1. leht 2-st
dnepri surveastme tõstmine.
Postitatud: 21 Veebr 2005, 16:20
Postitas motohai
Plaan siis osta dnepr aga tarbib veel 76te.Kuidas sellist asja üldse teha,või kas on mõtet.Äkki keegi soovitaks kedagi kel asjaga kokkupuutunud.Igaljuhul ootan nõu.Tänud.
Postitatud: 21 Veebr 2005, 16:49
Postitas mx77
Esimese hooga tuleb lahendusena meelde kolvi kõrguse kasvatamine või siis pikemad kepsud. aga see vist keerulin. Nelari puhul kolvi või silndripea mahalihvimine nii lihtsalt ei käi kui 2t juures.
Postitatud: 21 Veebr 2005, 17:54
Postitas MotoMell
mx77 kirjutas:Nelari puhul kolvi või silndripea mahalihvimine nii lihtsalt ei käi kui 2t juures.
See ju langetab surveastet. Aga plokikaane madalamaks võtmine on ka võimalik. Aga pole kokkupuutunud.
Postitatud: 21 Veebr 2005, 19:17
Postitas Erci
Mul oli ka dnepr ja sõitsin rahulikult umbes 20000km 95ga ei täheldanud bensiinist tekitatud probleeme. Usun et enamus tänaseid dnepriomanikke sõidab samamoodi 95ga ilma surveastet muutmata
Postitatud: 21 Veebr 2005, 21:09
Postitas MotoMell
aga need 76 ja 95 ei ole ju ühe skaala järgi vaadatud minu mäletamist mööda. 76 oktaanarv oli 95ga ühe skaala järgi vaadates midagi 85ga, kui ma õieti mäletan

Postitatud: 21 Veebr 2005, 21:25
Postitas Vellou Kask
Vabandust, et noking aga minu meelest näitab oktaan arv seda, et võib kasutada suurema surve astmega mootoreid või midagi... võin ka praegu jummala puusse panna.
VEllou KAsk
Postitatud: 21 Veebr 2005, 21:29
Postitas Tziklivend
kaante lihvimisega peaks iga plokikaante remondiga tegelev inimene hakkama saama.Lihvimine u 100-200kr kaas
Postitatud: 22 Veebr 2005, 08:46
Postitas mx77
Vabandust, tahtsin kirjutada silindri mahalihvimise aga sattus miskipärast kolvi. See kaane mahalihvimine võib isegi tõukurvarrastega isendil õnnestuda, kõik sõltub, kui palju seal klapireguleerimise mänguruumi on. Ketiga isenditel see nii lihtne ei ole, nukafaasid kipuvad paigast minema.
Postitatud: 22 Veebr 2005, 09:59
Postitas grahv
Dneprile oli/on saada vähemalt 2 sorti kolbe - kumera ) ja koonlise põhjaga \___/. Kumera põhi on madalam ja klapisüvendid väiksemad, koonilisel kõrgem ja klapisüvendid sügavamad. Mu kunagisel '91 toodetud dnepril olid koonilise põhjaga kolvid - see rats võiks siis olla venelaste ametlik lahendus uuema aja bensiini tarvis. Aga mulje jäi selline, et neid koonilisi polnud varuosana eriti liikumas. Mis seis nüüd on, ei tea.
Samas käib dnepr vabalt ka 95ga. Ainult segu ei tohi liiga lahja olla, muidu võib valu andes üle kuumeneda ja on oht, et sulatab kolvi põhja. Aga nii eht-dneprlikult sõites ei juhtu midagi. enne laseb kuskilt mujalt ära.
Postitatud: 22 Veebr 2005, 10:24
Postitas jukutom
On saada neid koonilisi kolbe,kuid kumeratega on asi kitsas.
95 on sobilik bensiin ka ümber ehitamata,tuleb vaid süüdet varasemaks pisut sättida,et bensiin jõuaks lõpuni põleda enne,kui klapp avaneb. 76 mootorid uuemal ajal kasutasidki asendusbensiinina 93. Küllap need meie Dneprid ka sama arvestusega ehitati.
Postitatud: 22 Veebr 2005, 15:46
Postitas olaf
Koonilised kolvid on 36hj dnepri mootoritel ja kumerad on vanematel 32hj mootoritel. kõrgema oktaani arvuga bensiin ei tee üldse nii palju paha kui madalama oktaan arvuga bensiin. dnepril ploki kaant lihvida pole erilist mõtet kuna silindri ots istub kaanes olevasse süvendisse. silindri otsast pisut maha võtta aitab küll aga enne peaks uurima kui kaugele klapp kolvist jääb.
Postitatud: 22 Veebr 2005, 16:40
Postitas MotoMell
Vellou Kask kirjutas:Vabandust, et noking aga minu meelest näitab oktaan arv seda, et võib kasutada suurema surve astmega mootoreid või midagi... võin ka praegu jummala puusse panna.
Seda ta enam-vähem tähendabki, aga lihtsalt minu postis oli, et etüülitud bensiini oktaanarv on teise skaala järgi võetud, kui etüülimata.
A-66 - surveaste 6,5...7,0
A-72 - 7,0...7,5
A-76 - 7,5...8,0
93,95 ja 98 - 8...9
See siis Piiblist võetud.
Postitatud: 22 Veebr 2005, 16:59
Postitas jorh
ma olen oma IZ 56 kolm hoaja sõitnut 95 bensuga ja pole häda midagi, hoopis hulem on siis, kui hakat aretama midagi, aga ei oska, siis seisad iga nurga peal ja mõtled,
võib olla veel midagi lihvida?

Postitatud: 22 Veebr 2005, 19:02
Postitas awaj
Postitatud: 22 Veebr 2005, 19:03
Postitas awaj
ma lasin mopi bloki kaant freespingis nii palju et 98 hakkas tetoneerima ja pidi lennuki bena sisse kallama selle oktaan arv on vist 106 nu ja siis umbes 30min. sai sõita normaalselt ja mootor koos.

Postitatud: 22 Veebr 2005, 21:23
Postitas Martin767
Ma lasin Tartus Raadil silindrid madalamaks treida, järgi proovida pole veel saanud. 1,5mm võeti madalamaks kui ei eksi.
Postitatud: 22 Veebr 2005, 23:27
Postitas Vellou Kask
N2O kirjutas:Vellou Kask kirjutas:Vabandust, et noking aga minu meelest näitab oktaan arv seda, et võib kasutada suurema surve astmega mootoreid või midagi... võin ka praegu jummala puusse panna.
Seda ta enam-vähem tähendabki, aga lihtsalt minu postis oli, et etüülitud bensiini oktaanarv on teise skaala järgi võetud, kui etüülimata.
A-66 - surveaste 6,5...7,0
A-72 - 7,0...7,5
A-76 - 7,5...8,0
93,95 ja 98 - 8...9
See siis Piiblist võetud.
Lahe, ma räägin vahest midagi õigesti kah
VEllou KAsk
Postitatud: 24 Mär 2005, 12:58
Postitas coronius
Kumerad kolvid olid dnepr mt 10-36 jaoks. Ehk siis 36 hj ja 95 bensiin. Enam neid kolbe tootmises pole, kuna need ei olnud töökindlad. Küünal põletas otsa augu sisse. Surveastet saab väga edukalt tõsta silindri otsa mahalihvimisega (proovitud oma ratta peal...)
Postitatud: 24 Mär 2005, 16:41
Postitas attrs
awaj kirjutas:ma lasin mopi bloki kaant freespingis nii palju et 98 hakkas tetoneerima ja pidi lennuki bena sisse kallama selle oktaan arv on vist 106 nu ja siis umbes 30min. sai sõita normaalselt ja mootor koos.

Kas oktaanarvu sai üldse üle 100 ajada? Naised saunas rääkisid, et 100 olevat lagi.
Postitatud: 24 Mär 2005, 18:10
Postitas MotoMell
saab ikka, lennukibena nt tublisti üle 100
Postitatud: 25 Mär 2005, 11:44
Postitas Jack
Aga äkki on võimalik ka bensiini oktaanarvu langetamine mingi spets lisandiga?
Ärge palun öelge et pane diislit hulka - see kindlasti toimib aga kui palju lisada
Äkki on siin foorumis mõni küttesodi müügimees kes oskab soovitada.
Mul siis nimelt selline kurb kogemus et peale 2000 km läbimist kärssas K750nel kolb ära, kuigi sõitsin 95ga ainult poole sellest vahemaast, teine pool sai sõidetud 76ga.
Postitatud: 25 Mär 2005, 16:11
Postitas Erci
On olemas pliilisand, mida mu sõber vana villise kütuselisandina kasutaB (pidavat ka muidu kärssama), kuid ma ei tea, kas see oktaanarvu ka langetab.
Postitatud: 26 Mär 2005, 20:46
Postitas olaf
Ma olen enda dnepriga lasknud juba pikemalt 95, 98 benaga ja pole häda midagi ainult, et süüde tuleb pisut varasemaks panna. Sõidan endsa 61a villisega ka 95 ja 98 benaga ja ei tee see ka teist nägugi selle peale sellel ka samuti süüde varasem.
Postitatud: 27 Mär 2005, 00:11
Postitas mca15
[quote="olaf"]Ma olen enda dnepriga lasknud juba pikemalt 95, 98 benaga ja pole häda midagi ainult, et süüde tuleb pisut varasemaks panna. Sõidan endsa 61a villisega ka 95 ja 98 benaga ja ei tee see ka teist nägugi selle peale sellel ka samuti süüde varasem.[/quote]
Aga tegelikult on 61a villisele ette nähtud ~64 (loe ümaradatud) bensiin.
mina ostsin kunagi ammu endale 400l bensiini 76A ja lasin seista ja seisab senimaani kasutan vaikselt. Enda aru saamiste järgi peaks bensiini seismine oktaanarvu vähendama.
Kas liialt suure oktaanarvuga bensiin ei peaks mitte kolvidele halvasti mõjuma?

Postitatud: 27 Mär 2005, 00:24
Postitas Silwer
Mis see dnepri surveaste siis originaalis on?
Postitatud: 27 Mär 2005, 11:58
Postitas Jack
Tänud rahvas
Ma proovin siis seekord süüte varasemaks panna - äkitse kestab kolb kauem.
Aga sellest pliilisandist - on sellel mingi nimi ka ja milline bensukett teda müüb või on asi kusagilt poest ostetud.
Endale pole siiamaani silma hakanud.
Postitatud: 27 Mär 2005, 12:45
Postitas MotoMell
Silwer kirjutas:Mis see dnepri surveaste siis originaalis on?
mt-9-l on 7,0. See siis nende kumerate kolvidega.
Postitatud: 27 Mär 2005, 17:05
Postitas olaf
Lennuki bensiini küll sisse ei tasuks madala surve astmega mootorile panna - see ei lähe seal õieti põlema aga kui sa paned suurema surveastmega mootorile madalamat oktaani siis juhtub selline lugu, et madala oktaaniga bena põleb nii aeglaselt et kolb sulab ära. kui madalama surveastmega mootorile vähe karmimat bena panna siis piisab vaid süüte varasemaks keeramisest, et kolb alles jääks üldiselt. Mao len sõitnud igatsugu vana vene rauaga ja pole veel sellist jama olnud, et kolb ära oleks sulanud. mca15 sulle soovitaks villise puhul lase kaan oma 2mm alla siis tunned et asjal hoopis teine minek ja sööb 98-t ilma mingi probleemita, enda omal tegin selle triki ära kuna kaan oli juba enne päris peetis.
Postitatud: 27 Mär 2005, 19:25
Postitas mca15
[quote="olaf"]Lennuki bensiini küll sisse ei tasuks madala surve astmega mootorile panna - see ei lähe seal õieti põlema aga kui sa paned suurema surveastmega mootorile madalamat oktaani siis juhtub selline lugu, et madala oktaaniga bena põleb nii aeglaselt et kolb sulab ära. kui madalama surveastmega mootorile vähe karmimat bena panna siis piisab vaid süüte varasemaks keeramisest, et kolb alles jääks üldiselt. Mao len sõitnud igatsugu vana vene rauaga ja pole veel sellist jama olnud, et kolb ära oleks sulanud. mca15 sulle soovitaks villise puhul lase kaan oma 2mm alla siis tunned et asjal hoopis teine minek ja sööb 98-t ilma mingi probleemita, enda omal tegin selle triki ära kuna kaan oli juba enne päris peetis.[/quote]
mille jaoks hakata seda janti tegema kui mul vastav bensiin olemas. tõmmet pole enam juurde vaja seda küllaga.

Postitatud: 28 Mär 2005, 08:57
Postitas mx77
USA-s liigub ka 120 oktaanist võidusõidubena. Palju seal muidgi bensiini järel on ei tea. Euroopas selline keelatud.