgi ja ajad need omavahel kokku. Üldiselt tähistab "T" ülemist surnud seisu, kui väntvõlli juures olev andur on signaali saanud peaks säde pidevalt jooksma. Elektroonilise tahoka puhul näed sealt ka max pöördeid.

Manuale võid siit leida: http://www.tanga-moteurs.ro/service/
http://www.carlsalter.com/motorcycle-manuals.asp
http://ursa.irk.ru/manual/
http://www.repairmanualclub.com/motoman ... SC&limit=0


Re: Cdi sobivus?

Postitatud: 05 Aug 2009, 19:35
Postitas kurikristjan

Siiski, CDI-st sõltub süütehetk päris tublisti. Endal just hiljutine kogemus, kus Honda CDI oli asendatud pitbike omaga, millel pistik küll sama oli ja süütetrummel oli kahe kiilusoonega. Kui originaal CDI peale panin, oli süüde vale - mootor vaid turtsus ja paukus, korra läks käima ka aga pöördeid üles ei saanud. Tuli trumli teine kiilusoon kasutusele võtta ja hakkas toimima. Lisasoon oli kellegi poolt ise tehtud juba, ilmselt polnud originaal süüteplokki lihtsalt saada - üsna vana rattaga tegemist.

Samas võid ju uurida, kui erinevad KLX ja KLR CDI-d on ja ehk annab kellegi KLX oma laenuks võtta ja proovida. :roll:


Re: Cdi sobivus?

Postitatud: 05 Aug 2009, 19:37
Postitas Ekskavaator

Tänan vastamast, kuid nüüd on tekkinud uus kahtlus miks asi ei käivitu, nimelt on süütepooli primaarahela takistus etteantud minimumist ca poole väiksem. Kas on selline tsenaarium tõenäoline, et kui niisama on säde, siis rõhu all hakkab üle taguma?


Re: Cdi sobivus?

Postitatud: 05 Aug 2009, 19:47
Postitas Ekskavaator

Manualist vaatasin järgi, et süütehetked on siis järgmised:
klx 5 kraadi enne surnud seisu ja klr 10 kraadi e.s.s. 1300 rpm juures. Rootoritel asuvad kõrgemad kohad (millelt andur impulsi saab) olid erinevad.
Rattal kogu juhtmestik klr-i oma.