1. leht 2-st
Kevadine käivitamine: Kõik tsiklid
Postitatud: 29 Mär 2010, 08:46
Postitas riksx
Tere!
Et ei juhtuks selline asi, et iga mees teeb oma tsiklile eraldi teema "kevad käes ja kurt ei lähe käima" võiksid kõik siin oma muredega lagedale tulla.
Teen ise algust:
Karburaatoriga tsikkel
Kui tsikel on kuude viisi seisnud, siis kõige parem mida sa teha saad on vana bensiin välja ja uus värske 98 sisse.
See hoiab ära igasuguse käivitamis jama. Kui juba käib, siis võid seda vana bensiini osade kaupa sisse valada ja maha sõita.
Kui juhtus nii, et pingsalt uskusid, et läheb käima aga saatan ei läinud ja hakkas hoopis turtsuma ja paukuma, siis vajad uusi kuivasi küünlaid ja endiselt uut värskest bensiini. Ole ettevaatlik kui ketrad mootorit küünlad maas. Need kellel on süütepool tõenäoliselt ei juhtu midagi aga need kellel on pool nii öelda piibu sees, siis võid lihtsalt poolidest ilma jääda.
Reeglina on tsiklil käivitamiseks lisa kang mida saad liigutada... see pole niisama sinna lisatud, kui vähegi julged, siis soojalt soovitan seda kasutada. Ära siis gaasi anna.
Pritsungiga tsikkel
900 Hornet on igal aastal ilma igasuguse pirtsutamiseta käima läinud (ka 8 kuud seisnud bensiiniga), nii et ei oska midagi lisada.
r.
Re: Kevadine käivitamine
Postitatud: 29 Mär 2010, 08:58
Postitas mella
riksx kirjutas:Need kellel on süütepool tõenäoliselt ei juhtu midagi aga need kellel on pool nii öelda piibu sees, siis võid lihtsalt poolidest ilma jääda.
Mis seal elektriliselt vahet on? Raami küljes olevast poolist võid samahästi lahti saada.
Kui 2T masin ei taha käivituda ja bensiini paagis vahetada ei viitsi, piisab, kui pool limonaadipudeli korgitäit visata enne käivitamist õhupuhasti vahelt karpasse või küünlaaugust sisse.
Peaks käivituma esimesest löögist.
Re: Kevadine käivitamine
Postitatud: 29 Mär 2010, 09:41
Postitas riksx
mella kirjutas:
Mis seal elektriliselt vahet on? Raami küljes olevast poolist võid samahästi lahti saada.
.
Pole siiani õnnestunud seda teha. Kui nii mootorit kedrata, siis hoiame ikka küünla piibus ja vastu raami.
Kui topkat teha, siis olen näinud kuidas mõni tulistab lausa süstlaga küünla avast sisse. Njahhh.. seda on natuke palju.
Re: Kevadine käivitamine
Postitatud: 29 Mär 2010, 09:47
Postitas Erci
Igal kevadel on minu ratta karpamootoril korralikult pikk käimaketramine, kuid lõpuks läheb siiski silnderhaaval tööle, olen proovinud vana ja uue bensiiniga, vahet pole. Kui juba masin käib, siis on kõik korras, läheb tööle nagu vaja. Kevadeti arvestan juba sellega ja võtan voolu suuremalt akult.
Re: Kevadine käivitamine
Postitatud: 29 Mär 2010, 12:32
Postitas Tsikkelröövel
Ei juhtu selle bensiiniga talve jooksul midagi. Viga on alati mujal, kui ei käivitu. Mu raudne veendumus.
Re: Kevadine käivitamine
Postitatud: 29 Mär 2010, 12:50
Postitas petz
küünlad maha ja süstlaga mõni kuup bensiini silindri kohta.
ja kui käima ei jää, siis korrata.tavaliselt on korrast piisanud.
vene tehnikaga on lihtsam - korralikult uputada ja pole probleemi.käivitub igal aastaajal. igasuguse temperatuuri ja bensiiniga 
Re: Kevadine käivitamine
Postitatud: 29 Mär 2010, 12:56
Postitas Ercki
No kurat kui muruniiduk talvotsa soojasõlmes ära seisab siis käima seda ei saa, bens on, säde on, no ei mõhkugi.Vahest ühe kaks potsu teeb aga valad vana laga välja ja uus sisse kohe kärab. Siin probleem selles, et benapaak väike ja soojas ruumis kaovad kerged fraktsioonid ära-tsikliga sellist pulli ei ole. Lased ikka kraanist värske kraami karpasse ja läheb.
Re: Kevadine käivitamine
Postitatud: 29 Mär 2010, 14:14
Postitas Mix
Omast kogemusest kah:
Ainus probleem on olnud 2T mootoriga, millel õli tuli lisada paakivalatavale bensiinile. Olin ratast seisma jättes unustanud bensiinkraani lahti. Pikema seismisega aurustus karburaatorist bensiini tasapisi vähemaks ja vasatavalt võimalusele nõrgus paagist "värsket" bensiini-õli segu jälle juurde, kust siis bensiin jällegi tasahilju välja hakkas aurama jne.. Kuna õli ei aurustu, siis kevadeks oligi karburaator sültjat õliläga täis, mis mootori esmakäivitamisest kohe kuidagi osa ei tahtnud võtta. Otseloomulikult päästis olukorra karburaatori hoolikas puhastamine.
Puhta bensiiniga paagis on aga seda juhtunud, et kevadeks oli bensiinikraan kinni "kuivanud". Esimese kraanikeeramise peale sai viga seal leiduv kummitihend ja kraan hakkas lekkima.
Re: Kevadine käivitamine
Postitatud: 29 Mär 2010, 18:47
Postitas tiit001
Mul tsikkel paar kuud seisis ja ka ei tahtnd kõima minna, kui olin 3 u 5 sekundilist proovi teind, neljandal korral keerasin gaasi täiega põhja ja viienda korraga gaas maas oli paugupill.. mul ka vist karpad 
Re: Kevadine käivitamine
Postitatud: 29 Mär 2010, 19:41
Postitas uhh
Kord käivitasin kevadel JAWA't.
Keerasin küünlad maha ja gaasipliidi peale kuumenema.
Senikaua surtsatasin Zippo täitmise pudelist mõlemasse silindrisse.
Seejärel vut-vut küünaldega õue ja kähku mootorile peale.
Annad vänta. Kui käima ei jää, siis vähemalt suurema niiskuse ja külma peletab mootorist välja 
Edasine mure võib seda tüüpi rattal olla siduri lahti saamine.
Ratas hargile ja mootor käima, sidur alla, kui on kokku kleepunud, siis tuleb kuidagi käik sisse vägistada nii, et tagaratas samal ajal õhus on.
Nüüd, sidurit all hoides, tuleb tagaratas maha suruda. Kui kokkukleepunud sidur nüüd lahti läheb, on ok, kui mitte, juhtub nii, nagu ühes "Oota sa" multikas.
Re: Kevadine käivitamine
Postitatud: 29 Mär 2010, 21:44
Postitas renet
Väga tõhus käivitamisabimees on soojapuhur. Ise olen kevadel esimest käivitust tehes karpade piirkonda 20-30min soojendanud ja käivitamine pole kunagi probleem olnud.
Re: Kevadine käivitamine
Postitatud: 29 Mär 2010, 21:51
Postitas fishbone
Tervist
Mõistlik on avada sügisel suletud bensukraan
Aitab raudselt kui üritad käivitada 
Käivitamine tehtud ja maa-aluses garaažis esimene 100m läbitud 
Re: Kevadine käivitamine
Postitatud: 29 Mär 2010, 22:01
Postitas siniraag
Sai enda XJ600 kah talvekorterist välja aetud. Toores peale, kraan PRI peale ja peale kolmandat käijamiskorda võttis paar pütti järgi.. Nati aega soojendamist ning kõik 4 töötasid. 
Re: Kevadine käivitamine
Postitatud: 29 Mär 2010, 22:02
Postitas valter1
Eeter startgaasi koosseisus on parim abiline. Käivitan ka muruniitjat kevadeti startgaasiga. Ei viitsi küünaldega jannata.
Re: Kevadine käivitamine
Postitatud: 30 Mär 2010, 00:18
Postitas Regula
Kas mõistlik oleks novembrist alates seisnud bensiin kanalisatsiooni? kallata ja uus sisse panna, või sõita esimene raks sellega ja siis lihtsalt kohe tankima minna? Ma olen üsna kindel, et käima ta läheks, seega erilist vahet pole? 5 kuud kütusel seista on palju?
Re: Kevadine käivitamine
Postitatud: 30 Mär 2010, 00:21
Postitas Loff
Küsimus:
Regula kirjutas:Kas mõistlik oleks novembrist alates seisnud bensiin kanalisatsiooni? kallata ja uus sisse panna, või sõita esimene raks sellega ja siis lihtsalt kohe tankima minna? Ma olen üsna kindel, et käima ta läheks, seega erilist vahet pole? 5 kuud kütusel seista on palju?
Vastus:
riksx kirjutas:Karburaatoriga tsikkel
Kui tsikel on kuude viisi seisnud, siis kõige parem mida sa teha saad on vana bensiin välja ja uus värske 98 sisse.
See hoiab ära igasuguse käivitamis jama. Kui juba käib, siis võid seda vana bensiini osade kaupa sisse valada ja maha sõita.
Re: Kevadine käivitamine
Postitatud: 30 Mär 2010, 00:43
Postitas Margusxx
Regula kirjutas:Kas mõistlik oleks novembrist alates seisnud bensiin kanalisatsiooni? kallata ja uus sisse panna, või sõita esimene raks sellega ja siis lihtsalt kohe tankima minna? Ma olen üsna kindel, et käima ta läheks, seega erilist vahet pole? 5 kuud kütusel seista on palju?
Kanalisatsiooni? Aga mis saab väikestest kalakestest ja haruldastest konnaliikidest? Ja mis saab sellest keevitajast kes juhuslikult peab seda kanalkatoru keevitama mingi hetk?
Proovi oma vana bena ikka kuidagi ära kulutada, endal odavam ja südametunnistus ka puhtam 
Re: Kevadine käivitamine
Postitatud: 30 Mär 2010, 08:57
Postitas grahv
Kas tõesti on teie (tehnika viimse sõna peal?) rattad nii kõvas tuuningus või muidu nii pirtsakad, et mõni kuu vana bensiin ei kõlba tarvitada? Olete ikka kindlad, et eelnevalt on karpad korralikut puhtad ja nb! täidetud? Et need kelle ratastel on vaakum/impulss pumbad vahel muudkui käiavad ja käiavad kuni akud tühjad?
Ükski minu käest läbi käinud karpaga ratas poole selle pärasst käivitamata jäänud, et bensiin vana. Tuttavate pritsemasinatega sama lugu - pump suristab surve üles ja novembris viimati käinud pada ärkab paarist popsust?
G @ ei_mõista_teie _muret_bensiini_osas...
Re: Kevadine käivitamine
Postitatud: 30 Mär 2010, 09:03
Postitas Raiki
fishbone kirjutas:Tervist
Mõistlik on avada sügisel suletud bensukraan ...
Seoses sellega tuli mul meelde, et eelmine kevad avastasin esimest korda käivitades lahti ununenud küttekraani ja praegu järgi mõeldes juhtub sama vist ka tänavu 
Aga ka see pole seganud kevadist käivitust.
Regula kirjutas:Kas mõistlik oleks novembrist alates seisnud bensiin kanalisatsiooni? kallata ja uus sisse panna, või sõita esimene raks sellega ja siis lihtsalt kohe tankima minna? Ma olen üsna kindel, et käima ta läheks, seega erilist vahet pole? 5 kuud kütusel seista on palju?
Ei juhtu selle küttega mitte midagi.... sõida täitsa rahulikult see küte läbi ja siis mine alles tankima.
Mis puudutab aga kanalisatsiooni, siis selle jutu peale tuleks sulle vitsa anda.
Re: Kevadine käivitamine
Postitatud: 30 Mär 2010, 09:30
Postitas vana säga
renet kirjutas:Väga tõhus käivitamisabimees on soojapuhur. Ise olen kevadel esimest käivitust tehes karpade piirkonda 20-30min soojendanud ja käivitamine pole kunagi probleem olnud.
No eetevaatust selle Zoja puhurigaMuidu heal juhul juhtmete vahetus või siis uus ratas!
Re: Kevadine käivitamine
Postitatud: 30 Mär 2010, 09:46
Postitas joel
Ma arvan, et see vana bensiini ära valamise jutt on bensiinimüüjate lobitöö. 
Re: Kevadine käivitamine
Postitatud: 30 Mär 2010, 09:48
Postitas Tsikkelröövel
Veelkord, ei usu ka mina seda vana bensiini jama. Küll käivitatud ka MITU aastat vana bensiiniga. No läheb käima.
Re: Kevadine käivitamine
Postitatud: 30 Mär 2010, 09:54
Postitas zorten22
Kõik, kes kardavad talv läbi seisnud kütust, siis mu auto võtab vabatahtlikult kogu "vanaks läinud" läinud bensiini hea meelega vastu. 
Re: Kevadine käivitamine
Postitatud: 30 Mär 2010, 09:59
Postitas harimal
Bensiinil ja bensiinil on vahe. Ma olen saanud kõikidest suurematest ja osadest väiksematest tanklakettidest vähemalt korra mingit paska, mille abil ei taha mootor töös püsida ka soojal suvel.
Kui nüüd selline vaigusodi satub üle talve seisma, siis on nalja palju. 
Kuna endal on mitu ratast, siis ka alati vähemalt mõni, mis üle talve seisnud - ja seda pole tõesti juhtunud, et kevadel partsust käima ei läheks, aga see ei tähenda, et kõigil alati nii hästi võiks minna 
Re: Kevadine käivitamine
Postitatud: 30 Mär 2010, 10:01
Postitas harimal
zorten22 kirjutas:Kõik, kes kardavad talv läbi seisnud kütust, siis mu auto võtab vabatahtlikult kogu "vanaks läinud" läinud bensiini hea meelega vastu. 
Seda löga, mida ma kahel korral Kopli tanklast 7 sain, ei tahaks ma vaenlasele ka anda
Läks päris mitu paagitäit muud kütust, enne kui mootorist jälle mingil määral eluloom sai.
PS! See muidugi ei tähenda, et seal alati pask kütus oleks - lihtsalt mul kahel korral ei vedanud ning rohkem ma katsetama ei lähe.
Re: Kevadine käivitamine
Postitatud: 30 Mär 2010, 10:13
Postitas ping
Kinnises nõus bensiin oluliselt ei vanane. Aga karbussi ujukikamber ja (ventilatsiooniga)bensiinipaak ei ole kinnised. Kui nüüd selline masin juhtub soojas talvituma siis karpast aurustub ja paagist tilgub peale kuni ujukikamber on mitteaurustuvat ollust täis.
Miinuskraadides (kuuriall) talvitunud masinal juhtub sellist asja harva.
Bensiini "riknemist" olen kohanud ka kuumal suvel kuu aega pooliku paagiga seisnud autol millel polnud bensiinipaagi korki peal. Kusjuures masin oli pritsega, käivitus aga suitses nagu petrooliga ja ei jõudnud liikuda.
Re: Kevadine käivitamine
Postitatud: 30 Mär 2010, 10:26
Postitas andrias
zorten22 kirjutas:Kõik, kes kardavad talv läbi seisnud kütust, siis mu auto võtab vabatahtlikult kogu "vanaks läinud" läinud bensiini hea meelega vastu. 
Deem küll, ette jõuti
. Võtaks ise samuti vastu sedasamust vana bensiini.
Üldiselt, masinad mis on tundlikud niiskele ilmale ja natukene kehvemale kütusele viitavad mittekorras toite- ja süütesüsteemile. Sama kehtib igast autode mootoripesude kohta(surve välipesu pean silmas). Kui ikka peale pesu mingi kala sisse tuli, oleks see tulnud varem või hiljem lombist läbi sõites.
OT: Kord füüsika õpetaja rääkis, et tunnis tehti mingit katset pingete ja voolude õppimiseks. Ühel tüdrukutepaaril ei jooksnud vooluringist vool läbi ning kohale kutsuti õpetaja asja uurima. Õppejõud aga nähes üht sõlme juhtmes, soovitas selle välja sõlmida. Ja oh imet, vool tuligi süsteemi. Sellest ajast jäidki tütarlapsed seda uskuma, et sõlmest vool läbi ei lähe. Loo moraal, igale asjale on siiski olemas loogiline seletus. 
Re: Kevadine käivitamine: Kõik tsiklid
Postitatud: 30 Mär 2010, 10:53
Postitas Tsikkelröövel
"Üldiselt, masinad mis on tundlikud niiskele ilmale ja natukene kehvemale kütusele viitavad mittekorras toite- ja süütesüsteemile. Sama kehtib igast autode mootoripesude kohta(surve välipesu pean silmas). Kui ikka peale pesu mingi kala sisse tuli, oleks see tulnud varem või hiljem lombist läbi sõites."
Vot see jutt on puhas kuld.
Re: Kevadine käivitamine: Kõik tsiklid
Postitatud: 30 Mär 2010, 11:39
Postitas Nigga
Kõige parem on kogu teema juures see osa, kus pritsungiga masinate puhul ei ole vaja midagi teha...
Re: Kevadine käivitamine: Kõik tsiklid
Postitatud: 30 Mär 2010, 11:40
Postitas Sebar
Tsikkelröövel kirjutas:"Üldiselt, masinad mis on tundlikud niiskele ilmale ja natukene kehvemale kütusele viitavad mittekorras toite- ja süütesüsteemile. Sama kehtib igast autode mootoripesude kohta(surve välipesu pean silmas). Kui ikka peale pesu mingi kala sisse tuli, oleks see tulnud varem või hiljem lombist läbi sõites."
Vot see jutt on puhas kuld.
Veelomp ei peksa vett juhtmete vahele 120... 150 Bariga, aga mõistlik pesemine ei tohiks korras asjale midagi teha jah