1. leht 2-st
2T krossikas õli? bensiin? mis värk on...?
Postitatud: 17 Jaan 2005, 20:14
Postitas virkostein
2 taktillisel mootoril (nt cz 125) mis õli tuleks kasutada, mis poleks väga kallis, kas midagi juhtub kui panna seda umbes 20 kr maksvat šiguli õli? kas cz´igatuleks sõita 95 ga (bensiin). tegelikult ma olen täielik noob cz kallal, õigemini pole mul kunagi cz olnud, kuid olen näinud, ja uurinud väljast, tahaks soetada endale... mida veel tuleks silmas hoida czi ga sõitmisel ning ka lihtsalt omamisel?
Postitatud: 17 Jaan 2005, 20:31
Postitas virkostein
Palun andke nõu.
Postitatud: 17 Jaan 2005, 20:38
Postitas tsiklivendd
Mõtled ikka millega segu bensiini teha?Kõige parem muidugi spetsiaalne 2t õli, see ei ole eriti kallis ka.
Kuid kõlbab ka muu mootoriõli
Postitatud: 17 Jaan 2005, 21:54
Postitas Tim
soovitan sul zeti puhul kasutada täissünteetilist 2T õli. krossiratastel on õli kvaliteet väga oluline. eriti veel sellise asja puhul nagu vana zett, mis võib si## õli tõttu kiirelt kokku joosta. ja bensiin vähemalt 95 aga võib vabalt ka 98 kasutada. mineku erinevust on hästi tunda kas kasutad zetil 95 või 98.
Postitatud: 17 Jaan 2005, 22:35
Postitas virkostein
aga kas cz le 98 liiga kange ei ole? täissünteetiline õli on 4 korda kallim kui tavaline, muud vene rattad või tsehhi rattad(jawa) sõidavad šiguli õliga väga hästi
Postitatud: 17 Jaan 2005, 22:47
Postitas Karupoeg puhh
mitte mingil juhul ei tohi kasutada ziguli õli...CZ jookseb kohe kokku siis...ma mõtlen KOHE. Samuti ei tohi mingil juhul kasutada neid 40 krooniseid addinole ja igast muud saasta. korralik õli maksab kuskil 150kr vähemalt. CZ ei kannata absoluutselt sitta õli...alumine kepsu laager annab otsad. 95 bens ei ole cz-ile kuigi hea kasuta ikka 98 või kangemat kui kuskilt saad. 98 pole kohe kindlasti liiga kange cz-i jaoks.
Ära võrdle cz-i jawade ja muude tänavasõidu ratastega...need on täiesti erinevad masinad.
Postitatud: 18 Jaan 2005, 12:22
Postitas Nitrous
ise kasutasin enda cz-idel kogu aeg Adinoli (seda saasta

) kaks cz-i on mul olnud ja kummalgi ei juhtunud selle pärast midagi

mingi 10-20 tundi sõidsin siis myysin maha

ja esimesga sain mingi 10-15 tundi sõita, siis jooksid käigu kasti hammakad kokku yhe hästi rumala vea pärast

Postitatud: 18 Jaan 2005, 15:50
Postitas Karupoeg puhh
võibolla päris töristades jah addinoliga kokku ei jookse aga nii kui minna annad jookseb kohe....ise olen sõitnud nende 40-70kr õlidega...2 väntvõlli on otsad andnud selle pärast, kaasa arvatud umbes 1-2h sõitnud mootor( tutikas siis põhimõtteliselt). Mõtlesin et proovin korra...hiiumaal polnud normaalset õli saada ka kohe ja näed...väntvõll läks.
Postitatud: 18 Jaan 2005, 16:07
Postitas virkostein
seal brauermotos müüakse mingi 50 kr 1 liiter, see võibki olla see adinol, kuid lihtsalt kallim, see 150 kr maksev õli on mulle natuke üle jõu käiv(seda vist lahjendatakse ka 1:50nele?) muud krossikad sõidavad ka siksi õliga, kuid jah, ega see väga hea õli krossikale ei ole. aga mis sellel adinoli õlil siis nii väga viga on??? nitrous sai ilusti adinoliga sõidetud.
Postitatud: 18 Jaan 2005, 16:22
Postitas sander
ma kasutan oma czil mobile racing 2t õli
85kr purk 1l sees. Mingit 50kr mopeedi õli ei tohiks küll sisse panna
Postitatud: 18 Jaan 2005, 17:52
Postitas Nitrous
Karupoeg puhh kirjutas:võibolla päris töristades jah addinoliga kokku ei jookse aga nii kui minna annad jookseb kohe....ise olen sõitnud nende 40-70kr õlidega...2 väntvõlli on otsad andnud selle pärast, kaasa arvatud umbes 1-2h sõitnud mootor( tutikas siis põhimõtteliselt). Mõtlesin et proovin korra...hiiumaal polnud normaalset õli saada ka kohe ja näed...väntvõll läks.
töristades mina kyll ei sõitnud

selle ~15 tunni jooksul mis ma sõitsin (adinoliga) oleks pidanud tsikkel sel juhul mingi 5-7 korda kokku jooksma

, ja kui metsa vahel mingi pikem sirge on, ega see siis töristamiseks pole

Gaas ikka põhja ja vaatad mis masin välja annab.

Postitatud: 18 Jaan 2005, 18:17
Postitas virkostein
mul jäi internetist silma addinoli pool sünt õli, hind 60 kr, kas see sobib cz ga sõitmiseks???
Postitatud: 28 Jaan 2005, 17:07
Postitas virkostein
Teema vist lõppenud?

Postitatud: 28 Jaan 2005, 17:35
Postitas Karupoeg puhh
virkostein kirjutas:mul jäi internetist silma addinoli pool sünt õli, hind 60 kr, kas see sobib cz ga sõitmiseks???
ei sobi mitte mingil juhul. otsi ikka täis sünti.
Postitatud: 28 Jaan 2005, 18:02
Postitas oldmoped
Küll räägib et cz on hea odav ratas... ise ei raatsi isegi sinna korraliku õli sisse osta ja soiub selle üle juba mitu nädalat.
Vabandan teiste kasutajte ees oma emotsiooni väljaütlemist aga igal asjal on omad piirid...
Postitatud: 28 Jaan 2005, 19:06
Postitas koplik
Mida kallim õli seda parem omast kogemustest tean, see on üks koht kus ei tasu rahaga kokku hoida kui tahad korralikult hooldada masinat.
Postitatud: 28 Jaan 2005, 19:12
Postitas Siller
Krossimootoratastele on vajalik õige õli kuna mootor tahab neil kiiresti kuluda ja hiljem veel kokku joosta.
Kohe kindlasti pane kallimat täissünt õli sisse.
Kas siis väntvõlle ja laagreid on lihtsam osta?
Postitatud: 29 Jaan 2005, 10:53
Postitas Hotrod
Kui kunagi krossiminskit lasin iga kahe nädala tagant laiali, samuti VV laagrid ei pidanud vastu, ostsin 20.- ziguli õli.. segasin 1:20 vist..sain oma veast aru. Nüüd juba pikemat aega kasutan "Total Racing 2T synthetic" mis maksab 140.- 1l. selle õliga oli üllatus selline et pärast konkreetselt masina "tühjaks pigistamist" lõuad kramplikult koos ei jooksnudki ta laiali. Muidugi tore asi on ka see et näeb nüüd tahavaate peeglist teisi liiklejaid , mida pärast kiirendamist odavamate õlide puhul ei olnud võimalik teha liigse õlisuitsu eraldumise pärast. Ziguli õli peab samas rohkem ostma sest seda vist ei segata päris 1:50, niiet ei tule vägapalju odavam selle õli ostmine. Parem osta hea õli, ning ei ole vaja keset suvist ilma käed küünarnukkideni õlised mootorit taaselustada.
Postitatud: 31 Jaan 2005, 08:41
Postitas mx77
No Zhiguli (ja muu 4T) õli ja suvalise 2T õli vahel on ju põhimõtteline erinevus, et kui 4T õli üritatakse teha selline et ta võimalikult halvasti põleks, siis 2T õli üks põhiomadusi on see, et ta ka põleks ja võimalikult vähe tahmaks. Ja kuna 4T õli ei pea kunagi põlema siis on sinne segatud selliseid lisaaineid, mis põletamisel annavad meeletult tahma ja jääke, mis kõik rõõmsalt su kolvile, silindrile ja väljalskesse jäävad.
Postitatud: 31 Jaan 2005, 08:44
Postitas Siller
No ega jah eriti ikka 2 taktilise mootoriõli ülesanne ei ole ikka vaja põleda vaid võimalikult palju määrida. Mida vähem tahma seda kvaliteetsem on õli.
Postitatud: 31 Jaan 2005, 10:21
Postitas mx77
Siller kirjutas:No ega jah eriti ikka 2 taktilise mootoriõli ülesanne ei ole ikka vaja põleda vaid võimalikult palju määrida. Mida vähem tahma seda kvaliteetsem on õli.
Vaata poiss, kui sa natuke 2T tööpõhimõttega kursis oled, siis sa peaks teadma, kuhu see õli seal segus lõpuks jõuab ja ära ta PEAB põlema, sest kõik mis töötakti ajal ei põle ei kao kuhugile vaid ainult saastab mootorit.
Postitatud: 31 Jaan 2005, 15:18
Postitas Siller
mx77 kirjutas:Vaata poiss, kui sa natuke 2T tööpõhimõttega kursis oled, siis sa peaks teadma, kuhu see õli seal segus lõpuks jõuab ja ära ta PEAB põlema, sest kõik mis töötakti ajal ei põle ei kao kuhugile vaid ainult saastab mootorit.
No eks ta muidugi peab põlema, aga ma tahtsin seda öelda et 4 taktilise ja 2 taktilise õli viskooslus on hoopis teine. 4 taktiline õli on mõeldud jah mitte segamiseks bensiini vaid mõeldud määrima. 2 Taktilise õli ülesanne on võimalikult hästi seguneda bensiiniga ja ka samas määrida.
Kui sa tahad norida, et ma mingi täielik jobu 2 taktiliste mootorite alal siis sa väga eksid.

Postitatud: 01 Veebr 2005, 16:48
Postitas racerx
ausalt öeldes pole küll mingit põhjust täielikuks jobuks pidada. Lihtsalt üks paljudest kes avaldamast arvamust omal teadmistepõhjaks "naised saunas rääkisid" jutt.
Sa võid meie eksiarvamust kummutada. Hea meelega osaleks kaks takti mootorite vestlusringis siin, kus sa jagaks meile hädalistele oma teadmisi.
Kui siin 2t õli segunemisest rääkida siis minu teada üks parimaid õlisid Castrol 747 ei taha eriti hästi seguneda. Hoopis hirmus piin on temaga, tuleb täpselt enne sõitu segu valmis teha ja alla nulli ei saa kasutada jne.
halb õli siis või ?
Postitatud: 18 Mär 2005, 14:57
Postitas virkostein
sry, võib olla on see natuke vale teema nüüd, aga ostsin endale nüüd honda cr 125, ja pole veel kasutama hakanud, kuid on juba ostetud Castrol TTS õli(täis sünteetiline 2t õli) peal on kirjas et lahjendada kuni 1:50, aga kas õigem oleks lahjendada 1:40 või 1:45, mitte aga 1:50nele? palun abi

Postitatud: 18 Mär 2005, 14:59
Postitas virkostein
ja seda tahtsin ka veel küsida et käigukasti, kui palju sinna õli läheb? täpselt 1 liiter?
Postitatud: 18 Mär 2005, 15:09
Postitas mca15
[quote="virkostein"]ja seda tahtsin ka veel küsida et käigukasti, kui palju sinna õli läheb? täpselt 1 liiter?[/quote]
et teada saada palju õli läheb. Sellejaoks on küljepeal kontrolli polt või kruvi, polt peaks olema käimalöömis vända poole peal. Kallad niipalju õli kuni hakkab sealt august välja tulema siis aitab.

Postitatud: 18 Mär 2005, 17:47
Postitas driver12
Aga mida saate öelda erimelli 2T õlist? Kasutan seda. Kas see on hea või nagu addinolli õli?
Postitatud: 28 Mär 2005, 22:45
Postitas termo
teema algusest sain nagu aru, et sa tahad alles soetada cz-tti. soovitan ainult sel juhul, kui jagad mootoreid ja oled valmis käsi õliseks pidevalt tegema. tegu on väga kapriisse masinaga!
Postitatud: 29 Mär 2005, 10:16
Postitas virkostein
kui ma teema algatasin, siis tõesti oli raske plaan endale cz 125 soetada, kuid jah, mõtlesin ümber, ja ostsin honda cr 125. PS: õli on minu sõber, läheb natuke käte peale, pole probleemi, mingi 2 nädalaga peaks maha kuluma

Postitatud: 29 Mär 2005, 13:11
Postitas Bitikas
Ok, kuna siin CZ ja ÕLI teema nii räämsalt üleval, siis andku keegi tegijam vend natuke nõu - mis õli 125 CZ käigukastis tark oleks kasutada??
Panen poisile riista sõiduvalmis ja pole nostalgiaga aastaid tegelend enam
