1. leht 1-st

Silindri seisukord

Postitatud: 10 Mai 2012, 20:54
Postitas extremist

Ratas 125cc, 2 takti. Võtsin mootori lahti... mis arvate silindri ja kolbi seisukorrast?
http://i48.tinypic.com/34hc5d3.jpg
http://i45.tinypic.com/35n4v20.jpg
http://i46.tinypic.com/23leidy.jpg
http://i48.tinypic.com/2hzsps2.jpg
http://i45.tinypic.com/2copv0g.jpg

eelviimasel pildil taga pool on põletusjäljed, millest need? Küünega üle käies on natukene tunda ka seda. Kolb peabki rõngastest altpoolt põlend olema? Sissevõtuava peab põlend olema?

Veel tahaks teada, kuidas puhastada käigukasti? Võtsin käigukasti lahti ja vastikult suure metallisisaldusega õli ripub veel küljes, tavalise bensuga kallale või võib ka "asfalti eemaldajaga" ning kas laagrid peavad ikka vastu pesule?


Re: Silindri seisukord

Postitatud: 10 Mai 2012, 21:58
Postitas westel

Mis sa põhjusel sa selle lahti võtsid?
Muidu piltidelt paistab kolb OK olema. Aga kui juba lahti võtsid, siis enne kokku panemist võid uued rõngad panna.
Ja käigukasti pole vaja bensiiniga pesta, peseb ja hoiab käigukasti puhas kõige paremini see, kui regulaarselt õli vahetada. Õli peseb käigukasti ise!


Re: Silindri seisukord

Postitatud: 10 Mai 2012, 22:05
Postitas 426f

kolbi ja silindri hülssi mõõdetakse mikromeetriga,manuaalist saad vajalikud mõõdud,brake cleaner peseb hästi õli,kas sa enne mootori maha võtmist ratast puhtaks ei pesnud et nüüd liiv ja muda laiali mootori osade küljes


Re: Silindri seisukord

Postitatud: 10 Mai 2012, 22:30
Postitas argo_1974

Kui mõõteriistad käepärast, siis võib kolvi ja silindri üle mõõta, aga treimisjälgede järgi hinnates on kolb praktiliselt kulumata.
Rõngaste puhul saab lukupilu mõõtmisega hinnata, kas vajavad vahetust või mitte. Nikasil silindris praktiliselt ei kulu.
Tahm kolvimantlil - kolvisõrmeotste poolsetel külgedel - on normaalne nähtus, tekib enamasti külma mootoriga, kuni kolb pole veel ovaalsest ümmarguseks paisunud.
Kui Reedklapi kamber on tagumiste ülevooludega otse ühenduses nagu siin, siis on kerge tahm Reedklapi kambri esiosas samuti normaalne.
Käigukasti võib vabalt bensiiniga pesta.


Re: Silindri seisukord

Postitatud: 11 Mai 2012, 00:16
Postitas extremist

Mootori võtsin lahti:

  1. Käigukastist tuli imelike hääli
  2. Tahtsin kontrollida oma sissesõidetud silindrit ja kolbi
  3. Mootori kinnitused nagisesid
  4. Neutraali indikaator on vigane
  5. Rõngaste vahetus
  6. Leegitorus on midagi lahti :?: haigelt logiseb, peab vist lahti lõikama - mingi suurem jupp on lahti/katki
  7. Tahtsin kontrollida et kõik oleks kontrollitud, käigukasti lahtivõtt on esmakordne, seega vaja tšekkida ise kõik järgi.

Kolb ja silinder olid komplektis, milleks vaja neid mõõta?


Re: Silindri seisukord

Postitatud: 11 Mai 2012, 09:31
Postitas bitter
extremist kirjutas:

...

  1. Tahtsin kontrollida oma sissesõidetud silindrit ja kolbi
    ...
  2. Rõngaste vahetus

Peale sissesõitu vahetad rõngaid? Panid uue kolvi ja silindri aga rõngad jätsid vanad?

Viimasel pildil külgmise sisselaskekanali (fotol) parempoolne serv nagu vajaks valujääkidest puhastamist?


Re: Silindri seisukord

Postitatud: 11 Mai 2012, 10:32
Postitas extremist

Eiei rõngad saab kolviga kaasa, terve komplekt oli uus - silinder, kolb, rõngad, sõrm, sõrmelaagrid, tihendid. Arvestades sellega, et silinder sai just sisse sõidetud, tegin mootori natuke enne "kohustuslikku rõngaste vahetust" lahti.
Kui viia silinder hoonimisse, kas siis on vaja uus nikasili kiht peale panna?


Re: Silindri seisukord

Postitatud: 11 Mai 2012, 10:40
Postitas mx77
extremist kirjutas:

Eiei rõngad saab kolviga kaasa, terve komplekt oli uus - silinder, kolb, rõngad, sõrm, sõrmelaagrid, tihendid. Arvestades sellega, et silinder sai just sisse sõidetud, tegin mootori natuke enne "kohustuslikku rõngaste vahetust" lahti.
Kui viia silinder hoonimisse, kas siis on vaja uus nikasili kiht peale panna?

Mis sa tast hoonid???


Re: Silindri seisukord

Postitatud: 11 Mai 2012, 10:53
Postitas siniraag
extremist kirjutas:
  1. Leegitorus on midagi lahti :?: haigelt logiseb, peab vist lahti lõikama - mingi suurem jupp on lahti/katki

Arvatavasti katalüsaator on resos lahti tulnud. Kiskusime üldse selle süsteemi ühe tuttava resost välja, hakkas paremini lippama.


Re: Silindri seisukord

Postitatud: 11 Mai 2012, 11:44
Postitas extremist

Kui suur see jublakas on? On võimalik see kätte saada kui teha küljele ristküliku kujuline sisselõige?


Re: Silindri seisukord

Postitatud: 11 Mai 2012, 12:22
Postitas margus014
extremist kirjutas:

Kui suur see jublakas on? On võimalik see kätte saada kui teha küljele ristküliku kujuline sisselõige?

Ära nii tee. Lõika reso keskelt keevislite kohalt pooleks, eemalda katalüsaator ja need pisikesed vaheseinad mis seal see on ja keevita reso tagasi kokku. Kui omal vajalikud tööristad puuduvad, siis vii kellegi kätte, kellel vajaminevad teadmised ja tööriistad olemas on.


Re: Silindri seisukord

Postitatud: 11 Mai 2012, 13:06
Postitas extremist

See vend lõikas hoopis risti
http://flexiweb.atspace.com/rs125/8.jpg
http://flexiweb.atspace.com/rs125/9.jpg

Kas sa mõtled algusest lõpuni lõigata pooleks? Ma mõtlesin et pakseima koha peal pooleks ja siis risti alla, pole ju mõtet tervet leegitoru pooleks lõikuda
Pilt

Ma mõtlesin nii, kas ainult A või mõlemad AB


Re: Silindri seisukord

Postitatud: 11 Mai 2012, 15:53
Postitas extremist
mx77 kirjutas:

Mis sa tast hoonid???

http://i45.tinypic.com/2hicklw.jpg
http://i45.tinypic.com/1z3tq8y.jpg

Tundub ju kulunud, küünega tõmmates on tunda ka... kuid samas nagu treimisjäljed on alles.
Peab ikka targema kätte näitama minema, päris ehku peale ei taha jätta.


Re: Silindri seisukord

Postitatud: 11 Mai 2012, 16:03
Postitas mx77
extremist kirjutas:
mx77 kirjutas:

Mis sa tast hoonid???

http://i45.tinypic.com/2hicklw.jpg
http://i45.tinypic.com/1z3tq8y.jpg

Tundub ju kulunud, küünega tõmmates on tunda ka... kuid samas nagu treimisjäljed on alles.
Peab ikka targema kätte näitama minema, päris ehku peale ei taha jätta.

Need ei ole treimisjäljed, need on tehase hoonimisjäljed.
Minu teada eestis nikasili hoonimise hoone ei ole. Tavalisi ei soovita kasutada.


Re: Silindri seisukord

Postitatud: 11 Mai 2012, 16:11
Postitas westel
extremist kirjutas:
mx77 kirjutas:

Mis sa tast hoonid???

http://i45.tinypic.com/2hicklw.jpg
http://i45.tinypic.com/1z3tq8y.jpg

Tundub ju kulunud, küünega tõmmates on tunda ka... kuid samas nagu treimisjäljed on alles.
Peab ikka targema kätte näitama minema, päris ehku peale ei taha jätta.

Ma ei taha nüüd halvasti öelda, aga pane kokku ja sõida ringi (togi)


Re: Silindri seisukord

Postitatud: 11 Mai 2012, 16:11
Postitas extremist

Nojah, viimati kuulsin, et silindrid viiakse Tšehhi tegemisele... Odavam on uus silindrikomplekt koos kolviga tellida :wack:
No ega rohkem võimalusi polegi, praegu siis uued rõngad peale ja loodame parimat


Re: Silindri seisukord

Postitatud: 11 Mai 2012, 16:15
Postitas kurikristjan

Tšehhi saadetakse need nicasil kihi taastamiseks mitte hoonimiseks :wack: :wack:


Re: Silindri seisukord

Postitatud: 11 Mai 2012, 16:24
Postitas Heinz36
extremist kirjutas:

Nojah, viimati kuulsin, et silindrid viiakse Tšehhi tegemisele... Odavam on uus silindrikomplekt koos kolviga tellida :wack:
No ega rohkem võimalusi polegi, praegu siis uued rõngad peale ja loodame parimat

Ma ei saa nagu probleemist aru. On olemas iga margi MANUAL,kus on toodud mõõdud alates millisest on vaja silinder asendada/taastada. Sama käib ka kolvigrupi kohta..... VÕTA MANUAL JA MIKROMEETER JA ASI KOHE SELGEM!!!


Re: Silindri seisukord

Postitatud: 11 Mai 2012, 16:53
Postitas extremist
extinction kirjutas:

Tšehhi saadetakse need nicasil kihi taastamiseks mitte hoonimiseks :wack: :wack:

Kes on vastupidist väitnud?

Heinz36 kirjutas:

Ma ei saa nagu probleemist aru. On olemas iga margi MANUAL,kus on toodud mõõdud alates millisest on vaja silinder asendada/taastada. Sama käib ka kolvigrupi kohta..... VÕTA MANUAL JA MIKROMEETER JA ASI KOHE SELGEM!!!

Rahune maha :mrgreen:


Re: Silindri seisukord

Postitatud: 11 Mai 2012, 17:27
Postitas Heinz36
extremist kirjutas:

Rahune maha :mrgreen:

Küll rahunen,kuid viskab lihtsalt kopa ette kui terve lehekülg koosneb mingist ühe ja sama asja korrutamisest :wack: