1. leht 3-st
TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Postitatud: 01 Okt 2010, 19:11
Postitas Tomvfr
Kas oskab keegi kommenteerida, et kas tsikli kroomile ja alumiiniumile mõjub halvasti kui hoian tsiklit talvel kuuris (maapealne puidust majake, kütteta), kus välistemperatuur ja niiskus ka sama nagu õues sisuliselt? Tsikkel cruiser ja kroomi ja alumiiniumit palju.
Olen kuulnud, et temp. kõikumised pidid halvasti mõjuma, et kui kütad seal 15 kraadi peale ja siis lased nullile ja kütad jälle üles jne. Minul seda case'i pole aga lihtsalt välitemp, mis meie talves ka -20 aegajalt...
Toomas
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Postitatud: 01 Okt 2010, 19:46
Postitas lehhluur
Naljatilk, eks ta ikka mõjub halvasti, aga mitte laastavalt muidugi. meie oludes hoiavad ju umbes 50 % ratturitest oma rattaid külmas garaažis/kuuris ja näe, kevadel jälle sõidavad.
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Postitatud: 01 Okt 2010, 20:19
Postitas Kuzmitz
Ei juhtu su tsikliga midagi, kui ta seisab kohas, kus temp. sama mis väljas. Metalli surm ongi temp. kõikumine. Ise hoian tsikleid garaazis, kus talvel on miinused, kuid niiskust ei ole ja kevadel keeran süüte sisse ja nad lähevad käima
. Kuigi tsiklipargis on ka kaks kroomi, siis pole täheldanud nende läikivate juppide tuhmumist. Seega hoia oma ratast ühtlasel temperatuuril, olgu need kasvõi miinused...
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Postitatud: 01 Okt 2010, 20:32
Postitas sitikass
tere.
ilmselt pole külm siis tsiklile ohtlik.
või on siiski.
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Postitatud: 01 Okt 2010, 20:40
Postitas vilosius
Aga aku võta kindlasti maha
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Postitatud: 01 Okt 2010, 20:44
Postitas Martään
kui tahad et su tsikkel säiliks, siis hoiagi seda miinustemperatuuridel. - 10C korral on 1 kg õhus 1,8g veeauru, +10C korral 7,6g.
Temperatuurikõikumine on halb seetõttu, et jahtumisel läbib temperatuur tihti kastepunkti, kus suhteline õhuniiskus saavutab 100% ja vesi kondenseerub su masinale - peale ja sisse.
Kuna praktikas ei ole võimalik hoida konstantset madalat temperatuuri (kui sa just külmhoones ei tööta/ela), siis konstantsest külmast paremuselt järgmine on konstantne soe, kus õhk võib küll sisaldada rohkem veeauru, kuid temperatuurikõikumiste puudumine tähendab, et see ei kondenseeru perioodiliselt masinale/masinasse.
Kui sa talvel masinaga ei sõida(ei aja seda soojaks), kõlbab ilmastikutemperatuur täitsa hästi sest ega see nii palju ka ei kõigu, et kastepunkti pidevalt läbida. Lisaks kulgevad galvaanilised reaktsioonid külmas aeglasemalt.
Muidugimõista eeldab masina säilitamine ka head ventilatsiooni ja kaitstust päikese eest. Üks hea lahendus on seinadeta või hõredate seintega katusealune.
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Postitatud: 01 Okt 2010, 21:03
Postitas sitikass
seega kui mul garaaziz niiske keskond siis paigaltades ventilatsiooni . saaksin ma seda edukalt talvel seal hoida?
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Postitatud: 01 Okt 2010, 21:12
Postitas rolex
sitikass kirjutas:seega kui mul garaaziz niiske keskond siis paigaltades ventilatsiooni . saaksin ma seda edukalt talvel seal hoida?
Martään rääkis poindi ära. Kuna talveperioodil on õues piisavalt temp. kõikumisi ei pääse sa kastepunktist ja kui vahel juhtud oma tsiklit külastama ära ehmata, et metall üleni märg on. Eriti need tsiklid mis on juba vabriku poolt kehvasti kroomitud hakkavad päris kiiresti kobrutama.
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Postitatud: 01 Okt 2010, 21:29
Postitas goal
Tegelikult kõigub meie vöötmes ka talvisel ajal temperatuur vääga palju (sõltub talvest), mis ühtlasi tähendab ka kastepunkti teket üsna sagedasti (ma ei mäleta neid kordi peast aga kasutaja "ping" on seda teemat uurinud ja teab kindlasti vastust)! Kindlasti pane summuti/te otsa õhupallid/kondoomid, et niiskus mootori sisemusse ei pääseks
Q
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Postitatud: 01 Okt 2010, 21:34
Postitas valter1
Sai kah see aasta jaanuaris tsikkel õue lükatud jaanuaris.Katsin koormakattega kinni ja koik ok . Veebruaris lükkasin uuesti garaazi. Lumi ja vihm ei teinud midagi aga kassid ei saanud sellest kattest aru ja tsikli alumised otsad haisesid täiega veel mitu nädalat garaazis.
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Postitatud: 01 Okt 2010, 21:43
Postitas davidsoniharald
Mul seisis TDM õues eelmine talv. Üheksandal märtsil küsisid paljud külalised, kes esimest korda meite poole Metsale sattusid, et kas see seal lumehange all ka veel kevadel sõidab... Lenksuots paistis natuke välja. Isegi akut ei võtnud maha. Midagi ei juhtunud ei akule ega ülejäänud rattale.
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Postitatud: 01 Okt 2010, 22:24
Postitas goal
davidsoniharald kirjutas:Mul seisis TDM õues eelmine talv. Üheksandal märtsil küsisid paljud külalised, kes esimest korda meite poole Metsale sattusid, et kas see seal lumehange all ka veel kevadel sõidab... Lenksuots paistis natuke välja. Isegi akut ei võtnud maha. Midagi ei juhtunud ei akule ega ülejäänud rattale.
Ega kohe juhtugi...alles mõne aasta pärast ...kolvirõngad roostevad kinni, kondentsvesi õlis, välised kahjustused jne.
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Postitatud: 01 Okt 2010, 23:26
Postitas Jorma
Sellepärast soovitataksegi panna natukene õli silindrisse enne talve ja kevadel õli vahetada.
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Postitatud: 01 Okt 2010, 23:50
Postitas kaiman
xjorma kirjutas:Sellepärast soovitataksegi panna natukene õli silindrisse enne talve ja kevadel õli vahetada.
tegelt enne lõplikud talve parkimist tuleks õli ära vahetada
mitte kevadeks jatta 
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Postitatud: 02 Okt 2010, 10:31
Postitas retro
Keegi oskab soovitada, millega võiks kroomosasid talveks kaitsta? (ka mul kütmata maapealne garaaž)
Siiamaani olen WD40-ga üle pritsinud, aga WD40 kipub nagu talve jooksul pealt ära haihtuma, samas on vist parem kui mitte midagi.
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Postitatud: 02 Okt 2010, 11:26
Postitas rolex
ssxs kirjutas:xjorma kirjutas:Sellepärast soovitataksegi panna natukene õli silindrisse enne talve ja kevadel õli vahetada.
tegelt enne lõplikud talve parkimist tuleks õli ära vahetada
mitte kevadeks jatta 
Tegelikult on seda teemat siin piisavalt arutatud ja arusaam üks, kõik vahetavad nii kuidas tahavad ja läbisõit näitab. Mina vahetan kevadeti sest miks osta uus õli ja see talveks seisma jätta kes teab kas sinna sisse ka kondentsi koguneb!Kevadel korra mootor käima õli soojaks ja vana välja. Miks ma sedasi käitun! aga seepärast, et olen kevadeti mootori lahti võtnud peale vana õli väljalaskmist ja see oli puhas.
retro kirjutas:Keegi oskab soovitada, millega võiks kroomosasid talveks kaitsta? (ka mul kütmata maapealne garaaž)
Siiamaani olen WD40-ga üle pritsinud, aga WD40 kipub nagu talve jooksul pealt ära haihtuma, samas on vist parem kui mitte midagi.
Olen ka wd40 kasutanud ta küll säilib talve läbi ja kevadel kõik rasvane aga olen märganud, et sellest vähe abi. Kui on ikka tsikkel vabrikus kehvasti kroomitud siis ei aita niiskuse vastu ei ussi ega püssirohi. Pluss temp. garaazis aastaringselt ainuke sobilik asi. Samas mul garaazis 60-ndatest tsikkel millel kroom siiamaani ilusti peal.
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Postitatud: 02 Okt 2010, 12:05
Postitas rainer300
Aga tehase poolt on soovitus ikkagi enne "talvekorterisse" panekut õli ja filter ära vahetada 
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Postitatud: 02 Okt 2010, 12:42
Postitas Ivoonu
Sügisene vs kevadine õlivahetus on olnud pikki aegu väitlus ja vaidlusteema. Eks igaüks teeb nii nagu ise heaks arvab, ühest vastust siin polegi.
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Postitatud: 02 Okt 2010, 22:50
Postitas kr0om
Tomvfr kirjutas:Kas oskab keegi kommenteerida, et kas tsikli kroomile ja alumiiniumile mõjub halvasti kui hoian tsiklit talvel kuuris Toomas
Sama siin et seisab välistemperatuuril. Ainus häda selles, et metall hakkab "higistama" kui öösel -10 ja enne lõunat tõuseb 0 kraadini. Mootor on väljast siis vesimärg. Asja parandab kui jahutusvedelik välja lasta siis metall tuleb temp.muutusega kiiremini kaasa. Aga ma enne seisma jätmist wd40 lasen kogu mängu ludinal üle ja siiani pole korrosioon liiga teinud. Kui sul oma onn siis tee väike küte et temp vähem kõiguks.
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Postitatud: 02 Okt 2010, 23:27
Postitas frefighter
Mul ka tsikkel sellises garaazis... kus vahel kütan ka, et midagi nokitseda ja siis lööb selle niiskuse mängimise ikka eriti lokkama. Tsikkel higistab garaazi nurgas nagu haige hobune 
Ma ei taha nüüd hirmutada aga minu V-Maxil läks talvel seismisega aju pekki... ja ma olen jumala kindel, et just tänu sellele niiskuse-jurale.
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Postitatud: 02 Okt 2010, 23:50
Postitas madone
Ivoonu kirjutas:Sügisene vs kevadine õlivahetus on olnud pikki aegu väitlus ja vaidlusteema. Eks igaüks teeb nii nagu ise heaks arvab, ühest vastust siin polegi.
Kui õli vahetus ennem talve teha ja pärast tulev hooaeg selle peksa saanud õliga ringi lasta siis.. noh siin ju ei olegi midagi vaielda ju?
minuarust palju hullem on hooaja alguse sõidud ning pärast rattal oleva soola/sodi kihi ignoreerimine... 2 nädalaga võib tekitada tulemuse mis juhtuks võibolla 10 aastaga kui ratas niisama -30 kuni +30 käes seisaks...
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Postitatud: 03 Okt 2010, 02:11
Postitas taux
No et kindel olla,võiks umbes märtsi algul veel korra uue õli panna..Õlivahetusest üritatakse ka mingi täppisteadus teha
...kes vahetab..kes ei vaheta..kes vahetab vastavalt läbisõidule.
Ise katsetan muruniidukit... on ju nii,et iga hooaja algul peab õli panema jne... mul juba 5 aastat muruniiduk talvitub õues kuuse all... poel veel õli ,ega muid asju vahetanud... bensiin sisse ja käib.... see lihtsalt selline projekt..,et millal ometi ära kooleb...Ja nüüd hakkab tulema,et võrdleb sõrme sardelliga jne.. muruniitja pol e gsxr jne.. Vahetage õli siis kui peab või siis kui kihk tekib... kasvõi iga päev.Vabandage ..olen skeptiline
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Postitatud: 03 Okt 2010, 09:51
Postitas margus014
retro kirjutas:Keegi oskab soovitada, millega võiks kroomosasid talveks kaitsta? (ka mul kütmata maapealne garaaž)
Siiamaani olen WD40-ga üle pritsinud, aga WD40 kipub nagu talve jooksul pealt ära haihtuma, samas on vist parem kui mitte midagi.
Mina olen siiani köiki oma tsikklite kroomosi kaitsenud konserveerimismäärdega. Isa on mul seda kusagilt 10l saanud. Peake kannan seda nii, et konservmäärde lahustan bensiiniga vedelaks ja siis kannan pintsliga peale, bensiin aurustub poole minutiga välja ja alles jääb konservmäärde kiht, mille peale hoisutamise löppemist alguses kaltsuga maha nühin ja siis autošampooniga maha pesen.
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Postitatud: 12 Okt 2010, 09:12
Postitas jutukas
Mina määrin panen tavalist tavotti vms õhukese kihi peale.
Tee lapp natuke määrdega kokku ja käi detailid üle, silmaga vaadates ei jää midagi näda, samas kaitseb päris hästi.
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Postitatud: 12 Okt 2010, 11:22
Postitas Pontus
Ma olen oma kroomi osad lihtsalt sellesama kasutatud õliga üle valanud mis enne talve mootorist välja lastud. Ja ega need sadulanahadki siis ilma õlita jää. Kõik säilib nagu konserveeritult. Ja nahad on pehmed.
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Postitatud: 12 Okt 2010, 11:54
Postitas tomq
pontus kirjutas:Ja ega need sadulanahadki siis ilma õlita jää. Kõik säilib nagu konserveeritult. Ja nahad on pehmed.
Nahkade jaoks on jälle müügile ilmunud vaha-hea "Merilõvi". Hülgerasvast ja silikoonist koosnev värvitu kingaviks. Viimati nägin selveris.
Sadulakottidele, saabastele ja tagile mõjus küll hästi.
Igapäevase kasutamise miinuseks võibaolla see, et koheselt ei imendu vaid jätab esialgu sellise rasvase kihi.
Konserveerimise puhul see pigem pluss. Enne sõitma minekut siis igaks juhuks lapiga üle käia, et liigne kiht pinnlt maha pühkida
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Postitatud: 12 Okt 2010, 15:42
Postitas müristaja
Streetmotos on spets. konserveerimis vahendid olemas mida metallile ja plastikule pihustada. Ise panin tsikli juba peitu ära. Pesin ja kuivatasin ära, paagi panin ääreni täis+bensiini stabilisaator sisse ja Xeramic-u metalli konserveerimis vahendiga metall üle ning plastikud siis plastiku vahendiga üle.Kett ja hammakad korralikult õliseks ja kõik liikuvad osad wd 40 üle.Juhtmestiku ja pistiku arsenali pihustasin üle vett ja niiskust tõrjuva Electro protect silicon spray-ga. Lisaks lasin peale bensiini lisandi lisamist mootoril 10 min töötada, et et segu jõuaks igaltpoolt läbi käia. Täisautomaatne akulaadija külge ja kate peale! 
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Postitatud: 12 Okt 2010, 17:19
Postitas janis1985
Vot nii juba läheb,vähemalt keegi hoiab oma tsiklit 
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Postitatud: 12 Okt 2010, 18:44
Postitas koi
Pontus, sul on rämedad naljad! Vana õliga tsikkel üle 
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Postitatud: 12 Okt 2010, 20:45
Postitas oxide
müristaja kirjutas:Streetmotos on spets. konserveerimis vahendid olemas mida metallile ja plastikule pihustada. Ise panin tsikli juba peitu ära. Pesin ja kuivatasin ära, paagi panin ääreni täis+bensiini stabilisaator sisse ja Xeramic-u metalli konserveerimis vahendiga metall üle ning plastikud siis plastiku vahendiga üle.Kett ja hammakad korralikult õliseks ja kõik liikuvad osad wd 40 üle.Juhtmestiku ja pistiku arsenali pihustasin üle vett ja niiskust tõrjuva Electro protect silicon spray-ga. Lisaks lasin peale bensiini lisandi lisamist mootoril 10 min töötada, et et segu jõuaks igaltpoolt läbi käia. Täisautomaatne akulaadija külge ja kate peale! 
kas sa niisama ilgud,või tõesti tegid kõike seda.kui tegid, siis igaljuhul müts maha su ees. 