1. leht 1-st
enduuro ratta valimine
Postitatud: 29 Juun 2011, 16:11
Postitas sander000
Tere
Olen otsingutel kerge enduuro ratta järgi.
Pm tegelt tahaks üldse krossikat, aga ei saa seda muretseda kahel põhjusel. 1. ei saa arvele võtta, seega ei saa tänaval liigelda ja 2. kallis ülal pidada.
Seega tahaks omale kerget enduurot millega saaks peaaegu sama tunde kätte.
Ehk on soovitusi milline oleks parim valik ?
Re: enduuro ratta valimine
Postitatud: 29 Juun 2011, 16:41
Postitas mella
Kasuta foorumis otsingut, sellest on korduvalt juttu olnud.
Re: enduuro ratta valimine
Postitatud: 29 Juun 2011, 16:49
Postitas sander000
vaatasin juba enam vähem üle.
võib olla jäi midagi ikka kahe silma vahele.
ehk jagad mõne asjaliku lingi ?
Re: enduuro ratta valimine
Postitatud: 29 Juun 2011, 16:57
Postitas sang
tõsise hard enduroga on sul tänaval liigelda nagunii ilge piin
tõsine hard enduro ei tule sulle oluliselt odavam ülal pidada
Milleks sul seda tsiklit vaja läheb? Sport, sõpradega tsillimine, tsikkide vedamine? Mis on üldse su defintsioon enduurokale?
sander000 kirjutas:Tere
Olen otsingutel kerge enduuro ratta järgi.
Pm tegelt tahaks üldse krossikat, aga ei saa seda muretseda kahel põhjusel. 1. ei saa arvele võtta, seega ei saa tänaval liigelda ja 2. kallis ülal pidada.
Seega tahaks omale kerget enduurot millega saaks peaaegu sama tunde kätte.
Ehk on soovitusi milline oleks parim valik ?
Re: enduuro ratta valimine
Postitatud: 29 Juun 2011, 16:57
Postitas mella
Kindlasti jäi 2 silma vahele. Otsi aga otsi. EXC ja WR on märksõnad.
sander000 kirjutas:vaatasin juba enam vähem üle.
võib olla jäi midagi ikka kahe silma vahele.
ehk jagad mõne asjaliku lingi ?
Re: enduuro ratta valimine
Postitatud: 29 Juun 2011, 18:32
Postitas sigaelmar
Otsing leidis 800 vastet: exc
aga
Järgnevaid sõnu sinu otsingus ignoreeriti, sest nad on liiga tavalised: wr.
Sa pead sisestama vähemalt ühe otsingusõna. Iga sõna peab koosnema vähemalt 3 sümbolist ja ei tohi sisaldada rohkem kui 14 sümbolit, välja arvatud wildcard'id
Re: enduuro ratta valimine
Postitatud: 30 Juun 2011, 01:14
Postitas yeekim
mella kirjutas:Kindlasti jäi 2 silma vahele. Otsi aga otsi. EXC ja WR on märksõnad.
sander000 kirjutas:vaatasin juba enam vähem üle.
võib olla jäi midagi ikka kahe silma vahele.
ehk jagad mõne asjaliku lingi ?
Aga miks mitte Lc4 
Re: enduuro ratta valimine
Postitatud: 30 Juun 2011, 10:57
Postitas sander000
KTM-id on küll väga vinged ja puha, aga natuke liiga kulukad vist minu rahakoti jaoks.
Kuna motondus on mul selline väike kõrvalhobi siis suuri summasi sinna ei pane.
Praegu näiteks sõidan 92a ZXR750ga. Ideaalis tegelikult tahaksingi selle ratta enduuroka vastu vahetada. Kui vaja siis natuke peale ka maksta jne.
Nagu siin enne mainiti, et korraliku hard enduro ülal pidamine on sama kulukas nagu krossika pidamine, siis järelikult nii hard endurot ma ei otsi.
Soov oleks lihtsalt paar korda kuus käia looduses sõitmas ilma, et ülejäänud kuu peaks raha teenima, et jälle sõita saaks 
Re: enduuro ratta valimine
Postitatud: 30 Juun 2011, 11:27
Postitas mella
Väiksemad kulud on LC4 ja DRZ400, aga need jäävad juba krossika-tundest kaugemale. Õlivahetus ca 5000km tagant.
Ja nendest veel raskemad pole enam endurokad vaid vastava välimusega muud rattad. Sõiduomadustelt isegi ei meenuta krossikat 
Re: enduuro ratta valimine
Postitatud: 30 Juun 2011, 11:38
Postitas mx77
sander000 kirjutas:KTM-id on küll väga vinged ja puha, aga natuke liiga kulukad vist minu rahakoti jaoks.
Kuna motondus on mul selline väike kõrvalhobi siis suuri summasi sinna ei pane.
Praegu näiteks sõidan 92a ZXR750ga. Ideaalis tegelikult tahaksingi selle ratta enduuroka vastu vahetada. Kui vaja siis natuke peale ka maksta jne.
Nagu siin enne mainiti, et korraliku hard enduro ülal pidamine on sama kulukas nagu krossika pidamine, siis järelikult nii hard endurot ma ei otsi.
Soov oleks lihtsalt paar korda kuus käia looduses sõitmas ilma, et ülejäänud kuu peaks raha teenima, et jälle sõita saaks 
Kuna iga krossika ja ka hard enduro ülalpidamise kulud on otseselt seotud tema töötundide arvuga, siis paar korda kuus ei tee su eelarvesse suurt auku.
Samas peaksid sa endale ikka aru andma mida sa tahad. kui sa kirjutad et pigem krossikalaadset ja siis paar posti hiljem hakkad muretsema hooldekulude pärast siis ei tea sa ise ka õieti mida sa vajad. LC4 ja EXC on nagu eri planeedilt, kui neid võrrelda. Lisaks kõigele võid sa hankida 2T mootoriga EXC, see peaks aitama pisut ootamatute remondiarvete suurust vähendada.
Re: enduuro ratta valimine
Postitatud: 30 Juun 2011, 12:08
Postitas Möku
materjalikulu pole muide erinev LC4 ja EXC hooldusel - sama kogus õli kulub 5000 km kohta. Lihtsalt exc-le paned ühe korraga 4 korda vähem õli sisse. Nii et kui ise õlivahetusega jännata viitsid ja hästi ettevaatlikult sõidad, siis ei ole hard enduuro ratta hoolduskulu suurem kui tänavaenduuroka oma.
Aga millega sa pead arvestama kui eelistad hard enduuro ratast tänavaenduurole:
a) sulle hakkab sõitmine järjest rohkem ja rohkem meeldima ning kaks korda kuus asemel hakkad kaks korda nädalas uhama
b) su füüsiline võimekus kasvab ja sa hakkad otsima karmimaid radasid ning mingil hetkel su vastupanuvõime murdud ja sa hakkad nautima ka võistlussarju
c) sa ostad krossipiigid ja su sõiduhooaeg muutub aastaringseks
See teeb siis lõpuks hard enduuro sõitmise kallimaks, aga see juhtub paari-kolme aasta jooksul. Enne ülaltoodud sõltuvuse väljakujunemist on kulutase sisuliselt sama.
Aga küsi siis endalt, et kas sa sellist elu muidu tahaksid? 
Re: enduuro ratta valimine
Postitatud: 30 Juun 2011, 13:04
Postitas mella
Valejutt.
LC4 õlikogus on (sõltuvalt mudelist) 1,4 liitri kandis (2003 aasta mudelid), 4T ühe õlisüsteemiga EXC-l on see 1,2L umbes (2005 aasta mudelil). Seega õlikogus pea sama kui EXC-l.
Kui EXC-ga sõita keskmiselt 50km/h, tuleb 15h intervalli korral õli vahetada 750km tagant, seega 6x tihedamini ning õli kulub 5000 km läbimiseks 5x rohkem.
AGA
Kasutusjuhend ütleb, et kui LC4-ga võidu sõita, tuleb õlivahetused iga võistluse järel teha. EXC korral samamoodi.
Möku kirjutas:materjalikulu pole muide erinev LC4 ja EXC hooldusel - sama kogus õli kulub 5000 km kohta. Lihtsalt exc-le paned ühe korraga 4 korda vähem õli sisse. Nii et kui ise õlivahetusega jännata viitsid ja hästi ettevaatlikult sõidad, siis ei ole hard enduuro ratta hoolduskulu suurem kui tänavaenduuroka oma.
Re: enduuro ratta valimine
Postitatud: 30 Juun 2011, 13:45
Postitas Möku
vabandan siinkohal eksitamise pärast 
lahterdasin LC4 oma mõtteis siis valesse klassi. See on kui arvad teadvat aga fakte ei viitsi kontrollida. Tänud Mellale et veale tähelepanu juhtis.
Muidu - kui oled üle 100kg tugev mees ning jalad on pikemad kui Carmen Kassil, siis annab LC4 -ga ka väga edukalt hardenduurot sõita. Küsi Kõrtsmikumolult, kuigi ka tema vahetas oma LC4 sel aastal Husabergi vastu välja 
Aga tavaliselt peetakse LC4 ikka kalliks ja minnakse Kawa KLX või Suzu DR 650neseste peale. Need näevad välja ka justkui krossikad oma kõrgete porladega aga sõiduomaduste poolest - on väga head kruusateedel. Pärast vahetatakse ikka hard enduuro vastu välja kui üldse sõitjateks jäädakse.
Re: enduuro ratta valimine
Postitatud: 30 Juun 2011, 13:51
Postitas mx77
KLX 300R võib isegi päris huvitav pill olla. Kunagi kohtasin tihti männikul ühte selli sellisega, visuaalselt jättis päris paljulubava mulje. Eestis kahjuks vist väga haruldane?
Re: enduuro ratta valimine
Postitatud: 30 Juun 2011, 14:11
Postitas mella
registrisse saamine läheb kalliks
mx77 kirjutas:KLX 300R võib isegi päris huvitav pill olla.
Re: enduuro ratta valimine
Postitatud: 30 Juun 2011, 15:15
Postitas sander000
Tunnistan ausalt, et ega mul päris täpset kujutust asjast ei ole mida ma saada tahaks ja mis hinnaga jne. Miks muidu siia foorumisse tulla ? võiks ju kohe müügikuulutused lahti võtta.
Mida üldse võimsuse valikul arvestada ? Palju mu oma pikkus ja kehakaal siin rolli mängib jne ?
Re: enduuro ratta valimine
Postitatud: 30 Juun 2011, 15:53
Postitas mx77
No kui sa ise ei tea mida sa saada tahad, siis foorum on küll vist väga vale koht, kes peaks sulle nõu andma, mis sulle parim on.
Tee endale ikka oma vajadused selgeks ja saad konkreetsed vastused.
Re: enduuro ratta valimine
Postitatud: 30 Juun 2011, 16:44
Postitas sang
Mu arust on nii enduurodest, hardenduurodest, maastikusõidust jms siin foorumis oksendamiseni räägitud, nii et eelkõige proovi siiski otsingut kasutada. Kuluta tund-kaks lugemisele, ega keegi ei viitsi foorumit sinu jaoks uuesti ümber kirjutama hakata.
Võimsus, pikkus ja kehakaal ei ole üldiselt need punktid, millest enduuro otsingul peale hakata, kui üks neist ei ole ekstreemselt suur või väike.
Peale tuleks hakata enda võimalustest (palju aega ja raha panustada?), soovidest (mille pärast sõita, sport või transport?) ja eesmärkidest (kuhu, kui kaugele tahad selle sõitmisega välja jõuda).
Mida näiteks tähendab see "paar korda kuus looduses käimine"? Kas tahad tsiklit korralikult mutta uputada või mööda väiksemaid radu rahulikult kruiisida?
Kui piirdud aint praeguse tsikli müügiga (1500€), siis selle raha eest saab sellise keskmise 600-650cc adventure tsikli (Pegaso, F650, DR650, TT600, LC4 620, Transalp jms). Ka nende vahelt valiku tegemisest on siin palju kirjutatud.
sander000 kirjutas:Tunnistan ausalt, et ega mul päris täpset kujutust asjast ei ole mida ma saada tahaks ja mis hinnaga jne. Miks muidu siia foorumisse tulla ? võiks ju kohe müügikuulutused lahti võtta.
Mida üldse võimsuse valikul arvestada ? Palju mu oma pikkus ja kehakaal siin rolli mängib jne ?
Re: enduuro ratta valimine
Postitatud: 01 Juul 2011, 11:20
Postitas bitter
sang kirjutas:
Võimsus, pikkus ja kehakaal ei ole üldiselt need punktid, millest enduuro otsingul peale hakata, kui üks neist ei ole ekstreemselt suur või väike.
+1.
Kui sa sekundeid taga ei aja, ei loe võimsus midagi. Ja isegi kui ajad - loeb kogemus (ja amordid
) ikka määratult rohkem kui cm3&kW.
sang kirjutas: Peale tuleks hakata enda võimalustest (palju aega ja raha panustada?), soovidest (mille pärast sõita, sport või transport?) ja eesmärkidest (kuhu, kui kaugele tahad selle sõitmisega välja jõuda).
Looduses viibimise soovi võib vist ka transpordi alla paigutada. Aga siiski peale spordi ja transpordi on veel variante. Mina sõidan selleks, et fun oleks, et silm säraks. Ja et nahk märjaks saada. Kestvusalad või jõusaal ei pane mul silma särama.
sang kirjutas:Mida näiteks tähendab see "paar korda kuus looduses käimine"? Kas tahad tsiklit korralikult mutta uputada või mööda väiksemaid radu rahulikult kruiisida?
Jälle - nende 2 äärmuse vahele jääb veel päris palju halltoone
.
Olles EXC-ga 4,5 hooaega sõitnud maastikul (70-80h ehk mingi 2500-3000 km), ei saa mina küll aru, et ktm-i pidamine kuidagipidi kallim oleks kui teised margid. Rohkem ikka sellest sõltub et kas sõidad võidu peale või oma lõbuks. Alati võib raha kulutada lisade peale aga kuluosad ... korra olen keti, hammakad ja rehvid ostnud, tagumised rattalaagrid, korra amorte hooldanud. 1 radikalappimine, 1 klapiregull. Kosmeetikat nagu sadulanahk jm nipet-näpet kindlasti veel aga jutu mõte on selles, et ei maksa LC4 (ega ühtki muud) juba eos välistada. Kasutatud ratta ost on loterii sõltumata margist ja mudelist. Võibolla mulle juhtus keskmise sakslase normaalselt hooldatud pill, mootor olla sõitnud 8000 km enne mind. Mine ikka proovi järele, millised rattad su mõõtudega sobivad ja vali see, mis "sind kõnetab" ja mille seisukord sind rahuldab.
Re: enduuro ratta valimine
Postitatud: 02 Juul 2011, 12:30
Postitas piloot
Eks see kasutatud ratta ostmine on alati suur loterii aga samas pole ma ise ka kunagi ühtegi uut ostnud. Möku poolt välja toodud arengu kronoloogiline järjestus muide täiesti töötab
Igasugused pegasod, dr-id ja transalbid mina jätaks neile, kes vahest asfaldilt kruusale või metsa keeravad.
Oma endurorattavalikutes olen teinud siiani valikuid selle järgi, et sama rattaga saaks vajadusel teinekord ka 100-150 km mööda teed kulgeda, ilma suurema piinata ja sellest lähtuvalt on olnud LC4 ja nüüd XR. Viimasel ajal on millegi pärast need 100-150km ratas ikkagi autos sõitnud...
LC4 on minu arust väga normaalse kuluga ratas ja kestab ka ja neid leiab hea hinnaga, minu poolt mitte ühte halba sõna. Õlivahetused tegin vahemikus 1000-2000 km, olenevalt sellest, kui palju ja kuidas kusagil sõidetud sai.
Kui veel sellist odavama otsa oma vaadata siis mina soovitaks ka XR 400 ja TTR 600 poole piiluda. Mõlemad õhkjahutusega ja pole ohtu, et oksa läbi radika sõidad või radika puruks kukud.
bitter kirjutas:
Mina sõidan selleks, et fun oleks, et silm säraks. Ja et nahk märjaks saada. Kestvusalad või jõusaal ei pane mul silma särama.
Paremini vist ei õnnestugi öelda. 100% sama meelt. 