Motokross 2011
Tänaseks päevaks on asi sealmaal, et motokrossi hooaeg vabariigis on praktiliselt lõppenud, tiitlid ja karikad on jagatud.Jäänud on mõned atraktiivsed võistlused ja enamus tsikliomanikke hakkab järgmiseks hooajaks plaane tegema. Kindlasti on aga paljud küsimuse ees, mis saab edasi.
Enamus krossisõitjaid on harjunud arvestama motoföderatsiooni poolt välja antud reeglite, tingimuste, kalendri ja muu informatsiooniga. Sellest lähtudes tehakse otsuseid edaspidiseks.
Mõned päevad tagasi avaldas EMF-i krossikomisjon oma otsuse: http://www.msport.ee/shared/files/EMF%2 ... _09_10.doc
Kas see otsus on nüüd siis lõpuks tingitud sellest, et juhtiva organisatsiooni tegelased hakkavad taipama, et midagi on valesti, motokross on praktiliselt hääbumas, 2010 aastal toimis see suuresti "vanast rasvast".
Kas nimetatud otsuses kajastuvad punktid peaksid "päästma" motokrossi Eestis!
Sisuliselt on tegemist vana süsteemi juurde tagasi pöördumisega 125cc, Open A, Open B, Hobby C?
- Eesti MV klassid 2011
50cc, 65cc, 85cc, MX 2 jun. , MX 2, Open, seenior, Mini, K/V, Quad, Q – 100,
Q – 200
Klass MX 2 jun - (eraldi MX 2 päevast ja eraldi start MX2 jun)
Matemaatika ei ole küll tugevam külg, aga on kusagilt meelde jäänud, et liidetavate järjestusest summa ei muutu.
MX2 juunioridele meistrivõistlustel eraldi võistlussõidu tegemine on puhtalt korraldajale raha teenimise mõttega, lootuses, et samad noormehed ka kindlasti teisel päeval MX2 stardijoonele lähevad. MX2 juunioride klassis osales sel hooajal üldse kokku 20 sõitjat, kindlasti alla 10 noormehe võistluse kohta - saab päris pingevaba sõit olema. Kas föderatsiooni tegelastel on andmeid, et paljudel isadel on kindel plaan poistele kahetaktilisi rattaid muretsema hakata. Hooaja jooksul on kuulda olnud hoopis vastupidist, paljud loobuvad järgmisel aastal selles klassis osalemast.
MX1 klassi kaotamine on muidugi omaette vägitükk, aga tulemus analoogne ülalpool mainituga. MX 1 võistlejaid kippus sel hooajal napiks jääma, kas klassi Open-iks nimetamine toob sportlasi juurde? Vaevalt, jällegi kahepäevaste krosside korraldajatele lisateenimise võimalus ja MX2 klassi sõitjad võivad ilma suuremat ratast otsimata teisel päeval starti minna.
Kumbki nendest otsustest reaalselt võistlejaid krossi juurde lisaks (tagasi) ei too.
- Eesti karikavõistluste klassid 2011
50cc, 65cc, 85cc, MX 2, MX 2 jun, Open, Hobi Open , K/V, Quad, Q – 100, Q – 200
MX 2 ja MX 2 jun start koos eraldi arvestus
Kui eeldada, et karikavõistlusi peetakse järgmisel aastal ikkagi ühepäevastena, siis MX1 Openi-iks nimetamine küll ühegi võislejat lisaks ei too. Aga jah, arvestades krosside täituvust sel aastal, saab lihtsamalt läbi, pole vaja lohutussõite, kui MX2 klassis juhtub üle 30 võistleja olema, lüüakse ülejäänud Openisse. Või kui enam niigi roosiline seis pole, siis tehakse lihtsalt pooleks (15+15, 20+20 jne). Järgmisel hooajal saab kindlasti hommikuti põnev olema, pisut aeglasemad MX2 vennad seisavad kuni registreerimise lõpuni EMF-i Ford Transiti kõrval ja üritavad otsustada - sõita MX2 või Open (äkki saaks Openis parema koha...).
- Klass Hobi Open 2011 (alates 2011 aasta 1 jaanaurist s.t talihooajast )
Võistlustehnika - MX 2, MX 1, MX 3 – peab vastama Motokrossi Võistlustingimuste 2011.a nõuetele.
Stardi kestvus 10 -15 min + 2 ringi.
Võistluspäeva süsteem analoogne MX 2 ja Openile s.t hommikul jagatakse vastavalt võistlejate arvule kvalifikatsiooniks grupidesse ja vajadusel moodustub võistlussõitudeks A grupp, B grupp jne.
Eraldi arvestus Beginneritele (sportlased kes ei ole kunagi osalenud EMF-i motokrossi võistlustel v.a MMM ning Tanel Leok ja sõbrad ).
NR alused :
Hobi Open –valge põhi ja sinine(285c) nr
Beginner – sinine põhi (285c) ja valge nr
Osalemistingimused: - Võistleja litsents
- Rahvaspordi kaart
- Ilma litsentsita - osavõtumaskule lisandub kindlustus
- Hobi Open sarja võistleja, kes osaleb EMV ja EKV sarjas masinkalssis MX 1, MX 2 või MX 2 jun mingil osavõistlusel , ei oma õigust jätkata Hobi Open sarjas.
Klass Hobi Open, no see peaks küll olema "võluvits", mis Eesti motokrossi "august" välja toob!
Kuna tegemist on motosporti kureeriva organisatsiooniga, siis selle alakomisjoni otsus peaks olema määrava tähtsusega. Seega, nimetatud reeglimuudatused peaksid olema igati analüüsitud ja ka järgmiseks hooajaks kohustuslikud, kuid... millegipärast on kaheldav, et see nii lihtsalt läheb!
Beginner, selle olemus on enam-vähem selge. Klassi tegelik nimetus peaks hoopis olema Amatöör, on ju tegelikult arvestatud nende, umbes sajakonna sõitjaga, kes käesoleval aastal EHKK sarjas selles klassis sõitisid! Kas EMF-i tegelaste arvates piisab teiste poolt toimiva krossisarja "ülevõtmiseks" ainult lisaklassi loomisest!
Ülejärgmisel hooajal ei oleks nad ka enam Beginnerid, kas siis on nad Hobi Open? Ja MMM-ilt tulevad uued Beginnerid ja niimoodi igal aastal hakkab konveier uusi sõitjaid tootma, nagu ilus muinasjutt kohe!
Ja kes on aastal 2011 Hobi Open? Kas käesoleva hooaja MX1 või MX2 kuues mees näiteks võib omale kevadel sinise numbri tsiklile külge panna ja öelda, et ta on nüüd Hobi Open?
Keegi, kes võtab vastu määrava tähtsusega otsuseid motokrossi kohta, ei ole siiamaani aru saanud, et nii tervet maailma kui ka Eestit tabas paari aasta eest majanduslangus.
Motospordis ei löönud see lihtsalt nii ruttu välja - keegi ei hakanud tsikleid kohe vanarauda viima ega varustust põletama, mulje oli seetõttu petlik. Välja lõi see aga võistlustest osavõtul, krossimehed hakkasid hoolikamalt raha lugema. Föderatsioon vastas sellele "mõistvalt", kehtestas trahvid eelregistreerimise ja tänavu ka mitteosalemise eest!
Teatud asjapulgad pole kahjuks siiamaani aru saanud, et motokross Eestis eksisteerib tänu ainult sellele Hobi Open, Beginner, Amatöör klassile ja praegustele MX1, Mx2 tagaosa meestele! Mitte motokrossi tase (ehk mõningal määral) aga see, et üldse võistlusi korraldatakse, et see ära tasuks! Kui need mehed oma p....t laupäeviti kohale ei veaks, oleks suvel ainult ehk neli EMV krossi!
Põetakse juba pikemat aega et MX1 ja nüüd ka MX2 klassis ei saa B sõitusid korraldada, ei jätku võistlejaid. Kui võtta arvestuseks, et MX1 klassis on tegemist endiste 500cc meestega ja MX2 klassis kunagise 125cc poiste-meestega, siis midagi pole ju muutunud! Kui arvestades seda, et nendes klassides peaks tegemist olema kohaliku eliidiga, siis üle 15-20 sõitja ei olnud seal ka kunagi varem hiilgeaegadel.
Reeglina olid 125cc klassis poisid, kes just üle tulnud 85cc ratastelt, noored kiired mehed, kes seal juba mõne hooaja sõitnud ja kergema kaaluga vanemad, aga ikkagi kiired mehed.
Pisut kogenumad, vanemad ja toekamad sõitjad osalesid 500cc ratastel. Ja võistlustel oli neid tavaliselt umbes 15-20.
Need klassid aeti kunstlikult suureks kui kaotati hobiklass, võistlejad jagati rataste kubatuuri järgi ära. Nii tore oli vaadata kui 60+ meest ühes klassis! Alguses oli vist MX1 võistlejaid isegi rohkem, kuna Hobimeestel olid enamuses suured rattad. Aga nüüd on MX1 päris otsa lõppemas, miks? Ilmselt sellepärast, et paljud on "pensionile läinud"?
Samas, EHKK 2010 hooaeg näitas, et huvi motokrossi vastu pole kusagile kadunud, EHKK krossidel oli poole rohkem suurtel ratastel sõitjaid kui EMF-i omadel, enamus nendest ongi need "hobimehed".
Ühest ilmselt EMF pole aru saanud, praegu pole 2005 - 2007, siis võis krosse korraldada iga nädal, vahel ka iga päev. Nüüd on aasta 2010, olukord sõitjate rahakotis on kardinaalselt muutunud. Ka varasematel aastatel ei käinud enamus igal krossil, TOP10 kindlasti, aga ülejäänud mitte. Enamusel on ka isiklik elu krossi kõrval, huvilisi oli aga nii palju, et see eriti silma ei paistnud. Viimasel paaril aastal aga üritatakse kõigiga arvestada.
Alates 2005 hooajast on võistluskalendris umbes 23-24 motokrossi, lisaks noorekrossid erinevatele klassidele ja minidele. Motokrosse jagub aprillist-septembrini igale nädalavahetusele. Lisanduvad veel kestvuskrossid ja erinevad "kärnatamised" Lõuna-Eestis. Kas seda väikese Eesti jaoks hetkel palju ei ole?
EMF loodab oma Hobi klassiga vist ikkagi EHKK Amatööride peale? Ja arvab, et samad mehed paneksid järgmisel suvel 20 või rohkem võistlust, vist ikka mitte! EHKK sarjas oli sel aastal 7 võistlust, umbes sama number ongi arvatavalt juba lagi, et sarjal mõte oleks, suurem võistluste arv jätaks read hõredaks. Nendest meestest paljud tegelevad enamuse ajast muude asjadega, nad ei ole krossiga ehk maast-madalast tegelenud, seetõttu ei ole eriti kõrgeid sihte seadnud.
Selle asemel, et klasse edasi-tagasi liigutada ja "kolleegidelt" sõitjaid üle meelitada, oleks lugupeetud komisjon võinud kaine pilguga oma kalendrit vaadata ja loogilise otsuse vastu võtta.
JULMALT vähemalt kolmandik krosse kalendrist järgmisest hooajast maha võtta, kuni paremate aegade saabumiseni! Milliseid võtta, seda saab isegi http://www.mylaps.com lehe põhjal otsustada. Kui ikka võistlejad teatud krossidel käia ei taha, peab seal ju midagi viga olema. Enamus krossimehi teab niigi, kus korraldus ja raja ettevalmistus juba ammu soovida jätab.
Kõik kalendris olevad võistlused peavad olema tiitlivõistlused (KV, EMV) osalevatele klassidele, siis ei tehta kellelegi "liiga".
Tegelikult ega sellest leierdamisest niikuinii midagi paremaks ei muutu...