1. leht 4-st
Orig.summuti modimine
Postitatud: 10 Aug 2009, 19:43
Postitas rico
Kuna ei ole summuteid ise lammutanud,siis tekkis väike küsimus.Milline erinevus on tuntud firmade summutite ja orig.summutite ehituses?Millest paljudel on selline mõnus heli ja kas on võimalik ka ise orig.summutit veidi modida?
Näiteks uue kawa z750 oma.

Re: Orig.summuti modimine
Postitatud: 10 Aug 2009, 19:49
Postitas Junzu
Z750 oma saad ise lühemaks lõigata küll. Uuri välismaa foorumitest. Eks seal oma head ja vead ole, aga hääle peaks paremaks küll saama.
Ma oma z1000ndel tegin ja hääl oli ikka eriti magus 
Re: Orig.summuti modimine
Postitatud: 10 Aug 2009, 20:20
Postitas tramm66
Mul mõnedest nikerdamistest pildiseeriad tehtud, ehk abiks... http://album.ee/album/256344/50020843
Re: Orig.summuti modimine
Postitatud: 10 Aug 2009, 20:36
Postitas madone
Osta parem mingi aftermarket juurde.. sest ükspäev on vaja originaaliga ülevaatuselt läbi saada 
Tramm ja Junzu on ilmselgelt koguaeg kaldus ja seda mitte keset linna..... ÜV neid raudselt ei koti 
Re: Orig.summuti modimine
Postitatud: 10 Aug 2009, 20:41
Postitas puna
Re: Orig.summuti modimine
Postitatud: 10 Aug 2009, 20:44
Postitas tramm66
madone kirjutas:Osta parem mingi aftermarket juurde.. sest ükspäev on vaja originaaliga ülevaatuselt läbi saada 
Tramm ja Junzu on ilmselgelt koguaeg kaldus ja seda mitte keset linna..... ÜV neid raudselt ei koti 
On hääl - ei ole hääl... tsikibriki
: http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=41&item=1235
Re: Orig.summuti modimine
Postitatud: 10 Aug 2009, 21:33
Postitas onusnooker
Re: Orig.summuti modimine
Postitatud: 11 Aug 2009, 00:23
Postitas Junzu
madone kirjutas:
Tramm ja Junzu on ilmselgelt koguaeg kaldus ja seda mitte keset linna..... ÜV neid raudselt ei koti 
Ma tuunisin oma z1000 sumpad ära. Ülevaatuselt läks puhtalt läbi. Tänaval keegi kõrvu kinni ei katnud ja isegi motovõõrad inimesed olid positiivsed hääle suhtes. Paar videot ka minu ja sõbra ratastest:
http://www.youtube.com/watch?v=ST91NkWDvnA
http://www.youtube.com/watch?v=QFvrBMiuqSA
Ütleme nii, et ma täiega igatsen seda müdinat mida need rattad tekitavad. Ühelgi teisel rattal pole sellist häält kuulnud, madalalt on hästi mõnus müdin ja kõrgelt selline hea möire. Praegusel rattal on z1000 kõrval hääl nagu pardipeer
Eks kunagi peab midagi ette võtma asjaga 
Ja ega ma väga palju kaldus ka pole
Sõidan tänaval ka suht palju 
Re: Orig.summuti modimine
Postitatud: 11 Aug 2009, 09:03
Postitas rico
Tänan vastuste eest ,aga ikkagi huvitaks kas sellisega ka saaks midagi ette võtta?Midagi puurida vahetada villa jne. Orig.summuti välimus meeldib ja ei tahaks sinna mingit ümmargust pütti panna.

Re: Orig.summuti modimine
Postitatud: 11 Aug 2009, 09:51
Postitas Junzu
Internet on suur ja lai, otsi veidi. USA foorumites on kirjutatud küll, kuidas teha.
Tahad midagi sellist?
http://www.youtube.com/watch?v=N-xpV8KTkic
Re: Orig.summuti modimine
Postitatud: 11 Aug 2009, 11:35
Postitas userman
Orginaalsummutitel on tänapäeval juba suuremal osal kui mitte kõigil vist katalüsaatorikärg ka sees.
Meil Eestis veel mootorratastel CO-d ei mõõdeta aga osades riikides vist peab ka see korras olema, seega ilma katalõsaatorita tsikliga suhteliselt kahtlane saada läbi ülevaatuselt.
Mis puutub puurimisse jne pornotuuningusse, siis see võiks jääda mingte poisikeste ja niina rolleirte pärusmaaks.
Kas selleks, et nüüd kõvemat lärmi ratas teeks on vaja hakata aretama mingit jama. Isetehtud lahendusel on veel see miinus, et kunagi ei tea kuidas see asi mootori tööd mõjutab ja selleks, et saada kogu pööretevahemikus suhteliselt stabiilsed hääled ja näitajad on vaja mingeid teadmisi ikka.
Ega need afthermarket summutid nalja pärast kümneid tuhandeid ei maksa, nende tegemisel ja ehitamisel on kasutatud ikka hea hunnik spetsiifilist know-howd asja kohta. 
Meenub selle jutu juures see teema siin, kuidas keegi oma kahetaktilise summutit "tuunis" ja pärast pidi lolliks end tampima, et mootorit iga kord tööle saada. Mis kõlab ka loogiliselt, arvestades, et kahetaktilise mootorile on vajalikud päris täpsed vastusurved summuti poolt selleks, et too üldse korralikult töötada saaks jne. 
Re: Orig.summuti modimine
Postitatud: 25 Aug 2009, 16:49
Postitas jegesmesh
Kas see on kivivill mis sa sinna panid?
Re: Orig.summuti modimine
Postitatud: 25 Aug 2009, 16:55
Postitas apsik
jegesmesh kirjutas:
Kas see on kivivill mis sa sinna panid?
Võin omalt poolt ainult lisada seda, et härra Trammi poolt tuunitud Aprilia RSV Tuono sumpsid kõlasid peale pisikest järeleaitamist VÄÄGA HÄÄSTI.
Soovitan soojalt.
Re: Orig.summuti modimine
Postitatud: 25 Aug 2009, 18:01
Postitas matu22
userman kirjutas:Meenub selle jutu juures see teema siin, kuidas keegi oma kahetaktilise summutit "tuunis" ja pärast pidi lolliks end tampima, et mootorit iga kord tööle saada. Mis kõlab ka loogiliselt, arvestades, et kahetaktilise mootorile on vajalikud päris täpsed vastusurved summuti poolt selleks, et too üldse korralikult töötada saaks jne. 
Kahetaktilistest rääkides siis mootorsae ja võsalõikuri puhul võid ilma summutita igast asendist sama targalt masina käima tõmmata kui summutiga, eriti tööresiimi kah ei mõjuta, ainult lärmakam kõvasti.
Re: Orig.summuti modimine
Postitatud: 25 Aug 2009, 18:20
Postitas jegesmesh
apsik kirjutas:jegesmesh kirjutas:
Kas see on kivivill mis sa sinna panid?
Võin omalt poolt ainult lisada seda, et härra Trammi poolt tuunitud Aprilia RSV Tuono sumpsid kõlasid peale pisikest järeleaitamist VÄÄGA HÄÄSTI.
Soovitan soojalt.
Ma arvan, et minu oma hakkab ka head jäält tegema, panin ise kivivilla sumpavilla asemele. See mis Tramm sinna pani see peaks olema kivivill, sest kivivill ei põle.
Re: Orig.summuti modimine
Postitatud: 25 Aug 2009, 21:26
Postitas yeekim
Ise kasutasin sumpavillaks spets kaminavilla, see on traadiga tepitud ja peaks teoreetiliselt kauem püsima.
Teine põhjus oli see, et naabrimehe kamina ehitusel jäi seda üle 
edu
Re: Orig.summuti modimine
Postitatud: 25 Aug 2009, 21:27
Postitas ints0000
Ma tahaks natuke lisainfot küsida nende aprilia RSV summutite kohta, millest siin ka pildid olid. Piltidelt ei saanud aru, kas kogu see kupatus seal kesta sees on kinni keevitatud? Või kui needid esimeselt otsalt ära võtta, siis tuleb kohe lahti ja saab sellele katalüsaatorile kohe ligi? Need isendid kasutusel minu custom jawa/yamaha peal ja oleks vaja, et sealt gaasid paremini läbi käiks, päris otse läbivat toru pole plaanis teha. Siis esimene mõte oligi too katt sealt välja rookida. Kuid enne ei tahaks lammutada, kui on teada, kuidas asi täpselt käib, kuna hetkel sai uued needid selle arvestusega ostetud, et ainult esimesed otsad lahti/kokku saaks.
Re: Orig.summuti modimine
Postitatud: 27 Aug 2009, 19:34
Postitas eq00
kas on siis muutub midagi, kui vahetada sumpavill kivivilla vastu?
Re: Orig.summuti modimine
Postitatud: 27 Aug 2009, 21:34
Postitas argo
Kui baigil summuti lühemaks lõigata(nt R1), kas siis hääl muutub valjemaks, kui üldse muutub?
Re: Orig.summuti modimine
Postitatud: 27 Aug 2009, 21:44
Postitas jegesmesh
eq00 kirjutas:kas on siis muutub midagi, kui vahetada sumpavill kivivilla vastu?
Heitgaasi pääsevad kergemini välja ja sumpast hakkab tulema kõrvu hellitav heli. Täna sain enda kivivillaga sumpa häält kuulda.
Re: Orig.summuti modimine
Postitatud: 28 Aug 2009, 02:35
Postitas puna
argo1987 kirjutas:Kui baigil summuti lühemaks lõigata(nt R1), kas siis hääl muutub valjemaks, kui üldse muutub?
OO jaa ikka muutub.
Re: Orig.summuti modimine
Postitatud: 14 Sept 2009, 18:03
Postitas Thesaarlane
Kust saaks sellist sumpad oma gixxerile. Sellel on kindlasti eriti sexikad hääled.
http://bike.motors24.ee/Default.aspx?pa ... &id=248408
Loodan, et ratta omanik ei pahanda
Ülimalt kena ratas on.
Re: Orig.summuti modimine
Postitatud: 14 Sept 2009, 22:38
Postitas Hr. Kaaru
selliseid poola resokaid müüakse näiteks tartus auto maailmas kuskil 800-.oli vist
Re: Orig.summuti modimine
Postitatud: 15 Sept 2009, 10:31
Postitas 417
puna kirjutas:argo1987 kirjutas:Kui baigil summuti lühemaks lõigata(nt R1), kas siis hääl muutub valjemaks, kui üldse muutub?
OO jaa ikka muutub.
Ühesõnaga, sai siiber sellest ( R1 2001 aasta ) sääsepirinast .
võtsin tagaotsa lahti ja lõikasin julmalt pooleks relakaga.
Hääl läks jämedaks ja jalakäiad hakkasid ka tähele panema.
Aga viimase resoka ja tagaotsa vahele jäi säärane 25 cm tühi kõlakoda,
otsustasin kuni sõelani veel õhe lõike teha, mõõtsin ära japuha .
vahepeal aga märkimise käigus keegi helistas ja nii ma siis kõne ajal nikerdasin.
relakas sisse, uus lõige tehtud ja va kurjam, lõikasin hoopis viimase sõela tagant.
nüüd jäi ainult 30-40 cm tühjha toru.
Kui vaikse pöördega sõita on ok aga kui kõrid lahti keerata siis
ostsin 500 eeguga ühe r1 originaalsumpa juurde et kui kambaga matkale minek või
ülevaatusele siis 2 mintsa ja sumpa vahetatud.
õhesõnaga enne kui lõikad otsi kuskilt üks originaal tagavaraks ja hakka sõel haaval pihta.
Re: Orig.summuti modimine
Postitatud: 15 Sept 2009, 13:29
Postitas marko233
417, kas võiksid ehk ka uue sumpa välimusest pildi üles panna ? Täitsa huvitaks, milline see lõigatud sumpa jäi.
Re: Orig.summuti modimine
Postitatud: 15 Sept 2009, 13:43
Postitas 417
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto_pil ... 44&view=30
se on originaal
lõikasin maha täpselt kinnituse juurest
lõigatud pilti näed orkutist
Re: Orig.summuti modimine
Postitatud: 15 Sept 2009, 22:27
Postitas randmevääne2
Ma ka tükk aega mõelnud xj 900 sumpse modida.Varainte päris mitu,mida teha:
1)osta uued (sport)sumpsid. kuna originaale 2 tk,siis peaks ka välimuse mõttes ikka kaks paigaldama. Võimalus ka ühe alla kokku viia,aga eelistan siiski kaht pütti. Tööga kaasneb kindlasti leegikate tagumise osa ümbetehitus. Umberehitusest niipalju,et võimaluse korral peaks saama originaale ka tagasi paigaldada
2) modida olemasolevaid.Idee selline,et kettaga tagumine ots maha ja siis pääseb summuti sisemuse kallale.Pärast paigaldaks originaal summuti otsa asemele miskit sportpüti või baigi sumpsi otsiku taolist ( nn väljaulatuva kaelaga toru või nii ). Mulle aga tundub uue sumpsi närimine keraslõikuriga pisut riskantne, samasugust vana tükki pole kuskilt võtta ka hetkel,et selle peal harjutada (kui on mingi võimalus nässu minna,siis see alati ka juhtub ). Oskab keegi siinkohal öleda, soovitada, nõu anda sellise tüübi sumpsi lammutamise kohta. On see hea mõte, või mitte. Antud meetod oleks ilmselt odavam, esimesest, aga jah.... jagage asjalikke arvamusi.
Re: Orig.summuti modimine
Postitatud: 15 Sept 2009, 22:44
Postitas puna
randmevääne2 kirjutas:Ma ka tükk aega mõelnud xj 900 sumpse modida.Varainte päris mitu,mida teha:
1)osta uued (sport)sumpsid. kuna originaale 2 tk,siis peaks ka välimuse mõttes ikka kaks paigaldama.
Sulle peaks ideaalis need minema: http://minupildid.ee/main.php/users/pun ... ewsIndex=1
Mul need alles kui huvi on anna märku.
Re: Orig.summuti modimine
Postitatud: 18 Sept 2009, 11:38
Postitas 417
Re: Orig.summuti modimine
Postitatud: 24 Nov 2009, 12:26
Postitas Teek
417, kas pärast lõikamist käisid ka dünos või tegid miskit power commanderiga, et õhu ja kütuse segud paika saada? ning kuidas minekus muutused on peale hääle?