Millist õli kasutate?
Seoses ühe küpseva plaaniga, oleks huvitav teada millist õli keegi oma kaherattalisse sõpra kallab? Kui soovi, siis võiks ka oma eelistust mingil viisil põhjendada.
Seoses ühe küpseva plaaniga, oleks huvitav teada millist õli keegi oma kaherattalisse sõpra kallab? Kui soovi, siis võiks ka oma eelistust mingil viisil põhjendada.
Ma panen enda BMW F650 Castroli poolsünti. Varem panin Liqui Moly mineraali, aga mõtlesin, et poolsünt on mootorile parem
Castrol R4 10W-50 mõlemasse võistlustsiklisse ja Castrol GPS 10W-40 tänavasõidutsiklisse. Minu puhul ei ole põhjendus vist väga objektiivne (kuna müün ise Castrolit) aga kui see kõrvale jätta, siis peamine põhjus on kindlasti see, et oleks kindla peale minek. Õlide hinnavahe ei ole nii röögatult suur, küll aga mootori remontimise maksumus kui see kehvemini määritud peaks saama. Sest vaata ja loe kuidas tahad - Castroli töösoorituse klass (märgitud ka pakendile) on teistest klassijagu üle.
Toda castroli gepsu kasutanud seni kõigil ratastel ning vanematel oli ikka tunda vahe Hea omadus sel ka see,et see selline roosa, kohe näha aknast kui mustaks läinud.
Neeme, mis see töösoorituse klass on? ACEA? API?
Castroli 10w-40, poolsünt, enne seda oli Valvoline Durablend, ka poolsünt.
Boxeris on Valvoline Durablend 20w50(sünt), hiinakas sõidab 4T Castrol Power 1GPS 10w40(vistka sünt).
mx77 kirjutas:Neeme, mis see töösoorituse klass on? ACEA? API?
Eestikeelse tõlkena on jah API klass. Ja eks siin trügivad kõik kogu aeg rõõmsalt uute klassifikatsioonide suunas. Viimane API, mida olen kohanud tavakasutse tsikliõlil on juba API SL. Aga läbi aegade on Castroli klass jooksvalt teistest veidike eespool. Viimaste aegade üllatava erandina olen aga leidnud sama klassifikatsiooni Liqui Moly 10W-40 poolsündilt. Ilmselt võib olla selle taga ka eelmainitud õli tuntav hinnatõus läinud aasta teisel poolel. Kas see oli nüüd kompenseerimaks kõrgema klassi omistamiskulusid või tõepoolest paremate omadustega lisandite maksumust - vot seda ei oska keski vist reaalselt aimata...
Liqui Moly on minu "võrris".
StreetMoto kirjutas:...
Ossa püss kus on jalus...11 rida
StreetMoto kirjutas:mx77 kirjutas:Neeme, mis see töösoorituse klass on? ACEA? API?
Eestikeelse tõlkena on jah API klass. Ja eks siin trügivad kõik kogu aeg rõõmsalt uute klassifikatsioonide suunas. Viimane API, mida olen kohanud tavakasutse tsikliõlil on juba API SL. Aga läbi aegade on Castroli klass jooksvalt teistest veidike eespool. Viimaste aegade üllatava erandina olen aga leidnud sama klassifikatsiooni Liqui Moly 10W-40 poolsündilt. Ilmselt võib olla selle taga ka eelmainitud õli tuntav hinnatõus läinud aasta teisel poolel. Kas see oli nüüd kompenseerimaks kõrgema klassi omistamiskulusid või tõepoolest paremate omadustega lisandite maksumust - vot seda ei oska keski vist reaalselt aimata...
Ma mäletasin, et selle API-ga oli vist nii et kuni SG-ni näitas see õli sooritusvõimet, edasised tähed hakkasid tähendama rohkem sobivust katalüsaatorile, kütusekulu säästu ja vahetusvälba pikenemist, otseselt määrimisomaduste paranemist vist enam ei olnud. Aga ma võin ju ka eksida .
oleneb väga tsiklist, vanematele tsiklitele uuemate API kategooriate õlisid ei maksa panna.
Paljud kogenud tsiklispetsialistid nimetavad viimaste API kategooriate (SL, SM) õlisid solgiks.
Ei tahaks teemat risustada aga seda lugedes tekkis küsimus: millist õli kasutada vanas (35a) 2taktilises mootoris? sidur on õli sees. originaalis on seal ettenähtud Avtol mida ammu juba ei toodeta ja ei tahaks panna seda jama kah. igalpool müüakse õlisi benale lisamiseks aga oleks vaja just mootori sisse, karterisse minevat õli. vanadel motodel on sees ohtralt pronksist asjandusi ja igast muud jama mis ei kannata eriti sünteetikat. nii et need kõige uhkemad vist ei sobi..
Bad Boy X kirjutas:millist õli kasutada vanas (35a) 2taktilises mootoris? sidur on õli sees. igalpool müüakse õlisi benale lisamiseks aga oleks vaja just mootori sisse, karterisse minevat õli.
Tavalist mineraalõli. Kui tohin Castroli toodangust pakkuda, siis on olemas MTX 10W-40. Tavaline mineraal ja ette nähtud märgsiduriga 2T tsikli käigukasti. Hind on 165 krooni/L
selge, tänud
kui läheb õlivahetuseks tean mida otsida..
Natuke ligaainetest:
API mootoriõlide klassifikatsioon (näiteks API SL/CF, EC )
API (American Petroleum Institute) klassi tähis koosneb reeglina kahest tähest, millest esimene näitab õli tüüpi ja teine vastavust kindlale kvaliteedistandardile. Standardeid täiendatakse ja karmistatakse regulaarselt ja klassifikatsiooni teine täht näitabki sisuliselt seda, mis aastatel kehtinud ning millistele kvaliteedinõuetele konkreetne õli vastab.
Bensiinimootorite õlisid tähistab klassi nimes esimene täht S ning levinumad klassid on järgmised:
SE sobiv kuni 1979 a. toodetud mootoritele (vananenud standard)
SF sobiv kuni 1988 a. toodetud mootoritele (vananenud standard)
SG sobiv kuni 1993 a. toodetud mootoritele (vananenud standard)
SH sobiv kuni 1996 a. toodetud mootoritele (vananenud standard)
SJ sobiv kuni 2001 a. toodetud mootoritele (kehtiv standard)
SL sobiv 2002 a. ja uuematele mootoritele (kehtiv standard)
SH, SJ ja SL klassi õlid on reeglina nn. “kütust säästvad” mootoriõlid, mida märgitakse täiendavalt tähistega EC või EC II.
Reeglina võib vanemates bensiinimootorites kasutada ka uuematele standarditele vastavaid õlisid. Erandiks on siiski 50-ndatel ja enne toodetud mootorid, mille jaoks moodsad õlid kindlasti ei sobi. Paljudel tootjatel on selliste ajalooliste mootorite jaoks olemas spetsiaalõlid, mis vastavad tolle aja standarditele.
Diiselmootorite õlide puhul on süsteem natuke keerulisem ja teine täht ning sellele järgnev number ei näita mitte ainult kehtivusaastat vaid ka mõningaid mootori parameetreid. Diisliõlide tähiseks on täht C ning levinumad klassid on:
CC sobiv harilikele diiselmootoritele alates 1961 a. (vananenud standard)
CD sobiv teatud kindlatele vabalt hingavatele ja turbodiiselmootoritele alates 1955 a. (vananenud standard)
CD-II sobiv kahetaktilistele diiselmootoritele alates 1987 a (vananenud standard)
CE sobiv kõrgete pööretega neljataktilistele vabalt hingavatele ja turbodiiselmootoritele alates 1987 a. (vananenud standard)
CF sobiv maastiku- ja ehitusmasinate vabalt hingavatele ja turbodiiselmootoritele alates 1994 a. (kehtiv standard)
CF-2 sobiv kahetaktilistele diiselmootoritele alates 1994 a (kehtiv standard)
CF-4 sobiv kõrgete pööretega neljataktilistele vabalt hingavatele ja turbodiiselmootoritele alates 1990 a. (kehtiv standard)
CG-4 sobiv kõrgete pööretega neljataktilistele vabalt hingavatele ja turbodiiselmootoritele alates 1995 a. (kehtiv standard)
CH-4 sobiv kõrgete pööretega neljataktilistele vabalt hingavatele ja turbodiiselmootoritele alates 1998 a. (kehtiv standard)
CI-4 sobiv kõrgete pööretega neljataktilistele vabalt hingavatele ja turbodiiselmootoritele alates 2002 a. (kehtiv standard)
Käigukastiõlide klassi tähiseks on täht G ja loogika üsna lihtne:
GL-3 keskmise kvaliteediga käigukastiõlid
GL-4 kõrge kvaliteediga käigukastiõlid
GL-5 tippkvaliteediga käigukastiiõlid
GL-4/GL-5 universaalsed käigukastiõlid, mis täidavad nii GL-5 kui ka GL-4 kvaliteediklassi nõudmised.
ACEA - Euroopa mootoriõlide klassifikatsioon (näiteks ACEA A3/B3)
ACEA (Association des Constructeurs Europeens de l´Automobile - Euroopa autotootjate ühendus) on loonud oma süsteemi mootoriõlide kvaliteedi hindamiseks. ACEAsse kuuluvad: BMW, DAF, Ford of Europe, General Motors Europe, MAN, Mercedes-Benz, Peugeot, Porsche, Renault, Rolls-Royce, Rover, Saab-Scania Volkswagen, Volvo.
ACEA klassifikatsioon jagab mootoriõlid kolme rühma:
A - bensiinimootoriõlid
B - sõiduautode diiselmootoriõlid
E - veoautode diiselmootoriõlid
Igas rühmas jagunevad mootoriõlid esialgselt omakorda viide kategooriasse: 1, 2, 3, 4, 5. Mida suurem on nimetatud number seda kõrgema kvaliteediga on õli. Viimasena näidatakse ära antud klassifikatsiooni kehtestamise aasta (näiteks: A1-96 või E3-98).
A ACEA klassifikatsioon bensiinimootoriõlidele:
A1 madalama viskoosusega (W20 …) mootoriõlid. Ei sobi kõikidesse mootoritesse!
A2 normaalse õlivahetusintervalliga üldlevinud bensiinimootoriõlid
A3 määrimisomadusi hästi säilitavad kõrge kvaliteediga mootoriõlid. Võib kasutada pikemat õlivahetusintervalli, kui mootori tootja seda lubab
A4 võetakse kasutusele tulevikus, siiamaani ei ole välja antud
A5 määrimisomadusi hästi säilitavad madala viskoossusega (W20 …) forsseeritud mootoritele mõeldud õlid. Võib kasutada pikemat õlivahetusintervalli, kui mootori tootja seda lubab. Ei sobi kõikidesse mootoritesse!
B ACEA klassifikatsioon sõidu- ja pakiautode diiselmootoriõlidele:
B1 madalama viskoosusega (W20 …) mootoriõlid. Ei sobi kõikidesse mootoritesse!
B2 normaalse õlivahetusintervalliga üldlevinud diiselmootoriõlid.
B3 määrimisomadusi hästi säilitavad kõrge kvaliteediga mootoriõlid. Võib kasutada pikemat õlivahetusintervalli, kui mootori tootja seda lubab.
B4 määrimisomadusi hästi säilitavad kõrge kvaliteediga mootoriõlid otsesissepritsega mootoritele. Võib kasutada ka B3 klassi õlide asemel.
B5 määrimisomadusi hästi säilitavad madala viskoossusega (W20 …) õlid. Võib kasutada pikemat õlivahetusintervalli, kui mootori tootja seda lubab. Ei sobi kõikidesse mootoritesse!
E ACEA klassifikatsioon veoautode ja teiste raskelt koormatud masinate diiselmootoriõlidele:
E2 normaalse õlivahetusintervalliga üldlevinud veokite vabalt hingavate ja turbodiiselmootorite õlid
E3 kõrge kvaliteediga mootorit puhastavad ja kulumist vähendavad mootoriõlid. Soovituslik mootoritele, mis täidavad Euro1, Euro2 ja Euro3 saastenorme.
E4 määrimisomadusi hästi säilitavad mootoriõlid, mis täidavad puhastavate ja kulumist vähendavate omaduste osas E3 klassi õlidest karmimaid nõudmisi Võib kasutada märkimisväärselt pikemat õlivahetusintervalli, kui mootori tootja seda lubab.
E5 sarnane E4 klassiga, kuid vastavad veelgi karmimatele standarditele. Tähistab raskeveokite turbodiiselmootoriõlide tippkvaliteeti Euroopas.
See on KTK (kuratteabkust) kopipasta aga allikat enam ei mäleta, seega olete sunnitud seda pikka teksti lugema
edu
Oil-Cooled kirjutas:vanematele tsiklitele uuemate API kategooriate õlisid ei maksa panna.
miks???
on sel väitel ka mingi teaduslik alus või väidad seda puht isiklikust seisukohast
a la tüüpiline dialoog müüja ja kliendi vahel: "mis aasta masin on? " küsib müügimees." no aastast 92" vastab värske tsikliomanik õnnelikult. "nii vanale masinale käib mingi odav mineraal küll"vastab müüja asjatundlikult....jne.
enda masinatele olenemata east alla poolsündi sisse ei vala ja loomulikult tuntud firmade toodangut
petz61 kirjutas:Oil-Cooled kirjutas:vanematele tsiklitele uuemate API kategooriate õlisid ei maksa panna.
miks???
on sel väitel ka mingi teaduslik alus või väidad seda puht isiklikust seisukohast
a la tüüpiline dialoog müüja ja kliendi vahel: "mis aasta masin on? " küsib müügimees." no aastast 92" vastab värske tsikliomanik õnnelikult. "nii vanale masinale käib mingi odav mineraal küll"vastab müüja asjatundlikult....jne.enda masinatele olenemata east alla poolsündi sisse ei vala ja loomulikult tuntud firmade toodangut
uuemad API kategooriad on tehtud keskkonnakaitse eesmärgil. Neis puudub fosfor ja tsink (ZDDP: extreme pressure, anti-wear compound). Tsink mõrvab katalüsaatoreid kuid annab eriti häid määrdeomadusi. Kui vanemat tüüpi mootoreid disainiti siis arvestati sellega et ZDDP (tsink-fosfor) on õlil sees.
Alates API SJ hakati tsinki vähendama. Uuemates pole teda üldse. Uuemate õlide sisaldid võivad ka halvasti mõjuda vanemat tüüpi tihenditele, mootor hakkab lekkima jne.
Karteris peaks olema 5W-30, aga ma ei ole sellist kuskilt leidnud. Muidu 2-takti oma on Durablend pool-sünt. Kas oleks väga halb, kui panna liqui moly 75W-90(oli vist) käigukasti õli?
see oleks päris halb.
Oma 97a. VTR-i valan Castroli R4 10w50 ja rahul.Enne Valvolin Durablend 10w40 ja ei olnud rahul ,mootor leemendas igalt poolt,Castroliga täitsa kuiv
xjorma kirjutas:Karteris peaks olema 5W-30, aga ma ei ole sellist kuskilt leidnud. Kas oleks väga halb, kui panna liqui moly 75W-90(oli vist) käigukasti õli?
Asendada nõutud 5W-30 õliga, mille viskoossus on 75W-90 pole küll kõige mõistlikum lahendus. 5W-30 asemel võid 2T kastis südamerahuga kasutada 10W-40 õli. 75W-90, 80W-90 jne on ette nähtud tsiklil pigem tagadifrisse. Autodel tõepoolest käigukastiõlidel samas kandis viskoossused.
Ise valasin sisse Agip'i CITY 4T. Siiamaani ei oska midagi halba öelda. Hind u. 70.- kr liiter.
Semisynthetic oil for 4strokes engines scooters
SAE Grade - 10W-40
Viscosity at 100°C - 14,1 mm²/s
Viscosity at 40°C - 95 mm²/s
Viscosity at -25°C - 6800 mPa.s
Viscosity Index - 154
Flash Point COC - 220°C
Pour Point - -30°C
Mass Density at 15°C - 0,873 kg/m³
SPECIFICATIONS
AGIP CITY 4T meets the requirements of the following services and specifications:
jan22 kirjutas:Boxeris on Valvoline Durablend 20w50(sünt), hiinakas sõidab 4T Castrol Power 1GPS 10w40(vistka sünt).
Durablend, nagu nimigi ütleb (blend) on poolsünt, mitte täissünt õli.
Endal on SynPower® 4T olnud ratta sünnist saati, plaanin asendada hinna poolest oluliselt odavama ja ilmselt mitte kehvema Liqui Moly Racing Synth 10W-50.
Legend 4T 20w-50
Mina panen oma 98 Gsx-r Castrol Power1 Racing 10W-50
Ja miks ? Kuna saan sellele natule alet ja loodetavasti on piisavaltkvaliteetne asi ka - kaks head ühes. miks mitte siis
Minu 2004a. sv650s-i läheb
Castrol Power 1 GPS 4T
SAE 10W40
Minu 1985-1992 Riga Minile sai ostetud Valvoline samuti SAE 10W-40 õli.
Selline: http://www.oilmag.ro/uleimotor/images/v ... _10w40.jpg
ZX9R "liigu molü" 10w-60, käib nagu kell
CASTROL POWER 1 RACING 4T
Kawa ZX10R sobib mulle küll.