1. leht 2-st
ARK-i platsieksami elemendid
Postitatud: 17 Apr 2005, 22:36
Postitas proton
Millised on platsi eksami elemendid ja kui keegi teab siis mis mõõtmetega.
Plaanis A-kat lube teha ja tahaks enne proovida, kuidas välja tuleb.
.
Postitatud: 17 Apr 2005, 22:42
Postitas Kuki
Esiteks ei saa saa ennem kuhugi eksamitele, kui sa autokoolis ei käi, selline on seadus ja seal harjutad sa kenasti läbi kõik, vot sellised asjad.
http://www.ark.ee/atp/index.html?id=285
Postitatud: 17 Apr 2005, 22:43
Postitas Martään
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=788526
ARKi platsil peaksid olema maha joonistatud need elemendid, proovi minna pühapäevasel või esmaspäevasel päeval, kui ARK kinni on.
Postitatud: 17 Apr 2005, 22:45
Postitas srpeeter
veel on vaja sõita kaheksat ruudu sees 4*8 ja otse joones sõitmine joonte vahel 60 cm laius jalakäija kiirusega
Postitatud: 17 Apr 2005, 22:47
Postitas proton
Kuna ma ei ela Tallinnas siis ARKi platsile proovima tulla ei saa. Ma tean ka et peab kooli minna ja ma lähen ka varti. Mõitlesin lihtsalt et võiks oma jawaga natuke proovida kodus.
Postitatud: 17 Apr 2005, 23:12
Postitas Andres112
Endal plaanis minna sõidueksamile, et saada ilma piiranguteta lube. Sel juhul peab ratas olema vähemalt 35kW. Kaheksa sõitmise kasti mõõtmed on 8*16m. Väiksemate kategooriate(A1) puhul oli see väiksem. Täpselt ei mäleta, aga 7*14 vms.
Postitatud: 18 Apr 2005, 08:14
Postitas nitse
Mida kujutab endast enne sõidueksami alustamist eksamineeritava poolt iseseisvalt teostatav sõiduki kontroll?
Postitatud: 18 Apr 2005, 08:26
Postitas alar
Sõiduki kontroll.. Kui ise oma rattaga sõidueksamit tegemas käisin, ei kontrollitud isegi pabereid (kui palju kw jne).
Sry, sain aru, et pead silmas eksamineerija poolt läbiviidavat kontrolli ratta osas.
Ise peaks jah kontrollima tulede põlemist ja muud elementaarset, mida Zeek juba nimetas.
Postitatud: 18 Apr 2005, 09:38
Postitas Zeek
Sõiduki kontroll enne sõitmahakkamist hõlmab tsikli korrasolekut ja valmidust sõitmiseks. Sõidueelse kontrolli kohta on üsna palju kirjas ka erinevates manuaalides ja minu mäletamist mööda ka Palu piiblis. Eksami ajal sedasorti põhjalikku kontrolli küll ei eeldata, kuid vähemasti võiksid käega kontrollida kas esituli põleb ja kas tsikkel on ikka sõitmiseks valmis. Kõrvalt vaadates on ju hästi näha, kes kui kindlalt end sadulas tunneb (ehk siis keda kui rahulikult julgeb liiklusesse lubada), kas ronib ebalevalt sadulasse ja püüab kohe startida, omal seisujalg maas ja tuled kustus või istub rahulikult sadulasse, paneb tuled põlema, tõstab seisujala üles ja läbib rahulikult ja kindlalt kõik nõutud elemendid.
Zeek
P.S. Kui ikka eksami ajal bensiin otsa saab või ratas ootuspäraselt (s.t. etteaimatavalt) laiali laguneb siis käeb see samamoodi sõidueelse kontrolli mitteteostamise alla...
Postitatud: 29 Apr 2005, 17:06
Postitas Siller
Teema Jätkuks siis veel niipalju, et keegi, kes on teinud siin lähiajal A-Kat platsieksamit või siis sõidueksamit räägiks ka täpsemalt, mida peab platsil tegema, kuidas jne ja siis veel sõidueksamist.
Krt ise ka lähiajal ARK-i sõidueksamit tegema ennem aga teooriat tegema.
Eksami palavik sees. Loodan, et mõistate.
A1- kategooriat siis tegema Tallinnasse
Postitatud: 29 Apr 2005, 20:09
Postitas nitse
Sai seal just käidud.
Sõidad platsile sisse...estakaadile... peatud estakaadil kontrolljoone ees ja siis stardid sealt uuesti. Seejärel platsi tahaserva, kus teed käega märku andes tagasipöörde ning tuled tagasi putka ees asetseva kasti juurde kus tuleb sõita kaheksat 3-4 ringi. Pildil oleva tsikliga osutus see võimatuks ja nagu hiljem segus, pole see ühegi bikega võimalik. Seejärel sammukiirusel sirgjoones sõit 60cm laiusel ja lõpetuseks postide vahel uss, mis on ka bikega väga keeruline, aga mitte võimatu. Ideaalis oleks sellega eksam lõppenud, aga mina laenasin seejärel kaaseksamineeritavalt enduroka ja siirdusin uuesti kaheksa kasti, millega sooritus õnnestus tunduvalt paremini.
See oli siis 19. aprillil.
Postitatud: 29 Apr 2005, 20:21
Postitas Karks
Tundub, et varem pole mainitud - endal tuli veel ringe ka mööda mahajoonistatud ringjoont sõita. Kõigepealt 3 tükki päripäeva ja siis sama palju vastupäeva.
Ja kaheksat on bike`ga võimalik sõita küll, isegi liitrisega.
Postitatud: 29 Apr 2005, 21:01
Postitas |Maku|
Karks kirjutas:
Ja kaheksat on bike`ga võimalik sõita küll, isegi liitrisega.
Täiesti nõustun, lihtsalt igaüks ei saa sellega hakkama.
Postitatud: 29 Apr 2005, 22:05
Postitas Siller
No jah. Sai nüüd vähe maha rahunetud.
Aga Nitse, pärast platsisõitu siis linnasõidule jah.?
Postitatud: 30 Apr 2005, 00:39
Postitas apr
Tegin just kolmapäeval eksamit ja platsisõit koosnes paarist ringist, seejärel kaheksad. Siis sirgjooneline sõit jalakäija kiirusel ja pidin näitama ette kuidas käega suunamärguandeid näidata. Peale seda linnasõit ja oligi eksam läbi.
Tegemist oli Põlva ARKiga.
Postitatud: 30 Apr 2005, 08:13
Postitas zombie
Varem lasti ka Tallinna ARK- platsieksamil kiirendada ja siis ettenäidatud kohas seisma jääda.
Postitatud: 01 Mai 2005, 14:08
Postitas Intruder
Njaa olid ajad - sai kiirendada ja ettenähtud kohas seismajääda.
kusjuures tegelikult peaks ikka eksamil kiirendades noka maast lahti tõmbama ja piduradades ainult esipidur ja tagaratas maast lahti. Ja eksamirattad peaksid vähemalt superbiked olema

Postitatud: 01 Mai 2005, 16:02
Postitas Jack
Intruder kirjutas:Njaa olid ajad - sai kiirendada ja ettenähtud kohas seismajääda.
kusjuures tegelikult peaks ikka eksamil kiirendades noka maast lahti tõmbama ja piduradades ainult esipidur ja tagaratas maast lahti. Ja eksamirattad peaksid vähemalt superbiked olema

Loen ja mõtlen - mida sa sööd, et nii sappi täis oled!
Take it easy!
Rahvas küsib ainult nõu, pole vist vaja kohe mõnitama hakata, kui sõna "kiirendus" kusagilt läbi lipsab.
Postitatud: 01 Mai 2005, 20:11
Postitas Intruder
mis sappi, täitsa vale jutt

Lihtsalt elan sügavalt kaasa "real" bikeritele ja kui enda elu nii armas ei oleks siis koheselt liituks nendega.
Postitatud: 01 Mai 2005, 21:08
Postitas Erci
Minu platsisõit koosnes jalakäia kiirusel sõitmisest mööda asfaldipragu ja silma jäegi kaheksa sõitmine paar ringi. Kuna asfaldil märgistust polnud siis võtsin hästi suure kaheksa ja tehtud sai:) Tegu siis Võru ARK-ga (Tartus oli paar kuud järjekord)
Postitatud: 07 Mai 2005, 14:05
Postitas nitse
Siller kirjutas:No jah. Sai nüüd vähe maha rahunetud.
Aga Nitse, pärast platsisõitu siis linnasõidule jah.?
Linnasõit oli lihtsam. Tegin 1 vea, nimelt lülitasin suuna liiga vara sisse ühel parempöördel, aga see oli ka tingitud sellest, et saateautoga raadioühendust polnud, vaid teekond seletati ARKi platsil ära ja ma lihtsalt ei mäletanud täpselt, kust see Trummi tänav hakkas. Pidasin Trummi tänavaks ühte teeotsa varem.
Postitatud: 07 Mai 2005, 14:10
Postitas nitse
|Maku| kirjutas:Karks kirjutas:
Ja kaheksat on bike`ga võimalik sõita küll, isegi liitrisega.
Täiesti nõustun, lihtsalt igaüks ei saa sellega hakkama.
Loomulikult on kõik võimalik, ka tagarattal kaheksa sõitmine! Sügav kummardus teile sõiduoskajad! Minu lugupidamine!!!
Ütleme siis nii, et mina ei saanud sellega bikega esimest korda proovides hakkama ja eksamil ei pandud seda ka pahaks, sest ilmselt on see suht levinud, vaid lubati teise rattaga uuesti proovida. Veelkord sügavad kummardused teile!!!
Postitatud: 07 Mai 2005, 14:43
Postitas CB500
nitse kirjutas:|Maku| kirjutas:Karks kirjutas:
Ja kaheksat on bike`ga võimalik sõita küll, isegi liitrisega.
Täiesti nõustun, lihtsalt igaüks ei saa sellega hakkama.
Loomulikult on kõik võimalik, ka tagarattal kaheksa sõitmine! Sügav kummardus teile sõiduoskajad! Minu lugupidamine!!!
Pole tarvis tühja asja pärast erutuda.. Harjutamine teeb meistriks, nagu öeldakse.
Btw, tagarattal kaheksas julgen siiski kahelda.
Postitatud: 08 Mai 2005, 16:05
Postitas nos
kui ma eelmine sügis eksamit tegin siis öeldi mulle et just oli vastu võetud mingi uus seadus, et täis a tegemisel ei nõuta ringi, piiratud a eksamil tahetakse ringi kah.
muide viga on ka tsikli välja suretamine või joone peale sõitmine. meil kukkus kuuest eksami tegijast kaks platsil välja ja üks linnasõidul.
Postitatud: 08 Mai 2005, 18:07
Postitas assmann
aga kas siis kunagi pole linnasõidul (Tallinnas) raadio-ühendust ja kõik tuleb meelde jätta või oli see erand?
Postitatud: 08 Mai 2005, 20:15
Postitas joel
nos kirjutas:muide viga on ka tsikli välja suretamine või joone peale sõitmine.
Hmm... Tegin just reedel Tartus A kat-i ja seal öeldi küll, et kaheksat tulebki just joone peal sõita ja kuni 30 cm võib ühele või teisele poole kalduda. Veel kästi tõusu pealt startida, mööda joont jalakäija kiirusega sõita, käega suunamärguannet anda ja (suhteliselt) suure hoo pealt eksaminaatori märguande peale mõlema piduriga pidurdada. Kaheksa mõõtmed olid umbkaudu 8x16 m. Ring tundus isegi veel suurem olevat, aga seda ei kästud sõita.
Postitatud: 08 Mai 2005, 20:50
Postitas nos
linnaeksamil on ikka raadioühendus. me kasutasime neid samu saatjaid mida sõidutunniski. ARK'i onu oli koos sõiduõpetajaga autoga järel.
Postitatud: 08 Mai 2005, 21:55
Postitas nitse
assmann kirjutas:aga kas siis kunagi pole linnasõidul (Tallinnas) raadio-ühendust ja kõik tuleb meelde jätta või oli see erand?
6 eksamitegijast 1 oli tulnud läbi autokooli ja kasutas kooli raadiosaatjat, ülejäänud sõitsid ilma.
Postitatud: 09 Mai 2005, 14:40
Postitas Delilah
mis tähendab, et 1 läbi autokooli? Kuidas need 5 siis tulid???
Postitatud: 09 Mai 2005, 14:42
Postitas nitse
Delilah kirjutas:mis tähendab, et 1 läbi autokooli? Kuidas need 5 siis tulid???
Kes vahetas kategooriat, kes oli kooli teinud sügisel ja läks nüüd omalkäel ARK-i eksameid tegema. Ühesõnaga 5 polnud kooli õpetajat enam sabas sörkimas.