Ilmselt väljendasin ennast esimese hooga pisut segaselt, proovin uuesti ja põhjalikumalt seletada,
võibolla ka mõnele minu tasemega „mehaanikule“ pakub huvi.
Olin hiljuti sunnitud keerme taastamise teemaga lähemalt tutvuma kui avastasin, et soetatud tsiklil
oli karteri õlipunni pesal keere pea olematu ning manualile vastavalt seda kinni pingutada ei õnnestu.
Kuna ka teiste mootoripoltide pesade puhul on sama meetod kasutatav seega üritasin vastata küsimusele, mis oli järgmine:
Mhhh kirjutas:Mul on sarnane probleem.
Karterikaane ühe poldi pesa keere on läbi omadega. Teoreetiliselt peaks nii saama, et puurida suurema mõõduga keere, teha valmis punn/kork vastavate keermetega ja siis peaks kõik korras olema. Täpsema töö tegemiseks ma saaks kasutada CNC-pinki.
Mina kaalusin järgmisi variante:
auk suuremaks ja järgmise mõõdu polt/punn asemele;
keermeparandus puks e. fix;
keermeparandus vedru e. coil (helicoil, v-coil, proficoil, baercoil jne tootjaid leidus üllatavalt palju).
Kõikvõimalikud möginad jätsin kohe välja ja „imevigureid“ ei tabanud otsida.
Esimene variant mulle ei meeldinud, kuna tahaks originaal mõõdud säilitada.
Kui see uut mõõtu polt/punn peaks juhuslikult ära kaduma siis hakka meenutama mis see mõõt nüüd täpselt oli ja kust seda sai.
Ja kui veel keegi teine peaks mingil põhjusel tsiklit hooldama, oh siis seda imestamist ja hädaldamist.
Seega jäid minu valikusse puks ja vedru. Tööpõhimõte sarnane ja ühes eelmises postitustes viidatud videos ka ilusti näidatud.
Siin ka ühe tootja kataloogid nii fix kui coil kohta: http://www.baercoil.com/de/downloads.html
Kui plaan ise pukse treida siis saab ehk snitti võtta.
Kusjuures enamus tootjad ei avalda komplekti kuuluvate puuride ja keermelõikurite suurusi! Väljaarvatud paar saksa tootjat.
Netis surfides ja tootjate katalooge uurides selgusid järgmised plussid miinused:
Puks „+“ kannatab tugevamaid tõmbejõude ja on olemas isekeermestavaid pukse.
Ehk siis puurid augu õige suurusega puuriga suuremaks ja keerad puksi sisse.
Puks „–„ augu peab „kaks numbrit“ suuremaks puurima (M14->18mm), müüjat Eestis ei leidnud ja ka netis ainult mõned.
Puks ja mootor erinevatest materialidest ja temperatuuri muutudes "mängivad" erinevalt.
Vedru „+“ piisab augu suurendamisest järgmisse mõõtu, Eestis müügil ja netis mitmeid pakkujaid
Tänu oma vedru kujule "mängib" mootori kuumenedes ilusti kaasa.
Vedru kohta mingeid mind häirivaid miinuseid ei leidnud. Surfates jõudsin ka mingi jänkide V8 ehitajate foorumini, kus vanad soovitasid
tihti lahti-kokku käivatel mootoritel kohe uuest peast coilid sisse keerata. Pidavat kauem vastu pidama.
Teema ka meie tqhq foorumist läbi käinud ja coilid piisavalt vastupidavaks tunnistatud,
seega puksist nõrgem tõmbetugevuse taluvus on siiski enam kui piisav. Kataloogis selle kohta kah törts juttu.
Nii valik tehtud asusin asja kallale ja kohe selgus, et vajalikku mõõtu coilid olid küll kohe ükshaaval saada, kuid keermelõikurit pole
ja lõikuri täpset mõõtu ka keegi ei tea. Nimelt minu õlipunn oli M14x1.5, M14 standard keermesamm on aga 2.
Töö käigus sai selgeks, et M14x1,5 vist üldlevinud õlipunni standardmõõt lisaks M12x1,5le.Peaks sobima ka auto lambda ja temp andurile
Küünla augu keerme taastamiseks mõeldud M14x1,25 komplekt oli aga näiteks jälle olemas.
Colie ühekaupa müüv balticbolt kinnitas, et sobilikud komplektid on kindlasti igas korralikus töökojas olemas.
Ilma õlita töökotta sõita ei saanud , treileri orgunni pidasin liiga aeganõudvaks ja netist tellimise aeg tundus kah liiga pikk.
No ja tsikli putitamine on ju oluline osa tema omamise juures.
Vajaliku info leidsin teise tootja kataloogist: http://www.giessundquanz.de/EXACT_PROFICOIL_final.pdf
Tuli välja et keermelõikurite, et mõõdud ei ole „täis“ millimeetrites.
Kuigi minu juhtumi puhul sobis väikse (0,05mm) mööndusega M16x1,5 keermelõikur ja 14,5mm puur (10mm padrunisse istuv),
mis tööriistamarketis ka letis juhtus olema siis ikkagi—
keeret taastama asudes hangi kindlasti sobiv komplekt, mis sisaldab puuri, keermelõikurit, coili sissekeeramise jurakat ja 5-10t coili.
Ilma komplektita hakkama ei saa.
Mitte metallimeestele - coilide kui ka pukside puhul on oluline õiges mõõdus auk ette puurida, muidu lisaks kõigile muudele hädadele võib ka keere viltu joosta,
ehk ainult poldi/punni pea üks serv surub vastu detaili. Minu teada kehtib see ka isekeermestuvate pukside ja muude vidinate kohta.
Kui sobilik komplekt olemas (ja mõningased käsitöö oskused kah olemas)siis läheb taastamine libedalt.
See augu suuremaks puurimine 1-2mm jagu on nati nikerdamine, kipub puuri tera „kinni tõmpama“ kui piisavalt tagasi ei hoia.
Ajakulu „võta pits ja pea aru“ tempos nii 1 kuni mitu tundi, rahakulu komplekti soetamisel 400-600 eek, olenevalt keerme mõõdust.
Järgmised 4-9 auku juba hinna sees.
Vot sellised siis minu kogemused ja teadmised keerme taastamisest.
EI väida, et coil on ainuõige ja ainuvõimalik ka teisi lahendusi tasub uurida.
Äkki mõnel müüjal tasub ka popimad komplektid müüki võtta