1. leht 1-st

Kas kellegil kokkupuudet turboga?

Postitatud: 23 Dets 2004, 12:08
Postitas srad
Asi siis selline,et lõpuks sai turbo peale asetatud.Kõik on ideaalne,pöörded liiguvad meeletu kiirusega,minek on super,eriti sõita ei ole veel saanud kehva ilma tõttu.Küsimus on siis selline,et ma ei suutnud kuidagi coolerit kuskile ära mahutada,kas see võib mingit ohtu tekitada mootorile,sest sisse puhutav õhk jääb nüüd jahutuseta ning seega mahub seda ka vähem silindrisse. Kas see võib põhjustada ka kolvi sisse põlemise? Hetkel on rõhk 1.6 bari,rohkem ei julge peale keerata. Ilmselt ei saaks ka sest kütust ju niikui nii ei tule rohkem. Ootan väga kommentaare inimestel kellel on kogemusi turbo paigutamisel bikele.
Samas soovi ka kõigile ilusaid ja rahulikke jõule! Sellel aastal tuleb jõulumees motikaga.

Postitatud: 23 Dets 2004, 12:33
Postitas Alv15
mis krdi ime tsikkel sul on millele keerad 1,6 bari peale.. ja kui sa ilma coolerita kaua ni sõida sis ma usun et sis ei ole just hästi.. turb on sis on ka kindlasti vaja coolerit.Vähemalt autodel on nii pole elusees tsiklil turbot peal näinud... :roll: edu ehitamisel ja häid jõule sullegi vaata et näex sind kindlasti järgmine aasta kiirendustel

Postitatud: 23 Dets 2004, 12:48
Postitas varavaht
:shock: WTF
Üllata, millised kolvid sul seal sees on, mis turboga tegu, millega sa 1,6 bar`iga sõidad - arvatavasti sis Garretti T25 kindlasti suurem...

Postitatud: 23 Dets 2004, 12:52
Postitas spinna
Laias laastus ju ei ole suurt vahet, kas turbo panna bike mootorile või automootorile. Vahejahuti põhimõte peaks olema selles, et suuremat/tihedamat laadimist saavutada. Bens peaks ka olema düüside, pihustitega regullitav. Kindel ma muidugi ei ole, sest viimaste aegade pingutused mootorite juures käivadki nimelt pisiasjade kallal. Äkki leiad kellegi kogemustega entusiasti www.turboclub.ee ridadest....


Häid jõule sullegi.

Postitatud: 23 Dets 2004, 13:00
Postitas srad
Aitähh spinnale lingi eest. Kolvid on täiesti tavalised originaalid Rf 900 omad. Turbo on toyota celica gt-88 oma ja lõdvalt puhub 10tuh rpm juures 1.6 bari. No kuna asi peal alles kolm päeva siis kardan isegi et küll ta varsti õhtale lendab,aga hetkel küll esimene emotsioon on rabav

Postitatud: 23 Dets 2004, 13:44
Postitas Ints
Kunagi ma lugesin madallendurite kodukalt taolise projekti kohta, kasutatud oli vist subaru impreza turbot (kahjuks nende kodukas hetkel ei avane, et saaksin enda jutule kinnitust). Projekti tulemus oli siis selline, et see turbo ruulis küll stock mootori peal, aga üsna pea oli kolvis auk kah sees.

Postitatud: 23 Dets 2004, 13:45
Postitas ollo
Kindlasti peab panema vahejahuti, kui vähegi toimivat ja kestvat asja saada tahad, eriti juhul, kui see 1.6 bar, millest räägid, peaks _üle_rõhk olema, mitte "audistiilis", et normaalrõhk on 1 ja kui kell näitab 2 bari, siis on tegelikult 1 bar ülerõhku. 1,6bar ülerõhu korral ma imestan üldse, kuidas see värk sul koos seisab, 0.6 ülerõhku on veel mõistetav. Mis mootori surveaste on?

Gaaside jahutamine on vajalik lisaks sellele, et neid rohkem sisse mahuks, ka detonatsioonikindluse tõstmiseks, et mootor laiali ei lendaks.

Celica GT (tegelikult vist küll GT-4, tavaline GT ei olnud turboga) mootor on >2x suurem kui RF900, mis paneb mind arvama, et lag võib sellisel kompotil jube olla... samas on pöördeid ka rohkem, gaaside maht võibolla nii palju ei erinegi.

Igatahes edu ehitamisel, tore et selliseid asju ka tehakse. ARKi lähedale vist ei ole küll mõtet turbobikega eriti minna?

-olev-
omab ühte puhuriga autot

Postitatud: 23 Dets 2004, 13:52
Postitas varavaht
:roll: Väike OT, aga kas keegi teab, mis rõhu pealt töötab Hayabusa turboga versioon ? :roll:

Postitatud: 23 Dets 2004, 14:06
Postitas spinna
Tõepoolest , ühinen ollo soovidega : edu ehitamisel ja lisan veel omaltpoolt, et kui keegi hakkab sulle mingit jama ajama, a-la "mida saaaaa ka asjast tead" siis ära pane tähele ja lase jonniga edasi.

Väga põnev projekt igatahes.
Ja võta vaevaks ikka siin ka aegaajalt väike postitus teha - kuidas asjad lähevad, mis hästi, mis aia taha.
Mina jään huviga ootama ja pöialt hoidma.

Postitatud: 23 Dets 2004, 14:15
Postitas Karupoeg puhh
mind paneb see 1,6bari küll imestama, eriti veel originaalkolbidega :shock: ja kas su tsikli aju üldse annab sellise rõhu juures piisavalt kütet peale? originaalis on ju tsiklid vabalthingavad nii, et aju ei tohiks väga paindlik olla selles suhtes.

Sunny 1.8-le on tehtud ilma coolerita süsteem, kuid masinal turbokolvid(madalama surveastme saavutamiseks).

http://www.streetrace.org/foorum/viewto ... c&start=15

Postitatud: 23 Dets 2004, 14:46
Postitas varavaht
:? tehke mis tahate, aga mina ja veel mõned inimesed, kes seda lugenud on, ei usu seda asja enne, kui oma silmaga asja ära näen :idea:
Anyway, see veel ulmelisem projekt, kui Zoom`il oma Nissan Sunnyga, aga kui see välja tuleb ja töötama ka jääb, sis tõesti - ütlen sulle kõva häälega RESPECT

Postitatud: 23 Dets 2004, 15:28
Postitas Paralax
Tugev respect ettevõtlikkuse eest, ...aga selline küsimus "kas vahejahuti ära jätmine võib midagi halba teha" paneb kangesti arvama, et sa ei ole turbo-mootori hingeellu kuigi sügavale süübinud. Kui on ajuga masin, siis ~0,3 bari suudab aju kütuse puudujäägi kompenseerida, üle selle jääb segu lahjaks ja mootor hakkab detoneerima. Ima suuri ümberehitusi tegemata võib anda ülerõhku ~0,5 bar (seda koos mingit tüüpi kütuse juurdeandesüsteemiga ülerõhu all töötades ja koos süüdet hilisemaks keerava seadmega). Intercooler annab selle rõhu juures juba tuntavat efekti, lisades jõudu ja vähendades detonatsiooni ohtu. 1,6 bari juures on intercooler sisuliselt kohustuslik. Sellise ülelaade juures vajalik madalam surveaste, korralik kütuse juurdeandesüsteem, korralik süüdet reguleeriv seade, sepistatud kolvid, intercooler (tugevalt soovituslik oleks omada kellasid laaderõhu, kütuserõhu (pritse korral) ja õhu/kütuse vahekorra jälgimiseks). Kui annad stock mootorile seda 1,6 bar, siis ei ole kahtlustki, et kolvid otsad annavad. Muidu ei oleks seda teksti siia kirjutanud, aga kahju oleks kuulda, et mootor mõne päevaga otsa sai. Edu ja jaksu.

edit: natuke lugemist http://www.homemadeturbo.com

Postitatud: 23 Dets 2004, 16:17
Postitas spinna
Leidsin ühe enda jaoks huvitava aabitsa-lingi http://www.gnttype.org/techarea/turbo/intercooler.html


ehk on abi...

Postitatud: 23 Dets 2004, 19:26
Postitas geaR
Kui Eesti foorumitest abi leiad siis küll ainult siit www.tqhq.ee
Siit saab boosted rataste kohta infot: http://www.totalkaosperformance.com/pp.htm
Kui inglise keelega tülis pole siis siit foorumist saad abi 101% http://www.superkaos.com/phpbb/


OT
madallennu kodukas on imeliku aadressiga(pane neti otsingusse madallend siis leiad.See impreza turbiiniga tsikkel ei elanud pikalt.Sellest oli kunagi mingis lehes ka jutt ja minu mäletamist mööda oli omanik sõlminud mingi kihlveo(kaotas selle) ja pidi ära sööma oma saapapaelad :twisted:

Postitatud: 23 Dets 2004, 21:01
Postitas Türklane
geaR kirjutas:
Kui Eesti foorumitest abi leiad siis küll ainult siit www.tqhq.ee
Siit saab boosted rataste kohta infot: http://www.totalkaosperformance.com/pp.htm
Kui inglise keelega tülis pole siis siit foorumist saad abi 101% http://www.superkaos.com/phpbb/


OT
madallennu kodukas on imeliku aadressiga(pane neti otsingusse madallend siis leiad.See impreza turbiiniga tsikkel ei elanud pikalt.Sellest oli kunagi mingis lehes ka jutt ja minu mäletamist mööda oli omanik sõlminud mingi kihlveo(kaotas selle) ja pidi ära sööma oma saapapaelad :twisted:


http://moto.kolhoos.ee/NewsItems/viewDepartment$Tehnika

Postitatud: 24 Dets 2004, 11:28
Postitas Tim
varavaht kirjutas:
:roll: Väike OT, aga kas keegi teab, mis rõhu pealt töötab Hayabusa turboga versioon ? :roll:
Hayabusa turbost siit ja üldse turborattad siit.

Postitatud: 24 Dets 2004, 13:32
Postitas urkky
Madallennu Eriku turbotsikkel veel sel sügisel igatahes sõitis.
Minuteada said seal kolvid kalli raha eest välja vahetatud.

siin mõned pildid ka sellest pillist:
http://www.pld.ttu.ee/~erik/avaleht.htm

Postitatud: 24 Dets 2004, 19:00
Postitas varavaht
8) Madallennu vendadele küll kõva häälega respect :wink:
...varavaht@ootabsradiltkamidagisellistmistedauskumapaneb :idea:

Postitatud: 04 Jaan 2005, 20:41
Postitas piiks
spinna kirjutas:
Laias laastus ju ei ole suurt vahet, kas turbo panna bike mootorile või automootorile. Vahejahuti põhimõte peaks olema selles, et suuremat/tihedamat laadimist saavutada. Bens peaks ka olema düüside, pihustitega regullitav. Kindel ma muidugi ei ole, sest viimaste aegade pingutused mootorite juures käivadki nimelt pisiasjade kallal. Äkki leiad kellegi kogemustega entusiasti www.turboclub.ee ridadest....


Häid jõule sullegi.
hea foorum, pisike. sai hetkega tervikuna läbi loetud :D

Postitatud: 06 Jaan 2005, 14:44
Postitas spinna
Ei taha vist neil see seal tõsiselt käima minna jah. Aga eks aeg annab aru.... ja vähemalt keegi on seal ikkagi turbiine mootoritele peale aretanud.
Kui Eesti foorumitest abi leiad siis küll ainult siit www.tqhq.ee
Pöördemomendi peakorter on natuke eksitav nimetus - seltskond ise kipub ka meelde tuletama, et tegu siiski pigem USA autode austajatega, mitte suvaliste mootorientusiastidega. Seega saadetakse üpris kerge käega kuu peale ja lukkude taha, kui seal tsiklile turbiini pookimisest küsida. Aga teadjamehi on seal ridade taga peidus küll.

Postitatud: 06 Jaan 2005, 16:23
Postitas ural
varavaht kirjutas:
8) Madallennu vendadele küll kõva häälega respect :wink:
...varavaht@ootabsradiltkamidagisellistmistedauskumapaneb :idea:
Äkki sellised armuavaldused jätaks SR foorumisse.

Postitatud: 06 Jaan 2005, 16:49
Postitas varavaht
ural kirjutas:
varavaht kirjutas:
8) Madallennu vendadele küll kõva häälega respect :wink:
...varavaht@ootabsradiltkamidagisellistmistedauskumapaneb :idea:
Äkki sellised armuavaldused jätaks SR foorumisse.
Foorum on foorum...oma asi, kuidas kirjutan, kui reegleid ei riku...
teema läheb ka käest :?

Postitatud: 10 Jaan 2005, 11:39
Postitas piiks
ural kirjutas:
Äkki sellised armuavaldused jätaks SR foorumisse.
mis see SR foorum on äää ? ja kuidas ma neid sealt lugeda saan, kui ma ei käi seal foorumis ?

Postitatud: 12 Jaan 2005, 02:23
Postitas Fog
Jälle see turbo.

Rõhk, surveaste, täiteaste...
Eeldame et hakatakse 'turbotama' lääne tsiklit. Niisiis, on sul hetkel surveaste umbes 11? sellest saame su maksimaalse täiteaste arvutada, nimelt, kui mootor surveastmega 11 ei hakka detoneerima bensiiniga 95(det.punkt surve 9.5) siis on pööretel X maksimaalne täiteaste alla 9.5/11=0.86 jätame selle meelde ja liigume edasi turbo poole...
'oletame' et asendad kolvid 8:1 turbo kolbide vastu, ning aretad turbo külge, okei, aga pea meeles, et 8:1 surveastme(staatiline) korral ja täiteastme(eelnevalt arvutatud 0.86) korral on maksimaalne rõhk: (BENSIINI_OKTAAN / 10) / (8*0.86)=1.424(98 benaga) ehk 0.424 bar'i _üle_ normaalrõhu ('audi style' 1.424) ehk teisisõnu 6.2 psi.

nüüd siis võimsuse kasv(teoreetiline).
Kui su mootor enne arendas 50 hobust siis nende modidega arendab ta nüüd 50/11*8*1.424*1.424=73.7 hobust. (jah, selle valemi saab maha taandada, tegin lihtsalt puust ja punaseks.)

kokkuvõte:
et saada oma armsamast 50% lisajõudu on sul vaja uusi turbokolbe + turbot + aretamist jne... mis kokkuvõttes maksab rohkem kui lihtsalt oma tsikli väljavahetamine võimsama vastu.

been there, NOT done that, 'cause no point in that!

Postitatud: 12 Jaan 2005, 10:17
Postitas spinna
Fog kirjutas:
kokkuvõte: et saada oma armsamast 50% lisajõudu on sul vaja uusi turbokolbe + turbot + aretamist jne... mis kokkuvõttes maksab rohkem kui lihtsalt oma tsikli väljavahetamine võimsama vastu.

been there, NOT done that, 'cause no point in that!
Eks ta oleneb, miks selliseid asju tehakse....
Üks vennike, näed, ronis Everesti tippu, riskis eluga, külmetas, vaevles.... Tegelikult oleks võinud ju Tallinna lennujaamas lihtsalt suvalise lennuki peale minna, oleks süüa ja konjakit ka saanud, mõnusalt soojas istunud ning tunduvalt kõrgemal käinud :P Aga tal ei olnudki eesmärgiks lihtsalt teatud meetrite arv merepinnast, vaid ikka tegu ise koos selle rahuloluga õnnestunud saavutusest. Mis siis, et hind oli mõttetult kallis.
Muidugi ei ole mõtet asjaga tegeleda, kui lihtsalt võimsamat sõidukit tahad, aga kui eesmärgiks seada...hmm...põhjamaade kõige vingema 535 Virago ehitamine, siis....... :wink:

Postitatud: 14 Jaan 2005, 12:48
Postitas piiks
Fog kirjutas:
Jälle see turbo.
nüüd siis võimsuse kasv(teoreetiline).
Kui mu mootor arendab praegu 164 hobust siis nende modidega hakkaks ta arendama 164/11*8*1.424*1.424=242 hobust.

Polegi ju nii paha :D kui piiks ülearust pappi omaks, siis ta kindlasti teeks seda.

Postitatud: 02 Apr 2005, 14:34
Postitas srad
Nii nagu paljud arvasid, läkski laiali ja veel pauguga! Aga ei hullu uued kolvid ja silindrid asemele ning läheb jälle!
Tekib ainult küsimus,kust raha saaks...

Postitatud: 02 Apr 2005, 15:23
Postitas Silwer
Igasugu turbohuvilistele soovitan enne ehitamist osta selline raamat ja sealt endale korralikult kõik asjad selgeks teha: http://www.amazon.com/gp/reader/0837601 ... eader-link

See on siiani vist kõige parem ingliskeelne raamat antud teema kohta.

Postitatud: 02 Apr 2005, 15:47
Postitas Silwer
Siin koopia olemas: Maximum boost

See on 25MB.

Turbo & Gaasid

Postitatud: 04 Juul 2005, 14:35
Postitas Cowboy
Veel tsiklist ja turbost. Soovitatav ule liitristele ja kindlalt cooleriga. Ka kolbe peaks valima tugevamaid.
Kui ei soovi k6ike ise teha, v6id lasta spets firmal teha, kes valmistavad tsiklitele turbosarju:
PRO BOOST http://www.raaseri.fi/vara.htm neilt kull saab proboost sarju, Raaseri asub Kankaanpäällä Tampere kylje all.
/Hind vanas rahas - Hinta 18000mk Asennus 3000mk/
http://www.viaber.com/ kes esindab mc expressenin turbosarju Soomes, Viaber asub Sipoossa, Helsingi itäpoolel.