1. leht 1-st
kardaaniga rattad
Postitatud: 16 Juul 2012, 11:08
Postitas organize
oskab keegi rääkida kardaanülekandega rataste kohta, mõtlen just tehnilise poole pealt et teeb muret selline mehaaniline kloppimine kui lasta mootoril ratast omal jõul edasi vedada( näiteks jala peale tõstes käigu sisse pannes ja siis siduri vabastades hakkab tyhjalt õhus käiv ratas kardaani kloppima või esimese käigug a sõites lasta mootoril ratast edasi vedada teeb sama lolli häält). Mõned räägivad et see on normaalne et mingi hetk saab kardaan oma normaal hoo sisse ja selle tagasilaskmisel tekibki see kolks teised jälle et see Guzzi on keeruline ja tehniline et vaja teenendusest kysida(selle nädala jooksul käinn tartus druiidide juures ära enivei aga mõtlesin siit ka kysida:)
Re: kardaaniga rattad
Postitatud: 16 Juul 2012, 11:13
Postitas boob
Minu rattal on paberite järgi keelatud ülese tõstetud tagarattaga käik sees mootoril ratast ringi ajada kuna kardaani nurk on liiga suur. Tõenäoliselt see kloppimine sellest ongi, et vägistatakse kardaani üle liigsuure nurga. Kui tahad tulevikus remontida, siis võid edaspidi ka nii teha.
Re: kardaaniga rattad
Postitatud: 16 Juul 2012, 11:22
Postitas pets138
Ei tea, pole siiani mingid klõbinat kuulnud. Eks igal isendil omad hääled, igal juhul lase üle vaadata. Võibolla loll soovitus aga kontrolli õli üle 
Re: kardaaniga rattad
Postitatud: 16 Juul 2012, 11:44
Postitas Oil-Cooled
tuttav vahetas kunagi oma Guzzi 1000 Daytonal kardaane sama tihti kui teised kette 
Re: kardaaniga rattad
Postitatud: 16 Juul 2012, 13:04
Postitas Pontus
boob kirjutas:Minu rattal on paberite järgi keelatud ülese tõstetud tagarattaga käik sees mootoril ratast ringi ajada kuna kardaani nurk on liiga suur. Tõenäoliselt see kloppimine sellest ongi, et vägistatakse kardaani üle liigsuure nurga. Kui tahad tulevikus remontida, siis võid edaspidi ka nii teha.
Ehk siis ostad uue ratta , lähed eesti teede peale sõitma, viskab rattad teepealt lahti, situatsiooni tagajärjel rogistab kardaanil tükid välja, pöördud esindusse tagasi , kuna garantii ju olemas ja sealt öeldakse,et oma viga ja nägemist ve?
Re: kardaaniga rattad
Postitatud: 16 Juul 2012, 13:40
Postitas Nigga
Polegi ammu midagi kirjutanud siia foorumile. Panen siis omal tekkinud kysimused ja mõtteterad:
- Miks see sulle muret teeb kui sa ei tea kas nii peab olema või mitte?
- Miks ratast yldse jala peale tõsta ja siis hakata mingeid hääli kuulama?
- Miks kuulata "mõnede" juttu ja mitte ise loogiliselt mõelda yritada. See on ju loomulik, et tekib kolks madalal pöördel, sest kardaani näol on tegemist ju nö. "jäiga ylekandega".
- 100% usaldusväärsed spetsialistid on sellised, kes ytlevad: "Guzzi on keeruline ja tehniline et vaja teenendusest kysida." - Mida vu on vaja öelda, et ta keeruline ja tehniline on ja vaja teenindusest kysida kui mitte m*gi ise asjast ei jaga? Tramaivõi...
Huvitav kas ykskord siin mõni moderaator näiteks nii ka võiks toimida, et kujutad sa ette, jagab ka natuke tehnilist poolt mootorrataste kohta ja kombineerib minu jutust siia yhe viisaka vastuse ja paneb teema kinni lihtsalt. Niikaua lasen ma sama moodi edasi... tšau mac...
Re: kardaaniga rattad
Postitatud: 16 Juul 2012, 14:48
Postitas boob
pontus kirjutas:boob kirjutas:Minu rattal on paberite järgi keelatud ülese tõstetud tagarattaga käik sees mootoril ratast ringi ajada kuna kardaani nurk on liiga suur. Tõenäoliselt see kloppimine sellest ongi, et vägistatakse kardaani üle liigsuure nurga. Kui tahad tulevikus remontida, siis võid edaspidi ka nii teha.
Ehk siis ostad uue ratta , lähed eesti teede peale sõitma, viskab rattad teepealt lahti, situatsiooni tagajärjel rogistab kardaanil tükid välja, pöördud esindusse tagasi , kuna garantii ju olemas ja sealt öeldakse,et oma viga ja nägemist ve?
Sul on vist mingid teistsugused teed eestis kus sedasi rattad lahti viskab... Kui soovid, võin Su küsimuse esindusele edastada kuna mina garantiiküsimustega ei tegele.
Re: kardaaniga rattad
Postitatud: 16 Juul 2012, 14:59
Postitas TDM
Ma ei ole konkreetse isendi kardaani ühendustega kursis, aga suurel bandiidil olid mootori poolsel nuutühendusel nuudid roostega ja nii ära kulunud, et natuke veel ja teeääres! 
Ja kuna need on niiöelda kiige sisesed ühendused, siis sinna eriti vaatama ja määrima ei kiputa!
Aga mõningast klobinat teevad need sillaga masinad kõik, oli üks Shadow töös sellel klobises ka hargil, aga sõiduga ei täheldanud!
Re: kardaaniga rattad
Postitatud: 16 Juul 2012, 15:12
Postitas reinz
http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_joint
kui inglise keelt oskate

aga tõepoolest siis suurte nurkade korral muutub kardaani edasiantav jõud väheke hüplikuks piltlikult öeldes
Re: kardaaniga rattad
Postitatud: 16 Juul 2012, 15:42
Postitas Pezzi
Reinzi jutule täpsiustuseks: See graafik iseloomustab ühe ristliigendi sisend-väljundkiiruse suhet. Liigendeid pannakse aga reeglina 2 järjestikku ja kui nende kaldenurgad on võrdsed s.t. sisend- ja väljundvõll on paralleelsed ja nende vaheline võllijupp on eelmiste suhtes nurga all, siis üks rist kompenseerib teise kiirusevea ja tulemuseks on ühtlane pöörlemine.
Jutt peidus olevate nuutide määrimise vajalikkusest on õige. Neid ei pea küll nii tihti määrima nagu ketti, aga aeg-ajalt siisli tuleks kontrollida.
Re: kardaaniga rattad
Postitatud: 18 Juul 2012, 00:16
Postitas organize
Nigga kirjutas:Polegi ammu midagi kirjutanud siia foorumile. Panen siis omal tekkinud kysimused ja mõtteterad:
- Miks see sulle muret teeb kui sa ei tea kas nii peab olema või mitte?
- Miks ratast yldse jala peale tõsta ja siis hakata mingeid hääli kuulama?
Mõtle nüüd om küsimuste peale uuesti ja kui midagi kirja hakkad panema ehk hoiad oma elust need tunnid kokku ja kasutad hoopis maanteel mõnusalt ja ohutult ringi liiklemiseks. Selleks see foorum ongi et mõtteid jagada!!!!!!! Nagu sa näed leidub palju asjalike inimesi kes viitsivad oma ideedega asja süveneda ja ka skeeme üles panna
Võin öelda et oskan järgmine kord palju rohkem kaasa rääkida tänu teistele, muidugi erilised tänud ka sulle Nigga et ma nüüd OMA aega su kritiseeriva sõnumi peale raiskama pidin, ma oleks muidu mööda vaadanud aga kuna sa niii kaua aega pole midagi kirjutanud siia siis see pidi vastust väärima 
Kui nüüd teenenduses käidud ja mitme raha võrra vaesem annan ka siia märku kas asi uurimist väärt et ka minusugused teinekord siit saidilt abi saaksid...lihtsalt ratas niivõrd uus et midagi seal "kolksuda" küll ei tohiks.
Re: kardaaniga rattad
Postitatud: 18 Juul 2012, 00:28
Postitas organize
ahjaa ja Niga ma ei pannud enne tähelegi et sa remondid ja värvid, et võibolla tuleb su juttu tõsiselt võtta
Boobile tekib siit küsimus et kui juba jala peal töötamist keelab siis tagapääl sõitmine mulle ehk ammugi keelatud? ? ? 
Re: kardaaniga rattad
Postitatud: 18 Juul 2012, 00:34
Postitas rai00
erinevalt madalatel pööretel töötavast sisepõlemismootorist, käib pöörlev ratas ringi ühtlaselt. Liikumiste ja inertside erinevus avaldubki nö kloppimisena. sama võib täheldada ka keti korral...
Re: kardaaniga rattad
Postitatud: 18 Juul 2012, 10:43
Postitas boob
Minule pole vaja küsimusi esitada, esitage neid küsimusi nendele kes kasutusjuhendeid ja manuale koostavad. Ju neil ikka mingid põhjused peavad olema et sellist juttu sinna kirja panna...
Re: kardaaniga rattad
Postitatud: 19 Juul 2012, 08:30
Postitas henry
TDM kirjutas: aga suurel bandiidil olid mootori poolsel nuutühendusel nuudid roostega ja nii ära kulunud, et natuke veel ja teeääres! 
Äkki ikka tagaratta poolsed nuudid. Kardaan ju sinnapoole kaldu, vesi poeb ühenduse vahele, peseb määruse välja ja voila!