1. leht 2-st

Dnepr Reinu oma

Postitatud: 27 Jaan 2005, 21:24
Postitas Rein
8) Nii siis võtan kätte ja putitan võimaluste piirides oma vanakest ka kobedamaks. Ostsin täna tutika velje. Sain 750 rahaga. Kruvin siis uued kodarad lahti, panen tõrva vahele ja uuesti kinni. Lasen tasakaalu ka külge panna. Ja siis ratas alla. Praegu all olev esi velg viskab nii hullusti, et on amordikale alla mõra tekitanud. Siis veel lähevad uued rehvid ka peale. Teised veljed loodan veel timmimisega sirgeks saada.

Postitatud: 30 Jaan 2005, 13:32
Postitas jukutom
Kas timmid oma velgesid ise või kasutad abijõudu?
Ja kui ise teed,siis ole mees ja seleta,kuidas sa seda teed :?:
Ja mis tõrva sa kasutad kodarate kokkupanemisel?
Eks see KMZ velgede mure ole meil kõigil ühine.....

Postitatud: 30 Jaan 2005, 14:57
Postitas Alex
ilmselt tegu siis suusatõrvaga (vanemad mehed panid autoratastele kah seda peale, et keermed ei roostetaks ja mutrid ise lahti ei tuleks)

mis liiki velg see KMZ on?

kuskil on mul vanast ajast jäänud m-72 või k-750 velg(korralik)

kas kellegil võib huvi selle vastu olla?

Postitatud: 30 Jaan 2005, 15:29
Postitas kõrtsmikumolu
Alex kirjutas:
ilmselt tegu siis suusatõrvaga (vanemad mehed panid autoratastele kah seda peale, et keermed ei roostetaks ja mutrid ise lahti ei tuleks)
Ega see suusatõrv nüüd mutreid kinni küll ei hoidnud. Küll aga sai rattad pärast ilma gaasilõikajata alt kätte, kui suusatõrv vahel oli.
Lihtsalt vahemärkus :)

Postitatud: 30 Jaan 2005, 16:16
Postitas Rein
See jah peaaegu sama mis suusatõrv, aga natuke kaasajastatud, on aerosool pudelisse pakitud. Panen sellepärast, et kinni ei roostetaks, et hiljem oleks võimalik üle pingu´tada, ja vajadusel õgvendada. Seda rihtimist olen harjutanud nats jalgrataste peal, on pehmemad veljed, veits lihtsam alustuseks :P. Töö käib mii, et kui olen kõik tõrvaga üle teinud, ja vastu velge kodarad tõmmanud, panen ratta kuhugi hargi vahele võlli pidi ja tõmban ringi käima, ja siis vaatan kuhu poole viskab ja siis vastavalt sellele, kas tõmban peale, või annan järgi kodarast. Lisaks külg viskamisele peab jälgima ka seda, et munaks ei venita. Ah jaaa, kodara peade tagant viilin 4,0 se saeketi viiliga need valamise randid maha. Need järavad muidu õite mõnusalt seda alumiiniumist kodara pesa. Kui rummu kodarapesad tuksis, siis peab seibid alla panema. See käib siis nii, et võtad ¤ 5 se seibi, paned suurema mutri peale, siis võtad ühe kuuli, paned selle seipi peale, ja siis haamriga nätaki, ja seib on koonuses, siis seib kodarale kaela, ja rattakülge. Vot selline lugu sai. Millal reaalselt töö kallale asun ei tea, aga enne kevadet tahan ära teha.

Postitatud: 30 Jaan 2005, 23:19
Postitas jukutom
Rein kirjutas:
Ah jaaa, kodara peade tagant viilin 4,0 se saeketi viiliga need valamise randid maha.
:?:
Olen vaid korra ise kodaraid vahetanud ja sedagi 23 aastat tagasi Pärnu servas Jänesseljal tee ääres ja seepärast vist ei mäleta,et mingi serv oleks võinud kodaratel olla,mida veel viilida saaks.Ehk tahad sellestki pikemalt pajatada?

Postitatud: 30 Jaan 2005, 23:24
Postitas jukutom
Alex kirjutas:
mis liiki velg see KMZ on?
KMZ=Kijevskij MotoZavod :wink:
Ehk siis teisisõnu- su M-72 või K-750 velg ongi KMZ toodang.

Postitatud: 31 Jaan 2005, 22:50
Postitas Rein
Vaata kodaral jooksevad kahelt poolt vulurandid, ja kui pea on lapikuks pressitud, seal on kummagil pool kodarat sellise millimeetrikõrgused naksid. Need on vaja maha võtta, et kodara pea oleks ilusasti koonuses. Kui kodarad on nats järgi andnud, või korviga sõites veits väntsutab ratast, siis need närivadki rummu. Ja rikuvad kodara pesad ära.

Postitatud: 24 Mär 2005, 12:03
Postitas coronius
tõrva asemel soovitaksin vaskmääret. On küll natuke kallim, aga pärast tulevad kodarad vajadusel uuesti lahti ka.

Postitatud: 01 Apr 2005, 21:58
Postitas Rein
Mõtted olid head, aga läks nagu alati :P. Ei saandki miskit vahele.

Postitatud: 04 Apr 2005, 15:11
Postitas ints0000
Grafiitmääre sobib kah.

Postitatud: 04 Apr 2005, 15:54
Postitas isakene
ints0000 kirjutas:
Grafiitmääre sobib kah.
See mögin tuleb küll ära unustada, kui tegemist on ilmastiku käes olevate keermesliidetega, ainult vanal vene ajal arvati, et on hea rattamutreid määrida enne kokkupanekut... Kõlbab ta ainult mõnedele kinnistele liidetele, kuna ta koostises oleva tavoti elik solidooli ilmastikukindlus on peaaegu olematu ning vähegi keemiat õppinud inimene saab kergesti nuputada, milliseid keemilisi ühendeid süsinik ehk grafiit, teras ja tänavatel lenduv kraam omavahel võivad moodustada. Suusatõrv on mitte väga nõudlikule mehaanikule päris hea vahend, kuna on pikka aega püsiv, ning muudab keermesliite hermeetiliseks ja niiskuskindlaks ja ise ta terasega ei reageeri. Ja siis tulevad muidugi juba erivahendid... juba eelpooltoodud vaskmääre on keerme kaitsmiseks hea, kui aga vaja ka kaitset lahtiloksumise vastu, soovitan mõnd pehmemat keermeliimi.

Re: Dnepr Reinu oma

Postitatud: 13 Juun 2012, 23:34
Postitas Rein

Kuramuse värk nüüd küll, jaman juba jupp aega ja ei saa paremat silindrit tööle. Sügisel kooles kuidagi sõidupealt ära ja kogu lugu. Ei muutunud jõuetuks, ega miskit, järsku oli plörr ja vaga. Võtsin täna silindri maha, ei mingeid kriipse-kraapse. Homme, või kunagi, kui saan, mõõdan silindris surved ära, panen klapivahed kaliibriga paika ja vahetan karpad ringi. Süüte värk on korras, vasak ja parem juhe omavahel ringi tõstetud ja käib ikka ainult vasak poolne. Sama asi ka küünlaga tehtud. Pöidlaga survet katsudes on ikka olemas küll, kuid karteris ka tundub väheke suur olema see surve. Küünal jääb peale mõningast tiksumist märjaks. Lasin ka otse karpast piduri puhastust silindrisse, kuid ei hakanud ka siis käima. Et kas klappidega jama, või lihtsalt hõredaks kulunud. Rõngaste lukud olid ka kõik ilusasti erinevates kohtades.


Re: Dnepr Reinu oma

Postitatud: 15 Juun 2012, 00:29
Postitas Rein

EI saa ikka käima, klapid regullitud, teine karpa, korraks algul teeb häält ja siis jääb vakka. Surve ilusasti 7, nagu olema peab silindris.


Re: Dnepr Reinu oma

Postitatud: 15 Juun 2012, 08:32
Postitas miilits

Rein, kas oled kindel, et masina süütepool on parimas korras või peksab kuskilt üle, minu kogemus on näidanud, et need on ühed parajad jurad, kord oli võimalus mitmeid uusi kontrollida ja neist ainult üks või kaks olid normaalsed (teistel oli säde küll olemas, kuid ei andnud vastava tugevusega sädet välja), see on muidugi "kohvipaksu" pealt ennustamine. :bsmile:


Re: Dnepr Reinu oma

Postitatud: 15 Juun 2012, 08:34
Postitas miilits
miilits kirjutas:

Rein, kas oled kindel, et masina süütepool on parimas korras või peksab kuskilt üle, minu kogemus on näidanud, et need on ühed parajad jurad, kord oli võimalus mitmeid uusi kontrollida ja neist ainult üks või kaks olid normaalsed (teistel oli säde küll olemas, kuid ei andnud vastava tugevusega sädet välja), see on muidugi "kohvipaksu" pealt ennustamine. :bsmile:

Kontrollimiseks tuleks süütepool "pukki" panna ja seal näeb ära kui pikk ja "võimas" surakas on.


Re: Dnepr Reinu oma

Postitatud: 15 Juun 2012, 09:20
Postitas Rein

Eks vaatan süüte uuesti üle, aga parema poole juhe annab ilusasti peale. On poole ka vahetus fondist, kuigi süüdet ei usu, eile hakkas korraks isegi käima parem poolne.


Re: Dnepr Reinu oma

Postitatud: 15 Juun 2012, 21:11
Postitas Rein

Viskas siibrisse, lähen homme Põlvasse ja varustan ennast hunniku juppidega. Esmalt elektrooniline süüde jne...


Re: Dnepr Reinu oma

Postitatud: 15 Juun 2012, 23:16
Postitas dudikov

kui minu rattal parem jamama hakkab on see esmane märk tühjenevast akust.Tiba laadimist ja mure kadunud.Kus siin loogika on vot ei tea.


Re: Dnepr Reinu oma

Postitatud: 15 Juun 2012, 23:29
Postitas Rein

Aku on jah kehvem, kuid kodus töristades olen käianud teda ka laadija-täkk järel ja ka auto aku pealt. Esmaselt kahtlustasin ka ise surnud akut, kuid nüüd hästi ei usu. Aga kui elektron süüde peal, käib sama sitasti, siis võtan ette juhtmed ja ühendused akust kontaktideni. Koolemine toimus täisesti tavalise rahuliku sõidu ajal. Ca 15 kiltsa oli juba liigutud, kui jama pihta hakkas.


Re: Dnepr Reinu oma

Postitatud: 15 Juun 2012, 23:42
Postitas dudikov

Aga pane küünla vahe väiksemaks,kas siis ei muutu midagi.


Re: Dnepr Reinu oma

Postitatud: 15 Juun 2012, 23:46
Postitas Rein

Tõstan mittekäiva märja küünla vasaku silindri peale, varbaotsaga vänta ja tiksub. Juhtmed on ka ringi tõstetud, ikka täpselt sama teema. Doonor süütemäng on juba peal, ikka ei miskit. Et süüte pudinates kindel olla, panen elektroonse.


Re: Dnepr Reinu oma

Postitatud: 16 Juun 2012, 08:00
Postitas Rein

Ainuke teema siis veel see, et panna vool otse süütepooli tulema, samas, kui ainult vasaku silindriga käib, siis ka laadimine oli miskit 13 kuga. Järsku on miskine ühendus kehva.


Re: Dnepr Reinu oma

Postitatud: 17 Juun 2012, 12:35
Postitas Rein

Uus aku peale ja roovima, käis korraks isegi parem poolne silinder, aga vasak oli vait. Panin siis elektron süüte peale ja ikka ei miskit. Vana karpa tagasi ja jälle käis korraks. Regulisin klapid 0,07 pealt 1 peale, ikka sama teema, mingi 5 sekundit käib ja siis jääb vakka. Uue karpaga käis isegi sutsu kauem, kuid käimine oli selline "nõrk". Lammutan veel karpa laiali ja torgin, puhun läbi. Ujuki tasapinna ka kontrollin veelkord üle. Arvuliselt ei mäleta, kuid nii silma järgi panen paika. Avastasin ühe suhteliselt sita asja veel. Vesi oli ilmselt mööda spido trossi käigukasti jooksnud ja too kuramus külmes talvel lõhki. Kasti tegemine ka nüüd veel ees.


Re: Dnepr Reinu oma

Postitatud: 17 Juun 2012, 13:02
Postitas 426f

jah vesi voolab mööda spido trossi käigukasti,mu omal tross puudus ja augu ees oli shampuse pudeli kork,vesi voolas mööda trosse karpadesse ka,pidevalt oli ilge kepp mootori töötamisega,vesi jälle karpas peale vihma ja ei töödanud üks silinder


Re: Dnepr Reinu oma

Postitatud: 17 Juun 2012, 13:06
Postitas Rein

Vot kurat, seda nuputasingi kevadel, et kus kuradi kohast see vesi sinna saanud on, isegi gaasisiibrikambris oli vett. Muidugi, mööda gaasitrosse. Kuivailma massin :)


Re: Dnepr Reinu oma

Postitatud: 17 Juun 2012, 13:10
Postitas 426f

talveks seisma jättes tuleks karpal alt kruvid ära keerata sest vesi voolab ujuki kambrisse ja jäätub ära ja ujuk läheb mõlki


Re: Dnepr Reinu oma

Postitatud: 17 Juun 2012, 13:39
Postitas Rein

Plast ujukid. Aga kuna mul hakkas ta sügisel juperdama selle käimisega, siis jätsingi talveks põõsa alla, muidu koguaeg kuivas olnud.


Re: Dnepr Reinu oma

Postitatud: 17 Juun 2012, 19:22
Postitas skulptor

Minu Dnepril olid koik samad jamad. Moned asjad on niimoodi. Ju see siis on selline asjandus.


Re: Dnepr Reinu oma

Postitatud: 17 Juun 2012, 20:57
Postitas Rein

Elu on muidu liiga lihtne, selleks peabki üks Dnepr hoovinurgas olema :P