Niih lõpuks on kätte jõudnud aeg kus hakkan aktiivselt tegutsema ja viin BMW 1150RS maapealt taevasse =)
Kõlab jaburalt? Alguses ka mulle, kuid enam mitte.
Tegemist on siis motoriseeritud deltaplaaniga. Tiiva all on traik, mis mahutab 2 inimest ja hoogu hakkab andma BMW mootor.
Tsikel on ise 2003a R1150S 70kw siin kohal tervitan endist omanikku!
Tsiklilt võtan ära mootori ploki ja juhtmestiku, kõik ülejäänud läheb müüki, et kui keegi midagi soovib siis andku aga teada.
Trike valmistatakse Ungaris ja just sain kõne, et võin reedel järgi minna jippiiiiii =)
Välja näeb siis selline ja nimeks Apollo Delta Jet 2
Eelmine nädal jõudis Saksamaalt kohale ka reduktor, millel on tsentrifukaal sidur.
Veel ei ole jõudnud mootorit maha võtta, kuid välja peaks nägema selline
Teen jooksvalt pilte ja videosi nii maapeal kui ka õhus.
Re: BMW 1150RS läheb lendama =)
Postitatud: 10 Juul 2012, 16:18
Postitas Pontus
Parem kahe rattaga maapeal kui kolmega õhus Mootorid siis nii töökindlad v?
Re: BMW 1150RS läheb lendama =)
Postitatud: 10 Juul 2012, 16:25
Postitas Bastard
Deltaplaanil on mootor ju eelkõige õhku vedamiseks, kui seal jõud ära kaob, saab ta ilusti alla tagasi liuelda
Re: BMW 1150RS läheb lendama =)
Postitatud: 10 Juul 2012, 17:47
Postitas Lutrin
Bastard kirjutas:
Deltaplaanil on mootor ju eelkõige õhku vedamiseks, kui seal jõud ära kaob, saab ta ilusti alla tagasi liuelda
Ka kerglennuki lauglemisfaktor on ca 1:8, 1:10 kandis (ülikerglennukitest rääkimata). Nii et kui 3000 jala (900m) kõrgusel mootor seiskub on piisavalt aega sobivat põldu vṍi teejuppi otsida.
Aga lennukite mootoritel on dubleeritud süüde ja dubleeritud magneetod. Lennukite mootorid ON töökindlad, Pontus + hooldusele on ka "natuke" teised nõuded.
Re: BMW 1150RS läheb lendama =)
Postitatud: 10 Juul 2012, 18:15
Postitas Slinky
Väga põnev, ootan järgmist updeiti
Re: BMW 1150RS läheb lendama =)
Postitatud: 10 Juul 2012, 18:39
Postitas Hr.Nõel
Oi kurrja kui äge. suu nurgast hakkas nire juba jooksma.
Jõudu ja jaksu.
Hoia meid ikka kursis asjaga.
Re: BMW 1150RS läheb lendama =)
Postitatud: 11 Juul 2012, 08:06
Postitas riksx
Lutrin kirjutas:
Bastard kirjutas:
Deltaplaanil on mootor ju eelkõige õhku vedamiseks, kui seal jõud ära kaob, saab ta ilusti alla tagasi liuelda
Ka kerglennuki lauglemisfaktor on ca 1:8, 1:10 kandis (ülikerglennukitest rääkimata). Nii et kui 3000 jala (900m) kõrgusel mootor seiskub on piisavalt aega sobivat põldu vṍi teejuppi otsida.
Aga lennukite mootoritel on dubleeritud süüde ja dubleeritud magneetod. Lennukite mootorid ON töökindlad, Pontus + hooldusele on ka "natuke" teised nõuded.
BMW mootori töökindluses ei kahtle. Pigem oli jama ROTAX 583 mootoriga, mis on õhus seisma jäänud 12 korda. Seda ennekõike siis kõige ohtlikumal lõigul - õhkutõusmine. Tiiva pind on 14,5m2 (nüüd tuleb 12,5m2) ja sellega saab seisva mootoriga väga ilusti maanduda, leia ainult hea koht
Täna on hea ilm ja teen viimase vuramise BMW'ga. Panen kiivrikaamera külge ja jagan sõitu.
Re: BMW 1150RS läheb lendama =)
Postitatud: 11 Juul 2012, 09:10
Postitas Lutrin
Neljataktilise, Rotax 912 kohta pole mingit kriitikat kuulda olnud.
Re: BMW 1150RS läheb lendama =)
Postitatud: 11 Juul 2012, 09:44
Postitas riksx
Lutrin kirjutas:
Neljataktilise, Rotax 912 kohta pole mingit kriitikat kuulda olnud.
Välja arvatud, et kasutatud neid väga ei saa ja uus maksab nii 15000.- EUR
Ma ei tea küll miks aga 912 on endiselt karpadega + 1200 tunni tagant tuleb teha täis mootori remont, mis on üsna kulukas.
583 puhul oli bensiini vaakumpump üsna kehvakene, kuna kütus tuli pea meetri jagu üles pumbata. Stardis, kus lapp on põhjas ei jõudnud pump ette anda. Korjasime kõik võimalikud kütuse filtrid vahelt ära ja tellisime tutika pumba, kuid murest 100% lahti ei saanudki.
BMW on pritsung ning lambda anduriga ehk vahet pole mis õhurõhk/temp teeb - alati saan täpse kütusesegu.
Jõu näitajate poolest on 912 ja BMW üsna sarnased.
1150RS 2003
95.90 HP (70.0 kW)) @ 7500 RPM
100.00 Nm (10.2 kgf-m or 73.8 ft.lbs) @ 5750 RPM
Mootori kaalu veel ei tea kuid peaks jääma 60kg kanti
ROTAX 912
95HP / 69.0KW @ 5500 RPM
128NM @ 5100 RPM
Mootor koos karpadega kaalub 56,6kg
Re: BMW 1150RS läheb lendama =)
Postitatud: 12 Juul 2012, 14:13
Postitas riksx
Väike amatöör klipp eilsest viimasest sõidust.
Re: BMW 1150RS läheb lendama =)
Postitatud: 12 Juul 2012, 16:15
Postitas franz125
Mis sumpad su Bemu küljes on,mis siseava?
Re: BMW 1150RS läheb lendama =)
Postitatud: 12 Juul 2012, 16:20
Postitas Kipsi
riksx kirjutas:
Väike amatöör klipp eilsest viimasest sõidust.
Ära teinekord Aardla tn nii tee, see pol meelispaik rekade vahel föönitavad
Re: BMW 1150RS läheb lendama =)
Postitatud: 12 Juul 2012, 17:32
Postitas riksx
franz125 kirjutas:
Mis sumpad su Bemu küljes on,mis siseava?
Lazerid, kuid need lähevad kasutusse
Re: BMW 1150RS läheb lendama =)
Postitatud: 13 Juul 2012, 09:38
Postitas riksx
Niih tegin algust lammutamisega. Pagana pihta see BMW raam on tõsiselt sektoritest kokku pandud. Mitte midagi ei tule lihtsalt lahti. Ma ei tea kui tahta akut vahetada, siis lammuta pool tsiklit laiali. Kõik mutrid/poldid on ka suht imelikku mõõtu 15,16, 18, 21. BMW tehases on vist olnud selline asi, et ennem tehti valmis mootor ja siis hakati vaatama, kuidas raami teha. Esimese nina ja amordi maha saamine oli kõige suurem katsumus. Tagumik tuleb märksa lihtsamalt.
Kogu lammutamist filmisin aegvõttega. Umbes 4h surun 10min.
Kuid mõned klõpsud
Re: BMW 1150RS läheb lendama =)
Postitatud: 14 Juul 2012, 09:24
Postitas ranel
riksx kirjutas:
Väike amatöör klipp eilsest viimasest sõidust.
Võta see nõme muusika tagataustalt ära ja ära häiri mootori hääle kuulamist
Re: BMW 1150RS läheb lendama =)
Postitatud: 14 Juul 2012, 13:29
Postitas Hr.Nõel
Kas arvad, et alates 60-70 km/h on miskit mootori häält kuulda? Kahtlen. Seal ainult ühtlane tuule mühin kosta.
Re: BMW 1150RS läheb lendama =)
Postitatud: 16 Juul 2012, 15:06
Postitas riksx
ranel kirjutas:
riksx kirjutas:
Väike amatöör klipp eilsest viimasest sõidust.
Võta see nõme muusika tagataustalt ära ja ära häiri mootori hääle kuulamist
Sumpad on suht vaiksed ja kui kohapeal põksub, siis on ehk midagi kuulda, kuid sõites täielik tuule müra.
Re: BMW 1150RS läheb lendama =)
Postitatud: 16 Juul 2012, 15:16
Postitas riksx
Niih mootor on raami vahelt väljas.
Kui keegi tahab mingit juppi osa, siis andku teada.
ABS piduri võim töötas aga miski pärast ABS süsteem mitte.
Re: BMW 1150RS läheb lendama =)
Postitatud: 16 Juul 2012, 16:57
Postitas Lutrin
riksx kirjutas:
Lutrin kirjutas:
Neljataktilise, Rotax 912 kohta pole mingit kriitikat kuulda olnud.
Välja arvatud, et kasutatud neid väga ei saa ja uus maksab nii 15000.- EUR
Ma ei tea küll miks aga 912 on endiselt karpadega + 1200 tunni tagant tuleb teha täis mootori remont, mis on üsna kulukas.
See on väga värske modifikatsioon. 4 taktilised Rotaxid on tegelt väga head ja kui nüüd pritsungiga siis lausa super. Ainuke kehva koht on see, et mootor maksab &25000.-
Re: BMW R1150S läheb lendama =)
Postitatud: 23 Juul 2012, 18:34
Postitas riksx
Ahhoii... lõpuks sain ka seibideks võtmise video valmis. Aega kulus 2 õhtut ja 4 õlut Videot panin kokku nädal
Re: BMW R1150S läheb lendama =)
Postitatud: 23 Juul 2012, 20:01
Postitas mx77
oh seda pühaduserüvetust - motikast tehakse lennuk
Re: BMW R1150S läheb lendama =)
Postitatud: 23 Juul 2012, 22:48
Postitas Järve
Lahe vaatamine nii part 1 kui part 2 asjus, lisapunktid taustamuusika eest
Aga suure monteerimise kõrvale suisa kahel õhtul kokku 4 õlut
Jõudu ja jaksu projekti elluviimisel, igatahes! Kes suurelt mõtlevad, need suurelt teevad! Ilmselt tulevikus ka kõrgelt lendavad...
Re: BMW R1150S läheb lendama =)
Postitatud: 24 Juul 2012, 09:16
Postitas riksx
Järve kirjutas:
Lahe vaatamine nii part 1 kui part 2 asjus, lisapunktid taustamuusika eest
Aga suure monteerimise kõrvale suisa kahel õhtul kokku 4 õlut
Jõudu ja jaksu projekti elluviimisel, igatahes! Kes suurelt mõtlevad, need suurelt teevad! Ilmselt tulevikus ka kõrgelt lendavad...
Ehh tänud. Tegelt kulus mõni õlu rohkem kui 4 Et seda videot teha pidin klõpsama 24800 pilti. Kuna see oli ka ühtlasi elu esimene stopkaader klipp, siis kõik ei läinud nii nagu soovisin, aga see selleks.
Re: BMW R1150S läheb lendama =)
Postitatud: 24 Juul 2012, 09:18
Postitas riksx
SUUREPÄRANE UUDIS!!!!!
Trike jõudis eile õhtul kohale.... juuuhuuuuu
Tootmis kvaliteet on väga hea ja trike kaalub ilma mootorita 75kg
Re: BMW R1150S läheb lendama =)
Postitatud: 24 Juul 2012, 14:53
Postitas riksx
Oleks veits abi tarvis. Nimelt kas kellegil on või ehk keegi suudab leida repair manuali, kus on elektriskeem peal?
Re: BMW R1150S läheb lendama =)
Postitatud: 29 Juul 2012, 00:10
Postitas Lutrin
Millise max. külgtuulega on sellega lubatud õhkutõusta/maanduda?
Proovisin leida ka specifications & perfomance list-i, aga ei suutnud.
Re: BMW R1150S läheb lendama =)
Postitatud: 29 Juul 2012, 08:07
Postitas Hr.Nõel
Millal siis orienteeruvalt võime esimest õhkutõusu näha?
Küsimus veel selline- Et mis litsentsi sellega lendamiseks tarvis on?
Kas sama mis "Ultra light" lennukite puhul?
Re: BMW R1150S läheb lendama =)
Postitatud: 29 Juul 2012, 13:23
Postitas Lutrin
Hr.Nõel kirjutas:
Küsimus veel selline- Et mis litsentsi sellega lendamiseks tarvis on?
Kas sama mis "Ultra light" lennukite puhul?
Millise max. külgtuulega on sellega lubatud õhkutõusta/maanduda?
Proovisin leida ka specifications & perfomance list-i, aga ei suutnud.
Tere
Tegelt ega täpset infot mul selle kohta ei ole. Võin öelda, et ka väike tuul on üpris ebameeldiv. Lennata saab kuid raputab üpris palju. Tavaliselt on häda selles et õhku tõustakse kuskilt "põllu" pealt ja metsad on pahatiit väga lähedal. Seal tekivad väga vastikud ja ettearvamatud turbulentsid.