1. leht 1-st

elektri küsimus.

Postitatud: 08 Apr 2010, 21:46
Postitas matcho

Juhtusin täna nägema kick starteriga masinal sellist pilti kus aku asemele oli pandud kas siis takisti või kondensaator a 5cm pikk 3cm läbimõõduga silinder millel siis ühes otsas kaks klemmi .

Kas siis sellina jama suudab masinat töös hoida ve ? pekki ei keera midagi ?

mis seal salata . nüüd se masin minu tallis .


Re: elektri küsimus.

Postitatud: 08 Apr 2010, 23:01
Postitas aprill

Ilmselt tegemist kondekaga. Suure mahtuvusega kondekat saab kasutada aku asemel. Takisti oleks genekale lisakoormus.


Re: elektri küsimus.

Postitatud: 08 Apr 2010, 23:12
Postitas hotsepp

Pole küll eriline elektrikguru aga mis laadi generaator peal tal on siis?
Kui vahelduvvoolu oma, mis siis ergutusvoolu annab, kondekas seda ei anna ju, kuidas säde genereeritakse?
Kui alalisvoolu oma siis veel oleks mõeldav.
Kas mu arusaamad on ekslikud?


Re: elektri küsimus.

Postitatud: 08 Apr 2010, 23:21
Postitas aprill
hotsepp kirjutas:

Pole küll eriline elektrikguru aga mis laadi generaator peal tal on siis?
Kui vahelduvvoolu oma, mis siis ergutusvoolu annab, kondekas seda ei anna ju, kuidas säde genereeritakse?
Kui alalisvoolu oma siis veel oleks mõeldav.
Kas mu arusaamad on ekslikud?

Tegelikult asi vastupidi. Ergutus mähist vajab alalisvoolu genekas ja vahelduvvoolu genekale piisab püsimagnetitest.


Re: elektri küsimus.

Postitatud: 08 Apr 2010, 23:25
Postitas hotsepp

Kus kohas vahelduvvoolu genekal püsimagnet on???

Ei sry mehed, krt mul õhtu pea paks, ma ei saanud autojuurest tulema, ma ei häälestanud end mootorratta genekale, ja jah, seal ikka olemas püsimagnet, sry veelkord.


Re: elektri küsimus.

Postitatud: 08 Apr 2010, 23:37
Postitas matcho

rattaks siis dr650 ja tundub et on jah suhteliselt suur kondekas..


Re: elektri küsimus.

Postitatud: 09 Apr 2010, 00:03
Postitas moilo

Dr650 ei vaja töötamiseks akut. Süüte tarvis on genekal eraldi mähis ja see toimib akutoiteta. Aku on põhimõtteliselt vaid tulede ja muude tarbijate jaoks. Kuna tal aga ei ole ka starterit siis ei ole aku otseselt vajalik- tuled põlevad vaid töötava mootoriga. Ja see kondekas ongi vajalik selleks, et mitte genekat üle koormata, see üritab ju akut laadida kõikaeg. Õige suurusega kondekas on oluliselt kergem ja töökindlam kui aku.


Re: elektri küsimus.

Postitatud: 09 Apr 2010, 00:38
Postitas matcho

selge ... seda oligi vaja teada ..
tänud kõigile