Kuidas sõiduhirmust üle saada?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Kuidas sõiduhirmust üle saada?
Hirmsasti tahaks ka seljakana kaasa minna aga mis teha?
Nõutu kobra
Kuidas mootorattaga sõiduhirmust üle saada?
Aga 1 mis kindlust peaks sisendama, - sa pead usaldama juhti! ja teda sa ju usaldad.. Pead lihtsalt positiivselt mõtlema, "ta oskab väga hästi sõita ja mitte midagi ei juhtu!"
Juht muidugi peab sellise "algaja" taga olles rahulikult ilma äkiliste manöövriteta sõitma, algul vähemalt
Taga olles jälgi ise ees toimuvat üle õla piiludes (ära hoia silmi kinni) ja kurvides ei tohi mingil juhul väliskurvi poole vastu kallutama hakata, õige oleks et vaatad ette kurvi, just sinna kuhu ratas peab minema, ei vaata väliskurvi, s.t. vastassuuna vööndi;)
-
Teema algataja
tegelt see võib rumalana tunduda, aga võibolla saab mingi psühholoogiga rääkida sellest?!
Ok ma nüüd lõpetan juhuks kui ta ikkagi tagasõitmise kohta küsis. Siinkohal eelkõnelejatega nõus: kalluta juhiga kaasa, vaata sisekurvi, ära ürita ratas püsti hoida, juht saab sellega ise hakkama
Kuidas mootorattaga sõiduhirmust üle saada?
esimest korda ise ratta seljas oli jälle hirmus, sest jalad ei ulatunud praktiliselt maha. ja tsikli kaal oli kuidagi midagi meeletut minu jaoks. (ikkagi õrn naesterahvas :D:D).
ma ei oska paremini seletada kuidas oma hirmudest lahti sain. aga nüüd on mul endal load, piiksu selja taga istumine ei valmista mingit probleemi, kuigi ta ise kardab "endasuguse taga" olla
julge pealehakkamine on pool võitu. nii et kevadel uue hooga
mumm
-
Teema algataja
tegelt kui ma kellegi taga või siis sõbraga trenniautos istun, kui ta trenni teeb, ei mõtle sellele, et kui ohtlik see tegelikult on. põhimõtteliselt on sinu elu teise inimese kätes. autos on tema rihmadega kinni, mina kaga kõlgun niisama kuskil maa ja taeva vahel. niiet kui ta üle katuse paneb või muud moodi kuhugi otsa sõidab, siis temaga ei pruugi midagi juhtuda, samas mina võin sussid püsti visata. kui nüüd pikemalt mõtlema hakkan, siis tegelikult ei julgegi enam sõpradega sõitmas käia, kui ise olukorda ei kontrolli. ise sõites tean, et oma lollusest sain surma. Tegelikult jube pikk ja jabur jutt tuli.
PS! ennem see külaline olin mina, kes ei viitsind sisse logida.
-
Teema algataja
-
Teema algataja
Üldiselt püüa lihtsalt asjast üle saada. Nii kaua leiuta, kuni suudad seal taga juba istuda. Siis premeeri end millegagi. Tegelikult on asi sama, nagu ameerika mägedega, et algul on õudne, kui vaatad, aga kui natuke sõidad, siis nalja kui palju. Püüa leida mõni hästi mõistev inimene, kes sind siis veaks tsikliga natuke. Leppige kokku, et kohe kui soovid, paneb ta sind jälle maha.
Võid endale Rennesilt või kelletki body armori ja kiivri laenata. Kui oled mõnusalt sisse pakitud, võibolla tunned end mugavamalt.
Tegelikult kui asi on väga tõsine, siis aitab ka psühholoogihariduega inimene hirmust üle saada. Võib imelikuna tunduda, aga uskuge mind, ta suudab teile ära seletada ja tõestada, et ei juhtu sittagi seal rattaseljas. Kunagi kartsin kõrgust ja aitas ainult rääkimine kompetentse isikuga
-
- Postitusi: 408
- Liitunud: 17 Juul 2003, 13:55
- Tsikkel: KTM 790 Adventure
- Asukoht: Ei mäleta
- Kontakt:
Aga kui tahad nagu üksinda sõita või nii..siis pole muud nagu peale selle viimase otsa vaja teha..et nagu magada võib..aga siin kui nagu panna pea..et paagile või nii..siis ei näe sõita või nii. Siis seda pole vaja. A muidu magada võib küll. Muud nagu ei oskagi selle kohta nagu rääkida või sedasi.
Equ
Live long and prosper!
MINI 50 '8x->Jawa 250 '61->Honda MBX125F '84->Honda CM400T '83->Yamaha XJ600 '90->Kawasaki ZX10 '88->Honda CBR1000F '91->BMW R1200GS '05->KTM 790 Adventure '20
-
Teema algataja
Kui selgeks teha mida ja kus kardetakse siis saab kindlasti sellest probleemist lihtsamini üle....tuleb esialgu lihtsalt rahulikult söita...
Ei ole seal hullu midagi, mina olen köigile öelnud et istugu ja käitugu nagu seljakott, ja kui töesti kartma hakkab, siis erinevalt eelöeldust, pangu silmad kinni, siis keha käitub nii nagu eessöitja keha.
Kui juba julgus tuleb siis hoiad kinni sealt kus meeldib ja mölemile mugav on.
Ja töesti, köige hullem mida teha saab on see kui üritatakse kuidagi vastu hakata kallama kurvis kui kartma hakatakse, see tingib vaid selle , et tsiklit tuleb veel rohkem maha kallata et tee peale jääda...
janis@saarlane
Honda VFR800`02
-
Teema algataja
Esimene asi, mis palju probleeme põhjustab... juht saab endale tagaistmele inimese, kes pole seal enne/eriti olnud ja siis näitab kui kõva mees ta on...
loomulikult saab tagaistuja asjast hingelise trauma...
Algul tuleb ikka tasa ja targu alustada. Küll kiirustada ja trikke jõuab tulevikus küll teha, kui asi laabub.
mis tagaistujasse puutub, siis oluliselt positiivne on see kui tagaistuja kõvasti ümbert kinni hoiab
eriti hea kui tagaistujaks on naisterahvas
kui tagaistuja ei tea, kui palju peaks kaasa kallutama või mida täpselt teha, ärgu tehku mitte midagi. istugu vaikselt ja hoidku kõvasti ümbert kinni, küll juht siis 2 eest kallutab kui vaja.
pärast paarisadant koossõidetud km tuleb see taju iseenesest.
närvitsemine, et mis sa kihutad ei tule kasuks, kui ikka oli liiga kiiresti sõidetud, siis tuleks sõidu lõpus mõistvalt silma vaadata ja öelda, et järgmine kord võiks natuke vaiksemalt sõita, ma tahaksin veidike pikemalt sul ümbert kinni hoida ... or something like that....
ja korralik sõiduvarustus selga, see lisab tubli annuse kindlust ja turvatunnet.
-
Teema algataja
-
Teema algataja
hirm on hea
Mul oli viimati tsikkel vist 1999. aastal. IZ. Selle aasta septembris soetasin jalle. Suht raske ja kiire ratta.
Laksin Depoosse jarele, et klattida ARKis ja ylevaatusel asjad ara. Mul polnud tykk aega enne seda olnud juhust naha oma varisevaid kasi, kuulda korvus oma sydamelooke kovemini, kui ymbritsevaid haali...
Mul oli hirm.
Mul oli hirm selle ees, et kuidas ma hakkama saan. Kuidas (pigem siinkohas: kas) kohalt ara saan, kuidas pidurdan, kaike vahetan, suunda naitan.... Et kui ebaonnestun siis koik vaatavad ja parastavad, et nae, mootorratturhiir hadas...
Ylevaatusel ja bensukas tundsin end natsa paremini juba (soit Depoost Kusagile Sole tanavasse). Siis kimasin kohe labi linna Tartu mnt-d pidi valja. Viisin ratta kontori alla garrazi.
Tartu mnt-l oli juba hea.
Edasi otsisin voimalusi ja pohjuseid motaga soitmiseks.
Siis oli jalle vaike hirm (siinkohal oleks vist asjakohasemaks sonaks : pelgus) oosel soites. Ilgelt kylm oli ja vihma tuli ja pime jamidakoikeveel (kontori ees olid mu autoa knad jaas... Koik sujub. Tasakesi targemaks. Kevadel survivalile (igaks juhuks).
-
- Mode
- Postitusi: 3132
- Liitunud: 26 Mai 2003, 21:00
- Asukoht: TLN
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
seletan veits lahti:
kogemus sama nagu eelkõnelejal. kevadel kui tsiklit veel polnud, tegelt polnud otsest plaani ostagi, sattusin Kaiaga Motodepoosse. Ja seal seisis FJ. Kuna me tegelikult olime teel mööblipoodi ja juhuslikult põikasime depoosse sisse siis võttis paar tundi aega, et teisel korrusel riiete vahel Kaiale selgeks teha miks ma just praegu tsikli pean ostma. Seesmiselt olin ma selleks ajaks ärevusest juba päris läbi, sest 1100cbm oli midagi enneolematut minu kogemuste hulgas. Senine viimane kogemus oli 250cbm krossi CZ, bikega polnud ma kunagi sõitnud ja 1100 tundus vapsee üle mõistuse. Seal poes proovisõidu võimalust teatavasti pole - Marek paneb käima ja sõidab paar korda silma all. Hääl on rattal mõnus ja mõtte peale, kuidas ise rattaga hakkama saada ütles katus hääd aega.
Peale vormistamist istusin selga ja oh imet ei surdki kohalt võttes välja (kartuses, et rohkem gaasi andes tõmban üle ) sõitsin depoo hoovilt välja ja tegin vasakpöörde. Kohe sõitis vastu teine tsiklist ja tõstis tervituseks käe. Kuna ma olin 50dat meetrit ratta seljas ja parasjagu liipritel ei söandanud ma käppa tõsta vaid noogutasin viisakalt. Siis tuli sirge ja koos sellega valgus nagu uus elu ülevalt minu sisse. Mõistlikku juttu sellel päeval vist minu suust ei kuuldudki. Igatahes on selliste hirmude ületamine ääretult lahe väljakutse
Minus tekkis see ringi reisimise ja uhamise pisik juba siis kui 50cc vana vene mopeediga käristasin.. (kuskil 9 aastane tatt olin siis) see õhk jahutusega nagu te kõik väga hästi teate Mul oli sellele siis suurest 20 lidrasest plastmass kankust kondel [Motobot: õige on "gondel"] tehtud.. ÄRGE arvake, mitte kiiruse saamiseks vaid jahutamiseks.. nimelt olid need kanku kaaned suunatud nö. vastupidi, et kõik õhk juhiti otse silindrile Nu jahutus oli 5+ ja sõitsin sellega ikka siiiiiiiitaks rohkem, kui sõber oma deltaga (selajal kui temal juba tõrkus võisin mina veel täiega piitsa anda)
oma 70 kmh jooksid me pillid välja ka, et siis sai päris pikki maid maha sõidetud!
Unistasin vaid sellest, et millal "suure" mootoriga ratta saan ja load ja millllal lõpuks ometi saan pikemaid otsi ette võtta, mis nüüd möödund hooaeg teoks sai koos biker.ee sägadega!!!
Parim elu kogemus! Mega.. krt ei oska kohe kirjeldada seda tunnet
panin nüüd teemast 351-ga mööda aga bohui.. natuke võib ikka vanu aegu meelde tuletada... kui juba nolimits seda tegema hakkas
Huvitav, mul oli küll vastupidine kogemus, kui seal uudistamas käisin. Marek pakkus, et proovi, ma ütlesin, et ma ikka ei julge, pole elus enne tsikli seljas olnud ja ainult natuke teooriat tean, ei taha enne enda omaks saamist külili keerata Marek selle peale pakkus veel tükk aega, et "pole midagi, natukene tasakaalutunnetust on, saad hakkama küll".No Limits kirjutas:Seal poes proovisõidu võimalust teatavasti pole - Marek paneb käima ja sõidab paar korda silma all.
oli selleks siis GSX 750
vene asjadega oli siis eelnevalt küll sõidetud.
Asi oli suht koom, parkisin stardiks asja nii hullusti, et suht järsk tõus oli kohalt liikuma hakkamiseks kohe ees. Kuna polnud aimugi siduri - mootori koostööst, siis suutsin ta arvestades vastumäge liikumahakkamist ca 5x välja suretada, enne kui tunnetus tekkis (gaasi kartsin algul hullult anda )
omanik võttis õnneks asja rahulikult.
Natuke eemal proovisin veel igaks juhuks oma 3-4 x seda kohalt võtmist, et asi selgeks saada. Alustuseks oli muidugi kruusatee, kus just bikega pole parim sõita.
umbes 1 km kulus, et tunnetus tekkiks. Tegin üks ca 10 km ringi, pärast mida oli juba väga kodune tunne.
-
- Postitusi: 543
- Liitunud: 27 Okt 2003, 11:51
- Tsikkel: 90º V2
- Asukoht: lapikese keskpaik
- Kontakt:
Eks igaüks kardab veidi...
-
Teema algataja
Sõiduhirm ?? .. 1 minut on olnud sõiduhirmu sõitma mineku ees. Enne seda oli natuke üle 1 kuune paus sõitmistes sest oma vana gs500e-ga sõitsin ühe kurvi sirgeks ja tegin pika lennu 140km/h põllule. Kui peale seda tsikli jällle sõidukorda sain siis alguses sõitma minnes põlv veidi värises.
Pärast teist matsu autosse sõitmisega, millega kaasnes GS500E lõplik mahakandmine, hirmu ei olnud CBR1000F selga istuda.
Seljakottidest niipalju... võibolla on mul nendega vedanud üldiselt.
Ei meeldi sõita sellise seljakottiga kes hoiab kramplikult ümbert kinni ja takistab minu liigutusi. Ja selline seljas elamine mõjub kätele raskelt. Proovi sõita 40km/h kruusateel 260kg kaaluva rattaga kui keegi kramplikkult ümbert kinni hoiab ja oma keharaskusega seljas on .. algajate asi see ilmselt. Kogenumad teavad ise kus, millal, ja kuidas kusagilt kinni hoida. Muidugi wheeliesid ei tasu ette hoiatamata tegema hakata
Ilusat talve teile
-
Teema algataja
No eelmine suvi olin mu õemehe cbr900rr:i peal, käisime ühel õllel suve lõpuks 20km kaugusel. Kodupoole tulles panin tähele et läheb kimamiseks. Kiirendused olid võimsad ja kiirust vahetevahel juhi sõnade järgi kuni 220km/h vaatamatta sellele et pühapäeva õhtune liiklus läks helsingi poole cirka 100km/h. Ausaltöeldes ei tundnud hirmu - ega kiirust, kas siis loll või mida aga näitasin käega et lase käia. Teel tuli vastu kolm politseid ja igal korral kui juht neid märkas rippusin ma juhil kuklas, aga kift oli.
Tundub et kui ettepoole otse ei näe siis seda kiirust ei tunneta niimodi. Olen ise selle sama rattaga +200km/h kiirustand ja see oli palju vapustavam/hirmuäratavam kogemus kui taga istudes.
ah soo, vastata sellele algküsimusele arvan et aeglaselt alustada ja kui taga istuda siis peab olema juht kes on tõesti usaldusväärne, muidu asjast midagi tule
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.