Probleem KTM-i kiigega

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
sulu13
Postitusi: 253
Liitunud: 01 Aug 2005, 22:49
Tsikkel: SV1000S
Asukoht: Pärnu

Probleem KTM-i kiigega

Lugemata postitus Postitas sulu13 » 27 Mär 2011, 14:53

Tervitus! Probleem tekkis 2000a KTM 620 LC4 tagakiige eemaldamisega. Võll, mis jookseb läbi kiige ja mootori tagumise osa on nii kõvasti kinni jäänud, et ei tule ka suurema toksimisega lahti. Ei ole korralikku tõmmitsat ka leidnud, mis abiks saaks olla. Kodus muud vahendit polnud, lasin kõikjale kuhu võimalik WD40-t vahele kuid tulutult. Keerasin tagantpoolt vaadates vasakpoolse mutri küljest ära võllil, ning ideepoolest peaks ta paremale poole välja tulema(teisel pool on ka mutter kuid seal on sein nii õhuke, et padrun vahele ei lähe. On kellegil ideid?


Suzuki RG 80- Aprilia RS 50- Aprilia RS125- Aprilia RS125- Honda RS125- Derbi Senda 125 SM- KTM 525EXC- Kawasaki ZX6R- Honda CBR600RR- KTM 620 SC SM- KTM 660 LC4- Suzuki GSX-R1000- Honda CBR600RR- Yamaha R6- Yamaha R1- Suzuki SV1000S
Kasutaja avatar

tnacc
Postitusi: 409
Liitunud: 07 Nov 2007, 14:35
Tsikkel: Can-am Outlander 800
Asukoht: saaremaa

Re: Probleem KTM-i kiigega

Lugemata postitus Postitas tnacc » 27 Mär 2011, 15:18

teise mutri saad kätte toruvõtmega
Pilt

soovitan ratas külje peale maha panna, valgub õli rohkem vahele. :bsmile:
Planeeta korvis sündinud
Kasutaja avatar

Teema algataja
sulu13
Postitusi: 253
Liitunud: 01 Aug 2005, 22:49
Tsikkel: SV1000S
Asukoht: Pärnu

Re: Probleem KTM-i kiigega

Lugemata postitus Postitas sulu13 » 27 Mär 2011, 15:24

Probleem on selles, et teiseltpoolt on raami vist veidi keevitatud. Küll on näha, et mutter vast seina päris ei ole, aga võtit sinna vahele panna ei õnnestu. Samas võll peaks tegelikult kergelt välja tulema, aga ilmselt on mootori sees alumiinum kinni paakunud. Mõtlesin, et äkki on kellegil sama probleem olnud või isegi tõmmits tehtud selle jaoks :)
Suzuki RG 80- Aprilia RS 50- Aprilia RS125- Aprilia RS125- Honda RS125- Derbi Senda 125 SM- KTM 525EXC- Kawasaki ZX6R- Honda CBR600RR- KTM 620 SC SM- KTM 660 LC4- Suzuki GSX-R1000- Honda CBR600RR- Yamaha R6- Yamaha R1- Suzuki SV1000S
Kasutaja avatar

westel
Postitusi: 558
Liitunud: 02 Juun 2004, 09:49
Asukoht: Kose
Kontakt:

Re: Probleem KTM-i kiigega

Lugemata postitus Postitas westel » 27 Mär 2011, 15:26

See võll peaks suurema löömise peale ikka välja tulema. Võid veel proovida mingeid osasid seal kuumutada ja külmutada, sellest on päris palju abi.
Paar aastat tagasi sai vahetatud dr400 kiige laagreid, selleks oli vaja samuti kiige võll välja võtta. Võll oli laagrite külge nii kõvasti kinni roostetanud nagu oleks keevitatud. Siis äsatud päris kõvasti sinna võlli pihta paar korda 8 kilose kuvaldaga ja lahti ta tuligi. Siis peab aga vaatama, et midagi kõveraks/pooleks ei lööks.
Lüües peab ka teisele poole vastu raami mingi jäiga nn kännu panema, et ülejäänud tsikkel löögijõudu ära ei pehmendaks. :wink:
Ja minuteada ainult üks mutter seda võlli kinni hoiabki.
Kasutaja avatar

Teema algataja
sulu13
Postitusi: 253
Liitunud: 01 Aug 2005, 22:49
Tsikkel: SV1000S
Asukoht: Pärnu

Re: Probleem KTM-i kiigega

Lugemata postitus Postitas sulu13 » 27 Mär 2011, 15:32

Jep, õks vigadest mis me tegime oligi see, et ei fikseerinud ratast ära. Seda kuvalda varianti sai muidu proovitud aga jah, eks ratast tahtis eest ära joosta :)
Suzuki RG 80- Aprilia RS 50- Aprilia RS125- Aprilia RS125- Honda RS125- Derbi Senda 125 SM- KTM 525EXC- Kawasaki ZX6R- Honda CBR600RR- KTM 620 SC SM- KTM 660 LC4- Suzuki GSX-R1000- Honda CBR600RR- Yamaha R6- Yamaha R1- Suzuki SV1000S
Kasutaja avatar

erxz
Kaupmees
Postitusi: 229
Liitunud: 24 Mai 2005, 23:31
Tsikkel: Kawa/KTM/Honda/Beta
Asukoht: Tallinn

Re: Probleem KTM-i kiigega

Lugemata postitus Postitas erxz » 27 Mär 2011, 15:33

Kõvasti roostelahtistid (igale poole vahele lasta, ratas küllili, et vahele läheks), leida võimalikult täpne puks(võll) välja tagumiseks, suur haamer.
Tõenäoliselt kas laagrite pukside või mootori kinnituse külge kinni oksüdeerunud.

Suve jookul kohtab mitmeid rattaid millel rattavõllidega sama situatsioon .... (määrimata võllid, hoiustatud niisketes tingimustes jne)


http://www.bikebandit.com/2000-ktm-620- ... 7sch462850
erko(at)motodepoo.ee
www.motodepoo.ee
Kasutaja avatar

Teema algataja
sulu13
Postitusi: 253
Liitunud: 01 Aug 2005, 22:49
Tsikkel: SV1000S
Asukoht: Pärnu

Re: Probleem KTM-i kiigega

Lugemata postitus Postitas sulu13 » 27 Mär 2011, 15:47

Tänud Erxz, aga millist roostelahtistit soovitaksid?
Suzuki RG 80- Aprilia RS 50- Aprilia RS125- Aprilia RS125- Honda RS125- Derbi Senda 125 SM- KTM 525EXC- Kawasaki ZX6R- Honda CBR600RR- KTM 620 SC SM- KTM 660 LC4- Suzuki GSX-R1000- Honda CBR600RR- Yamaha R6- Yamaha R1- Suzuki SV1000S

krew
Postitusi: 142
Liitunud: 24 Juun 2009, 18:35
Tsikkel: yamaha dt 125 RN

Re: Probleem KTM-i kiigega

Lugemata postitus Postitas krew » 27 Mär 2011, 16:19

Ise olen kasutanud igalpool wurth'i mingi roostelahtistit, päris hästi võtab lahti asju. Alles hiljuti sai endal ka kiike lahti kakutud, aga õnneks nii kinni polnud see võll. :P
sääne asi
Pilt
Kasutaja avatar

erxz
Kaupmees
Postitusi: 229
Liitunud: 24 Mai 2005, 23:31
Tsikkel: Kawa/KTM/Honda/Beta
Asukoht: Tallinn

Re: Probleem KTM-i kiigega

Lugemata postitus Postitas erxz » 27 Mär 2011, 17:16

sulu13 kirjutas:Tänud Erxz, aga millist roostelahtistit soovitaksid?
Arvan, et asjaga saab väga hästi hakkama eelnevalt pakutud würthi toode,
ise olen kasutanud peamiselt kenti ja liqui moly-t
erko(at)motodepoo.ee
www.motodepoo.ee

Suli
Postitusi: 23
Liitunud: 17 Jaan 2015, 20:17
Tsikkel: KTM
Tänanud: 1 kord

Re: Probleem KTM-i kiigega

Lugemata postitus Postitas Suli » 15 Mai 2016, 18:42

Tere. Mure siis 2003 aasta 625 KTM kiigega. Sai kõik laagrid puksid ja simmerid vahetatud. Vasakule poole said pandud juhendi järgi ka WASHER 20X32X0,8 2tükki. Pull nüüd selles et kiige ei liigu üles alla ültse vabalt vaid mida kõvemini kinni keeran seda jäigemini liigub. Kuskilt aga lugesin et peaksid olema keti pool. Pilt Kuna 44 surub vastu 42 ja 44 ja 40 ei ulata kokku kui 42 vahel ja kiilubki kinni. Teine võimalus et Olen lihtsalt :wack:
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1098
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 135 korda
Tänatud: 236 korda

Re: Probleem KTM-i kiigega

Lugemata postitus Postitas Jesper » 16 Mai 2016, 17:14

Ma oma 125SX-l nuputasin ka nende seibidega pea haigeks, sarnasest joonisest sain mina aru niipidi, et neid peaks ikka olema kokku 4tk, mõlemale poole käib identne komplekt. Kuna mul tuli sealt ainult 2 seibi välja ja pood oli samal ajal juba kinni, siis panin need keskele - sedasi läks kõige paremini kokku, kett jooksis otse ja siiamaani pole veel kiigega vastu pead saanud.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6991
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 112 korda
Tänatud: 173 korda
Kontakt:

Re: Probleem KTM-i kiigega

Lugemata postitus Postitas mx77 » 16 Mai 2016, 18:12

Kas kummalgi pool on jupp 40 sama pikkusega?

Suli
Postitusi: 23
Liitunud: 17 Jaan 2015, 20:17
Tsikkel: KTM
Tänanud: 1 kord

Re: Probleem KTM-i kiigega

Lugemata postitus Postitas Suli » 16 Mai 2016, 18:36

40 on mõlemad sama pikad kuigi vist võiks üks seibide jagu pikem olla . Huvitav kas neid seibe võiks ka 44 taha panna? Samas väga huvitav et kõik on tellitud ja paigaldatud juhendi järgi . Kontrollin veel kas kiige ikka orginaal
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6991
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 112 korda
Tänatud: 173 korda
Kontakt:

Re: Probleem KTM-i kiigega

Lugemata postitus Postitas mx77 » 16 Mai 2016, 20:03

Pane 44. ja 40 kokku ja mõõda summarne pikkus ära. See peab olema sama mõõtu, kui on raami ja mootori tagakiigevõlli kronsa vahe. Ehk siis kokku pannes ei tohiks 44 toetada 42 peale, sinna peab väike lõtk jääma
Kasutaja avatar

Hipponen
Postitusi: 65
Liitunud: 03 Aug 2016, 00:30
Tsikkel: Yamaha XJR1200
Asukoht: Tartu
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Probleem KTM-i kiigega

Lugemata postitus Postitas Hipponen » 13 Mär 2019, 23:26

Seisan sama probleemi ees. Rattaks Yamaha XJR1200. Tahtsin kiige laagreid vahetama hakata.
Ajasin Haynesist näpuga ilusti järge, et polt lahti ja lükkad pmt. sõrmega teiselt poolt välja võlli, aga ei tulnud ka päris korraliku tagumise peale. :wack:
Sellepeale mõtlesin, et äkki teen midagi valesti ja tahtsin juba postitust teha, aga tuleb välja, et kellelgi ikka sama probleem varasemalt olnud.
Vasakule paremale liigub vabalt see paar mm. Nii palju kui teiselt poolt laseb see nö. pea tal liikuda
Kas ei olegi siis paremat varianti kui välja ikkagi peksta jõuga?
Või peaks tõesti mingit roostelahtistit sisse valama. Samas mootor maas ka nii, et külili keeramine ei oleks probleem. :D
Tänulik iga mõtte eest. :bsmile:

Pilt
Pilt
Honda CB600F + Honda CB1 -> Yamaha XJR1200 + Suzuki SV650

highlander216
Postitusi: 57
Liitunud: 02 Juul 2010, 08:37
Tänatud: 1 kord

Re: Probleem KTM-i kiigega

Lugemata postitus Postitas highlander216 » 14 Mär 2019, 08:33

Kas võllil on täies ulatuses auk keskelt läbi? Kui on siis võllile maksimaalse sobiva läbimõõduga keermelatt sisse. Võlli "seene" poolsesse otsa paraja läbimõõduga padrun peale (et toetaks korralikult raamile). Võlli keermestatud otsa poole keermelatile mutrid peale ja võlli "seene" poolsele otsale padruni peale sobiva suurusega seib ja siis hakata sealtpoolt mutriga keermelatti tõmbama. Ehk liigutab võlli paigalt niipalju ära, et edasi saab võlli juba lihtsalt välja lüüa. Eelnevalt roostelahtisti võlli vahele ajamisest võiks ehk ka lisaks abi olla. Kunagi Jawa 634 analoogse probleemi korral sai edasiste probleemide vältimiseks kiigele eraldi määrdenippel pandud, et saaks sealt kiige võllile aegajalt määret lisada.

kalju1
Postitusi: 319
Liitunud: 19 Aug 2009, 12:34
Tsikkel: Cagiva
Tänatud: 4 korda

Re: Probleem KTM-i kiigega

Lugemata postitus Postitas kalju1 » 14 Mär 2019, 13:48

Siin on onu Jawa kiige eemaldamiseks lausa pressi ehitanud.
Kasutaja avatar

Hipponen
Postitusi: 65
Liitunud: 03 Aug 2016, 00:30
Tsikkel: Yamaha XJR1200
Asukoht: Tartu
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Probleem KTM-i kiigega

Lugemata postitus Postitas Hipponen » 14 Mär 2019, 23:49

highlander216 kirjutas:
14 Mär 2019, 08:33
Kas võllil on täies ulatuses auk keskelt läbi? Kui on siis võllile maksimaalse sobiva läbimõõduga keermelatt sisse. Võlli "seene" poolsesse otsa paraja läbimõõduga padrun peale (et toetaks korralikult raamile). Võlli keermestatud otsa poole keermelatile mutrid peale ja võlli "seene" poolsele otsale padruni peale sobiva suurusega seib ja siis hakata sealtpoolt mutriga keermelatti tõmbama. Ehk liigutab võlli paigalt niipalju ära, et edasi saab võlli juba lihtsalt välja lüüa. Eelnevalt roostelahtisti võlli vahele ajamisest võiks ehk ka lisaks abi olla. Kunagi Jawa 634 analoogse probleemi korral sai edasiste probleemide vältimiseks kiigele eraldi määrdenippel pandud, et saaks sealt kiige võllile aegajalt määret lisada.
On küll auk täies ulatuses läbi. Tasub proovida sinu sellist nö. tõmmitsa varinati kui roostepeleti ja toksimine ei aita.
Seda tõmmitsat saaks vist väikese modifitseerimisega laagrite eemaldamiseks ja sisse pressimiseks ka kasutada edaspidi :roll:
Honda CB600F + Honda CB1 -> Yamaha XJR1200 + Suzuki SV650
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1098
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 135 korda
Tänatud: 236 korda

Re: Probleem KTM-i kiigega

Lugemata postitus Postitas Jesper » 15 Mär 2019, 02:40

Minu kogemus on pigem, et kinniroostetanud asjade puhul pressivad tõmmitsad jms enne kõige muu kõveraks, kui rooste seal järgi annab. See hõõrdejõud või side rooste sees on nii metsikult tugev lihtsalt. Pinge võib muidugi peale tõmmata, aga paarist tummisest paugust haamriga ei pääse. Ja kui saab, siis võib välisele elemendile kuuma ka anda (ma fotodelt ei pane päris pilti kokku, mis konfiguratsioonis seal need asjad on). Paisub veidi ja laseb võlli lahti.
Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 259
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Pole

Re: Probleem KTM-i kiigega

Lugemata postitus Postitas tito » 16 Mär 2019, 10:58

Jesper kirjutas:
15 Mär 2019, 02:40
Minu kogemus on pigem, et kinniroostetanud asjade puhul pressivad tõmmitsad jms enne kõige muu kõveraks, kui rooste seal järgi annab. See hõõrdejõud või side rooste sees on nii metsikult tugev lihtsalt. Pinge võib muidugi peale tõmmata, aga paarist tummisest paugust haamriga ei pääse. Ja kui saab, siis võib välisele elemendile kuuma ka anda (ma fotodelt ei pane päris pilti kokku, mis konfiguratsioonis seal need asjad on). Paisub veidi ja laseb võlli lahti.
Mõlemal mõttel jumet ju, paned keermelatiga pinge peale ja terav löök veel abiks juurde :roll:
Kasutaja avatar

Hipponen
Postitusi: 65
Liitunud: 03 Aug 2016, 00:30
Tsikkel: Yamaha XJR1200
Asukoht: Tartu
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Probleem KTM-i kiigega

Lugemata postitus Postitas Hipponen » 25 Mär 2019, 00:28

Kätte sain kurjami. Kus alles punnis vastu.
Tahtis, et kõik vägitükid ikka tema peal ära proovitakse enne kui välja otsustas tulla.
Igatahes ei tea kas see soojendamine, õli jms. aitas kuna pulk oli täies pikkuses roostes ja välja võttes ei paistnud küll, et õli oleks selleni penetreerunud.
Lõppkokkuvõttes tundus, et ainuke lahendus mis töötas oli toores jõud ja targem andis lõpuks järele :D
Tänud heade mõtete ja soovituste eest, mis lisasid motivatsiooni. :bsmile:
Krt, varsti kevad käes. Peaks kokku hakkama panema mitte lahti kiskuma. Õnneks oli viimane asi mis küljest tuli seekord. :D
kiige.jpg
https://serving.photos.photobox.com/093 ... e1b919.jpg
Honda CB600F + Honda CB1 -> Yamaha XJR1200 + Suzuki SV650



Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”