BMW ABSi teema

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
rockratsanik
Postitusi: 41
Liitunud: 27 Sept 2008, 14:46
Tsikkel: BMW R1150R
Asukoht: Tallinn

BMW ABSi teema

Lugemata postitus Postitas rockratsanik »

Ratas R1150R 2001.a.
Lühidalt häda on selles, et peale mõnepäevast seismist käivitades teeb ABS oma selftesti ilusti ära ja ABS töötab. Aga peale 30-40km sõitu hakkab ABSi tuli kiiresti (4hz) vilkuma, ABS kadunud. Pidurivõimendus jääb tööle, aga pidurdusefektiivusus siiski pole see mis peaks.

On bemmis diagnostis käinud, arvuti näitab liigset rõhku tagumises pidurikontuuris. MIdagi muud teha ei anna väidetavalt kui kogu ABSi mooduli vms vahetus. Mis on krdi kallis teatavasti.

Netis olen ringi lugenud niiet silmeeest kirju. Esineb neid ABSi probleeme kõikidel bemmi ratastel kuni kõige uuemate ja vaat et vaevu 10tkm sõitnuteni välja. Sageli põhjuseks nõrk aku, milletõttu juba käivitamisel selftesti ABS ära ei tee. MInu puhul aga võiks selle äkki välistada, sest asi juhtub keset juba pikemapoolset sõitu.

Kes teab, kas on peale esinduse siin maal veel mingi kontor, kes omab sellega kogemusi? On suuteline seda va moodulit ehk remontima?
Ja üldse kellel veel on bemmiga ABSi kammi olnud ja millist ja mis saanud on?

Kasutaja avatar

Hurt
Postitusi: 735
Liitunud: 18 Okt 2006, 16:22
Asukoht: Tartu

Re: BMW ABSi teema

Lugemata postitus Postitas Hurt »

Pole üldse kursis bmw mootorrattaste abs-iga ja võib olla suht kasutu postitus siia teemasse kuid...
Autol E-39 näiteks on abs-i moodul tüüpviga. Surevad ära trükkplaadi ja klemmide vahelised sillad. Viga umbes sama, külma mootoriga töötab ilusti mootor ilusti soe ja ühtlasi ka see abs-i block mootori kõrval soe, siis soojuspaisumisega nihkuvad lahised sillad plaadist eemale ja enam ühendust ei anna. Ise ei soovita parandama hakata on endal kurbi kogemusi sellega, Tartus näiteks teeb Dialab autode abs-i ajusid. Googelda ehk on sul analoogne viga.

Vabandan kui polnud üldse abi ja teemat risustasin.

Riga - Paus - XJ600S - XJ600S - Honda CBR600FS - GSXR 750 M

Teema algataja
rockratsanik
Postitusi: 41
Liitunud: 27 Sept 2008, 14:46
Tsikkel: BMW R1150R
Asukoht: Tallinn

Re: BMW ABSi teema

Lugemata postitus Postitas rockratsanik »

Nojah no ma bemmi autodega üldiselt pikalt üle keskmise kursis ja kes ja kuidas nende ABSi mooduleid remondib ma tean. Seda saab taha küll jah.

Googeldanud ma olen juba niiet näpud valusad. MIngit selget vastust pole saanud samuti nagu pole veel leidnud ühtegi täpselt sarnast riket. Enamasti pole ka kuskil kirjutatud konkreetset vea põhjust nagu antud juhul, kus on teada, et tekib liigne rõhk tagumises kontuuris ja rõhuandur süsteemi avariisse lülitab. Googles on ainult, et ei tööta ja siis kogu kaader kaagutab enamsti aku viga ja muud huupi möla.

Kasutaja avatar

Sten
Postitusi: 822
Liitunud: 14 Mai 2011, 08:39
Tsikkel: ZX10R Fighter
Asukoht: Tallinn - 56934211
Tänanud: 6 korda

Re: BMW ABSi teema

Lugemata postitus Postitas Sten »

Õllega pooleks .... Et kas tagumises kontuuris liigne rõhk ei teki mitte liigsest soojenemisest ? Et kas pidurdusvedelik selle 30-40 km soojaks ei lähe ja rõhku ei tekita ?
Ma muidugi BMW rattast tean sama palju kui siga pühapäevast aga kuidas sel apastraadil pidur lahendatud on ? Kas omab mingeid klappe ja muud sodi ka peale anduri ?
Kui mõelda veel korraks soenemise variandile , siis kas suport liigub kenasti ja liigset hõõrdumist ei tekita ... ? või kui järgmine kord satun läbi tulema , tuleta meelde - 2 pead ei pruugi parem olla aga lõbusam jõllitada lolli näoga :bsmile:

Pooleldi ise tehtud , pooleldi hästi tehtud ...

Teema algataja
rockratsanik
Postitusi: 41
Liitunud: 27 Sept 2008, 14:46
Tsikkel: BMW R1150R
Asukoht: Tallinn

Re: BMW ABSi teema

Lugemata postitus Postitas rockratsanik »

Üks tegelane, kes veel viitsis kaasa mõelda pakkus sama versiooni välja mulle ps-is. Korraks tärkas isegi lootus, et kuidas krt ise nii labase asja peale ei tulnud ja et äkki ongi.
Sadulat maha pole võtnud ega katsunud kui hästi need kolvid liiguvad, aga veereb küll sunnik täiesti vabalt nii edasi kui tagasi kui peal istudes hoog sisse lükata ja ketas pole ka mingit valet värvi. Et ei ole vist kahjuks see.

Ses suhtes veider küll, et millest see rõhk üldse tekkida saab? POlegi nagu rohkem võimalusi kui et (1) seesama liigne soojenemine ja (2) et pump lööb siis kui pole vaja. Või on veel (3) et seal mingi rõhuaku ja mingi klapp on, mis akust sinna kontuuri rõhku päästab siis kui vaja pole. Pole küll paagi all ühtki sellist palli näinud mis akut meenutaks, et see jääb ka vast ära. Pump hakkab ikka otse peale pumpama alati kui esimesest heeblist tõmmata, sest iseloomulik inin hakkab alati kostma siis. Pumba häält pole ma ka valel ajal kuulnud ja ega seda ausalt öeldes sõidu ajal ei kuule ka.

Ja on veel siis variant (4), et andur paneb segast ja mingit rõhku tegelikult polegi.

Mulle jäävad sõelale nagu var. 1 ja 4 vägisi.
Loll lugu on, et ei mingeid klappe ega andureid eraldi varuosana ei ole. Kõik on ühte juhtplokki kokku integreeritud.


Teema algataja
rockratsanik
Postitusi: 41
Liitunud: 27 Sept 2008, 14:46
Tsikkel: BMW R1150R
Asukoht: Tallinn

Re: BMW ABSi teema

Lugemata postitus Postitas rockratsanik »

Üks uus alamversioon soojenemisest tekkis hakkaja kaasfoorumlase kaasabil, et äkki on mulgi kulunud tagareduktori laager, mis selle reduktoriga ratastel pole haruldane.
Tulebki nüüd minna kontrollima tagaratta lõtku ja kui sirgelt klotsid kulunud on.

Üldiselt hoian pöidlaid, sest kõik nagu sobiks ikka selle va kuumenemise teooriaga ja laagrid neil lähevad küll jah. Oleks krt nüüd nii ainult. Stay tuned.

Tnx kaasamõtlejatele! Nii rohkem kui vähem õllestele :bsmile:

Kasutaja avatar

Sten
Postitusi: 822
Liitunud: 14 Mai 2011, 08:39
Tsikkel: ZX10R Fighter
Asukoht: Tallinn - 56934211
Tänanud: 6 korda

Re: BMW ABSi teema

Lugemata postitus Postitas Sten »

No t*** , kui rattalaager oleks nii kulunud et läbi rummu jms. ja ketta ajaks sadula sees õli soojaks , arvan et laagri koha pealt oleks värv juba maha kärssanud :wack:
Mis muidugi ei tähenda et laagrit kontrollida võid .


Kui julged võta tagumine sadul üheks sõiduks maha ja pane talle "pulk hammaste vahele " ja seo kuskile kinni et ära ei kaoks . Sellega välistad kõige lihtsamini soojenemise teema .


Üks uitmõte veel - kuidas piduritoru suhtub summutisse ?
Kas anduri takistust mõõta ei saa ? Pistik peaks raisal ikka olema ju . Vaata tak. enne sõitu üle ja siis kohe kui esimest korda pliiatsi silma lööb .

Pooleldi ise tehtud , pooleldi hästi tehtud ...
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 671
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 203 korda
Kontakt:

Re: BMW ABSi teema

Lugemata postitus Postitas randel »

Üks huupi pakkumine veel - kas jalgpiduri heeblil on ikka vabakäik olemas? Sõites jalaga kogemata kergelt heeblile ei toetu? Omal on just selline paigast ära hüpanud jalgpiduri hoob lükanud piduri kergelt peale ja kogu süsteemi kuumaks ajanud. Tõsi, rattaks oli mitte-ABSiga mitte-BMW, võimalik, et antud juhul ei ole see üldse teemaks.

Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 881
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: BMW ABSi teema

Lugemata postitus Postitas Snowhite »

Gornholio kirjutas:

No t*** , kui rattalaager oleks nii kulunud et läbi rummu jms. ja ketta ajaks sadula sees õli soojaks , arvan et laagri koha pealt oleks värv juba maha kärssanud :wack:
Mis muidugi ei tähenda et laagrit kontrollida võid .


Kui julged võta tagumine sadul üheks sõiduks maha ja pane talle "pulk hammaste vahele " ja seo kuskile kinni et ära ei kaoks . Sellega välistad kõige lihtsamini soojenemise teema .


Üks uitmõte veel - kuidas piduritoru suhtub summutisse ?
Kas anduri takistust mõõta ei saa ? Pistik peaks raisal ikka olema ju . Vaata tak. enne sõitu üle ja siis kohe kui esimest korda pliiatsi silma lööb .

Gessu puhul siiski peetakse silmas seda, et reduktori laager kulunud ja ratas vajub nii viltu alla, et hakkab "ise pidurdama".
Aga selle kontroll on ainult 1 min. Tõstad üles ja loksutad - kohe on tunda. Samasugust muret ja tuimaks läinud pidurit esineb ka nö tavalistel ratastel.
Kuumaks minemist on ju ka võimalik kontrollida - võta IP mõõtur kaasa, mine sõida külmast võetud rattaga 30km või kuni läheb tuluke põlema, et abs-i pole ja mõõda, ketta ja supporti temp ei tohiks olla normaalsel sõidul midagi sellist, mida käega ilusti katsuda ei saa.

Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2456
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 198 korda
Kontakt:

Re: BMW ABSi teema

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

rockratsanik kirjutas:

Ja on veel siis variant (4), et andur paneb segast ja mingit rõhku tegelikult polegi.

BMW tsiklite ABS-idega päris palju tegemist olnud ja siiani on kõikidest ka jagu saanud aga ei välista, et sinujuhtumil tõesti miski seal segi. Aga rõhku saad kontrollida imelihtsalt. Kui sõidust tuled, siis süüde välja ja tagasadula niplile võti külge. Kui süsteem on normaalne, siis ei tule sealt õhutusniplist purskkaevu, vaid väike kogus pidurivedelikku. Kui aga ikkagi rõhk sees, siis saad sirtsti piki vahtimist. Selle juures kostab ka heli nagu ikka suure rõhu all oleva süsteemi rõhu alt vabastamisel.

Eile just mässasime taaskord ühe BMW ABS-iga ja seal oli seis muidugi vastupidine - süsteemi ei tekkinudki miskit rõhku. Põhjuseks ei olnud kokkuvõttes mitte ükski kallis detail, vaid ilmselt liiga pikaks süsteemi jäänud vedelik või lihtsalt vale vedelik, mis oli tagapiduri sadula peapumbas tekitanud liimja kaootilise kihi kolvile. Piisas piduripumba legoks tõmbamisest, kolvi puhtakslihvimisest ja kokku tagasi ning rõhk olemas ja süsteem töökorras.

Äkki sul ei lase ka tagapiduri peapump pedaali vabastamisel rõhku vedelikuanumasse hoopis tagasi (kui ikka asi rõhus üldse on)?

Kokkuvõttes - ma ei ole kohanud, et BMW-l see ABS mingi nõrk koht oleks, seega kahtlustan lihtsamapoolset ja mittekulukat viga. Seal BMW-l on muid nõrku kohti küll aga pidurid ja ABS on üsnagi "jõulised". Sihuke siis minu esialgne sisetunne...

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

Teema algataja
rockratsanik
Postitusi: 41
Liitunud: 27 Sept 2008, 14:46
Tsikkel: BMW R1150R
Asukoht: Tallinn

Re: BMW ABSi teema

Lugemata postitus Postitas rockratsanik »

Nii. Raputasin tagaratast täna.
Ütleme nii, et oeleks arvanud, et kui on lõtk, siis on ikka ilmselge. Ei saa öelda et lõtku ei oleks olnud, sest kui hoolega kangutada siis lõtkus tõepoolest veidi.
Ma nüüd ei kujuta ette, kas sellest võib nii palju viltu vajuda, et klotse nühib. Aga ilmselt ei tohiks seal grammigi mingit lõtku olla.
Peaks igaks petteks ikka näitama kellelegi, kes neid minust rohkem katsund on vist.

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2456
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 198 korda
Kontakt:

Re: BMW ABSi teema

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Mis kohta sa täpselt lõtkutasid? Kas kontrollisid lõtku tagakiigest või tagadifrist. Tule homme-ülehomme teenindusest läbi - hetkel sees 2 BMW-d, millel saab tagaratast loksutada. Saad vähemalt "Harju keskmise" lõtku teada. Või siis liksutan ise natuke tagaotsa su apastraadil. Kontaktid leiad skymoto.ee pealt.

Aga tegelikult on tegu ujuvsadulaga, kus pisike lõtk või ketta diagonaali jooksmine üldiselt suurt hõõrdumist klotsidega ei põhjusta. Selleks peab muu põhjus olema, sest vaadates ja katsudes mõnede tavapärase tagakiigega tsiklite rattalaagreid ja sellest põhjustatud kuni 5mm ratta loksumist paremale/vasakule, siis peaks sealsed pidurisüsteemid lausa keema. Kuna aga sadul ujub rattaga kaasa, siis seda ei juhtu. Usun, et ka sinu rattal ei ole selline hõõrdumine mitte häda põhjusesks. Kui aega saad, siis tule läbi: räägime/uurime!

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

ingmarp
Postitusi: 18
Liitunud: 23 Juun 2012, 19:29
Tsikkel: R1200RT

Re: BMW ABSi teema

Lugemata postitus Postitas ingmarp »

rockratsanik kirjutas:

Nii. Raputasin tagaratast täna.
Ütleme nii, et oeleks arvanud, et kui on lõtk, siis on ikka ilmselge. Ei saa öelda et lõtku ei oleks olnud, sest kui hoolega kangutada siis lõtkus tõepoolest veidi.
Ma nüüd ei kujuta ette, kas sellest võib nii palju viltu vajuda, et klotse nühib. Aga ilmselt ei tohiks seal grammigi mingit lõtku olla.
Peaks igaks petteks ikka näitama kellelegi, kes neid minust rohkem katsund on vist.

Kui mul laager ära kooles, siis oli korralik tuntav lõtk sees nii 12-6 kui ka 3-9 asenditest loksutades, uue laagriga ei miskit. Teine test on ratast käega ringi ajada, untsus laagriga poos kohati kinni ja liikus nõksudega.

SV650N > R1150GS > Thunderbird 900 > R1200RT


Teema algataja
rockratsanik
Postitusi: 41
Liitunud: 27 Sept 2008, 14:46
Tsikkel: BMW R1150R
Asukoht: Tallinn

Re: BMW ABSi teema

Lugemata postitus Postitas rockratsanik »

Loksutasin nagu Ingmar kirjeldas - 12-6 ja 3-9 asenditest. 12-6 ei saanud nii head haaret, aga 3-9 ülekeskmise jõuga meelitasin lõtku välja küll. Päris kõvasti pidi nügima, aga no seal on kaks laagrit - mõlemal pool üks - ja selge see, et ei tohiks kuhugi lõtkuda.
Iseasi muidugi, kas see pidureid keema ajama peaks :)

Ma Ingmari teemast lugesin, et laager oli nii hull, et sõita ei saand. Mina pole sõites laagrit tundnud ega poleks muidu kangutama läinudki kui poleks seda pidurijama praegu.

Enivei, katsun siis leida aega homme streetmotosse. Vähemalt katsuks neid rattaid seal. Kas jõuan rattaga tulla ei tea. Oleks parem muidugi.

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2456
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 198 korda
Kontakt:

Re: BMW ABSi teema

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Tule kindlasti rattaga, muidu puudub võrdlusmoment.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

Teema algataja
rockratsanik
Postitusi: 41
Liitunud: 27 Sept 2008, 14:46
Tsikkel: BMW R1150R
Asukoht: Tallinn

Re: BMW ABSi teema

Lugemata postitus Postitas rockratsanik »

Nii no sain jälle aega ja tahtmist üks testdraiv teha. 10km ja tuled vilguvad. Pidurisadul tuntavalt kuum küll ei olnud. Ja mingit vedelikku õhutusniplist välja ei pursanud. Seega pole seal mingit rõhku.
Variandid on siis, et ikkagi absi moodul paneb segast (loe: on rikkis selles miski) või siis on viga üldse milleski muus, aga see bemmikeskuse diagnostikaseade tõlgendab selle mingiks ülerõhu veaks.

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2456
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 198 korda
Kontakt:

Re: BMW ABSi teema

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Sai just tehtud üht R1200GS mudelit, millel täpselt sama viga. Etteruttavalt ütlen, et viga kõrvaldada ei õnnestunudki aga üht-teist kasulikku sai nädalate jooksul selgeks tehtud küll. Nimelt sai välistatud kõik andurite ja juhtmestiku ning peapumpade vead. Seda nii pingete mõõtmise kui pumpade lahtivõtu teel. Algselt kahtlustasin tagaratta loksu ja lahti võttes oli tagadifris kardaanipoolne laager puruks ja võlli suur laager sisuliselt kinni jooksnud ning selle plastosad (tolmukatted) ka sulanud suurest kuumusest. Peale kogu difri laagrite ja simmerite vahetust kadus tagaratta nii vertkiaal- kui horisontaalsuunaline loks, kuid ABS-i probleemi see ei lahendanud.

Nimalt hakkab ABS-i pump ise tööle suvalisel hetkel ja samal hetkel kuvatakse armatuurile ka ABS-i viga. Mis on selle ajendiks, seda selgitada ei õnnestunudki. Aga võimalikeks variantideks jäi minul vaid kõige kallimad osad nagu pump ise ja kontroller. Nende vahetamine katseeksituse meetodil aga ei ole rahaliselt mõistlik ja nii ta jäigi seekord. Aga olgem ausad - sel käesoleval juhtumil sai tagadiffer ilmselt juhuse kokkulangemise tõttu päästetud kas täielikust kokku- või laialijooksmisest.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1945
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 179 korda
Kontakt:

Re: BMW ABSi teema

Lugemata postitus Postitas Vint »

Autodelt üks paljukorduv viga, kui ABS andurid on sitased siis hästi se süsteem ei toimi. Mõnel juhul võetakse ka spidoka näit ABS'i andurilt. ( see on nüüd rohkem autodel levinud, tsiklil peaks siis see, samuti vigurdama )
Juhtmeid ei tasuks samuti alahinnata, küllalt on nähtud neid läbi hõõrutuna.
Üldist juttu tööpõhimõttest ja sealhulgas üks hea pilt ABS'i osadest...
http://www.webbikeworld.com/BMW-motorcy ... bs-asc.htm
Ja veel Samalt lehelt:

While conventional two-channel ABS brake systems are only able to evaluate wheel speed signals, BMW Motorrad’s integral system provides more information, monitoring both pressure signals in the two brake circuits and the speed of both wheels and thus determining the degree of stopping power and, accordingly, any tendency of the rear wheel to lift off.

Ehk oli abiks... :bsmile:


Teema algataja
rockratsanik
Postitusi: 41
Liitunud: 27 Sept 2008, 14:46
Tsikkel: BMW R1150R
Asukoht: Tallinn

Re: BMW ABSi teema

Lugemata postitus Postitas rockratsanik »

StreetMoto kirjutas:

Nimalt hakkab ABS-i pump ise tööle suvalisel hetkel ja samal hetkel kuvatakse armatuurile ka ABS-i viga.

Kas seda oli siis kuulda, et pump tööle hakkab või millest sa seda järeldasid vms? Ja kas ta hakkas tööle ja jäi tööle?
See inin, mis tekib esimese piduri heebli tõmbamisel ilmselt ongi pump. MIna pole seda kuulnud kui ainult seistes ja ainult heeblit all hoides ja ausaltöeldes vist ei olekski võimalik sõiduajal seda kuulda sest ta nii kõvasti nüüd ka ei unda.

StreetMoto kirjutas:

Mis on selle ajendiks, seda selgitada ei õnnestunudki. Aga võimalikeks variantideks jäi minul vaid kõige kallimad osad nagu pump ise ja kontroller. Nende vahetamine katseeksituse meetodil aga ei ole rahaliselt mõistlik ja nii ta jäigi seekord.

No arvatavasti see, mis pumpa tööle sunnib ongi selle va absi-mooduli sees/küljes vms. Pumbas endas nüüd viga ei tohiks olla vaid ikka pumba tüürimises ja pump kui selline peaks ka olema integreeritud selle mooduli külge, et polegi mingi eradiseisev detail nagunii.

Vindi viidatud link oli päris huvitav lugemine ja mu meelst kohutuslik ABC neile, kes bemmi ABSiga rattaga sõidavad mõistmaks seda elu.
Väga kõva asi ikka välja mõeldud. Aga jah - kui üks keti lüli katkeb on kogu asi maas. Üks moodulisse integreeritud andur või klapp paneb segast ja korras.

Ikkagi ma tahaks seda asja edasi lahata enne kui kogu moodulit vahetama hakkan, et aru saada miks ja milleks ja loomulikult et ka kohe mitte kõike pappi bemmiisadele kanda.


Teema algataja
rockratsanik
Postitusi: 41
Liitunud: 27 Sept 2008, 14:46
Tsikkel: BMW R1150R
Asukoht: Tallinn

Re: BMW ABSi teema

Lugemata postitus Postitas rockratsanik »

Nii no sain ka aega rattaga tegeleda.
Kraapsin praegu tagumise sadula maha, et absi andurit hammasvööle lähemale regullida, aga ausalt öedes on ta seal täpselt nii kaugel kui kaugele ta pesasse läheb ja ega teda edasi tagasi erinevatesse asenditesse ei saagi panna.

On igatahes nii. Saaks lähemal olla küll. Kaliibriga mõõtes u 0,7-0,8mm. Silmaga paistab nagu rohkemgi.
http://www.autoint.ee/uploads/images/R1 ... G_1366.JPG

Kasutaja avatar

Sten
Postitusi: 822
Liitunud: 14 Mai 2011, 08:39
Tsikkel: ZX10R Fighter
Asukoht: Tallinn - 56934211
Tänanud: 6 korda

Re: BMW ABSi teema

Lugemata postitus Postitas Sten »

Tuleb vist hakata meeste kombel sõitma - ilma ABSita :mrgreen:

Aga tõsiselt ka : Anduri kaugus pildi ja jutu põhjal ei tohiks küll muret tekitada . Mul pole muidugi aimu , kuhu ja kuidas tal abs-i vöö kinnitatud on - sellel ei ole mingit loksu või defekti ? Kas selle rikke tekkimisel on ka mingisugune sedauspärasus ?

Pooleldi ise tehtud , pooleldi hästi tehtud ...

Teema algataja
rockratsanik
Postitusi: 41
Liitunud: 27 Sept 2008, 14:46
Tsikkel: BMW R1150R
Asukoht: Tallinn

Re: BMW ABSi teema

Lugemata postitus Postitas rockratsanik »

Kui saaks sõita, siis sõidaks vbla isegi. Aga piduritunnetus on jube halb. Alguses ei võta - tühikäik on pikk - ja siis võtab väga järsult.
Teine asi et kui on asi küljes siis võiks ju töötada.

Kaugus pole nagu suur jah. Sobrasin netis täna ja lubatud kaugus olevat isegi kuni 1,7mm. Samas torkas silma veel, et see kaugus pidi üsna täppisteadus olema, sest oli manitsusi et kui vaja andur küljest võtta, siis hoolega vaadata et reduktori-anduri vahelisi distantsseibe ühtegi ära ei kaota ega lõhu. Muidu on pärast jama. Mul pole seal aga üldse midagi vahel.

Võru on piduriketta küljes. Keerutasin ratast - ei tundu viskavat ka ja kõik hambad on korras.
Sõitsin garaažist omale tööjuurde so ca 2-3km - ABS töötas. Sõitsin pärast tagasi, lakkas enne kohalejõudmist töötamast. Ei ole mingit reeglipära ka. Juhtub nagu erinevatel kiirustel, erineva maa läbimisel jne. Ainus asi on sama, et mItte kunagi pole poole pidurdamise pealt juhtunud.

Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1945
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 179 korda
Kontakt:

Re: BMW ABSi teema

Lugemata postitus Postitas Vint »


ratas
Postitusi: 226
Liitunud: 23 Juul 2009, 18:45

Re: BMW ABSi teema

Lugemata postitus Postitas ratas »

Kuidas need lülitid käsiraual ja jalgpiduriküljes on, kas lihtsalt lülitid või mingi peenem ehitis?
Kas probleem ei või olla nendes või eri komponente siduvates juhtmetes?

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”